Ενόψη των αλλαγών που έρχονται από 01/01/2024 σχετικά με την διαβίβαση σχεδόν όλων των παραστατικών στο mydata θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάποιες πρακτικές των πελατών του γραφείου για να προσαρμοστούν έγκαιρα για το ηλεκτρονικό κομμάτι

1)Ηλεκτρολόγοι,ψυκτικοι, υδραυλικοί κλπ αγοράζουν κάποια υλικά )(καλώδια,τσιμουχάκια,υγρά κλπ) τα οποία αποτελούν αναλώσιμα της παροχής υπηρεσιών τους. Δεν τα τιμολογουν ξεχωριστά ως εμπορεύματα καθώς είναι απαραίτητες για την παροχή υπηρεσίας και αποτελούν πολύ μικρό μέρος του κόστους. Χρειάζεται να εκδίδεται δελτίο αποστολής ή αφου δεν είναι εμπορεύσιμα δεν χρειάζεται; Και αν ναι,πως θα εκδίδεται όταν δεν ξέρει καν πότε θα τα χρησιμοποιήσει οταν παγια και αυτά τα υλικα είναι μόνιμα φορτωμένα στο βανάκι τους;

2)Ψυκτικός θα κάνει συνεργασία με μεγάλη εταιρεία μηχανημάτων. Θα πηγαίνει σε πελατες της εταιρείας, θα κάνει έλεγχο και αν καλύπτεται η βλάβη απο εγγύηση η κατασκευάστρια εταιρεία θα του στέλνει το απαραιτητο ανταλλακτικό προς αντικατάσταση. Η διακίνηση του ανταλλακτικου απο την έδρα του ψυκτικού προς τον τελικό πελάτη χρειάζεται δελτίο αποστολής παρόλου που δεν είναι εμπορεύσιμο για τον ίδιο;

3)Επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων,στολισμών χώρων για event κλπ έχει κάποια παγια καρεκλες,τραπεζια κλπ αλλά και υλικά που θα αναλωθούν στην εκδήλωση πχ χαρτινα διακοσμητικα, μικροβεγκαλικα κλπ τα οποία μεταφέρει όλα με ΦΙΧ. Για αναλώσιμα υλικά θα πρέπει να εκδοθεί ΔΑ; Ιδια κατασταση με τους παραπάνω τεχνικους δηλαδή, απλά γνωρίζει τι θα παει στην κάθε εκδήλωση.

4)Κατάστημα με πώληση ηλεκτρικών ειδών λιανικά θα αγοράσει ΦΙΧ για να κάνει και παράδοση των ειδών στα σπίτια των πελατών. Θα εκδίδει την απόδειξη πώλησης από ταμειακή. Κατα την αποστολή θα πρέπει να εκδίδει και ένα δελτίο αποστολής για να συνοδεύει τα αγαθά, σωστά; Δεν καλύπτεται μόνο με την απόδειξη (οπως γίνεται με το τιμολόγιο) αφού δεν φαίνονται τα είδη,ουτε ο προορισμός, σωστά; Τι θα γίνει απο 01/01/2024 που το δελτίο αποστολής θα απαιτεί και το ΑΦΜ του πελατη και ο ιδιώτης πελάτης δύσκολα θα δίνει το ΑΦΜ του; Έχετε κάποια πρόταση για αυτό;

5)Η παραπάνω επιχείρηση εκτός από τις πωλήσεις κάνει και επισκευές ειδών. Κατα την παραλαβή απ τον ιδιώτη πελάτη εκδίδει ένα παραστατικό παραλαβης/αντίστροφο δελτίο αποστολής. Συμφωνα με τα μέχρι τώρα και αυτό το παραστατικό θα πρέπει να ανεβαίνει στο mydata απο 01/01/2024, σωστά;

6)Ο αγρότης κανονικου καθεστωτος-εμπορος λαικής που μεταφέρει τα αγαθά του προς και από τις λαϊκές αγορές δεν βλέπω να απαλλάσεται απο την έκδοση δελτίου αποστολής οπως λέει η λογιστική οδηγία του Ν 4308/2014, αρα και αυτός, αν δεν δοθεί εξαίρεση, θα πρέπει να εκδίδει ηλεκτρονικά δελτίο αποστολής καθημερινά, σωστά; Υπάρχει κάποια εξαίρεση που μου διαφεύγει;

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.