Θα ήθελα να ρωτήσω την ορθή διαδικασία και αντιμετώπιση περίπτωσης μισθωτού με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, ο οποίος έχει συμπληρώσει δεκαπενταετή υπηρεσία στον ίδιο εργοδότη και πρόκειται να αποχωρήσει από την εργασία του κατόπιν κοινής συναίνεσης με τον εργοδότη.

Ειδικότερα, παρακαλώ να μας διευκρινίσετε ποιες είναι οι προϋποθέσεις ώστε ο μισθωτός να δικαιούται το ήμισυ της προβλεπόμενης αποζημίωσης απόλυσης. Θα θέλαμε επίσης να γνωρίζουμε εάν απαιτείται προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση του εργοδότη πριν από την αποχώρηση ή εάν αρκεί η κοινή υπογραφή σχετικού συμφωνητικού λύσης της εργασιακής σχέσης.

Παράλληλα, παρακαλώ να μας υποδείξετε ποια θα ήταν η ορθή διατύπωση στο σχετικό έγγραφο λύσης της σύμβασης, ώστε η περίπτωση να μην θεωρηθεί απλή οικειοθελής αποχώρηση ή παραίτηση χωρίς δικαίωμα αποζημίωσης. Θα θέλαμε επίσης να μας ενημερώσετε ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, δηλαδή εάν η αποχώρηση δηλώνεται ως οικειοθελής αποχώρηση, ως λύση με κοινή συμφωνία ή εάν απαιτείται κάποιος ειδικός χειρισμός ή επισύναψη σχετικού εγγράφου.

Τέλος, παρακαλώ να μας επιβεβαιώσετε εάν ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται επί των τακτικών αποδοχών του τελευταίου μήνα, με την αντίστοιχη προσαύξηση 1/6 λόγω δώρων και επιδόματος αδείας, καθώς και εάν η καταβολή του ποσού αντιμετωπίζεται φορολογικά ως αποζημίωση απόλυσης, με εφαρμογή της αντίστοιχης φορολογικής κλίμακας αποζημίωσης.

Παρακαλώ για την επιβεβαίωσή σας, ώστε η διαδικασία να πραγματοποιηθεί ορθά τόσο από εργατικής όσο και από μισθοδοτικής και φορολογικής πλευράς.