Το έγγραφο προστέθηκε επιτυχώς!

Το έγγραφο προστέθηκε επιτυχώς στα αγαπημένα σας! Μπορείτε να το δείτε κάνοντας click εδώ.

Το έγγραφο υπάρχει ήδη!

Το έγγραφο υπάρχει ήδη στα αγαπημένα σας. Μπορείτε να το δείτε κάνοντας click εδώ.

Σφάλμα

Η εισαγωγή δεν μπορεί να ολοκληρωθεί.

Αποθήκευση σχολίου

Το σχόλιο σας αποθηκεύτηκε με επιτυχία!

Ανανέωση σχολίου

Το σχόλιο σας ανανεώθηκε με επιτυχία!

Αποστολή email

Το email σας στάλθηκε επιτυχώς!

Menu
Φόρτωση...

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
9 Οκτωβρίου 2020

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 4466

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./5500/Α325

Χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τις κατολισθήσεις του Φεβρουαρίου 2018 στον οικισμό Σταγιάδες της Κοινότητας Αγναντιάς της Δημοτικής Ενότητας Χασίων του Δήμου Μετεώρων της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Σύμφωνα με τις διατάξεις:

1. Της από 28.07.1978 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1978 εις περιοχή Βορείου Ελλάδος κ.λπ. και ρυθμίσεως ετέρων συναφών θεμάτων» (Α΄ 117), που κυρώθηκε, τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τον ν. 867/1979 (Α΄ 24), καθώς και του άρθρου 10 του ν. 2576/1998 (Α΄ 25), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του N. 4313/2014 (Α΄ 261), βάσει του οποίου εκδίδεται η παρούσα απόφαση.

2. Του άρθρου 2 της από 26.03.1981 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1981» (Α΄ 75) που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 1190/1981 (Α΄ 203), καθώς και το άρθρο πέμπτο του ν. 1190/1981 (Α΄ 203), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις παρ. 42 και 43 του άρθρου 1 του ν. 2412/1996 «Μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργικό Συμβούλιο σε άλλα κυβερνητικά όργανα και άλλες διατάξεις» (Α΄ 123).

3. Του ν. 128/1975 «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών αναφερομένων εις την λειτουργία του χρηματοδοτικού συστήματος» (Α΄ 178).

4. Του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν. 1266/1982 «Περί οργάνων ασκήσεως της νομισματικής, πιστωτικής και συναλλαγματικής πολιτικής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 81), όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 25 του Ν. 1418/1984 «Περί Δημοσίων Έργων και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων» (Α΄ 23).

5. Της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 1283/1982 «Για τις προθεσμίες υποβολής αιτήσεων δανειοδότησης των σεισμοπλήκτων και τη ρύθμιση άλλων θεμάτων» (Α΄ 114).

6. Του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια" και άλλες διατάξεις» (Α΄ 112).

7. Των άρθρων 20, 23, 77, 79 και 80 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄ 143), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4337/2015 (Α΄ 129).

8. Του άρθρου 64 του Ν. 4602/08.03.2019 (Α΄ 45) που αφορά στην τροποποίηση διατάξεων του ν. 4258/2014 (Α΄ 94).

9. Του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού ( ΕΕ) υπ΄ αρ. 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) υπ΄ αρ. 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α΄ 137).

10. Του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 145).

11. Του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α΄ 151), σε συνδυασμό με το άρθρο 14 του π.δ. 84/2019 (Α΄ 123).

12. Του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α΄ 180), σε συνδυασμό με το άρθρο 12 του π.δ. 84/2019 (Α΄ 123).

13. Του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α΄ 181), σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του π.δ. 84/2019 (Α΄ 123).

14. Του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α΄ 192), σε συνδυασμό με το άρθρο 2 του π.δ. 84/2019 (Α΄ 123).

15. Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄ 119).

16. Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 121) και την υπ΄ αρ. Υ2/09.07.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β΄ 2901).

17. Της υπ΄ αρ. 338/2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών με θέμα «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Γεώργιο Ζαββό» (Β΄ 3051).

18. Της υπό στοιχεία Δ16α/04/773/29.11.1990 κοινής απόφασης του Υπουργού Προεδρίας και του Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. «Περί εξαιρέσεως διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών» (Β΄ 746).

19. Της υπ΄ αρ. 50148/542/24.06.1992 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου «Περιστολή δαπανών Δημοσίου Τομέα» (Β΄ 420).

20. Της υπ΄ αρ. οικ. 6772/Β9β/19.12.2011 απόφασης Υφυπουργού Υ.ΜΕ.Δ. «Τιμολόγιο υπολογισμού της δαπάνης των εργασιών επισκευής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (σεισμό, πυρκαγιά, πλημμύρα, κατολίσθηση) και της αντίστοιχης Στεγαστικής Συνδρομής» (Β΄ 3201), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την υπό στοιχεία 11756/Δ5/16.10.2018 απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών (Β΄4776) (διόρθωση σφάλματος Β΄ 5988).

21. Της υπ΄ αρ. οικ. 7791/Α314/24.09.2014 απόφασης του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με θέμα «Καθορισμός Διαδικασίας Ελέγχου Κτιρίων, Ελέγχου Φακέλων Επισκευής και Ανακατασκευής Κτιρίων καθώς και εκδίκασης Ενστάσεων, μετά από φυσικές Καταστροφές» (Β΄ 2658).

22. Του Κανονισμού (ΕΕ) υπ΄ αρ. 651/2014 της Επιτροπής της 17 ης Ιουνίου 2014 (OJL 187, 26-6-2014, p. 1-78) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά και κατ΄ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης (και ιδίως το άρθρο 50).

23. Του Κανονισμού (ΕΕ) υπ΄ αρ. 702/2014 της Επιτροπής της 25ης Ιουνίου 2014 (OJL 193, 1-7-2014, p. 1-75) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων στους τομείς της γεωργίας και δασοκομίας και σε αγροτικές περιοχές συμβιβάσιμων με την εσωτερική αγορά κατ΄ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (και ιδίως το άρθρο 30).

24. Του άρθρου 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού υπ΄ αρ. 651/2014 σχετικά με τον ορισμό της «επιχείρησης» και του άρθρου 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού υπ΄ αρ. 702/2014.

25. Του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α΄ 98), του άρθρου 119 του Ν. 4622/2019 «Επιτελικό κράτος, οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α΄ 133), καθώς και το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλούνται οι ακόλουθες δαπάνες:

Α) Σε βάρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της ΣΑΕ 069 δαπάνη ύψους 130.690 € περίπου για την παροχή της Δωρεάν Κρατικής Αρωγής και των εξόδων κίνησης των μηχανικών.

Β) Σε βάρος του λογαριασμού του ν. 128/1975 (Α΄178) δαπάνη ύψους 16.200 € περίπου για την κάλυψη των τόκων των χορηγούμενων δανείων.

26. Το υπ΄ αρ. 552/151173/18.07.2018 έγγραφο του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, με το οποίο γνωστοποίησαν στην υπηρεσία μας το συμβάν του θέματος (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.8592/20.07.2018).

27. Το υπ΄αρ. 10126/25.09.2018 έγγραφο του Δήμου Μετεώρων (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.- Κ.Ε.10886/27.09.2018), με τις συνημμένες εκθέσεις αυτοψίας στα κτήρια που επλήγησαν από τις κατολισθήσεις του Φεβρουαρίου 2018, καθώς και το με υπ΄ αρ. 11576/11.10.2018 έγγραφό τους με το οποίο έγινε ορθή επανάληψη ως προς την ημερομηνία του συμβάντος (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.- Κ.Ε.11723/15.10.2018).

28. Το υπ΄ αρ. 999/281462/14.12.2018 (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.15031/19.12.2018) έγγραφο με τα συ­νημμένα του, του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, με το οποίο ζητείται η οριοθέτηση του οικισμού Σταγιάδες της Κοινότητας Αγναντιάς της Δημοτικής Ενότητας Χασίων του Δήμου Μετεώρων της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, από τις κατολισθήσεις του 2018.

29. Τις αυτοψίες που διενήργησαν μηχανικοί της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών στα πληγέντα κτήρια του οικισμού Σταγιάδες της Κοινότητας Αγναντιάς της Δημοτικής Ενότητας Χασίων του Δήμου Μετεώρων της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, από τις κατολισθήσεις του 2018, και την τεχνική έκθεση την οποία υπέβαλαν στην υπηρεσία μας (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.12508/30.10.2018).

30. Το υπ΄ αρ. 4609/08.05.2020 έγγραφο του Δήμου Μετεώρων του Νομού Τρικάλων, με το συνημμένο τεύχος με τίτλο «Τεχνικογεωλογική έρευνα οριοθέτησης πληγεισών περιοχών στον οικισμό Σταγιάδες, Τ.Κ. Αγναντιάς" του Δήμου Μετεώρων από τις κατολισθήσεις του 2018» της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.), στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο χάρτης οριοθέτησης πληγέντων και επαπειλούμενων από κατολισθητικά φαινόμενα περιοχών (ΠΕΧΣ-1), σε κλ.1:2000 (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. 3414/11.05.2020).

31. Την υπ΄ αρ. 587/16.07.2020 εισηγητική έκθεση Δημοσιονομικών Επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ. - Κ.Ε. 5437/17.07.2020).

32. Το υπό στοιχεία ΔΝΣα/43625/ΦΝ456ε/17.07.2020 έγγραφο της Διεύθυνσης Νομοθετικού Συντονισμού της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ. -Κ.Ε. 5500/21.07.2020).

33. Το υπ΄ αρ. 43462/4832/17.07.2020 έγγραφο του Τμήματος Δημοσιονομικών Αναφορών και Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γεν. Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. 5415/17.07.2020).

34. Τις έκτακτες στεγαστικές και λοιπές ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί στους κατοίκους του οικισμού Σταγιάδες της Κοινότητας Αγναντιάς της Δημοτικής Ενότητας Χασίων του Δήμου Μετεώρων της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, από τις κατολισθήσεις του Φεβρουαρίου του 2018, οι οποίες ορίζονται ως φυσικές καταστροφές και επειδή,

από τις κατολισθήσεις του Φεβρουαρίου 2018, προκλήθηκαν ζημιές σε κτίρια του οικισμού Σταγιάδες της Κοινότητας Αγναντιάς της Δημοτικής Ενότητας Χασίων του Δήμου Μετεώρων της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας και έχει συνταχθεί η από τον Απρίλιο 2020 «Τεχνικογεωλογική έρευνα οριοθέτησης πληγεισών περιοχών στον οικισμό Σταγιάδες, Τ.Κ. Αγναντιάς" του Δήμου Μετεώρων από τις κατολισθήσεις του 2018» της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.), στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο χάρτης οριοθέτησης πληγέντων και επαπειλούμενων από κατολισθητικά φαινόμενα περιοχών (ΠΕΧΣ-1), σε κλ.1:2000.

1. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ ΛΟΓΩ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΩΝ

1.1 Εφαρμόζουμε αναλόγως τις διατάξεις της από 28.7.1978 Πράξεως Νομοθετικού Περιεχομένου «Περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ σεισμών 1978 εις περιοχή Βορ. Ελλάδος κ.λπ.» (Α΄ 117), η οποία κυρώθηκε, τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τον ν. 867/1979 (Α΄ 24), τον ν. 1048/1980 (Α΄ 101), τον ν. 1133/1981 (Α΄ 54) και τον ν. 1190/1981 (Α΄ 203), όπως ορίζεται στο άρθρο 10 του ν. 2576/1998 (Α΄ 25) το οποίο τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4313/2014 (Α΄ 261), καθώς και τις σχετικές κανονιστικές πράξεις που ισχύουν σήμερα για την αποκατάσταση των ζημιών των κτιρίων λόγω των κατολισθήσεων του Φεβρουαρίου 2018, στον οικισμό Σταγιάδες της Κοινότητας Αγναντιάς της Δημοτικής Ενότητας Χασίων του Δήμου Μετεώρων της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας και συγκεκριμένα, στις περιοχές που απεικονίζονται ως πληγείσες και επαπειλούμενες από κατολισθητικά φαινόμενα βάσει του επισυναπτόμενου χάρτη ΠΕΧΣ-1 (κλ.1:2000), ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στην από τον Απρίλιο 2020 «Τεχνικογεωλογική έρευνα οριοθέτησης πληγεισών περιοχών στον οικισμό Σταγιάδες, Τ.Κ. Αγναντιάς του Δήμου Μετεώρων από τις κατολισθήσεις του 2018» της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.).

Οι προαναφερόμενες κατολισθήσεις ορίζονται ως φυσική καταστροφή.

1.2 Το έργο της αποκατάστασης των κτιρίων από τις κατολισθήσεις του Φεβρουαρίου 2018 που έπληξε τις προαναφερόμενες περιοχές, αναλαμβάνει το Τμήμα Εποπτείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδας (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.) η οποία εφεξής στην παρούσα απόφαση θα αποκαλείται «αρμόδια Υπηρεσία», για το υπόψη έργο.

1.3 Η αρμόδια Υπηρεσία, για το έργο της αποκατάστασης των ζημιών των κτιρίων από τις προαναφερόμενες κατολισθήσεις, δύναται να λάβει υπόψη τις Τεχνικές Εκθέσεις που συντάχθηκαν από τους μηχανικούς της.

2. ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ

2.1 Ο/Η ιδιοκτήτης/-τρια (ψιλός κύριος, επικαρπωτής ή ο/η έχων/-ουσα την πλήρη κυριότητα) ή ο/η διαχειριστής/-τρια (σε περίπτωση διηρημένης ιδιοκτησίας) κτιρίου που έχει πληγεί από τις προαναφερόμενες κατολισθήσεις, εφόσον επιθυμεί τον έλεγχό του και την έκδοση έκθεσης αυτοψίας, πρέπει να υποβάλει στην αρμόδια Υπηρεσία, αίτηση για διενέργεια αυτοψίας στο πληγέν κτίριο, εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η αίτηση αυτή θα συνοδεύεται από τίτλους ιδιοκτησίας, οδοιπορικό σκαρίφημα και φωτογραφίες του πληγέντος κτιρίου. Οι φωτογραφίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/-τριας.

2.2 α) Οι ενδιαφερόμενοι/-ες που επιθυμούν να ανακατασκευάσουν το πληγέν κτίριό τους ή να προβούν σε αυτοστέγαση ή αποπεράτωση σε θέση εκτός των ορίων της οριοθετημένης με την παρούσα απόφαση περιοχής και εντός της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας, εφόσον το κτίριο είναι κατεδαφιστέο ή δομημένο από ευτελή υλικά, μπορούν να υποβάλουν αίτηση για χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) (άτοκο δάνειο και δωρεάν κρατική αρωγή) με τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην αρμόδια Υπηρεσία, μετά τη δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. της παρούσας απόφασης και μέχρι ένα (1) έτος από την έγγραφη ενημέρωσή τους, από την αρμόδια Υπηρεσία, για την ολοκλήρωση των αναγκαίων τεχνικών έργων για την αντιμετώπιση των κατολισθητικών φαινομένων, όπως αυτά έχουν προταθεί στις προαναφερόμενες μελέτες.

β) Οι ενδιαφερόμενοι/-ες που επιθυμούν να επισκευάσουν ή να ανακατασκευάσουν το πληγέν κτίριό τους στην ίδια θέση, μπορούν να υποβάλουν αίτηση για χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) (άτοκο δάνειο και δωρεάν κρατική αρωγή) με τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην αρμόδια Υπηρεσία, εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την έγγραφη ενημέρωσή τους, από την αρμόδια Υπηρεσία για την ολοκλήρωση των αναγκαίων τεχνικών έργων για την αντιμετώπιση των κατολισθητικών φαινομένων.

3. ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ - ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

3.1 Στις περιοχές που οριοθετούνται με την παρούσα απόφαση χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία Στεγαστική Συνδρομή (Σ.Σ.) ίση με το κόστος ανακατασκευής ή επισκευής των κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες από τις προαναφερόμενες κατολισθήσεις.

Επισημαίνεται ότι η Σ.Σ. ανακατασκευής, δύναται να χρησιμοποιηθεί για αυτοστέγαση (αγορά έτοιμου ή υπό ανέγερση κτιρίου) ή για αποπεράτωση ιδιόκτητου κτιρίου.

3.2 Δικαιούχοι Σ.Σ. είναι οι ιδιοκτήτες/-τριες οι οποί-οι/-ες την ημέρα του συμβάντος έχουν την πλήρη ή τη ψιλή κυριότητα κτιρίων, που έχουν υποστεί βλάβες από τις κατολισθήσεις του θέματος και χρήζουν επισκευής ή ανακατασκευής.

3.3 H Σ.Σ. συνίσταται από 80% Δωρεάν Κρατική Αρωγή (Δ.Κ.Α.) που χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία και από 20% `Ατοκο Δάνειο (Α.Δ.) που χορηγείται από τα Πιστωτικά Ιδρύματα στους/στις δικαιούχους δανει-ολήπτες/-τριες.

3.4 Σε περίπτωση που στον/στην ίδιο/-α ιδιοκτήτη/τρια ανήκαν την ημέρα του συμβάντος, περισσότερες της μίας ιδιοκτησίες λειτουργικά ανεξάρτητες ως προς τη χρήση, είτε αυτές αποτελούν διηρημένες ιδιοκτησίες, είτε όχι, Δ.Κ.Α. δικαιούται μόνο για μία από αυτές, την οποία επιλέγει ο/η ίδιος/-α με υπεύθυνη δήλωσή του/ της. Για τις υπόλοιπες ιδιοκτησίες χορηγείται το σύνολο της Σ.Σ. εξολοκλήρου υπό μορφή Α.Δ.

Κατ΄ εξαίρεση των προαναφερόμενων, Δ.Κ.Α. και Α.Δ. δικαιούται ο/η ιδιοκτήτης/-τρια για όλες τις ιδιοκτησίες κτιρίων Ιερών Ναών (όχι ιδιωτικοί Ναοί) καθώς και κτιρίων κοινωφελούς χρήσης, που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα.

3.5 Για κατοικίες χορηγείται Σ.Σ. με ανώτατο όριο εμβαδού κλειστών χώρων του κτιρίου τα 150 τ.μ. ανά ανεξάρτητη ιδιοκτησία.

Στο προαναφερόμενο ανώτατο όριο εμβαδού κλειστών χώρων προσμετρώνται:

i) Βοηθητικοί χώροι κατοικίας (οικιακές αποθήκες) που βρίσκονται εντός του κτιρίου.

ii) Βοηθητικοί χώροι κατοικίας (χώροι υγιεινής και μαγειρεία) που βρίσκονται εντός του κτιρίου ή και εκτός αλλά εντός οικοπέδου.

iii) Κοινόχρηστοι χώροι που αναλογούν βάσει του ποσοστού της ιδιοκτησίας επί του οικοπέδου.

3.6. Για αποθήκες, στάβλους, αγροικίες εποχιακής χρήσης και κλειστούς χώρους στάθμευσης (parking), χορηγείται Σ.Σ. με ανώτατο όριο εμβαδού κλειστών χώρων του κτιρίου τα 150 τ.μ. ανά ανεξάρτητη ιδιοκτησία.

3.7. Για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, επαγγελματικές αποθήκες και κτηνοτροφικές μονάδες, εάν το εμβαδόν των κλειστών χώρων είναι πάνω από 150 τ.μ. (προσμετρούνται οι κοινόχρηστοι χώροι που αναλογούν βάσει του ποσοστού της ιδιοκτησίας επί του οικοπέδου) θα διαιρείται σε τμήματα των 150 τ.μ. Το προκύπτον τελικώς, μετά την ως άνω διαίρεση, υπόλοιπο τμήματος, αν έχει επιφάνεια μέχρι και 50 τ.μ. θα αμελείται, ενώ αν είναι πάνω από 50 τ.μ., τότε θα χορηγείται Σ.Σ. ανάλογα με το εμβαδόν του.

Κάθε τμήμα με εμβαδόν μέχρι 150 τ.μ. αντιμετωπίζεται ως ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Ως εκ τούτου για το πρώτο τμήμα η Σ.Σ. θα αποτελείται κατά 80% από Δ.Κ.Α. και κατά 20% από Α.Δ., ενώ για τα υπόλοιπα τμήματα μόνο από Α.Δ.

3.8. Για Ιερούς Ναούς, κτίρια κοινωφελούς χρήσης που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα χορηγείται Σ.Σ. για το εμβαδόν των κλειστών χώρων του κτιρίου.

3.9. Για κωδωνοστάσια χορηγείται Σ.Σ. για το εμβαδόν που προκύπτει από το γινόμενο του εμβαδού κάτοψης του κωδωνοστασίου με το αποτέλεσμα της διαίρεσης του ύψους του κωδωνοστασίου (Η) με το ύψος h=3,00 μ. Το ύψος (Η) ορίζεται ως η απόσταση από την έδραση του κωδωνοστασίου (συμπεριλαμβανομένου τυχόν υπογείου) έως το ανώτατο σημείο της πλάκας επικάλυψης/ τρούλου αυτού.

3.10. Για κτίρια, τα οποία χαρακτηρίζονται διατηρητέα ή μνημεία, σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού, χορηγείται Σ.Σ. ως ακολούθως:

α) σε κτίρια που χαρακτηρίζεται διατηρητέα μόνο η όψη, χορηγείται Σ.Σ. για το εμβαδόν των κλειστών χώρων του κτιρίου όπως αυτό καθορίζεται στις προαναφερόμενες παραγράφους, ανάλογα με τη χρήση του.

β) σε κτίρια, που χαρακτηρίζονται διατηρητέα ή μνημεία στο σύνολό τους, χορηγείται Σ.Σ. για το εμβαδόν των κλειστών χώρων του κτιρίου.

3.11. Στις περιπτώσεις που δεν χορηγείται στον/στη δικαιούχο δάνειο από πιστωτικό ίδρυμα ή ο/η ίδιος/α δεν επιθυμεί τη λήψη του, δύναται να λάβει μόνο τη Δ.Κ.Α. από την αρμόδια Υπηρεσία.

3.12. Δεν χορηγείται Στεγαστική Συνδρομή στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) σε κτίρια που πριν την αρχική εκδήλωση της κατολίσθησης ήταν εγκαταλειμμένα κατά την κρίση της αρμόδιας Υπηρεσίας.

Εγκαταλειμμένο κτίριο είναι το κτίριο, το οποίο παρουσιάζει εμφανή στοιχεία εγκατάλειψης, όπως π.χ. έλλειψη εξωτερικών κουφωμάτων, βλάβες στα δομικά στοιχεία (στέγη, πατώματα κ.λπ.), που εμφανώς προϋπήρχαν της κατολίσθησης και οφείλονται σε απόλυτη εγκατάλειψη. Προκειμένου να γίνει άρση του χαρακτηρισμού του εγκαταλελειμμένου πρέπει το κτίριο να ήταν στοιχειωδώς κατοικήσιμο πριν το συμβάν και ο/η ιδιοκτή-της/-τρια να προσκομίσει στοιχεία που ενισχύουν την άρση του εγκαταλειμμένου, όπως δηλώσεις (Ε1), (Ε2), (Ε9), Βεβαιώσεις Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (Ο.Κ.Ω.), των τελευταίων τριών (3) προηγούμενων ετών από την κατολίσθηση.

β) σε κτίρια πρόχειρης κατασκευής (π.χ. κτίρια από φύλλα λαμαρίνας, φύλλα μοριοσανίδας, κ.λπ.).

3.13. Στις περιπτώσεις κτιρίων που ανήκουν σε επιχειρήσεις (κτιρίων που ιδιοκτησιακά ανήκουν ή σε φυσικά πρόσωπα τα οποία ασκούν οικονομική δραστηριότητα σε αυτά ή σε εταιρείες), οι ενισχύσεις χορηγούνται βάσει των Κανονισμών 651/2014 και 702/2014, εφόσον πληρούνται όλες οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις.

Ως επιχείρηση, νοείται κάθε οντότητα, ανεξάρτητα από τη νομική της μορφή, που ασκεί οικονομική δραστηριότητα. Σε αυτές περιλαμβάνονται ειδικότερα αυταπασχολούμενα άτομα και οικογενειακές επιχειρήσεις που ασκούν βιοτεχνική ή άλλη δραστηριότητα, καθώς και προσωπικές εταιρείες ή ενώσεις προσώπων που ασκούν τακτικά μια οικονομική δραστηριότητα. Επισημαίνονται ιδίως τα ακόλουθα:

α) Η Σ.Σ. και τυχόν άλλες πληρωμές που λαμβάνει ο δικαιούχος για την αποκατάσταση των ζημιών των κτιρίων, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών στο πλαίσιο ασφαλιστηρίων συμβολαίων, δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 100% του κόστους αποκατάστασης της ζημίας (επιλέξιμες δαπάνες), ήτοι του κόστους επισκευής ή ανακατασκευής του κτιρίου, όπως αυτό εκτιμάται από την αρμόδια Υπηρεσία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις ενότητες 4 και 6, όπως αυτό αποδεικνύεται από τα κατάλληλα, κατά περίπτωση, παραστατικά και στοιχεία. Σε αντίθετη περίπτωση περικόπτεται αναλόγως η Σ.Σ. και επιστρέφεται εντόκως από τον/την δικαιούχο το υπερβάλλον ποσό που τυχόν έχει ήδη καταβληθεί.

β) Βάσει της παρούσας, χορηγείται Σ.Σ. στους/στις ιδιοκτήτες/-τριες ακινήτων για την αποκατάσταση των ζημιών, εφόσον δεν έχει εγκριθεί η λήψη αποζημίωσης από άλλον δημόσιο φορέα για τις ίδιες ζημιές.

γ) Η Έγκριση Σ.Σ. Ανακατασκευής ή Αποπεράτωσης ή Αυτοστέγασης καθώς και η `Αδεια Επισκευής του πληγέντος κτιρίου, πρέπει να χορηγείται εντός τεσσάρων (4) ετών από την εκδήλωση του γεγονότος, σύμφωνα με το άρθρο 50, παράγραφος 3 του Κανονισμού 651/2014. Εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος, πρέπει να συνάπτεται η δανειακή σύμβαση με τα πιστωτικά ιδρύματα για τη χορήγηση δανείου.

Ειδικά στις περιπτώσεις κτιρίων που ανήκουν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή γεωργική παραγωγή, το σύνολο της Σ.Σ. καταβάλλεται εντός τεσσάρων (4) ετών από την εκδήλωση του γεγονότος, σύμφωνα με το άρθρο 30, παράγραφος 4, του Κανονισμού 702/2014.

δ) Όλα τα σχετικά δικαιολογητικά έγγραφα που αφορούν τη χορήγηση της Σ.Σ. διατηρούνται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα (10) ετών από την καταβολή της τελευταίας δόσης της Δ.Κ.Α. ή του Α.Δ.. Η υποχρέωση αυτή αφορά και στα πιστωτικά ιδρύματα που χορηγούν τα σχετικά δάνεια.

ε) Σε περίπτωση που η δικαιούχος ενιαία επιχείρηση λάβει συνολική επιχορήγηση άνω των ορίων που τίθενται στο άρθρο 9 των Κανονισμών 651/2014, 702/2014, η αρμόδια για το σκοπό αυτό Υπηρεσία δημοσιεύει τις πληροφορίες που αναφέρονται στο Παράρτημα III των εν λόγω Κανονισμών, σε εμπεριστατωμένο δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις (https://webgate.ec.europa.eu/competition/ transparency/public/search/home/), για λόγους διαφάνειας, το αργότερο εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έγκρισης χορήγησης της Σ.Σ., όπως προβλέπεται στην υποπαράγραφο Β11 του Ν. 4152/2013.

στ) Σε κάθε περίπτωση, ο δικαιούχος της Σ.Σ. υποχρεούται να προβεί στην αποκατάσταση της ζημίας για την οποία επιδοτήθηκε και να καταθέσει τα σχετικά, κατά περίπτωση, αποδεικτικά έγγραφα. Σε περίπτωση που από τα εν λόγω έγγραφα προκύπτει ότι το πραγματικό κόστος αποκατάστασης της ζημίας υπολείπεται της Σ.Σ., περικόπτεται αναλόγως η Σ.Σ. και επιστρέφεται από τον δικαιούχο το υπερβάλλον ποσό που τυχόν έχει καταβληθεί.

ζ) Στο ανωτέρω πραγματικό κόστος αποκατάστασης δεν συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.), εκτός εάν δεν είναι ανακτήσιμος βάσει της εθνικής νομοθεσίας για το Φ.Π.Α..

3.14. Οι κοινές υπουργικές αποφάσεις αναρτώνται στο διαδίκτυο βάσει του ν. 3861/2010 (Α΄ 112) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια" και άλλες διατάξεις» και επίσης δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως βάσει του ν. 3469/2006 (Α΄ 131) «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις».

3.15. Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες αποκατάστασης ζημιών οι οποίες δεν προκλήθηκαν ως άμεσο επακόλουθο του συμβάντος του θέματος.

4. ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΤΙΡΙΩΝ

4.1. Δικαιούχοι Σ.Σ. για ανακατασκευή κτιρίων είναι οι ιδιοκτήτες/-τριες των κτιρίων:

α) που έχουν χαρακτηριστεί από την αρμόδια Υπηρεσία ως Επικινδύνως ετοιμόρροπα (Ε.Ε.) ή Ολοσχερώς κατεστραμμένα,

β) που κατεδαφίστηκαν αμέσως μετά το συμβάν με εντολή Δημόσιας ή Δημοτικής Αρχής για λόγους δημόσιας ασφάλειας, χωρίς να έχει προηγηθεί της κατεδάφισης αυτοψία από την αρμόδια Υπηρεσία.

O/Η ιδιοκτήτης/-τρια έχει υποβάλει εμπρόθεσμα (σύμφωνα με το κεφάλαιο 2 «ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ» της παρούσας) αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία για έκδοση Βεβαίωσης Καθορισμού Δικαιούχου Στεγαστικής Συνδρομής για Ανακατασκευή, συνοδευόμενη επιπλέον με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

i. Παραστατικά στοιχεία διαπίστωσης της ύπαρξης του κτιρίου (π.χ. φωτογραφίες, ορθοφωτογραφίες, αεροφωτογραφίες).

ii. Παραστατικά διαπίστωσης του εμβαδού και της χρήσης του (π.χ. οικοδομική άδεια, τίτλοι ιδιοκτησίας, στοιχεία κτηματολογίου, αποδείξεις Ο.Κ.Ω., δήλωση πε-ριουσιολογίου (Ε9) ΔΟΥ κ.λπ.).

Iii. Στοιχεία ότι το κτίριο δεν ήταν εγκαταλελειμμένο (π.χ. αποδείξεις Ο.Κ.Ω., Δημοτικών τελών, Κοινοτικών τελών, έντυπα Ε1 και Ε2 ΔΟΥ, κ.λπ.).

Η αρμόδια Υπηρεσία εκδίδει απόφαση Προϊσταμένου στην οποία περιγράφεται το πληγέν κτίριο, η χρήση και το εμβαδόν αυτού. Επισημαίνεται ότι απαιτείται η προσκόμιση Βεβαίωσης της Δημόσιας ή Δημοτικής Αρχής ότι δόθηκε εντολή για την κατεδάφιση του κτιρίου για λόγους δημόσιας ασφάλειας.

γ) που είναι δομημένα από ευτελή υλικά (Ε.Υ.) (ωμο-πλίνθους ή μη διαμορφωμένους λίθους μικρής διατομής με συνδετικό υλικό αργιλώδες) τα οποία δεν έχουν χαρακτηρισθεί Ε.Ε. αλλά οι ζημιές που προκλήθηκαν από την κατολίσθηση δεν επιδέχονται, σύμφωνα με την κρίση της αρμόδιας Υπηρεσίας, ουσιαστικής αποκατάστασης, δηλαδή επισκευής που να εξασφαλίζει την αναγκαία αντισεισμική αντοχή τους.

4.2. Η ανακατασκευή των κτιρίων γίνεται στο οικόπεδο που υπήρχε το προς αποκατάσταση κτίριο (εφόσον επιτρέπεται η δόμηση) ή σε άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δικαιούχου εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας.

4.3. Χορηγείται Σ.Σ. ανακατασκευής κτιρίου λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερόμενα στο κεφ. 3 της παρούσας απόφασης και σύμφωνα με τα παρακάτω:

α) για κατοικίες, το ποσό των € 1.000 ανά τ.μ.

β) για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, κοινωφελούς χρήσης που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα, το ποσό των € 500 ανά τ.μ.

γ) για κτηνοτροφικές μονάδες και επαγγελματικές αποθήκες, το ποσό των € 400 ανά τ.μ.

δ) για αποθήκες, στάβλους, αγροικίες εποχιακής χρήσης και κλειστούς χώρους στάθμευσης (parking), το ποσό των € 300 ανά τ.μ.

ε) για Ιερούς Ναούς, το ποσό των € 850 ανά τ.μ.

στ) για κωδωνοστάσια, το ποσό των € 400 ανά τ.μ.

ζ) για Pilotis (η οποία συμπεριλαμβάνεται στους κοινόχρηστους χώρους), 30% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή, ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου.

η) για υπόγειους χώρους, όπως αυτοί ορίζονται από τον Ν.Ο.Κ., 70% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή, ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου.

θ) για κατασκευές βοηθητικής χρήσης στο δώμα οικοδομών (οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στους κοινόχρηστους χώρους π.χ. απολήξεις κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων κ.λπ.), 50% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή, ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου.

ι) για κτίρια που η κατασκευή τους δεν είχε ολοκληρωθεί μέχρι την εκδήλωση της κατολίσθησης, χορηγείται Σ.Σ. ανάλογα με το ποσοστό των εργασιών που είχαν εκτελεστεί, βάσει πίνακα της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.

ια) για κτίρια, τα οποία χαρακτηρίζονται διατηρητέα ή μνημεία σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού και κρίνονται κατεδαφιστέα και εφόσον μετά την κατεδάφιση του κτιρίου δεν αίρεται ο χαρακτηρισμός του ως διατηρητέου ή μνημείου, χορηγείται Σ.Σ. ως ακολούθως:

i) σε κτίρια που χαρακτηρίζεται διατηρητέα μόνο η όψη, το ποσό της ανακατασκευής της όψης υπολογίζεται με χρήση του τιμολογίου επισκευής της υπηρεσίας για διατηρητέα κτίρια και το ποσό της ανακατασκευής του υπόλοιπου κτιρίου με τις ισχύουσες τιμές μονάδας ανακατασκευής ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου.

ii) σε κτίρια που χαρακτηρίζονται διατηρητέα ή μνημεία στο σύνολό τους, το ποσό της ανακατασκευής του κτιρίου υπολογίζεται με τις ισχύουσες τιμές μονάδας ανακατασκευής ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου, προσαυξημένες κατά 20%.

4.4. Ο/Η δικαιούχος, προκειμένου να του/της χορηγηθεί το σύνολο της Σ.Σ., υποχρεούται να ανακατασκευάσει κτίριο εμβαδού τουλάχιστον ίσο με το 75% του εμβαδού (ή του όγκου στις περιπτώσεις επαγγελματικών χώρων) με βάση το οποίο υπολογίστηκε η Σ.Σ.

Στην περίπτωση που το ανακατασκευαζόμενο κτίριο έχει εμβαδόν μικρότερο του προαναφερόμενου εμβαδού, η Σ.Σ. θα υπολογίζεται αναλογικά ως προς το εμβαδόν για το οποίο η Σ.Σ. θα χορηγείτο ολόκληρη.

5. ΑΥΤΟΣΤΕΓΑΣΗ - ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ

5.1 Εγκρίνεται όπως η Σ.Σ. για ανακατασκευή κτιρίου που έχει υποστεί βλάβες από τις κατολισθήσεις του θέματος να χρησιμοποιηθεί από τον δικαιούχο για αυτο-στέγαση (αγορά έτοιμου ή υπό ανέγερση κτιρίου).

Το αγοραζόμενο κτίριο θα πρέπει:

α) να είναι εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται το πληγέν κτίριο,

β) να είναι νομίμως υφιστάμενο προ του 1955 ή να έχει κατασκευαστεί με οικοδομική άδεια η οποία έχει υλοποιηθεί,

γ) να μην έχει κριθεί ακατάλληλο προς χρήση, από την αρμόδια Υπηρεσία. Επισημαίνεται ότι:

• Στις περιπτώσεις αγοραπωλησίας μεταξύ συζύγων, γονέων και παιδιών ή παππούδων- γιαγιάδων και εγγονών δεν χορηγείται Σ.Σ..

• Στις περιπτώσεις που το κτίριο στο οποίο πραγματοποιείται η αυτοστέγαση είναι προ του 1955, η στατική επάρκεια του κτιρίου θα πρέπει να βεβαιώνεται από δύο ιδιώτες Πολιτικούς Μηχανικούς.

• Για να χορηγηθεί ολόκληρο το ποσό της υπολογιζόμενης Σ.Σ., το νέο κτίριο θα πρέπει να έχει εμβαδό ίσο τουλάχιστον με το 75% του εμβαδού που υπολογίστηκε η Σ.Σ.. Στις περιπτώσεις που το εμβαδόν του νέου κτιρίου είναι μικρότερο του προαναφερόμενου εμβαδού, η Σ.Σ. θα υπολογίζεται αναλογικά ως προς το εμβαδόν για το οποίο η Σ.Σ. θα χορηγείτο ολόκληρη.

• Η Σ.Σ. που χορηγείται δεν μπορεί να υπερβαίνει το αναγραφόμενο στο συμβόλαιο αγοραπωλησίας τίμημα.

5.2. Εγκρίνεται όπως η Σ.Σ. για ανακατασκευή κτιρίου που έχει υποστεί βλάβες από τις κατολισθήσεις του θέματος χρησιμοποιηθεί από τον δικαιούχο για αποπεράτωση ιδιόκτητου κτιρίου που βρίσκεται είτε στο ίδιο οικόπεδο που υπήρχε το προς ανακατασκευή κτίριο (εφόσον επιτρέπεται η δόμηση) ή σε άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δικαιούχου εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας. Επισημαίνεται ότι η Σ.Σ. χορηγείται ανάλογα με το ποσοστό των εργασιών που υπολείπονται για την αποπεράτωση του κτιρίου, βάσει πίνακα της Δ.Α.Ε.Φ.Κ. - Κ.Ε..

6. ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΚΤΙΡΙΩΝ

6.1. Δικαιούχοι Σ.Σ. για επισκευή κτιρίων είναι οι ιδιοκτήτες των κτιρίων που χαρακτηρίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία ως επισκευάσιμα και βρίσκονται εντός των κατάλληλα γεωλογικά περιοχών.

6.2. Για την επισκευή όλων των κτιρίων, η Σ.Σ. υπολογίζεται ανάλογα με τις ζημιές που παρουσιάζει το κτίριο και σύμφωνα με το Τιμολόγιο Επισκευών το οποίο έχει εγκριθεί με την υπ΄ αρ. οικ. 6772/Β9β/19.12.2011 (Β΄3201) απόφαση Υφυπουργού Υ.ΜΕ.ΔΙ., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την υπ΄ αρ. 11756/Δ5/16.10.2018 απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών (Β΄ 4776) (διόρθωση σφάλματος Β΄ 5988/31.12.2018). Απαραίτητη προϋπόθεση το κτίριο να χρησιμοποιείται και οι ζημιές να προέρχονται από την κατολίσθηση και όχι από εγκατάλειψη.

6.3. Χορηγείται Σ.Σ. επισκευής κτιρίου λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερόμενα στο κεφ. 3 της παρούσας απόφασης και σύμφωνα με τα παρακάτω:

• Το ανώτατο όριο της χορηγούμενης Σ.Σ. για κτίρια που παρουσιάζουν βλάβες στα φέροντα και μη φέροντα στοιχεία, καθορίζεται σε € 450 ανά τ.μ.

• Το ανώτατο όριο της χορηγούμενης Σ.Σ. για κτίρια που παρουσιάζουν βλάβες στα μη φέροντα στοιχεία, καθορίζεται σε € 250 ανά τ.μ.

• Για κτίρια που είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα ή μνημεία στο σύνολό τους, σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού, τα προαναφερόμενα ανώτατα όρια της χορηγούμενης Σ.Σ., προσαυξάνονται κατά 20%.

• Η Σ.Σ. επισκευής δεν μπορεί να υπερβαίνει τη Σ.Σ. ανακατασκευής του κτιρίου σε περίπτωση που αυτό ανακατασκευαζόταν.

6.4. Οι ιδιοκτήτες των κτιρίων που κρίνονται επι-σκευάσιμα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Σ.Σ., που αναλογεί στην επισκευή του πληγέντος κτίσματος, για ανακατασκευή ή αυτοστέγαση ή αποπεράτωση με τους περιορισμούς που τίθενται στα προηγούμενα, εφόσον κατεδαφίσουν το κτίριο με δικές τους δαπάνες.

6.5. Ειδικότερα για την αποκατάσταση επαγγελματικών χώρων η Σ.Σ. επιτρέπεται να χορηγηθεί, με τους ίδιους όρους και στους/στις μισθωτές/-τριες, ή σε όσους/-ες έχουν από οποιαδήποτε νόμιμη αιτία αποδεδειγμένα τη νομή ή τη χρήση των εν λόγω χώρων, εφόσον δεν έχει υποβληθεί σχετική αίτηση εκ μέρους των ιδιοκτητών/τριών μέσα σε 45 ημέρες από την έγγραφη ενημέρωσή τους από την αρμόδια Υπηρεσία για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων. Μετά την πάροδο των 45 ημερών το δικαίωμα υποβολής αίτησης για χορήγηση Σ.Σ. μπορεί να ασκηθεί και από τον/την ενοικιαστή/-τρια για λογαριασμό του/της αμελούντος/-σας ιδιοκτήτη/-τριας. Σε κάθε περίπτωση, η υποχρέωση για την καταβολή των δόσεων του δανείου βαρύνει τον/την ιδιοκτήτη/-τρια.

7. ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ (Σ.Σ.)

Α) Ανακατασκευή ή αυτοστέγαση ή αποπεράτωση κτιρίου

Α1) Το ποσό της Σ.Σ. για ανακατασκευή κτιρίου ή αυτοστέγαση (εφόσον αγοράζεται κτίριο υπό ανέγερση), χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία σε τρεις ισόποσες δόσεις, η πρώτη από τις οποίες καταβάλλεται με την Έγκριση χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής και οι επόμενες δύο ανάλογα με την πρόοδο των εργασιών στην οικοδομή.

Το ποσό της Σ.Σ. για αποπεράτωση κτιρίου, χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία σε δύο ισόποσες δόσεις, η πρώτη από τις οποίες καταβάλλεται με την Έγκριση χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής και η δεύτερη με την ολοκλήρωση των εργασιών στην οικοδομή.

Α2) Το ποσό της Σ.Σ. για αυτοστέγαση, εφόσον αγοράζεται έτοιμο κτίριο, χορηγείται εφάπαξ, με την προσκόμιση οριστικού συμβολαίου αγοράς και πιστοποιητικού μεταγραφής.

Στις παραπάνω περιπτώσεις απαιτείται, η βεβαιωμένη κατεδάφιση του πληγέντος κτιρίου, με μέριμνα του ιδιοκτήτη.

Β) Επισκευή κτιρίου

Το ποσό της Σ.Σ. για επισκευή κτιρίου, χορηγείται σε δύο ισόποσες δόσεις, η πρώτη από τις οποίες καταβάλλεται με την έκδοση της `Αδειας Επισκευής και η δεύτερη με την περαίωση των εργασιών, εκτός από τις περιπτώσεις που το εγκεκριμένο ποσό είναι μέχρι € 5.000, οπότε θα χορηγείται εφάπαξ.

Σε κάθε περίπτωση, οι δικαιούχοι Σ.Σ. υποχρεούνται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης των κτιρίων τους, να υποβάλλουν αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία για χορήγηση Βεβαίωσης Περαίωσης Εργασιών, εντός του χρόνου ισχύος της αδείας.

8. ΝΕΟΙ ΚΤΗΤΟΡΕΣ

Δύνανται να καθοριστούν δικαιούχοι Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) οι νέοι/-ες κτήτορες που απέκτησαν την πλήρη ή ψιλή κυριότητα των κτιρίων μετά τις κατολισθήσεις του θέματος, ασχέτως του τρόπου αποκτήσεως αυτών.

Στις περιπτώσεις που ο/η προκάτοχος έχει κριθεί δικαιούχος Στεγαστικής Συνδρομής θα πρέπει στη συμβολαιογραφική πράξη να μεταβιβάζεται το δικαίωμα της Στεγαστικής Συνδρομής (εξαιρείται η περίπτωση της κληρονομικής διαδοχής).

Δωρεάν Κρατική Αρωγή (Δ.Κ.Α.) δικαιούται ο/η νέος/-α κτήτορας εφόσον:

α) ο/η προκάτοχος του κτιρίου δικαιούταν να λάβει Δ.Κ.Α. για αυτό και

β) ο/η νέος/-α κτήτορας δικαιούται να λάβει Δ.Κ.Α. για το κτίριο σαν να ήταν στην ιδιοκτησία του/της την ημέρα του συμβάντος.

9. ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Με απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών, καθορίζονται ως δυσπρόσιτες περιοχές οι περιοχές που βρίσκονται τα πληγέντα κτήρια, και στις οποίες ανακατασκευάζονται τα νέα κτήρια, εφόσον δυσχεραίνεται σε μεγάλο βαθμό η προσκόμιση των υλικών και των μηχανημάτων για την εκτέλεση των οικοδομικών εργασιών. Στις περιοχές αυτές δίνεται προσαύξηση 20% στις προαναφερόμενες τιμές Σ.Σ.

10. ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

Στις περιπτώσεις επισκευής, η αμοιβή μηχανικού για μελέτη-επίβλεψη μειώνεται στο 50% της αμοιβής που καθορίζεται με τις ισχύουσες διατάξεις περί αμοιβών Μηχανικών.

11. ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΔΑΝΕΙΩΝ

Τα εν λόγω δάνεια θα χορηγηθούν από τα πιστωτικά ιδρύματα.

Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής ή ανακατασκευής κτιρίου ορίζεται σε δεκαπέντε (15) χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υπογραφή της δανειστικής σύμβασης.

Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής ή ανακατασκευής διατηρητέων κτιρίων ή μνημείων ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υπογραφή της δανειστικής σύμβασης.

Τα δάνεια βαρύνονται με επιτόκιο ίσο προς αυτό των εντόκων γραμματίων δημοσίου εξάμηνης διάρκειας της εκάστοτε τελευταίας εκδόσεως που χρονικά προηγείται

της έναρξης κάθε περιόδου εκτοκισμού των δανείων, προσαυξημένο κατά δύο (2) ποσοστιαίες μονάδες χωρίς άλλη προσαύξηση για προμήθεια κτλ, επιδοτούμενο κατά 100% από τον λογαριασμό του ν. 128/1975 (Α΄ 178).

Για τους λοιπούς όρους και τη διαδικασία σύναψης και χορήγησης των δανείων έχουν εφαρμογή οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.

12. ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΔΑΝΕΙΩΝ

Για την ασφάλεια κάθε δανείου, θα εγγράφεται υπέρ του Πιστωτικού Ιδρύματος υποθήκη επί του ακινήτου που θα επισκευάζεται ή ανακατασκευάζεται ή αγοράζεται από το προϊόν του ατόκου δανείου ή αντ΄ αυτού επί άλλου ακινήτου που τυχόν προσφέρεται από τον/την δανειολήπτη/-τρια, εφόσον η αξία του ακινήτου καλύπτει το ασφαλιζόμενο δάνειο.

Η υποθήκη μπορεί επίσης να μεταφέρεται εκ των υστέρων σε άλλο ακίνητο αντίστοιχης αξίας. Για ποσά μέχρι € 10.000 δεν απαιτείται εγγραφή υποθήκης.

Τα πιστωτικά ιδρύματα δύναται να χορηγούν δάνεια για την επισκευή ή ανακατασκευή Ιερών Ναών πληγέντων από τις κατολισθήσεις και στις περιπτώσεις που υπάρχει αδυναμία προσφοράς ακινήτου για εγγραφή υποθήκης, προς διασφάλιση του δανείου. Είναι δυνατή η υποθήκευση αστικού ακινήτου της αρμόδιας Μητρόπολης που ανήκει ο Ιερός Ναός.

Η ανωτέρω ρύθμιση δεν ισχύει για τους ιδιωτικούς ναούς, ως προς τους οποίους έχουν εφαρμογή οι γενικώς ισχύουσες διατάξεις.

13. ΜΗ ΤΗΡΗΣΗ ΟΡΩΝ

13.1 Με ειδικό όρο των οικείων δανειστικών συμβάσεων, θα καθορίζεται ρητά ότι, σε περίπτωση υποβολής από τους/τις δικαιούχους δανείων ή τους/τις νέους/-ες κτήτορες, ανακριβών δηλώσεων ή σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων, που θα αναλάβουν με όσα προβλέπονται στην παρούσα απόφαση (π.χ. έκδοση βεβαίωσης περαίωσης εργασιών κ.λπ.) και γενικά στις διατάξεις που αφορούν στην αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων, θα υπόκεινται πέρα από τις νόμιμες κυρώσεις και στις ακόλουθες αθροιστικά:

α) Κήρυξη ολοκλήρου του ποσού του δανείου ληξιπρόθεσμου και αμέσως απαιτητού από τη χορήγησή του.

β) Κατάπτωση ποινικής ρήτρας υπέρ του Δημοσίου, που θα συνομολογείται με τη δανειστική σύμβαση και θα αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% επί ολοκλήρου του ποσού του δανείου.

γ) Επιστροφή του ποσού των επιδοτούμενων τόκων των δανείων που είχαν καταβληθεί, εντόκως, με το ισχύον επιτόκιο υπερημερίας.

13.2 Το ποσό της Δ.Κ.Α., σε περίπτωση υποβολής από τους/τις δικαιούχους ή νέους/-ες κτήτορες ανακριβών δηλώσεων ή σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που θα αναλάβουν με βάση όσα προβλέπονται στην παρούσα απόφαση (π.χ. έκδοση βεβαίωσης περαίωσης εργασιών κ.λπ.) και γενικά στις διατάξεις που αφορούν στην αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων, θα επιστρέφεται εντόκως με επιτόκιο υπερημερίας το κοινώς ισχύον για κάθε περίπτωση υπερημερίας.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2020

Αποστολή εγγράφου με mail
* Email παραλήπτη
Email αποστολέα
Ονοματεπώνυμο αποστολέα
Θέμα
Σχόλια
Να συμπεριληφθούν τα σχόλια της επιστημονικής ομάδας
Να συμπεριληφθούν τα προσωπικά σας σχόλια

Εκτύπωση εγγράφου

Αποστολή άρθρου με mail
* Email παραλήπτη
Email αποστολέα
Ονοματεπώνυμο αποστολέα
Θέμα
Σχόλια
Να συμπεριληφθούν τα σχόλια της επιστημονικής ομάδας
Να συμπεριληφθούν τα προσωπικά σας σχόλια
Εκτύπωση άρθρου
Να συμπεριληφθούν τα σχόλια της επιστημονικής ομάδας
Να συμπεριληφθούν τα προσωπικά σας σχόλια
Προσθήκη στο ευρετήριο
Εισάγετε τον τίτλο: