Σε συνεργασία με τον Ηλία Χατζηγεωργίου - Φοροτεχνικό, Αντιπρόεδρο Επιτροπής Λογιστών Ε.Ε.Α.
Ο Νοέμβριος έφτασε στο τέλος του και οδεύουμε ολοταχώς προς τον τελευταίο μήνα του έτους. Πλάκα στην πλάκα πραγματικά κανείς δεν κατάλαβε πότε πέρασε και αυτή η χρονιά και φτάνουμε στο 2025! Παλαιότερα όλοι οι συνάδελφοι λέγαμε τι είναι το έτος; Τέσσερις περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α. και μία εκκαθαριστική! Βέβαια, η εκκαθαριστική δεν είναι πλέον μαζί μας, αλλά από τότε αυτή η ατάκα δεν έχει αλλάξει εντελώς, αφού έχει εμπλουτιστεί και με άλλες ενδιάμεσες διαδικασίες που της δίνουν έναν τόνο «εκσυγχρονισμού».
Βέβαια, δεν είναι λίγες οι φορές που αναπολούμε τα χρόνια της εκκαθαριστικής, τα χρόνια των χειρόγραφων διαδικασιών και τα χρόνια των φυσικών ουρών στις υπηρεσίες. Αλλά, όπως έχουμε πει πολλές φορές, στο χέρι των αρμοδίων είναι να αντιστρέψουν τα πράγματα απλοποιώντας τις πολυδαίδαλες διαδικασίες που καταφέρνουν να μπερδεύουν ακόμα και την τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη. Για να γίνει και αυτή φιλική προς τον χρήστη θα πρέπει να αλλάξουν πολλά στο φορολογικό και ασφαλιστικό μας σύστημα, αλλά και γενικότερα στον τρόπο λειτουργείας τους κράτους. Επαναλαμβάνουμε για άλλη μία φορά ότι σαν κλάδος δεν είμαστε αντίθετοι στην τεχνολογία, όπως θέλουν να μας «φορτώσουν» κάποιοι, αλλά αυτοί οι «κάποιοι» πρέπει να βρουν έναν τρόπο να μας πείσουν ότι η τεχνολογία είναι για να βοηθά τον πολίτη και όχι για να τον ταλαιπωρεί.
Για να γίνει αυτό, όμως, θα πρέπει πρώτα οι ίδιες οι υπηρεσίες να μάθουν να «εκμεταλλεύονται» στο μέγιστο τις δυνατότητες των τεχνολογιών που έχουν στα χέρια τους, αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης τους, ώστε η τεχνολογία να βοηθήσει τον πολίτη. Ένα παράδειγμα μίας υπηρεσίας που το έχει πετύχει αυτό προς όφελος των μελών της και όχι μόνο είναι το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών που έχει πετύχει εδώ και πολλά χρόνια, πριν την «αναγκαστική ψηφιοποίηση», το σύνολο των υπηρεσιών του να γίνεται απομακρυσμένα, αλλά φυσικά δεν περιορίζεται σε αυτό μόνο.
Ένας από τους στόχους της διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών είναι να μεγιστοποιεί τις ψηφιακές δυνατότητες που παρέχουν τα εργαλεία του κράτους και όχι μόνο. Για να γίνει κατανοητό αυτό που λέμε θα θέσουμε ως παράδειγμα το πρόγραμμα «Νέες Δεξιότητες Εργαζομένων στην Περιφέρεια Αττικής», όπου για την υποβολή της αίτησης απαιτήθηκαν μόνο οι κωδικοί Taxisnet των υποψηφίων. Και αυτό γιατί το Ε.Ε.Α. εξασφάλισε, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (Κ.Ε.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τη διασύνδεση με άλλα πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου (Α.Α.Δ.Ε., Ε.Φ.Κ.Α., ΕΡΓΑΝΗ, ΔΥΠΑ, κ.λπ.), προκειμένου να αντλεί αυτόματα όλες τις αναγκαίες πληροφορίες, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς του εκάστοτε υποψήφιου.
Εάν δεν είχε επιτευχθεί η εν λόγω διασύνδεση, ο υποψήφιος θα έπρεπε να δαπανήσει πάρα πολύ χρόνο για να συλλέξει τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Φυσικά, θα έπρεπε να δαπανήσει επιπλέον χρόνο για να στείλει στο επιμελητήριο, το οποίο, επίσης, θα δαπανούσε χρόνο για να συλλέξει όλα αυτά τα στοιχεία για τον κάθε υποψήφιο χωριστά. Όλα αυτά με την εκμετάλλευση της διαλειτουργικότητας έγιναν μαγικά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Για να γίνει αυτό, όμως, κάποιος σκέφτηκε ότι μπορεί να την «εκμεταλλευτεί» σε συνεργασία, βέβαια, με τις αρμόδιες υπηρεσίες και με την άδεια του υποψηφίου.
Κάπως έτσι θεωρούμε πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους πολλές υπηρεσίες, λαμβάνοντας ως πρότυπο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, που κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να αλλάξει τελείως προς το θετικότερο την εικόνα του, την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει στα μέλη του και λύνοντας όλα τα γραφειοκρατικά προβλήματα να έχει τη δυνατότητα να βρίσκει ουσιαστικούς τρόπους να είναι δίπλα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στις οικογένειες τους, προσφέροντας 42 δωρεάν ανταποδοτικές υπηρεσίες προς τα μέλη του. Φυσικά, το έργο του Ε.Ε.Α δεν περιορίζεται μόνο στις 42 δωρεάν ανταποδοτικές υπηρεσίες, αφού συνεχώς επιτελεί και κοινωνικό έργο με πολλές κοινωνικές δράσεις. Αν δεν βρίσκουν τον τρόπο για το πως το κατάφερε όλο αυτό, είμαστε στην διάθεση τους να τους εξηγήσουμε ότι θέλουν. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κρατούνται κρυφοί οι τρόποι εξεύρεσης λύσεων. Τα υπόλοιπα 58 επιμελητήρια της χώρας ήδη το κάνουν, έχοντας ως «πρότυπο καλής αντιγραφής» το Ε.Ε.Α. ας έρθουν κοντά μας για να πάρουν ιδέες οργάνωσης και οι υπόλοιπες υπηρεσίες του δημοσίου. Η πόρτα μας ήταν πάντα και θα παραμείνει ανοιχτή για το καλό του πολίτη.
Κλείνοντας το κομμάτι επιμελητήριο, που αφιερωθήκαμε εκτενώς στο σημερινό μας άρθρο, θα θυμίσουμε ότι από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 15 Δεκεμβρίου διεξάγονται οι επιμελητηριακές εκλογές στα 59 επιμελητήρια της χώρας. Το κάθε επιμελητήριο έχει επιλέξει χωριστά ποιες ημέρες μέσα σε αυτό το διάστημα θα διεξάγει τις δικές του εκλογές για την ανάδειξη του Δ.Σ του, που θα εκλέξει στην συνέχεια τη διοίκηση του. Τα τρία επιμελητήρια των Αθηνών (Ε.Ε.Α, Ε.Β.Ε.Α. και Β.Ε.Α.) διεξάγουν τις δικές του εκλογές από αύριο 30 Νοεμβρίου ως τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου.
Εμείς, σαν Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών εδώ και χρόνια συμβουλεύουμε και ζητάμε από όλες τις επιχειρήσεις τις χώρας να συμμετέχουν ενεργά με την ψήφο τους στις επιμελητηριακές εκλογές, δυναμώνοντας έτσι την φωνή που έχει το κάθε επιμελητήριο της χώρας. Όσο μεγαλύτερη συμμετοχή, τόσο δυνατότερη η φωνή για όλους.
Το αν το επιμελητήριο μπορεί να πετύχει τον βασικό σκοπό του, που είναι να στέκεται δίπλα στις επιχειρήσεις που είναι μέλη του, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι μπορεί να επιτευχθεί. Αξίζει, λοιπόν, αυτή η «φωνή» ενός τόσο σημαντικού φορέα να είναι πολύ δυνατή, όσο της αρμόζει. Σας περιμένουμε όλους κοντά μας.
Καλό Σαββατοκύριακο και καλό μήνα σε όλους!