31/01/25 | Αρχική > Αρθρογραφία > Ανασκόπηση της εβδομάδας

Η Εβδομάδα που πέρασε – Η Εβδομάδα που έρχεται

Στο επόμενο τεύχος του Epsilon7 ο κ. Κόλλιας, Πρόεδρος του Ο.Ε.Ε., απάντησε στις ερωτήσεις μας και έδωσε ενδιαφέρουσες απαντήσεις. Συγκεκριμένα, «Κάτι παραπάνω από αυτονόητες» χαρακτηρίζει τις φοροελαφρύνσεις στις επιχειρήσεις, σημειώνοντας ως ορθή την κυβερνητική πολιτική που αφενός προωθεί την ψηφιοποίηση διαδικασιών, αφετέρου προκρίνει τη χρηματοδότηση των φοροελαφρύνσεων από την υπεραπόδοση εσόδων.

Επιπλέον, ο Πρόεδρος του Ο.Ε.Ε. υπογραμμίζει πως «η συμμόρφωση με τις νέες φορολογικές διατάξεις αποτελεί όχι μόνο υποχρέωση, αλλά και ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» για τις επιχειρήσεις, αρκεί, όπως λέει, αυτές οι αλλαγές να γίνονται μέσα σε ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα και να περιλαμβάνουν λογικές απαιτήσεις, χωρίς να επιβαρύνουν με δυσβάσταχτα κόστη. «Παρεμβαίνουμε διαρκώς, όπου όλα αυτά δεν συμβαίνουν, για να θυμίσουμε ότι οι αλλαγές δεν μπορούν να γίνονται εις βάρος της αγοράς και της λογιστικής κοινότητας», προσθέτει.

Σχετικά με την καθυστέρηση διασύνδεσης Γ.Ε.ΜΗ. και ΤτΕ και της ενιαίας αποστολής των στοιχείων των χρηματοοικονομικών καταστάσεων παρά τη συμφωνία του Διοικητή της ΤτΕ, απευθυνόμενος σε όλους τους εμπλεκόμενους αναφέρει πως «πρέπει να ξεπεράσουμε τάχιστα τα όποια εμπόδια και να δουλέψουμε στην κατεύθυνση της όσο το δυνατόν ταχύτερης υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, το οποίο θα διευκολύνει στο μέγιστο βαθμό το έργο των λογιστών-φοροτεχνικών, και – κατ’ επέκταση – την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων».

Στα υπόλοιπα μείζονα θέματα για τον κλάδο των λογιστών/φοροτεχνικών ο κ. Κόλλιας τονίζει:

  • Επιτακτική ανάγκη η έκδοση της Κ.Υ.Α. για την ασθένεια του λογιστή.
  • Να έχει τη δυνατότητα το Ο.Ε.Ε. να ασκεί πειθαρχικό έλεγχο και να επιβάλλει κυρώσεις στα μέλη του, όπως ο Δικηγορικός Σύλλογος.
  • Είναι συνεχείς οι οχλήσεις του Ο.Ε.Ε. προς το Υπουργείο Οικονομικών για μείωση του ορίου των 30.000 ευρώ για να απαιτείται υπογραφή του λογιστή.
  • Επιδιώκουμε αναβάθμιση της λειτουργίας των Κοινών Ο.Ε.Ε. – Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Δείτε αναλυτικά όλη τη συνέντευξη στο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού Epsilon7.

Η Εβδομάδα που πέρασε και «Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τις ρυθμίσεις για τις διεπαγγελματικές οργανώσεις»: Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θέτει από την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τίτλο: «Ρυθμίσεις για τις διεπαγγελματικές οργανώσεις, την ενίσχυση του αγροτικού τομέα, την οργάνωση των υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και την επανεκκίνηση της αγροτικής οικονομίας».

Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για τη βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω σχεδίου.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 08:00 π.μ..

«ΠΟΦΕΕ: Δελτίο Τύπου της Ολομέλειας Προέδρων της 24ης Ιανουαρίου 2025»: Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα συνεδρίαση της Ολομέλειας των Προέδρων των 51 Ενώσεων – Μελών της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.). Την ολομέλεια τίμησαν με την παρουσία τους, μετά από πρόσκληση του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Χρίστος Δήμας και ο Πρόεδρος της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε. κ. Γιώργος Καββαθάς.

Στην Ολομέλεια των Προέδρων, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για τα πεπραγμένα του Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. καθώς και για τις προκλήσεις σχετικά με το μέλλον του επαγγέλματος.

Σε ότι αφορά την ομιλία του Υφυπουργού, o κ. Δήμας ενημέρωσε την Ολομέλεια για το νομοθετημένο - πλέον - σταθερό χρονοδιάγραμμα των φορολογικών δηλώσεων, επαναλαμβάνοντας την πρόθεση του Υπουργείου να μην δοθεί παράταση. Συνεχίζοντας, ανέφερε τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών καθώς και η Α.Α.Δ.Ε., προκειμένου να υλοποιηθεί η διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Ύστερα από την τοποθέτησή του, παρέμεινε και άκουσε τις τοποθετήσεις των μελών της Ολομέλειας για τα επίκαιρα και εκκρεμή θέματα του Κλάδου, συγκεκριμένα:

  • Η έγκαιρη έκδοση των Υπουργικών αποφάσεων καθώς επίσης και όλων των απαραίτητων ενεργειών προκειμένου ανοίγοντας η πλατφόρμα των φορολογικών δηλώσεων στις 15 Μαρτίου, οι Λογιστές – Φοροτεχνικοί να μπορούν να υποβάλλουν δηλώσεις
  • Η κλιμακωτή έκπτωση, είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει σωρεία δυσαρεστημένων πελατών στα λογιστικά γραφεία, που δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και για αυτό θα πρέπει το συγκεκριμένο μέτρο να αποσυρθεί
  • Να υπάρξει νομοθετική πρόβλεψη ώστε για κάθε ημέρα δυσλειτουργίας του συστήματος υποβολής να παρατείνεται ισόχρονα η καταληκτική ημερομηνία υποβολής. Η Ομοσπονδία εμμένει στην θέση της για διαφορετική καταληκτική ημερομηνία (μεταγενέστερη) όταν οι δηλώσεις υποβάλλονται από αδειούχο Λογιστή – Φοροτεχνικό
  • Να υπάρχει αναγραφή ημερομηνίας διαβίβασης σε όλες τις βεβαιώσεις, για να μπορούμε να γνωρίζουμε τις διορθώσεις και πότε αυτές γίνονται. Σε περίπτωση καθυστέρησης ανάρτησης βεβαιώσεων, να προβλέπεται ισόχρονη μετακύληση της καταληκτικής ημερομηνίας
  • Να υπάρξει ολιγοήμερη δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος υποβολής φορολογικών δηλώσεων πριν τις 15 Μαρτίου
  • Στο θέμα της ασθένειας, που απασχολεί επί σειρά ετών τον Κλάδο μας, ενώ είναι νομοθετημένη, καθυστερεί αδικαιολόγητα η έκδοση της εφαρμοστικής κοινής Υπουργικής απόφασης
  • Αναγκαιότητα αποτελεί ο μηδενισμός των ορίων του άρθρου 38 του Ν. 2873/2000 με υποχρεωτική υπογραφή δηλώσεων, βιβλίων και οικονομικών καταστάσεων αποκλειστικά από αδειούχους Λογιστές – Φοροτεχνικούς και μάλιστα με νομοθετική ρύθμιση και όχι με Υπουργική απόφαση
  • Άμεση έκδοση της Εγκυκλίου για το τέλος των συναλλαγών, με όλες τις αναγκαίες διευκρινίσεις
  • Επαναδιατυπώθηκε η θέση της Ομοσπονδίας για το κλείδωμα του Φ.Π.Α.: ότι είναι αναγκαία η απόσυρση της διάταξης μέχρι να λυθούν τα τεχνικά προβλήματα της πλατφόρμας του myDATA, τα οποία ακόμα και μέχρι σήμερα υφίστανται
  • Σχετικά με το Ν. 4557/2018: Οι τυχόν κυρώσεις να είναι αντίστοιχες, με αυτές των δικηγόρων/συμβολαιογράφων και ορκωτών ελεγκτών-λογιστών, δηλαδή παραπομπή του υπόχρεου προσώπου σε αντίστοιχη εποπτική Αρχή, στη συγκεκριμένη περίπτωση στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΟΕΕ), στο οποίο θα διαβιβάζονται όλα τα στοιχεία της παράβασης, προκειμένου να ασκηθεί ο προβλεπόμενος από τις κείμενες διατάξεις πειθαρχικός έλεγχος
  • Τέλος, ο εξορθολογισμός των υπέρογκων προστίμων του Κ.Φ.Δ., ο οποίος χρήζει άμεσης επικαιροποίησης

Ο Υφυπουργός άκουσε προσεκτικά τα θέματα που τέθηκαν. Ανέφερε ότι βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας και ζήτησε σε συνέχεια των αιτημάτων που έχουν κατατεθεί από την Π.Ο.Φ.Ε.Ε., να σταλεί ένα επικαιροποιημένο αναλυτικό υπόμνημα.

Οι διεργασίες της Ολομέλειας συνεχίστηκαν και μετά την αποχώρηση του Υφυπουργού με τοποθετήσεις των Προέδρων των Ενώσεων.

Τέλος, στην Ολομέλεια επισημάνθηκε από όλους η αναγκαιότητα επιπλέον συσπείρωσης, ενισχύοντας τη φωνή της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. για την διεκδίκηση των θέσεων του Κλάδου.

«myDATAapp: Οδηγίες χρήσης και συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις»: To myDATAapp είναι η επίσημη ψηφιακή εφαρμογή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) για φορητές συσκευές, που επιτρέπει την ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA. Σχεδιασμένη για να διευκολύνει επαγγελματίες και επιχειρήσεις στην καθημερινή τους λειτουργία, η εφαρμογή προσφέρει μια ασφαλή και αποδοτική πλατφόρμα για την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση της εφαρμογής είναι η δημιουργία λογαριασμού και φιλικών διαπιστευτηρίων στη δωρεάν Web εφαρμογή timologio της Α.Α.Δ.Ε..

Βασικά Χαρακτηριστικά:

  • Έκδοση Παραστατικών: Άμεση δημιουργία επίσημων παραστατικών όπως τιμολόγια, δελτία αποστολής και αποδείξεις, με ελάχιστα βήματα.
  • Διαχείριση Πελατολογίου: Εύκολη οργάνωση του πελατολογίου με δυνατότητα καταχώρισης και επεξεργασίας στοιχείων πελατών.
  • Οικονομικά και Φορολογικά Δεδομένα: Παροχή ολοκληρωμένης εικόνας της επιχείρησης με πλήθος αναφορών εσόδων και εξόδων, όπως έχουν διαβιβασθεί από την πλατφόρμα myDATA.
  • Ασφάλεια και Συμμόρφωση: Περιήγηση με τη μέγιστη ασφάλεια στα δεδομένα της επιχείρησης, μέσω μίας εφαρμογής που συμμορφώνεται πλήρως με τις ισχύουσες νομοθεσίες και κανονισμούς.
  • Ευκολία Πρόσβασης: Χρήση της εφαρμογής από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή για διευκόλυνση της επαγγελματικής καθημερινότητας των επιχειρήσεων.

Απόκτηση Φιλικών Κωδικών για είσοδο στο myDATAapp

myDATAapp: Πολιτική απορρήτου

myDATAapp: Όροι Χρήσης

Βοηθητικό υλικό:

Το myDATAapp προσφέρει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών, σχεδιασμένων για να απλοποιήσουν τις καθημερινές διαδικασίες των επιχειρήσεων:

  • Έκδοση παραστατικών on-the-go: Άμεση δημιουργία και αποστολή παραστατικών 24X7, εξοικονομώντας χρόνο και κόστος, ενώ παράλληλα έχει προβλεφθεί η δυνατότητα έκδοσης Ψηφιακών δελτίων αποστολής.
  • Διαχείριση πελατολογίου: Οργάνωση του πελατολογίου, επιτρέποντας την καταχώριση και επεξεργασία όλων των απαραίτητων πληροφοριών των πελατών.
  • Αναλυτικά στατιστικά: Παροχή ολοκληρωμένης εικόνας της επιχείρησης με πλήθος αναφορών για έσοδα, έξοδα και άλλους σημαντικούς δείκτες, υποστηρίζοντας τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
  • Προσαρμογή στις ανάγκες της επιχείρησης: Εξατομικευμένη εμπειρία χρήσης, επιτρέποντας την επιλογή γλώσσας (Ελληνικά και Αγγλικά) και θέματος (ενεργοποίηση σκοτεινής λειτουργίας για άνετη χρήση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού)
  • Ασφάλεια πρώτα: Προστασία των δεδομένων των επιχειρήσεων με πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας, όπως κωδικός PIN και βιομετρική αναγνώριση.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση της εφαρμογής myDATAapp είναι η δημιουργία Φιλικών Κωδικών μέσω της εφαρμογής myDATAusers, στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Εφαρμογές > Δημοφιλείς Εφαρμογές > myDATA > Φιλικοί κωδικοί και εξουσιοδοτήσεις myDATAusers.

Η εφαρμογή myDATAapp είναι ήδη διαθέσιμη στα Stores και μπορείτε να την αποκτήσετε άμεσα μέσω:

App Store (για συσκευές με λογισμικό iOS – iPhone):

https://apps.apple.com/us/app/mydataapp/id6738956327

«ΟΠΕΚΕΠΕ: Χαρακτηρισμός επιδοτήσεων βεβαιώσεων εφορίας φορολογικού έτους 2024»: Δείτε εδώ τον χαρακτηρισμό επιδοτήσεων βεβαιώσεων εφορίας φορολογικού έτους 2024, όπως δημοσιεύθηκε από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε..

«Πρότυπα υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας: Εγκύκλιος από το Υπ. Ανάπτυξης»: Δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος 3763/2025, με την οποία δημοσιοποιείται η έκθεση του προτύπου της παρ.1 του άρθρου 154Α του ν.4548/18 και ρύθμιση κάθε άλλης σχετικής λεπτομέρειας αναφορικά με τα πρότυπα υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας.

Συγκεκριμένα:

1. Την 31/07/2024 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε τον Κανονισμό (ΕΕ) 2023/2772 της 31ης Ιουλίου 2023, για τη συμπλήρωση της οδηγίας 2013/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τα πρότυπα υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας ο οποίος εφαρμόζεται υποχρεωτικά και καθολικά στις εταιρείες δημοσίου ενδιαφέροντος και τις μεγάλες οντότητες (ΕΕ L 2772 της 22.12.2023).

2. Εν συνεχεία την 29/04/2024 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε διορθωτικό του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2772 της 31ης Ιουλίου 2023 (Διορθωτικό EE L 90241 της 19.04.2024 – C1) και το οποίο (διορθωτικό) αφορά μεταφραστικά λάθη και διορθώσεις του εν λόγω Κανονισμού.

3. Την 12/12/2024 δημοσιεύθηκε ο ν.5164/2024 (Α’ 202) ο οποίος ενσωμάτωσε τις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2022 για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 537/2014, της οδηγίας 2004/109/ΕΚ, της οδηγίας 2006/43/ΕΚ και της οδηγίας 2013/34/ΕΕ, όσον αφορά την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας από τις εταιρείες και μεταξύ άλλων τροποποίησε τις διατάξεις των νόμων ν.4548/18, ν.3556/07.

4. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 154Α του ν.4548/18 τα πρότυπα υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας, δηλαδή, οι κατ’ ιδίαν πληροφορίες τις οποίες υποβάλλουν, κατά περίπτωση, οι υπόχρεες επιχειρήσεις σύμφωνα με τα άρθρα 151 και 154 του ν.4548/18 και η δομή που πρέπει να χρησιμοποιείται για την παρουσίαση των εν λόγω πληροφοριών καθορίζονται από τις κατ’ εξουσιοδότηση πράξεις της Επιτροπής, που εκδίδονται για τη συμπλήρωση της Οδηγίας 2013/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Ιουνίου 2013, σχετικά με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις και συναφείς εκθέσεις επιχειρήσεων ορισμένων μορφών, την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/43/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την κατάργηση των Οδηγιών 78/660/ EOK και 83/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου (L 182), σύμφωνα με τα άρθρα 29β, 29γ και 49 αυτής.

5. Κατόπιν των ανωτέρω δημοσιοποιείται το πρότυπο υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας της παρ.1 του άρθρου 154Α τoυ ν.4548/18 το οποίο παρατίθεται ως ακολούθως:

Άρθρο 1

(1) Αντικείμενο

(2) Τα πρότυπα υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας που πρέπει να χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για την υποβολή των οικείων εκθέσεων βιωσιμότητας σύμφωνα με τα άρθρα 19α και 29α της οδηγίας 2013/34/ΕΕ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ορίζεται στο άρθρο 5 παράγραφος 2 της οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 καθορίζονται στα παραρτήματα I και II του παρόντος.

Άρθρο 2

(3) Έναρξη ισχύος και εφαρμογή

(4) To παρόν πρότυπο που θεσπίζεται με τον Κανονισμό 2023/2772 αρχίζει να ισχύει την τρίτη ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

(5) Εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2024 για τα οικονομικά έτη που αρχίζουν την 1η Ιανουαρίου 2024 ή μεταγενέστερα.

(6) Το παρόν είναι δεσμευτικό ως προς όλα τα μέρη του.

Δείτε ολόκληρη την εγκύκλιο στην Online Τράπεζα.

«ΑΑΔΕ: Διάθεση λογισμικού παρακολούθησης και αποστολής δεδομένων εισροών-εκροών ναυτιλιακού καυσίμου»: Διαθέσιμο προς εγκατάσταση στα πλωτά εφοδιαστικά - μεταφορικά μέσα είναι από σήμερα, λογισμικό παρακολούθησης και αποστολής δεδομένων από τα τοπικά συστήματα εισροών - εκροών των πλωτών μέσων διακίνησης ναυτιλιακού καυσίμου προς το Κέντρο Λήψης Σημάτων της Α.Α.Δ.Ε.. Η συλλογή των δεδομένων αυτών αναμένεται να προσφέρει σημαντική ώθηση στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου ενεργειακών προϊόντων.

Ειδικότερα, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Α.1191/2024 των Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστου Δήμα, Υφυπουργού Ανάπτυξης Άννας Μάνη, Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη και Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή, προβλέπονται:

  • Υπολογιστική Μονάδα με συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφάλειας, η οποία εγκαθίσταται υποχρεωτικά στα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα.
  • Λογισμικό Διαχείρισης Δεδομένων, παρεχόμενο από την Α.Α.Δ.Ε., το οποίο θα φέρει η μονάδα για:

- συγκέντρωση δεδομένων εισροών-εκροών και συναγερμών

- αποθήκευση και αποστολή των δεδομένων στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της Α.Α.Δ.Ε..

  • Διαλειτουργικότητα του λογισμικού με το τοπικό σύστημα μέτρησης εισροών-εκροών.
  • Υποχρεώσεις Πλοιοκτητών & Διαχειριστών:

- η εγκατάσταση, συντήρηση και λειτουργία της υπολογιστικής μονάδας πραγματοποιείται με μέριμνα, ευθύνη και δαπάνη του πλοιοκτήτη, εφοπλιστή ή διαχειριστή.

- τα δεδομένα θα αποστέλλονται σε κατάλληλο μορφότυπο στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της Α.Α.Δ.Ε..

Εντός δύο (2) μηνών τα υπόχρεα πρόσωπα οφείλουν να μεριμνήσουν για την εγκατάσταση του λογισμικού στην Υπολογιστική Μονάδα του πλωτού εφοδιαστικού-μεταφορικού μέσου.

Επισημαίνεται ότι

  • έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της Α.Α.Δ.Ε..
  • από 1/5 και μετά, το σύστημα αποστολής των ανωτέρω δεδομένων τίθεται σε παραγωγική λειτουργία και επιβάλλονται κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης παρατυπίας.

Οδηγίες για τον τρόπο διάθεσης και εγκατάστασης του λογισμικού είναι διαθέσιμες στην ψηφιακή πύλη myAADE, στη διαδρομή: Εφαρμογές > Τελωνειακές Υπηρεσίες ή Φορολογικές Υπηρεσίες > Σύστημα εισροών - εκροών καυσίμων > Δεξαμενές Ενεργειακών Προϊόντων Πλωτών Μέσων.

Προϋπόθεση για τη διάθεση της εφαρμογής σε εγκαταστάτη είναι είτε η εγγραφή του στο Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων Πλωτών Μέσων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων είτε η εξουσιοδότησή του από τον πλοιοκτήτη ή εφοπλιστή ή διαχειριστή που έχει ήδη απογραφεί σε αυτό.

Σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα, οι φορείς μπορούν να επικοινωνούν με την αρμόδια υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου fueltank@aade.gr.

«ΑΑΔΕ - Δήλωση εισφοράς συναλλάγματος: Τέθηκε σε λειτουργία η εφαρμογή»: Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, σε λειτουργία είναι η εφαρμογή για τη Δήλωση Εισφοράς Συναλλάγματος του Ν.4111/13.

Σχετικά έντυπα:

Υπόδειγμα 1

Υπόδειγμα 2

Υπόδειγμα 3

Δείτε τις συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις στην Online Τράπεζα.

«Πλοία Α' κατηγορίας: Υποβολή δηλώσεων φόρου 2025»: Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, διαθέσιμη είναι η υποβολή των δηλώσεων φόρου πλοίων α' κατηγορίας του Ν.27/1975 μέσω της σχετικής εφαρμογής.

Σχετικά έντυπα

Σχετικές διατάξεις

Δείτε τις οδηγίες χρήσης της εφαρμογής εδώ.

«OpenBusiness: Έναρξη λειτουργίας από 3/2 - Οι δραστηριότητες που αφορά»: Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση 6763/2025, με θέμα «Λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (Ο.Π.Σ. Α.Δ.Ε.)» του άρθρου 14 του ν. 4442/2016».

«Οι νέες ασφαλιστικές εισφορές 2025 για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους»: Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση Δ.15/Δ’/1984/2025. με θέμα «Αναπροσαρμογή ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών και ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών από 1.1.2025».

Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών της παρ. 2.α του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών προσαυξάνεται κατά 2,7 % και διαμορφώνεται στο ποσό των 7.572,62 ευρώ.

Τα ανωτέρω ποσά ισχύουν από 1η Ιανουαρίου 2025.

Από την αρθρογραφία της Εβδομάδας που πέρασε, κ. Στέφανος Κοτζαμάνης, Οικονομολόγος, Δημοσιογράφος και «Γιατί τα επιτόκια καταθέσεων είναι χαμηλά στην Ελλάδα»: Σύμφωνα με τον αρθρογράφο «Έντονες είναι οι συζητήσεις σχετικά με το πόσο χαμηλά είναι τα τραπεζικά επιτόκια καταθέσεων στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Ελλάδα, όταν μάλιστα προβλέπεται πως θα αποκλιμακωθούν περαιτέρω μέσα στη φετινή χρονιά.

Σε θεωρητικό επίπεδο, μάλιστα, σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά καταθέσεων, τα επιτόκια στη χώρα μας θα έπρεπε να είναι υψηλότερα από το μέσο ευρωπαϊκό όρο, λόγω του μεγαλύτερου κινδύνου της χώρας (country risk, βλέπε βαθμολογίες Οίκων αξιολόγησης, κ.λπ.). Παρ’ όλα αυτά, όμως, συμβαίνει το αντίθετο…

Στην περίπτωση της Ελλάδας τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τα ακίνητα και τις καταθέσεις να έχουν την πρωτοκαθεδρία των επενδυτικών επιλογών στις αποταμιεύσεις, ενώ αντίθετα οι τοποθετήσεις σε μετοχές και σε συνταξιοδοτική αποταμίευση να βρίσκονται «στον πάτο». Ειδικότερα, αν σε μετρητά και καταθέσεις τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά έχουν τοποθετημένο περίπου το 35% των χρηματοοικονομικών τους περιουσιακών τους στοιχείων, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό κυμαίνεται γύρω στο 55%! Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι ο δείκτης χορηγήσεων προς καταθέσεις των συστημικών μας τραπεζών να κυμαίνεται μόλις γύρω στο 65%-70% (στο 105% στην Ευρώπη) και τα προσφερόμενα καταθετικά επιτόκια να είναι ιδιαίτερα χαμηλά.»

Διαβάστε ακόμα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του κ. Στέφανου Κοτζαμάνη, στο σύνολό του, στον πιο πάνω σύνδεσμο.

Κ. Παναγιώτης Λιβογιάννης, Λογιστής, Μ.Δ.Ε. Εφαρμοσμένης Λογιστικής και Ελεγκτικής, Υποψήφιος Διδάκτωρ Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και «Πρακτορεία επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring): Λογιστικός χειρισμός από την πλευρά του πράκτορα και του προμηθευτή»: Σύμφωνα με τον αρθρογράφο «Η έννοια της πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) εισάχθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα με τον νόμο N.1905/1990, που τιτλοφορείται «Για τη σύμβαση πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων και άλλες διατάξεις».

Βάσει του νόμου αυτού, μία σύμβαση factoring αποτελεί μία έγγραφη συμφωνία μεταξύ ενός προμηθευτή αγαθών ή υπηρεσιών και ενός πράκτορα επιχειρηματικών απαιτήσεων. Ο δεύτερος αναλαμβάνει να παράσχει, έναντι συμφωνηθείσης αμοιβής, υπηρεσίες είσπραξης μέρους ή του συνόλου των απαιτήσεων που ο πρώτος εκχωρεί, καλύπτοντας, έτσι, τον πιστωτικό κίνδυνο που προκύπτει από τις διενεργηθείσες συναλλαγές.

Βασικό πυλώνα του θεσμού, λοιπόν, αποτελεί η έννοια της εκχώρησης απαίτησης, δηλαδή η δυνατότητα που παρέχεται στο δανειστή να μεταβιβάσει την απαίτηση του οφειλέτη σε έναν τρίτο (πράκτορα), χωρίς τη συναίνεση του δεύτερου.

Κατά τη στιγμή της αναγγελίας της εκχώρησης, σύμφωνα με την απόφαση ΣτΕ 358/2009, παύει να υφίσταται ο οποιοσδήποτε δεσμός ανάμεσα σε εκχωρητή και οφειλέτη, ενώ την ευθύνη για την είσπραξη της απαίτησης φέρει αποκλειστικά ο πράκτορας.

Θα μπορούσαμε να περιγράψουμε το factoring ως μία διαδικασία στην οποία συμμετέχουν τρία (3) πρόσωπα. Το όλο ζήτημα άρχεται από τον πελάτη (οφειλέτης), που αποκτά αγαθά ή υπηρεσίες από τον προμηθευτή (εκχωρητής), αφήνοντας ένα ανοικτό πιστωτικό υπόλοιπο. Η απαίτηση του προμηθευτή επισφραγίζεται με το τιμολόγιο. Η καθυστερημένη είσπραξη των οφειλών δημιουργεί στον προμηθευτή προβλήματα ρευστότητας, για αυτό και στρέφεται σε μία εταιρία πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (εκδοχέας), εκχωρώντας το σύνολο ή μέρος της απαίτησης του πελάτη. Στη συνέχεια, ο πράκτορας αναλαμβάνει να εισπράξει το ποσό της οφειλής, ζητώντας από τον προμηθευτή να του καταβάλλει μία αμοιβή για την εν λόγω παροχή. Κατόπιν της είσπραξης των απαιτήσεων, ο λογαριασμός του τελευταίου πιστώνεται με το ποσό που αναλογεί. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι, ο προμηθευτής, σε περίπτωση που αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες, μπορεί να ζητήσει και χρηματοδότηση από την εταιρία πρακτορείας, όπως επίσης και να αποφασίσει αν ο πράκτορας μπορεί να στραφεί ή όχι στον ίδιο για την είσπραξη των οφειλών (δικαίωμα αναγωγής).».

Δείτε το σύνολο του ολιστικού επί του θέματος άρθρου του κ. Παναγιώτη Λιβογιάννη, στον πιο πάνω σύνδεσμο.

Κ. Χάρης Κορέσης, Α. Δικηγόρος, συνεργάτης της Δικηγορικής Εταιρείας Καρούζος Γιάννης & Συνεργάτες και «Πλαφόν στην αποζημίωση απόλυσης των εργαζομένων - Μπορεί να συμφωνηθεί μεγαλύτερη αποζημίωση;»: Σύμφωνα με τον αρθρογράφο «Η παράγραφος 1 του άρθρου 5 του Ν. 3198/1955 (ήδη 327 Κ.Α.Ε.Δ.) έχει θεσπίσει περιορισμό στο ύψος της αποζημίωσης, αφού: «Ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται με βάση τις τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα, υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης. Κατά τον υπολογισμό αυτό δεν λαμβάνονται υπόψη οι μηνιαίες αποδοχές του εργαζόμενου, κατά το ποσό που υπερβαίνουν το οκταπλάσιο του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, πολλαπλασιαζόμενο επί τον αριθμό 30.»

Το ζήτημα που εξετάζεται εδώ είναι αν επιτρέπεται να συμφωνηθεί η μη εφαρμογή του ως άνω ορίου και, αν ναι, με τι είδους συμφωνία (ατομική ή συλλογική).

Σύμφωνα με την Α.Π. 1750/2008, ο περιορισμός της αποζημίωσης απόλυσης κατ’ άρθρο 5 παρ. 1 ν. 3198/1955 απορρέει από διάταξη αναγκαστικού δικαίου, που θεσπίστηκε χάριν του γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος και επομένως δεν είναι επιτρεπτή η ευνοϊκότερη για το μισθωτό ρύθμιση με ατομική ή συλλογική σύμβαση εργασίας, ακόμη και αν ο μισθωτός έχει την ιδιότητα του “διευθύνοντος συμβούλου”. Η απόφαση, η οποία απέρριψε την αξίωση για αποζημίωση λόγω υπέρβασης του ως άνω ορίου, δεν εξηγεί ποιο γενικότερο κοινωνικό συμφέρον προστατεύεται από το ύψος των αποζημιώσεων που συμφωνούνται μεταξύ ιδιωτών. Το επιχείρημα αυτό ενδεχομένως να ευσταθούσε για το ποσοτικό όριο της αποζημιώσεως βάσει του α.ν. 173/1967 (ήδη 15.000 ευρώ), που ισχύει για το Δημόσιο και τα ν.π.δ.δ.. Το άρθρο 5 παρ. 1, όμως, είναι γενικής εφαρμογής και θέτει όριο σε κάθε απαίτηση αποζημίωσης απόλυσης μεταξύ ιδιωτών.

Περαιτέρω δε, πρέπει να προσδιορισθεί ο χαρακτήρας του άρθρου 5 παρ. 1 του ν. 3198/1955. Είναι σαφές ότι πρόκειται για διάταξη με χαρακτήρα δημοσίας τάξεως. Ωστόσο, δεν μπορεί να θεωρηθεί όμοια με τους άλλους κανόνες του δικαίου της καταγγελίας. Δεν πρόκειται για έναν κανόνα που καθορίζει ένα ελάχιστο όριο προστασίας για τους μισθωτούς, αλλά ακριβώς το αντίθετο: θέτει ένα ανώτατο όριο στις απαιτήσεις τους. Συνεπώς, η διάταξη αυτή είναι αμφιμερώς αναγκαστικού δικαίου. Αυτός ο χαρακτήρας αναγνωρίζεται από την Α.Π. 1750/2008, η οποία αναφέρει ότι η διάταξη θεσπίστηκε προς το γενικότερο κοινωνικό συμφέρον. Αυτή η παραδοχή έχει σημασία για την εφαρμογή της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ορθότερη άποψη, ο αμφιμερώς αναγκαστικός χαρακτήρας του άρθρου 5 παρ. 1 δεν κωλύει την ατομική συμβατική ελευθερία, αλλά μόνο τις ευνοϊκότερες ρυθμίσεις μέσω συλλογικών συμβάσεων (άρθρο 7 παρ. 3 ν. 1876/1990). Η μη αποδοχή των ευνοϊκότερων ατομικών συμφωνιών, με την αιτιολογία ότι παραβιάζουν διάταξη αμφιμερώς αναγκαστικού δικαίου, περιορίζει αδικαιολόγητα την αυτονομία της ιδιωτικής βουλήσεως. Ο σκοπός τέτοιων διατάξεων είναι να αποτρέψουν την «παράλληλη» νομοθεσία των κοινωνικών εταίρων, σε συνάρτηση με το άρθρο 22 § 2 του Συντάγματος. Η αυτοεξαίρεση του ιδιώτη εργοδότη από το όριο αποζημίωσης που τίθεται υπέρ του από το νόμο δεν επηρεάζει ούτε το δημόσιο συμφέρον ούτε τη δημόσια οικονομία, καθώς δεν αφορά τον δημόσιο τομέα (στον οποίο ήδη υπάρχει μεγαλύτερη προστασία μέσω του α.ν. 173/1967). Ως εκ τούτου, επιτρέπεται η παραίτηση του εργοδότη από το όριο του άρθρου 5 παρ. 1 με ατομική συμφωνία, αλλά όχι με διάταξη συλλογικής σύμβασης ή κανονισμού εργασίας.».

Δείτε περισσότερα στο www.dikigorosergatologos.gr

Τέλος εργασιακής εβδομάδας και τέλος και του πρώτου μήνα του 2025. Από τα θέματα που θα συζητηθούν την Εβδομάδα που έρχεται, είναι η προσπάθεια της Κυβέρνησης και ειδικά του οικονομικού επιτελείου για εκλογίκευση των τιμών αγοράς κατοικιών στη χώρα, όπως και των τιμών ενοικίων. Η ιδιοκατοίκηση στη χώρα μας μειώνεται με γεωμετρική σχεδόν πρόοδο, ένας στους τρεις μένει σε μισθωμένη κατοικία, το δε μίσθωμα απορροφά στις περισσότερες των περιπτώσεων πάνω από το 50% του διαθέσιμου εισοδήματος του μισθωτή.

Η ελληνική αγορά ακινήτων αντιμετωπίζει διαχρονικά το πρόβλημα της έλλειψης διαφάνειας στις εμπορικές αξίες των ακινήτων. Οι υποψήφιοι αγοραστές συχνά δεν διαθέτουν επαρκή πληροφόρηση για τις πραγματικές τιμές πώλησης, με αποτέλεσμα να βασίζονται σε ζητούμενες τιμές που μπορεί να αποκλίνουν σημαντικά από τις τελικές συμφωνηθείσες. Αυτή η ασυμμετρία πληροφόρησης δυσχεραίνει τη λήψη ορθών αποφάσεων και επηρεάζει την ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει την έναρξη λειτουργίας ενός ψηφιακού «χάρτη τιμών» τον Μάρτιο του 2025. Η πλατφόρμα αυτή, γνωστή ως «Price Map», θα παρέχει στους πολίτες πρόσβαση σε αξιόπιστα δεδομένα σχετικά με τις πραγματικές τιμές πώλησης ακινήτων σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλατφόρμα θα αντλεί δεδομένα από συμβόλαια μεταβίβασης, αγγελίες πώλησης και ενοικίασης, καθώς και από φορολογικές δηλώσεις και το Κτηματολόγιο.

Μέσω της "Price Map" οι χρήστες θα μπορούν να ενημερώνονται για τις τιμές πώλησης ακινήτων, καθώς και για βασικά χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την αξία τους, όπως η επιφάνεια, η παλαιότητα και ο όροφος. Η πλατφόρμα θα προσφέρει τρία επίπεδα πρόσβασης:

  1. Δωρεάν πρόσβαση: Οι πολίτες θα μπορούν να δουν την εκτιμώμενη αξία των ακινήτων τους, με δυνατότητα προβολής της τρέχουσας και διαχρονικής αξίας.
  2. Πρόσβαση με αντίτιμο: Για χρήστες που επιθυμούν λεπτομερείς πληροφορίες για συγκεκριμένες περιοχές, ιδανικό για όσους σχεδιάζουν αγορές ή πωλήσεις.
  3. Επαγγελματική πρόσβαση: Για μεγάλους επενδυτές, τράπεζες και μεσιτικά γραφεία, παρέχοντας αναλυτικά δεδομένα και στρατηγικές πληροφορίες για λήψη αποφάσεων

Σε δεύτερο στάδιο η πλατφόρμα θα επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει και τις τιμές των ενοικίων, επιτρέποντας στους υποψήφιους ενοικιαστές να γνωρίζουν κατά πόσο οι ζητούμενες τιμές στις αγγελίες ανταποκρίνονται στις πραγματικές τιμές των μισθωτηρίων συμβολαίων.

Παρασκευή 31 του Γενάρη και ήδη ο πρώτος μήνας του 2025 μας αποχαιρετά. Ο τελευταίος μήνας του χειμώνα ξεκινάει και εμείς δεν έχουμε παρά να σας ευχηθούμε ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Εργασιακή εβδομάδα