11/12/20 | Αρχική > Αρθρογραφία > Φοροτεχνικός

Η λύση κρύβεται αλλού...

Σε συνεργασία με τον Ηλία Χατζηγεωργίου - Φοροτεχνικό, Αντιπρόεδρο Επιτροπής Λογιστών Ε.Ε.Α.

Στο προηγούμενό μας άρθρο μιλήσαμε για κάτι διαφορετικό από την ιστορία των έκτακτων μέτρων, όμως δυστυχώς οι εξελίξεις και οι καταστάσεις δεν μας δίνουν τη δυνατότητα να ξεφύγουμε από αυτό. Ο Δεκέμβριος πλησιάζει στα μέσα του, είμαστε 14 ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα και 21 ημέρες πριν τον ερχομό του νέου έτους, αλλά τίποτα δεν θυμίζει τις γιορτές που είχαμε συνηθίσει.

Βέβαια, είναι λογικό γιατί πάντα θα πρέπει να προηγείται το ζήτημα της υγείας κι όσο τα νούμερα παραμένουν υψηλά, εμείς θα πρέπει να λειτουργούμε σε συνθήκες λιγάκι διαφορετικές από αυτές που έχουμε συνηθίσει.

Αυτός είναι ο γενικός κανόνας, ο οποίος όμως δεν αφορά εμάς τους λογιστές – φοροτεχνικούς. Εμείς οι λογιστές απαγορεύεται να ασθενήσουμε, απαγορεύεται να κάνουμε λάθος, απαγορεύεται να μην προλαβαίνουμε. Πρέπει να είμαστε υπεράνθρωποι και να λειτουργούμε σαν καλοπρογραμματισμένα μηχανήματα, που δεν έχουν δικαίωμα ούτε για ένα restart ή ένα format που λένε και στη γλώσσα των προγραμματιστών.

Τα ευχαριστώ και τα «φιλικά χτυπήματα στην πλάτη» εξαφανίστηκαν σε μια νύχτα, όταν ο κόπος πηγαίνει περίπατο, σύμφωνα με τους δύο βασικούς αρμόδιους Υπουργούς…

Ας αρχίσουμε λοιπόν από τον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος δεν δέχεται τροπολογία που προτάθηκε από έξι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, τους κυρίους Βασίλη Σπανάκη, Ιωάννη Παππά, Ξενοφώντα Μπαραλιάκο, Δημήτρη Μαρκόπουλο, Μίλτο Χρυσομάλλη και Διονύση Σταμενίτη, η οποία πρότεινε παράταση ενός μηνός για προθεσμίες υποβολής κάθε είδους δηλώσεων φορολογουμένων, των οποίων ο αρμόδιος λογιστής νοσεί με κορωνοϊό.

Δεν έγινε αποδεκτή για τεχνικούς λόγους… Δηλαδή κύριοι αρμόδιοι, κάποιος άνθρωπος ο οποίος νοσεί ή θα νοσήσει, πως θα μπορέσει να το διαχειριστεί; Τι πρέπει να κάνει; Τι πρέπει να πει στους πελάτες του; Πως θα μπορέσει να καλύψει τις προθεσμίες εκατοντάδων δηλώσεων σε διάφορες πλατφόρμες, οι οποίες εάν δεν γίνουν εμπρόθεσμα τα πρόστιμα που δημιουργούν είναι υπέρογκα; Μπορεί εμείς οι λογιστές να έχουμε κάνει «σύμβαση» με τον Θεό ότι δεν θα αρρωστήσουμε, αλλά και από αυτήν τη «σύμβαση», όλο και κάτι θα ξεφύγει…

Κρατική μέριμνα πάντως για να μειωθούν οι πιθανότητες κάποιος λογιστής να νοσήσει δεν έχει υπάρξει από την πρώτη φάση της πανδημίας και ούτε συνεχίζει να υπάρχει. Το είχαμε τονίσει από τα πρώτα μας άρθρα, αλλά και σε εκπομπές καναλιών, τότε με την ιστορία του ΦΠΑ που έπρεπε να σταλεί έως τις 30 Απριλίου. Στο ίδιο «βιολί» συνεχίζουμε κανονικά… Οι προθεσμίες υποβολής ατάραχες στον προγραμματισμό τους, μαζί φυσικά με όλες τις έκτακτες εργασίες που κάνουμε από τον Μάρτιο, εργασίες οι οποίες όλοι μας πολύ καλά γνωρίζουμε εμπεριέχουν σχεδόν πάντα άπειρες ασάφειες στις διαδικασίες τους. Διαδικασίες και εφαρμογές που δεν έχεις καν δικαίωμα να κάνεις ένα λάθος, δεν έχεις δικαίωμα να σου ξεφύγει κάτι, διαδικασίες που εάν το μελετήσεις καλά, είναι στημένες πονηρά και έξυπνα για να έχουν υψηλή πιθανότητα λάθους, μήπως και μειωθεί λιγάκι ο «λογαριασμός» των δικαιούχων. Είναι παλιό αυτό το κόλπο… Και ποιος πληρώνει το μάρμαρο; Μαντέψτε… Φυσικά αυτός που έχει κάνει σύμβαση με τον Θεό να μην αρρωσταίνει και να μην μπορεί να κάνει ένα λάθος, οπότε δεν υπάρχει λόγος να του δίδεται δικαίωμα σε αυτό.

Μιας και λέμε για λάθη, να πάμε και στον άλλο μας αγαπημένο Υπουργό, τον Υπουργό Εργασίας, τον οποίο ακούσαμε πρόσφατα σε πρωινή εκπομπή μεγάλου καναλιού να λέει ότι δεν πληρώθηκαν εργαζόμενοι με ευθύνες λαθών λογιστών στις αιτήσεις που έγιναν στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ

Λάθη σε ποιες οδηγίες κύριε Υπουργέ;

Η εφαρμογή άνοιξε και οι υποβολές ήταν στον αυτόματο πιλότο, συνοδευόμενες από ένα δυσνόητο Δελτίο Τύπου που κάποιος από εσάς το θεώρησε ως οδηγίες. Στην πράξη, η εφαρμογή άνοιξε στις 15 Νοεμβρίου, ενώ η εγκύκλιος εκδόθηκε στις 26 Νοεμβρίου. Ταυτόχρονα η προθεσμία των αιτήσεων για τις κλειστές επιχειρήσεις έληγε στις 24 Νοεμβρίου!!! Δύο ημέρες μετά το πέρας της προθεσμίας που είχαν για να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις. Προθεσμία που δεν άλλαξε ποτέ…

Ποιανού είναι το λάθος σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν;

Αυτού που δεν εξέδωσε την εγκύκλιο στην ώρα της ή αυτού που την υπέβαλλε στα τυφλά χωρίς πραγματικές οδηγίες;

Και αφού λέμε τις απορίες, ας ρωτήσουμε κι αυτό… Υπάρχει κάποιος λόγος που θα πρέπει να διαχωρίζεται η αίτηση επιχείρησης που βγάζει εργαζόμενους σε αναστολή τον ίδιο μήνα; Για ποιον λόγο πρέπει να υποβάλλονται δύο διαφορετικές αιτήσεις, για την ίδια επιχείρηση, με τους ίδιους εργαζόμενους; Η αποζημίωση ειδικού σκοπού και τα δικαιώματα είναι ακριβώς τα ίδια. Όλη η ιστορία λοιπόν της διπλής δουλειάς, γίνεται για εσάς και μόνο, ώστε να διαχωρίσετε τις πληρωμές που θα κάνετε… Για κανέναν άλλο λόγο… Όμως, όταν βάζεις έναν άνθρωπο να κάνει διπλές και τριπλές αιτήσεις, αυξάνεις τις πιθανότητες λάθους… Άνθρωποι είμαστε! Επιπλέον, όσο του «υποδεικνύεις» να λειτουργεί στον αυτόματο πιλότο, τόσο τα λάθη δεν θα είναι σωστό να χρεώνονται μονομερώς. Για τα υπόλοιπα έχουμε αφιερωθεί άπειρες φορές σε προηγούμενά μας άρθρα, δεν χρειάζεται να τα επαναλαμβάνουμε ξανά.

Πάντως, κλείνοντας, μπορούμε να κάνουμε μια πρόταση προς τους αρμοδίους ιατρούς, λοιμωξιολόγους, πνευμονολόγους, οι οποίοι εμπλέκονται σοβαρά με την αντιμετώπιση του θέματος της πανδημίας. Ακόμα και προς τον ίδιο τον Υπουργό Υγείας… Μην παλεύετε να βρείτε το εμβόλιο και τις θεραπείες για τον κορωνοϊό… Η λύση κρύβεται αλλού… Προθήκη του ΚΑΔ των λογιστών και η λύση βρέθηκε! Συνεννοηθείτε με τους υπόλοιπους προαναφερόμενους για τις διαδικασίες και τις πλατφόρμες που θα χρειαστούν…

Καλή δύναμη σε όλους μας! Υγεία και υπομονή…



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Κορωνοϊός