Δόθηκε στη δημοσιότητα η με Αριθμό ΓΔΟΥ808/23.7.2021, με θέμα την «Διαδικασία και προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών για την περίοδο Απριλίου - Δεκεμβρίου 2020 σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.». Από την ΓΔΟΥ, σταχυολογήσαμε:
Με την παρούσα απόφαση θεσπίζεται καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή της επιδότησης παγίων δαπανών, για το διάστημα από Απρίλιο 2020 ως και Δεκέμβριο 2020, για επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19.
Η ενίσχυση με τη μορφή της επιδότησης παγίων δαπανών είναι ακατάσχετη, αφορολόγητη και δεν συμψηφίζεται με οποιαδήποτε οφειλή.
Ως πάγιες δαπάνες λαμβάνεται το άθροισμα των εξόδων που έχουν δηλωθεί στα κάτωθι πεδία της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος έτους 2020 (Έντυπο Ε3):
α) Παροχές σε εργαζόμενους (581)
β) Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (585/007)
γ) Λοιπές αμοιβές για υπηρεσίες ημεδαπής (585/009)
δ) Λοιπές αμοιβές για υπηρεσίες αλλοδαπής (585/010)
ε) Ενέργεια (585/011)
στ) Ύδρευση (585/012)
ζ) Τηλεπικοινωνίες (585/013)
η) Ενοίκια (585/014)
θ) Λοιπά λειτουργικά έξοδα (585/016)
ι) Χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα (586).
Ειδικά για τις επιχειρήσεις που τηρούν διαχειριστική χρήση που λήγει πριν την 31η Δεκεμβρίου και δεν έχουν υποβάλλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2020 (έντυπο Ε3), ως πάγιες δαπάνες λαμβάνεται το άθροισμα των εξόδων που έχουν δηλωθεί στα αντίστοιχα πεδία της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, πολλαπλασιαζόμενο επί δύο τρίτα (2/3).
Δικαιούχοι της ενίσχυσης, είναι και οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, με εξαιρέσεις. Οι ωφελούμενες επιχειρήσεις θα πρέπει να απασχολούσαν τουλάχιστον έναν (1) εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης ή δύο (2) εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, κατά την 1η Αυγούστου 2020 ή κατά την 28η Οκτωβρίου 2020 ή κατά την 1η Μαΐου 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ.
Για τις επιχειρήσεις που λαμβάνουν ενίσχυση βάσει του σημείου 3.1. του Προσωρινού Πλαισίου, σύμφωνα με το αρ. 1 της παρούσας ΓΔΟΥ το συνολικό ποσό ενισχύσεων που έχουν λάβει από οποιοδήποτε πρόγραμμα βάσει του τμήματος 3.1 του Προσωρινού Πλαισίου, συνυπολογιζόμενης της χορηγούμενης δυνάμει της παρούσας ενίσχυσης, ελέγχεται σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης.
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για την ενίσχυση με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» η οποία αποτελεί εφαρμογή του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/mybusinesssupport). Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως την 4η Αυγούστου 2021.
Κατά την αίτηση, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν επιπλέον στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» τα κατωτέρω στοιχεία:
α) το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021,
β) το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
Τα ως άνω υποβαλλόμενα στοιχεία δεν δύνανται να τροποποιούνται από την επιχείρηση μετά το πέρας της ημέρας υποβολής της αίτησης.
Η ενίσχυση χορηγείται με τη μορφή δικαιώματος έκπτωσης από τρέχουσες οφειλές έτους 2021 στη φορολογική αρχή που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021 ή/και με τη μορφή πιστωτικού για την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
Η ενίσχυση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αργότερο ως 31.12.2021. Τυχόν υπόλοιπο της ενίσχυσης που παραμένει μετά την 31.12.2021 δεν δύναται να χρησιμοποιηθεί, ακυρώνεται αυτόματα μετά την πάροδο της ως άνω προθεσμίας και το χορηγηθέν ύψος ενίσχυσης προσαρμόζεται αναλόγως. Στην περίπτωση αυτή για τους σκοπούς σώρευσης λαμβάνεται υπόψη το προσαρμοσμένο κατά τα ανωτέρω ποσό ενίσχυσης. Η ενίσχυση χορηγείται κατόπιν έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η ενίσχυση κατά το μέρος που αφορά δικαίωμα έκπτωσης από φορολογικές οφειλές, εφαρμόζεται ως έκπτωση από φορολογικές υποχρεώσεις του έτους 2021, που καθίσταται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 έως την 31 Δεκεμβρίου 2021.
Η επιχείρηση υποχρεούται να διατηρήσει από την 1η Μαΐου 2021 έως την 31η Δεκεμβρίου 2021 το επίπεδο απασχόλησης που είχε κατά την 1η Μαΐου 2021, βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ. Εξαιρούνται οι λύσεις συμβάσεων ένεκα συνταξιοδότησης ή θανάτου, οι λύσεις συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και οι οικειοθελείς αποχωρήσεις.
Η επιχείρηση οφείλει να υποβάλει, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «myBusinessSupport», μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2021 τα δικαιολογητικά που προβλέπονται.
Δείτε το σύνολο της με Αριθμό ΓΔΟΥ 808/23.7.2021 στην online τράπεζα.