23/07/08 | Αρχική > Ειδησεογραφία > Οικονομικά

Στην Hutchison ο ΟΛΘ


Στο ύψος των προσφορών ακολουθούν η Cosco με 131,977 εκατ. ευρώ και η κοινοπραξία με επικεφαλής την Dubai Port με 68,356 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ.
Στη συνέχεια, η Επιτροπή Διαγωνισμού θα συντάξει πρακτικό, το οποίο θα υποβάλει στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ, που θα συνεδριάσει την προσεχή Δευτέρα, προκειμένου να αποφασίσει για την ανακήρυξη του προσωρινού πλειοδότη και να εισέλθει ο διαγωνισμός στην τελευταία του φάση, σύμφωνα με τη διακήρυξη.

Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Hutchison με μία εντυπωσιακή οικονομική προσφορά 419,468 εκατ. ευρώ έχει το προβάδισμα στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του 6ου προβλήτα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που προκήρυξε ο ΟΛΘ ΑΕ, μετά την αποσφράγιση των φακέλων τεχνικής και οικονομικής προσφοράς, που έγινε χθες από την Επιτροπή Διαγωνισμού, παρουσία εκπροσώπων των εταιρειών που μετείχαν σε αυτόν.

Στο ύψος των προσφορών ακολουθούν η Cosco με 131,977 εκατ. ευρώ και η κοινοπραξία με επικεφαλής τη Dubai Port με 68,356 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας ΟΛΘ ΑΕ.
Στη συνέχεια η Επιτροπή Διαγωνισμού θα συντάξει πρακτικό, το οποίο θα υποβάλλει στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ ΑΕ προκειμένου να ληφθεί απόφασή του για την ανακήρυξη του προσωρινού πλειοδότη και να εισέλθει ο διαγωνισμός στην τελευταία του φάση, σύμφωνα με τη διακήρυξη.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ κ. Γιάννη Τσάρα εκτιμάται ότι την ερχόμενη Δευτέρα θα συνεδριάσει το ΔΣ του οργανισμού.

Εξαιρετικά καλή και αναλογικά ακόμη καλύτερη από την προσφορά που έκανε η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και η οποία ήταν περίπου 500 εκατ. ευρώ, χαρακτήρισε την προσφορά της Hutchison - με δηλώσεις του στο «Κ» - ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ΑΕ κ. Γιάννης Τσάρας, εκφράζοντας - παράλληλα - την απόλυτη ικανοποίησή του για την έκβαση του διαγωνισμού.

Εξήγησε ότι αν και σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού αυτός που αναδεικνύεται πλειοδότης είναι υποχρεωμένος να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 307εκατ. ευρώ, η Hutschison στην προσφορά προβλέπει να υλοποιήει επενδύσεις ύψους 489εκατ. ευρώ. H κοινοπραξία P&O - Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ - Τράπεζα Πειραιώς με επικεφαλής την Dubai προβλέπει επενδύσεις ύψους 468 εκατ. ευρώ και η Cosco Pacific 331 εκατ. ευρώ περίπου.
Oσον αφορά το σύνολο εγγυημένου ανταλλάγματος κατά τη διάρκεια της παραχώρησης η Hutchison προβλέπει 543,698 εκατ. ευρώ, η Dubai 186.009 εκατ. ευρώ και η Cosco 242.635 εκατ. ευρώ.

Τα μεγέθη αυτά σαφώς θα δώσουν μια σημαντική υπεραξία στο λιμάνι, τόνισε ο κ. Τσάρας. Σήμερα η αξία του λιμένα αποτιμάται σε 350 εκατ. ευρώ, ανέφερε. Βέβαια, ο κ. Τσάρας δήλωσε ότι δεν είναι ακόμη ενημερωμένος πλήρως για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της προσφοράς.
Στο τυπικό μέρος των διαδικασιών, εξηγεί ότι μέχρι σήμερα υπάρχει η προθεσμία για την υποβολή ενστάσεων ακόμη για την α’ φάση του διαγωνισμού. Να σημειωθεί ότι ενστάσεις έχουν υποβάλει η Dubai έχει υποβάλει ένσταση κατά της Hutchison, η οποία επίσης έχει υποβάλει ενστάσεις κατά της Dubai και της Cosco, oι οποίες απορρίφθηκαν από τη διοίκηση του ΟΛΘ. Για τη β’ φάση του διαγωνισμού αναμένει σε ένα διάστημα 2-3 ημερών να κατατεθούν αν υπάρχουν ενστάσεις και δικαστική προσφυγή.

Βέβαια ο κ. Τσάρας εδώ και καιρό δήλωνε ότι κατά τις εκτιμήσεις του δεν θα υπάρξει δικαστική προσφυγή. Η διαφορά των οικονομικών προσφορών κρίνεται ότι είναι όντως μεγάλη μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου υποψηφίου, πόσο μάλλον σε σύγκριση με αυτήν της τρίτης κοινοπραξίας, που είναι 68 εκατ. ευρώ.

Πάντως ο κ. Τσάρας εκτιμά ότι αν κατατεθούν ενστάσεις, αυτή η διαδικασία θα γίνει εντός του επόμενου τριημέρου.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί ετησίως 16.000.000 τόνους εμπορευμάτων (από τους οποίους 7.000.000 τόνοι είναι ξηρό φορτίο και 9.000.000 υγρά καύσιμα), 370.000 teus εμπορευματοκιβώτια, 3.000 πλοία, 220.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως το 2007, σε σχέση με το 2006, ο ΟΛΘ κατέγραψε κέρδη αυξημένα κατά 200%, ενώ αυξημένος κατά 44,5% ήταν και ο κύκλος εργασιών του. Επίσης αύξηση παρουσίασαν και οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, κατά 29,5%.

Ωστόσο το α΄τρίμηνο του 2008 κατά 42% μειώθηκε η κίνηση του container terminal του ΟΛΘ, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων που αντιτίθενται στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, που δεν επηρέασαν σημαντικά όμως τα οικονομικά μεγέθη του α' τριμήνου 2008. Το α’ τρίμηνο του 2008,οι πωλήσεις ανήλθαν σε 12,9 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 5,2%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 24,4%. Ο ιδιώτης επενδυτής, που θα εκτελέσει το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, θα 4πλασιάσει τη δυναμικότητά του, που θα φτάσει στα 1,4 εκατ. TEU's.

Στην παρούσα φάση εκτελείται το έργο της θεμελίωσης του κρηπιδώματος του 6ου προβλήτα, σε μήκος 500 μ. και πλάτος 50 μ., το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος Αυγούστου. Στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης αναμένεται ότι θα υλοποιηθούν μεγάλες επενδύσεις και σίγουρα η συμμετοχή παγκόσμιων διαχειριστών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί θετική εξέλιξη για την προοπτική ανάπτυξης και των δυο λιμένων. Ο λιμένας της Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε σοβαρό περιφερειακό λιμένα διαμετακόμισης (in transit) φορτίων με θετικές συνέπειες στο εμπόριο και την τοπική οικονομία και κοινωνία.

Να σημειωθεί ότι η Ηutchison είχε καταθέσει προσφορά και για τον αντίστοιχο διαγωνισμό του πρώτου λιμένα της χώρας του Πειραιά. Η οικονομική προσφορά της ήταν δεύτερη μετά από αυτήν της Cosco, που κρίθηκε ως πρώτος προτιμητέος ανάδοχος για το ΣΕΜΠΟ.


Παγκόσμιος κολοσσός η Hutchison

Στην κοινοπραξία Hph Ltd - Hpι Sarl - Alapis AEBE - ΛΥΔ ΑΕ, που έχει το προβάδισμα στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του 6ου προβλήτα και είναι επικεφαλής ο όμιλος της Hutchison μετέχουν η Ηutchison Port Holding, η Hutchison Port Investments, η Alapis που ανήκει στον όμιλο Λαυρεντιάδη και η θυγατρική του ΛΥΔ ΑΕ.

Η Hutchison Wampoa είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ από το 1978. Εκτός από λιμάνια, η Hutchison διαχειρίζεται σιδηροδρομικά δίκτυα, ξενοδοχεία, τηλεφωνικά και ενεργειακά δίκτυα σε 55 χώρες και απασχολεί 220.000 εργαζόμενους σε αυτές.

Θεωρείται ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμενικών τερματικών σταθμών στον κόσμο με παρουσία σε 24 χώρες, 47 λιμάνια σε Ευρώπη, με 66,3 εκατομμύρια TEUs διακίνηση το 2007 και σε συνολικά 292 σημεία ελλιμενισμού σε 23 χώρες σε ολόκληρο τον πλανήτη, από την Αμερική και την Ασία ως τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Το 2006 ο κύκλος εργασιών της ήταν 34 δισ. δολάρια και το 2007 ανήλθε στα 40 δισ. δολάρια. Διαχειρίζεται πέντε από τα επτά πιο πολυσύχναστα εμπορικά λιμάνια του κόσμου.
Η HPH διαθέτει, μεταξύ άλλων, σημαντικά ποσοστά σε σημαντικά σημεία ελλιμενισμού στην Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Πολωνία, την Ισπανία, την Ινδονησία, την Κορέα, στη Μαλαισία, τη Μιανμάρ, το Πακιστάν, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, την Αίγυπτο, στο Ομάν, τη Σαουδική Αραβία, την Αργεντινή, τις Μπαχάμες, το Εκουαδόρ το Μεξικό και τον Παναμά. Ο όμιλος διαθέτει επίσης ισχυρή συμμετοχή και επενδύσεις σε θαλάσσια αλλά και παραποτάμια λιμάνια στην Κίνα. (Shenzhen, Shanghai, Ningbo, Huizhou, Jiangmen, Nanhai, Shantou, Xiamen, Zhuhai).

Oι χρονολογίες σταθμοί για την εταιρεία είναι μεταξύ άλλων ότι το 1991, η HWL απέκτησε τον έλεγχο του πιο πολυάσχολου λιμανιού της Βρετανίας του Felixstowe, ενώ το 1994 ιδρύθηκε η θυγατρική Hutchison Port Holdings (HPH), αντανακλώντας το όραμα του ομίλου για παγκόσμια επέκταση στον κλάδο της διαχείρισης και παροχής υπηρεσιών λιμανιών. Ο όμιλος διαθέτει συμμετοχές στην HUD Group και στην Hong Kong Salvage & Towage (HKST).



23/7/2008
Πηγή: www.kerdos.gr

comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.