19/06/20 | Αρχική > Αρθρογραφία > Φοροτεχνικός

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ της επιστρεπτέας προκαταβολής έφεραν την πρώτη αποχή στις δηλώσεις φόρου εισοδήματος

Σε συνεργασία με τον Ηλία Χατζηγεωργίου, Φοροτεχνικός – Αντιπρόεδρος Επιτροπής Λογιστών Ε.Ε.Α

Έχουμε φτάσει στα μέσα Ιουνίου αλλά η ιστορία με τα μέτρα του κορονωϊού εξακολουθεί να μας κυνηγά και ως φαίνεται θα συνεχίσει να μας ακολουθά για πολύ καιρό. Όσο και να θέλουμε να μην ασχολούμαστε με αυτά, οι εξελίξεις σε συνδυασμό με την ανοργανωσιά των αρμοδίων, τα επαναφέρουν στην καθημερινότητα μας.

Καθημερινότητα η οποία όλοι οι συνάδελφοι μπορούν εύκολα στην καλύτερη περίπτωση να χαρακτηρίσουν, δυστυχώς χωρίς καμία δόση υπερβολής, ως ζούγκλα. Ζούγκλα με τις εγκυκλίους να έρχονται η μία πίσω από την άλλη και τα προβλήματα να είναι και αυτά σαν τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας… Κόβεις ένα και βγαίνουν από κάτω άλλα εκατό….

Το αίτημα λοιπόν της χθεσινής αποχής ήταν να βρεθεί τρόπος να λυθούν τα προβλήματα. Να βρεθεί τρόπος ο φοροτεχνικός – λογιστής να αντιμετωπιστεί ως ένας άνθρωπος που θέλει τον κατάλληλο χρόνο και το κατάλληλο τρόπο να κάνει την δουλεία του. Να μην χρειάζεται να γίνεται μάντης, να γίνεται γραφολόγος, αυτός που ερμηνεύει τα ακατανόητα. Να μην “βαφτίζεται” από τις δημόσιες υπηρεσίες ως ειδικός επί των πάντων με την γνωστή έκφραση “πήγαινε στον λογιστή σου, αυτός ξέρει”.

Ο φοροτεχνικός – λογιστής θέλει και πρέπει να δουλεύει σε ανθρώπινες συνθήκες, οι οποίες δεν διαμορφώνονται μόνο από το air condition και την αναπαυτική καρέκλα του γραφείου του. Διαμορφώνονται και από τις ανθρώπινες προθεσμίες αλλά και από το δικαίωμα στην αργία. Πόσες προθεσμίες να θυμηθούμε που έληγαν Σαββατοκύριακα, αργίες, ανήμερα του Πάσχα, μεγάλη Παρασκευή, του Αγίου Πνεύματος, χωρίς να υπολογίζει κανένας τον ανθρώπινο παράγοντα;

Πόσοι άραγε από αυτούς που τα ορίζουν αυτά έχουν μπει έστω μία φορά μέσα σε ένα λογιστικό γραφείο; Πιστεύουμε πως δεν έχουν περάσει ούτε απ’ έξω ή και αν έχουν περάσει έχουν ξεχάσει πως είναι. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά το γεγονός ότι πολλές από τις εφαρμογές δεν σου δίνουν το δικαίωμα να κάνεις ένα ανθρώπινο λάθος. Την έστειλες; Τελείωσε… Κλείδωσε…. Ο άνθρωπος λοιπόν κύριοι, έχει δικαίωμα στο λάθος. Ο Ρούσβελτ είχε πει ότι «ο μόνος που δεν κάνει λάθη, είναι αυτός που δεν κάνει τίποτα». Στις ανθρώπινες συνθήκες λοιπόν, πρέπει να περιλαμβάνεται και το δικαίωμα στο λάθος, άρα και στην διόρθωση.

Για να περάσουμε λίγο και στα πρακτικά αλλά και άλυτα, στο άρθρο της προπερασμένης Παρασκευής «Όταν τα τεχνικά προβλήματα των εφαρμογών ξεπερνούν την ανθρώπινη φαντασία...» περιγράψαμε την Οδύσσεια που περνάει ένας συνάδελφος μας, μαζί με τον πελάτη του, όπου το μοναδικό “έγκλημα” ήταν το γνωστό και μη εξαιρετέο πρόβλημα του ΚΑΔ. Δυστυχώς σε επικοινωνία με τον συνάδελφο ενημερωθήκαμε ότι λύση ακόμη δεν έχει βρεθεί.

Το αίτημα το είχε κοινοποιήσει προς όλους τους εμπλεκόμενους αρμοδίους που θεώρησε ότι έπρεπε να το στείλει. Για να μην τα πολυλογούμε, στην υπόθεση έχουν εμπλακεί 4 – 5 υπηρεσίες. Οι περισσότερες από αυτές αναγνώρισαν το πρόβλημα, κατανόησαν τον συνάδελφο και τον πελάτη του αλλά δήλωσαν ως αναρμόδιες να δώσουν λύση, αφού είναι θέμα της αίτησης στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ. Εκεί αρχίζει το πρόβλημα όπως πολύ καλά γνωρίζετε…. Η ΕΡΓΑΝΗ είναι ποιο άφαντη και από τον Φαντομά. Δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ και φανταζόμαστε δεν θα μπορεί να την βρει και κανείς. Είναι η μοναδική που δεν έδωσε σημάδια ζωής στο συγκεκριμένο email του συναδέλφου. Απάντηση σε τηλέφωνο; Ούτε για αστείο… Κατά πάσα πιθανότητα έχουν αφαιρεθεί και οι συσκευές από τις πρίζες. Να επισκεφθεί την υπηρεσία; Προφανώς και δεν γίνεται αφού οι πόρτες είναι ερμητικά κλειστές για ευνόητους λόγους.

Ο πελάτης του συναδέλφου προφανώς και είναι στα κάγκελα και με το δίκιο του. Ευτυχώς, έχει κατανοήσει ότι ο συνάδελφος δεν έχει κανένα μερίδιο ευθύνης σε όλη αυτή την ιστορία, αντιθέτως είναι ο μοναδικός πραγματικός σύμμαχος που έχει και προσπαθεί να βρει λύση στο ζήτημα.

Πόσοι όμως έχουν την ικανότητα να δείχνουν κατανόηση, να έχουν αυτιά ανοιχτά για να μπορούν να καταλάβουν τι τους λες; Να μπορούν να καταλάβουν ότι δεν είσαι η αιτία του προβλήματος, αλλά ο τρόπος προσπάθειας επίλυσης του; Γιατί ο λογιστής θα πρέπει να μπαίνει στην διαδικασία συνεχώς να διαχειρίζεται καταστάσεις οι οποίες δημιουργήθηκαν από την ανικανότητα άλλων; Ο όρος «ανθρώπινες συνθήκες εργασίας» περιλαμβάνει ξεκάθαρα και αυτό… Σίγουρα και σε άλλα κράτη προκύπτουν προβλήματα τέτοιου τύπου. Στα φυσιολογικά κράτη όμως, αυτά τα προβλήματα αποτελούν την εξαίρεση, ενώ στο δικό μας τείνουν να αποτελούν τον κανόνα…

Πάμε και στο θέμα των φορολογικών δηλώσεων… Ανακοινώθηκε με δελτίο τύπου εχθές ότι η παράταση θα είναι έως τις 29 Ιουλίου…Μάλιστα… Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε τους αρμοδίους, ότι έστω και αν τα πήγαμε καλά υγειονομικά στο θέμα του κορονωϊού, ήρθε στην Ελλάδα και άλλαξε την κανονικότητα μας. Το παραδέχτηκε και η πολιτική προστασία άλλωστε! Μας έβαλε σε καθολικό lock down. Μπορεί τα γραφεία να μην έκλεισαν αλλά δούλεψαν σε πρωτόγνωρες και ειδικές συνθήκες. Προφανώς στο Υπουργείο το ξέχασαν, γιατί δεν εξηγείται διαφορετικά η ίδια παράταση με πέρσι που δεν υπήρχε ο ιός… Για να είμαστε λοιπόν σοβαροί, η παράταση θα πρέπει να είναι έως τις 30/9 και βλέπουμε

Αφού μπήκαμε στην διαδικασία των «ενημερώσεων» να πούμε τούτο στο Υπουργείο Εργασίας για το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ… Το πρώτο τριήμερο του Αυγούστου έχει δύο ημέρες μη εργάσιμες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η εργατική νομοθεσία. 1η Αυγούστου είναι Σάββατο και 2α Αυγούστου είναι Κυριακή. Το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ δεν καταλαβαίνει από αυτά όμως… Θέλει στοιχεία το πρώτο τριήμερο κάθε επόμενου μήνα. Τι συνεργασία θα ήταν άλλωστε;

Ας μιλήσουμε και για την επιστρεπτέα προκαταβολή… Στοιχεία τζίρου τις πρώτες δέκα ημέρες του επόμενου μήνα ζητούνται… Ανάσα καμία… Ούτε καν μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα. Ούτε καν στο τέλος του τριμήνου αναλυτικά για επιχειρήσεις απλογραφικών βιβλίων… Και όλα αυτά θα γκρεμιστούν με μία παραίτηση, με μία λήξη σύμβασης… Ο τρόπος έχει αναλυθεί σε προηγούμενο μας άρθρο…

Κλείνοντας να πούμε ότι διαβάσαμε με προσοχή την ανακοίνωση του ΟΕΕ που αναφέρει για την κοινή τεχνική ομάδα ΟΕΕ – Υπουργείου Εργασίας για άμεση επίλυση θεμάτων που προκύπτουν από εγκυκλίους και ΕΡΓΑΝΗ. Η χρησιμότητα είναι αυτονόητη, όμως για να έχει και ουσία θα πρέπει να δίνεται βήμα στους συναδέλφους να εκφράζουν τις απόψεις τους, τους προβληματισμούς τους και το κυριότερο να δημοσιεύονται ανεξαιρέτως των απαντήσεων που δόθηκαν από τους Υπουργούς και τους υπόλοιπους αρμοδίους…

Καλό ΣΚ και καλή δύναμη σε όλους μας…



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Αποχή, Κορωνοϊός, Επιστρεπτέα προκαταβολή, ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ