Όσον αφορά το digital marketing, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες και διευθυντές λογιστικών εταιρειών τείνουν να στρέφονται προς τις καθιερωμένες μεθόδους του ψηφιακού και παραδοσιακού μάρκετινγκ.
Ωστόσο, οι διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η προβολή στα social media, οι διαφημίσεις σε εφημερίδες και περιοδικά και άλλα παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ δεν θα αρκούν πλέον, καθώς ο στόχος είναι το ποιοτικό αποτέλεσμα και όχι το ποσοτικό.
Ήρθε η ώρα για τις λογιστικές εταιρείες να ρίξουν μία πιο διεισδυτική ματιά στο digital marketing αναλύοντας τα δεδομένα της διαδικτυακής τους παρουσίας, επανεξετάζοντας τη διαφημιστική στρατηγική τους και ανταποκρινόμενες σε αυτό που ζητά το κοινό.
Όταν το digital marketing γίνεται σωστά είναι το «δώρο» που συνεχίζει να προσφέρει νέες συνεργασίες και ανάπτυξη στον κλάδο των λογιστικών, φορολογικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.
Ανάλυση των μετρήσεων digital marketing Λογιστικών Εταιρειών
Υπάρχει μια κοινή παρανόηση ότι έχοντας μία ιστοσελίδα και κάνοντας διαφήμιση στη Google ή στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα υπάρξουν αιτήματα για συνεργασίες.
Η αλήθεια είναι ότι θα υπάρξουν τηλέφωνα ή e-mails που θα λάβετε. Όμως, το ζητούμενο είναι εκτός από το ποσοτικό αποτέλεσμα και το ποιοτικό.
Το ποιοτικό αποτέλεσμα είναι εφικτό όταν καταρχήν αναλύσουμε τις -μέχρι σήμερα- μετρήσεις απόδοσης του digital marketing. Όλες οι προσπάθειες που έχετε κάνει στο διαδίκτυο αποτυπώνονται σε μετρήσιμα αποτελέσματα (digital marketing metrics) μέσα από:
- την ανάλυση επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας,
- την καταγραφή των μηνυμάτων ή των τηλεφώνων που λάβατε
- και την αποτίμηση των ενεργειών προβολής που πραγματοποιήσατε.
Στόχος της ανάλυσης μετρήσεων digital marketing είναι η παρακολούθηση και η αποκρυπτογράφηση του τρόπου με τον οποίο το κοινό αλληλεπιδρά με την επωνυμία σας στο διαδίκτυο μέσω της ιστοσελίδας αλλά και των καναλιών προβολής.
Οι μετρήσεις αυτές μπορούν να οδηγήσουν τις λογιστικές εταιρείες σε αναθεώρηση της στρατηγικής τους για κάποιες δράσεις που στάθηκαν αναποτελεσματικές.
Οι σημερινές υπηρεσίες digital marketing μπορούν να προσαρμοστούν απόλυτα στις ανάγκες και τους στόχους των εταιρειών, υποστηρίζοντας τη μοναδικότητα κάθε επιχείρησης.
Η απόδοση των trends στο digital marketing
Στην αγορά των λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών σημαντικό ρόλο -για να ξεχωρίσει μία λογιστική εταιρεία- διαδραματίζει η διαρκής ενημέρωσή της σε αλλαγές του φορολογικού πλαισίου. Τα γρήγορα αντανακλαστικά και η αμεσότητα στην εφαρμογή οποιωνδήποτε αλλαγών της φορολογικής νομοθεσίας στην πελατειακή της βάση, ενδυναμώνουν την αξιοπιστία της λογιστικής εταιρείας και κατ΄ επέκταση τη φήμη της στην επιχειρηματική αγορά.
Από την άλλη η αξιοποίηση των φορολογικών νόμων προς όφελος κάθε συνεργαζόμενης επιχείρησης είναι το «κλειδί» για τη διατήρηση ευχαριστημένων πελατών.
Αντίστοιχα, στο χώρο του digital marketing, σημαντικό ρόλο παίζει η παρακολούθηση των trends τα οποία αλλάζουν συνεχώς, και απαιτείται η άμεση εφαρμογή τους στις ιστοσελίδες.
Τα trends είναι οι τρόποι που οι χρήστες του διαδικτύου αναζητούν -εν τη προκειμένη- λογιστικές υπηρεσίες ή και άλλες υπηρεσίες καθώς και προϊόντα.
Στο χώρο των φορολογικών υπηρεσιών ένα από τα διαχρονικά trends είναι η λέξη–κλειδί «φορολογικοί έλεγχοι». Όμως, κατά περιόδους οι χρήστες μπορεί να αναζητούν την ίδια πληροφορία με κάπως τροποποιημένες λέξεις-κλειδιά. Αυτή η τροποποίηση της αναζήτησης είναι ένα trend.
Επίσης, στα trends παρακολουθούμε και τις νέες ανάγκες - τάσεις σε υπηρεσίες που έχει το κοινό του διαδικτύου. Η ανάλυση των τάσεων μπορεί να οδηγήσει τους επιχειρηματίες σε υιοθέτηση νέων υπηρεσιών ή νέων τρόπων εξυπηρέτησης των πελατών.
Για να γίνει περισσότερο κατανοητή η χρησιμότητα της παρακολούθησης των trends θα σας δώσουμε ένα παράδειγμα ή καλύτερα ένα σύντομο success story.
Πρόσφατα εντοπίσαμε ένα νέο, πολύ συγκεκριμένο trend αναζήτησης στην Αγγλική Google, που αφορούσε σε συγκεκριμένες λογιστικές υπηρεσίες στην Ελλάδα από ενδιαφερόμενους του εξωτερικού. Ένας από τους πελάτες μας γνωρίζαμε ότι μπορούσε να παρέχει ολοκληρωμένα τη συγκεκριμένη υπηρεσία, καθώς είχε τις γνώσεις αλλά και την ομάδα.
Σε συνεννόηση με τον πελάτη μας και συνεργαζόμενοι στενά μαζί του προσθέσαμε στην ιστοσελίδα της λογιστικής εταιρείας, μία νέα υπηρεσία που απαντούσε ακριβώς στην αναζήτηση των ενδιαφερομένων από το εξωτερικό για την Ελλάδα.
Ακολουθώντας τη στρατηγική SEO στα αγγλικά είδαμε τα πρώτο απτό αποτέλεσμα σε νέο αίτημα συνεργασίας μέσα σε 15 μέρες, χωρίς να κάνουμε διαφήμιση.
Άλλο παράδειγμα είναι, η αυξημένη αναζήτηση τον Απρίλιο και το Μάιο 2023 για ελεγκτικές υπηρεσίες στην ελληνική Google με τη λέξη-κλειδί «ορκωτός ελεγκτής». Φυσικά, αυτή η υπηρεσία δεν αφορά τις λογιστικές και φορολογικές υπηρεσίες, αλλά εφαρμόζοντας την ίδια στρατηγική σε πελάτη μας, ελεγκτική εταιρεία, είχαμε τα αντίστοιχα επιτυχημένα αποτελέσματα.
Άρα, αν στο χώρο των λογιστικών – φορολογικών υπηρεσιών πρέπει να παρακολουθούμε στενά τις αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία και να φροντίζουμε για την άμεση εναρμόνιση των επιχειρήσεων σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό καθεστώς, στο digital marketing πρέπει να παρακολουθούμε στενά τα trends και να φροντίζουμε για την εναρμόνιση των ιστοσελίδων, σύμφωνα με τις αναζητήσεις που πραγματοποιούνται από τους χρήστες των μηχανών αναζήτησης.
Η επανεξέταση του digital marketing από τις λογιστικές εταιρείες φαίνεται να είναι μία αναγκαιότητα και ειδικά για εκείνες τις επιχειρήσεις που προσανατολίζονται στην ανάπτυξη των συνεργασιών τους στο εξωτερικό.
Η γνώση της αγοράς των λογιστικών, φορολογικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών από εξειδικευμένο σύμβουλο στο ψηφιακό μάρκετινγκ, η ανάλυση των metrics του διαδικτυακού σας αποτυπώματος, καθώς και η εμπειρία των τρόπων που οι ενδιαφερόμενοι αναζητούν τις υπηρεσίες σας ανά τον κόσμο, είναι το εφαλτήριο για επιτυχημένες και αποδοτικές δράσεις στο digital marketing.
Σημαντικό δεν είναι να σας δουν οι ενδιαφερόμενοι κάπου στο διαδίκτυο. Σημαντικό είναι να βρουν σε εσάς αυτό που αναζητούν.