Ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα, με βάση την πολιτική ακύρωσής τους, κρατάνε αποζημιώσεις ως ακυρωτικά από πελάτες οι οποίοι ακυρώνουν κάποια προγραμματισμένη διαμονή .
1) Σε κάθε περίπτωση, για το ποσό των ακυρωτικών πρέπει να εκδοθεί παραστατικό .
- Ποια η αντιμετώπιση από πλευρά ΦΠΑ ?
- Το κατάλυμα οφείλει να επιβαρύνει με ΦΠΑ το παραστατικό ή λόγω μη παροχής υπηρεσίας απαλλάσσεται του ΦΠΑ ?
- Αν χρεώσει ΦΠΑ, ο συντελεστής ακολουθεί το μειωμένο 13% ή το κανονικό 24% ?
Παρακαλώ πολύ, αναλύστε μας τις περιπτώσεις που ίσως υπάρχουν γύρω από αυτό και ενδεχομένως να διαφοροποιούν τον χειρισμό, όπως για παράδειγμα αν το ποσό της αποζημίωσης αντιστοιχεί σε μέρος της αρχικής κράτησης ή στο σύνολο της αρχικής κράτησης ή το χρόνο πραγματοποίησης της ακύρωσης, δηλαδή μέρες πριν την ημερομηνία άφιξης ή ο πελάτης απλά δεν εμφανίστηκε στο κατάλυμα .
2) Σε περιπτώσεις που πελάτες πραγματοποιούν κρατήσεις μέσω Booking υπάρχει μια ιδιαίτερη περίπτωση ακυρώσεων .
Στους πελάτες που η Booking θεωρεί καλούς τους δίνει δυνατότητα ακύρωσης διαφορετική από αυτή της πολιτικής των ξενοδοχείων . Οπότε, μπορεί να ακυρώσουν κρατήσεις που κανονικά το ξενοδοχείο θα τους χρέωνε ακυρωτικά, η Booking όμως επιστρέφει στους πελάτες αυτούς όλο το ποσό της κράτησης και είναι η ίδια υπόχρεη απέναντι στο ξενοδοχείο να αντικαταστήσει το κενό της ακύρωσης με άλλη κράτηση και αν δε το αντικαταστήσει, να αποζημιώσει η ίδια το κατάλυμα, χωρίς να επιβαρυνθεί ο πελάτης που ακύρωσε .
Στην περίπτωση είσπραξης από το κατάλυμα τέτοιας αποζημίωσης από τη Booking, τι παραστατικό εκδίδει ?
Ποιος ο χειρισμός από πλευρά ΦΠΑ ?