Οδεύουμε στο τέλος του Νοέμβρη του δίσεκτου έτους 2024 και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, όπως ανακοινώθηκε την Εβδομάδα που πέρασε, εκτιμά πως, με τη στήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και των ευρωπαϊκών πόρων του Ε.Σ.Π.Α. η χώρα μπορεί να επιταχύνει την κάλυψη του επενδυτικού κενού, θέτοντας τις βάσεις για βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη.
Το επενδυτικό πρόγραμμα «μαμούθ», ύψους άνω των 42 δισ. ευρώ έως το 2026, είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της χώρας. Περιλαμβάνει χρηματοδοτήσεις για δημόσια έργα σε τομείς όπως οι υποδομές, η ενέργεια, η υγεία και η παιδεία, αλλά και ιδιωτικά επενδυτικά σχέδια μέσω τραπεζικών δανείων. Το σχέδιο «Ελλάδα 2.0» έχει ήδη ενεργοποιήσει περισσότερα από 700 έργα, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 20 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, οι επενδυτικές δαπάνες για το 2024 εκτιμώνται στα 13,15 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται να αυξηθούν στα 15 δισ. ευρώ το 2026. Ένας ακόμη βασικός πυλώνας της στρατηγικής είναι η πράσινη μετάβαση. Η διπλασιασμένη ισχύς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μέσω απλοποιημένων αδειοδοτικών διαδικασιών, αναμένεται να μειώσει την εξάρτηση από τον λιγνίτη και να ενισχύσει την αειφόρο ανάπτυξη.
Στο μέτωπο της φοροδιαφυγής τα αποτελέσματα είναι ήδη αισθητά. Η ψηφιοποίηση των συναλλαγών και η αναβάθμιση των εργαλείων ελέγχου της Α.Α.Δ.Ε. αύξησαν τα φορολογικά έσοδα κατά 1,8 δισ. ευρώ το 2024, με τις εισπράξεις Φ.Π.Α. να παρουσιάζουν υπέρβαση 1 δισ. ευρώ. Ο στόχος για πρόσθετα έσοδα 2,5 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2027 είναι ρεαλιστικός, καθώς τα μέτρα θα ενισχυθούν περαιτέρω. Αυτά τα έσοδα δημιουργούν περιθώριο για μειώσεις φόρων, κυρίως για τα μεσαία εισοδήματα, και για αντιμετώπιση στρεβλώσεων, όπως τα τεκμήρια διαβίωσης. Η συνολική εικόνα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Με ρυθμό ανάπτυξης 2,9% το 2024, η ελληνική οικονομία αναμένεται να ξεπεράσει τον μέσο όρο της Ευρωζώνης. Αυτή η πρόοδος καθιστά τη χώρα ελκυστικό επενδυτικό προορισμό, με διεθνή κεφάλαια να ενδιαφέρονται για τομείς όπως η ενέργεια, οι υποδομές και η τεχνολογία. Το επόμενο στοίχημα είναι η αξιοποίηση αυτής της δυναμικής για την αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου, τη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και τη διασφάλιση μακροχρόνιας ευημερίας. Η επιτυχία θα εξαρτηθεί από τη συνέπεια στις μεταρρυθμίσεις και την ικανότητα διαχείρισης των πόρων.
Αρχή της Εβδομάδας που πέρασε και «Κατατέθηκε το φορολογικό νομοσχέδιο στη Βουλή - Αναλυτικά οι διατάξεις»: Κατατέθηκε στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 18.11.2024. Από τα σημεία που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, επισημαίνουμε:
- Καταργείται το τέλος επιτηδεύματος για τους επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, το οποίο ανέρχεται σε τριακόσια είκοσι πέντε ευρώ (325 €) ετησίως.(άρθρα 1 - 3)
- Συμπεριλαμβάνονται στις απαλλαγές εισοδήματος από μισθωτή εργασία οι εξής περιπτώσεις:
α. η χορήγηση από τους εργοδότες παροχών έως και πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ετησίως στους εργαζόμενους αναφορικά με την κάλυψη εξόδων βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών,
β. η καταβολή παροχών από τον εργοδότη σε εργαζόμενο ως ενίσχυση για την απόκτηση τέκνου εντός δώδεκα (12) μηνών από τον τοκετό, ύψους έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ, με προσαύξηση κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε άλλο εξαρτώμενο τέκνο που έχει ο δικαιούχος γονέας κατά τον χρόνο του τοκετού. (άρθρο 4)
- Θεσπίζεται :
- αφορολόγητο για ποσά έως τριακόσια (300) ευρώ τον μήνα, για τα φιλοδωρήματα που λαμβάνουν μισθωτοί, προαιρετικά από πελάτες της επιχείρησης, έναντι της παρασχεθείσας σε αυτούς εξυπηρέτησης
- Προβλέπεται η απαλλαγή από ασφαλιστικές εισφορές για τα φιλοδωρήματα, ανεξαρτήτως ύψους. (άρθρα 5 & 11)
- Τροποποιούνται - συμπληρώνονται οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., ν. 4172/2013) περί υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και καταβολής του φόρου. Συγκεκριμένα επανακαθορίζονται:
- η προθεσμία υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος των αναφερόμενων κατηγοριών φορολογούμενων (φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες),
- ο χρόνος καταβολής του φόρου και η παρεχόμενη έκπτωση ανάλογα με τον χρόνο υποβολής της φορολογικής δήλωσης, ανά κατηγορία φορολογούμενων. (άρθρα 84, 85 & 100 παρ.1)
Δείτε ολόκληρο το νομοσχέδιο εδώ και την αιτιολογική έκθεση εδώ.
«ΕΝΦΙΑ: Καθορισμός του τύπου και του περιεχομένου της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού για το έτος 2019 και επόμενα»: Με την απόφαση Α.1169/2024, με θέμα «Έκδοση πράξεων εκτιμώμενου προσδιορισμού Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) νομικών προσώπων και οντοτήτων και καθορισμός του τύπου και του περιεχομένου της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. για το έτος 2019 και επόμενα.», αποφασίστηκαν τα παρακάτω:
1. Εκδίδεται πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) για νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες, τα οποία κατά την 1η Ιανουαρίου του έτους για το οποίο εκδίδεται η πράξη αυτή δεν είχαν προβεί σε διακοπή εργασιών, εφόσον δεν έχει εκδοθεί πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. για το έτος αυτό.
2. Τα στοιχεία των ακινήτων για την έκδοση της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. λαμβάνονται από το Ο.Π.Σ. Περιουσιολογίου Ακινήτων.
3. Δεν εκδίδεται πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. όταν το ποσό φόρου είναι μέχρι ένα (1) ευρώ.
4. Στις περιπτώσεις, στις οποίες ο φόρος προσδιορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία ΠΟΛ.1184/30.7.2014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, επί της πράξης της παρ. 1 αναγράφεται ότι ο τρόπος υπολογισμού του φόρου έχει πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης αυτής.
5. Στις περιπτώσεις στις οποίες υπάρχουν ουσιώδεις ελλείψεις στα περιγραφικά στοιχεία ακινήτων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατός ο υπολογισμός του φόρου, επί της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου υπάρχει ειδική επισήμανση.
6. Εάν, μετά την έκδοση της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου, το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα υποβάλει δήλωση στοιχείων ακινήτων, η πράξη εκτιμώμενου παύει να ισχύει αυτοδικαίως και εκδίδεται άμεσα δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. - πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου και ο τυχόν επιπλέον βεβαιωθείς φόρος διαγράφεται, ο δε τυχόν επιπλέον καταβληθείς φόρος επιστρέφεται κατά τις διατάξεις του άρθρου 42 του ΚΦΔ. Η δήλωση μπορεί να υποβληθεί μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για κοινοποίηση πράξης προσδιορισμού του φόρου και επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται για την υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης.
7. Ο τύπος και το περιεχόμενο της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου για τα έτη 2019 έως 2021 έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα 1 και για το έτος 2022 και επόμενα έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα 2, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
8. Η πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου αναρτάται στο ΟΠΣ Περιουσιολογίου Ακινήτων και αποστέλλεται ηλεκτρονική ειδοποίηση στη δηλωθείσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας ή του νόμιμου εκπροσώπου ή του φορολογικού εκπροσώπου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ΚΦΔ και της υπό στοιχεία Α. 1076/2024 (Β’ 2670) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. Στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η κοινοποίηση με ψηφιακά μέσα, η πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου κοινοποιείται από την αρμόδια υπηρεσία (ΔΟΥ/ΚΕΦΟΚ) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία Α. 1068/2024 (Β’ 2534) απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.
9. Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Δείτε ολόκληρη την απόφαση εδώ.
«ΥΠΟΙΚ - Νέο νομοσχέδιο: Καταργείται ο ΕΝΦΙΑ στα διατηρητέα αξίας έως 400.000 ευρώ, μηδενικός ΦΠΑ στις νέες οικοδομές, κ.ά.»: Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Με πρόσθετες θετικές ρυθμίσεις κατατέθηκε χθες στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο με τίτλο «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις».
Οι κυριότερες πρόσθετες διατάξεις αφορούν στα εξής:
- Παράταση αναστολής Φ.Π.Α. για νέες οικοδομές έως τις 31.12.2025.
- Μόνιμη απαλλαγή από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. των διατηρητέων κτιρίων αξίας έως 400.000 ευρώ.
- Αύξηση των μισθολογικών απολαβών των σπουδαστών των Σχολών Ενόπλων Δυνάμεων προκειμένου να εξισωθούν με τις αντίστοιχες αποδοχές των σπουδαστών των Σχολών των Σωμάτων Ασφαλείας.
- Απαλλαγή υπόχρεων νομικών προσώπων ή φυσικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα από την καταβολή του ανάλογου φόρου εισοδήματος για εκείνες τις οφειλές που διεγράφησαν μερικώς ή ολικώς στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Πρόκειται για επαναφορά σχετικής διάταξης που ίσχυε μέχρι τα τέλη του 2020 και στόχο έχει να συμβάλει στην επαναφορά τους σε μια υγιή επιχειρηματική πορεία. Αφορά φόρο εισοδήματος που οφείλεται από 1.1.2024 και εφεξής.
- Δίνεται η δυνατότητα σε αλληλεγγύως ευθυνόμενα πρόσωπα (πχ μέλη ενός νομικού προσώπου με οφειλές) να εξυπηρετήσουν απολεσθείσα ρύθμιση οφειλής του νομικού προσώπου στο οποίο συμμετέχουν. Παρέχεται έτσι η δυνατότητα στα φυσικά πρόσωπα να εξοφλήσουν το χρέος υπό τους ίδιους όρους που θα εξοφλούσε το νομικό πρόσωπο, μέσω αναβίωσης της ρύθμισης.
«Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ενσωμάτωση της Οδηγίας NIS2»: Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με το οποίο ενσωματώνεται η ευρωπαϊκή Οδηγία NIS2 ( (ΕΕ) 2022/2555) για τη λήψη μέτρων με στόχο ένα υψηλό κοινό επίπεδο κυβερνοασφάλειας σε ολόκληρη την Ένωση.
«Οδηγίες σχετικά με την εξόφληση ή προεξόφληση εξωδικαστικής ρύθμισης του Ν.4738/2020 και τη διαγραφή υπολοίπου ρυθμιζόμενων οφειλών»: Αντικείμενο της εγκυκλίου Ε.2070/2024 είναι η παροχή διευκρινίσεων και οδηγιών σχετικά με την εξόφληση ή την προεξόφληση της εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών των άρθρων 5-30 του ν. 4738/2020 (Α΄207) και τη διαγραφή του υπολοίπου των ρυθμιζόμενων οφειλών.
«B2G: Διευκρινίσεις για την ορθή εφαρμογή διατάξεων ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις δημόσιες συμβάσεις»: Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί, σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν στην ηλεκτρονική τιμολόγηση κατά την εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, δηλαδή συμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των νόμων 3978/2011 (Α.137), 4412/2016 (Α.147) και 4413/2016 (Α.148) κρίθηκε απαραίτητη η παροχή των κάτωθι περαιτέρω διευκρινίσεων με την εγκύκλιο οικ. 177326 ΕΞ2024
«ΑΑΔΕ: Διαθέσιμη από 1/12 η νέα ψηφιακή εφαρμογή Μητρώου δεξαμενών πρατηρίων καυσίμων»: Σε λειτουργία από 1/12 τίθεται η ψηφιακή εφαρμογή Μητρώου Δεξαμενών Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων Δημόσιας Χρήσης και Εγκαταστάσεων Πωλητών Πετρελαίου Θέρμανσης. Η νέα εφαρμογή οδηγεί σε ακόμα πιο αποτελεσματικούς ελέγχους και περαιτέρω καταστολή του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Υπενθυμίζεται ότι με κοινή απόφαση (Α 1151/2024) του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστου Δήμα, του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Βασιλείου Οικονόμου, της Υφυπουργού Ανάπτυξης, Άννας Μάνη και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή, προστίθενται νέοι υπόχρεοι εγγραφής στο Μητρώο, καταχωρούνται επιπλέον στοιχεία στην εφαρμογή και επανακαθορίζεται η διαδικασία ψηφιακής απογραφής στοιχείων, ως εξής:
- Συμπλήρωση / επικαιροποίηση των ήδη καταχωρημένων στοιχείων, έως 01/02/2025 πρέπει να προβούν οι:
- κάτοχοι άδειας λειτουργίας πρατηρίου δημόσιας χρήσης,
- πωλητές πετρελαίου θέρμανσης
- εγκαταστάτες του συστήματος παρακολούθησης εισροών – εκροών,
- Πλήρης καταχώριση στοιχείων από τους νέους υπόχρεους φορείς παροχής υπηρεσιών ογκομέτρησης, έως 01/09/2025
Επισημαίνεται ότι από 28/11 στις 18:00, έπαυσε η λειτουργία της υφιστάμενης εφαρμογής Μητρώου. Η νέα εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη, 1/12, μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), επιλέγοντας Τελωνειακές Υπηρεσίες ή Φορολογικές Υπηρεσίες και στη συνέχεια > Σύστημα εισροών - εκροών καυσίμων > Πρατήρια υγρών καυσίμων.
Ταυτόχρονα, 1/12 ξεκινά και η λειτουργία της αναβαθμισμένης ψηφιακής βάσης συλλογής δεδομένων εισροών – εκροών, από τα πρατήρια παροχής υγρών καυσίμων, που θα φιλοξενείται σε σύγχρονες υποδομές Cloud (G-Cloud / Κυβερνητικού Νέφους). Οι αρμόδιοι εγκαταστάτες του συστήματος εισροών - εκροών πρέπει να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε τα δεδομένα να αποστέλλονται στη νέα αναβαθμισμένη ψηφιακή δομή.
Από την αρθρογραφία της Εβδομάδας που πέρασε, κ. Στέφανος Κοτζαμάνης, Οικονομολόγος, Δημοσιογράφος και «Μετοχές: Επιλέγουμε blue chips ή small caps;»: Ένα από τα ερωτήματα που απασχολούν εδώ και πολλά χρόνια τους επενδυτές εστιάζεται στο αν είναι προτιμότερο να τοποθετούνται σε μετοχές των μεγάλων εταιρειών (στα αποκαλούμενα blue chips) ή αντίθετα σε τίτλους μικρότερων επιχειρήσεων ή διαφορετικά στα small caps.
Είναι προφανές πως το μέγεθος μιας εταιρείας από μόνο του δεν είναι σε θέση να καθορίσει τη μελλοντική πορεία της τιμής της μετοχής της, καθώς αυτή εξαρτάται από τις οικονομικές επιδόσεις κάθε επιχείρησης, από το επίπεδο της διοίκησής της και από τις μελλοντικές της προοπτικές. Άρα, λοιπόν, μπορεί να αποδειχτούν κερδοφόρες ή ζημιογόνες οι επενδυτικές μας τοποθετήσεις σε εταιρείες όλων των κεφαλαιοποιήσεων, ανεξάρτητα από το αν αυτές είναι μεγάλες ή μικρές.
Οπότε, το προαναφερόμενο ερώτημα τροποποιείται και έτσι τίθεται το δίλλημα: Είναι περισσότερο αποδοτική η τοποθέτηση με μακροπρόθεσμη προοπτική σε ένα χαρτοφυλάκιο μετοχών που θα αποτελείται από blue chips ή σε ένα άλλο, που θα εστιάζεται στα small caps;
Διαβάστε ένα ακόμα εξειδικευμένο άρθρο του κ. Στέφανου Κοτζαμάνη, στο σύνολό του, στον πιο πάνω σύνδεσμο.
Κ. Γιάννης Καρούζος, Δικηγόρος, Εργατολόγος και «Ποιες είναι οι υποχρεώσεις του εργοδότη στο πλαίσιο της τηλεργασίας;»: Σύμφωνα με τον αρθρογράφο «Η τηλεργασία, η οποία στηριζόμενη στην χρήση τεχνολογικών μέσων επιτρέπει την εξ αποστάσεως απασχόληση του εργατικού δυναμικού ενός ευρύτατου φάσματος ειδικοτήτων, κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος και πλέον αποτελεί εδραιωμένη και συχνότατη μορφή οργάνωσης και εκτέλεσης της εργασίας στην χώρα μας.
Η συγκεκριμένη συνθήκη κατέστησε αναγκαία την ρύθμιση αυτού του συστήματος και συνακόλουθα την ανάληψη από τον εργοδότη ορισμένων υποχρεώσεων.
Ειδικότερα, ο εργοδότης, ελλείψει διαφορετικής συμφωνίας, οφείλει να καλύπτει το κόστος που προκαλείται στον μισθωτό από τη μορφή αυτή εργασίας και ειδικότερα του κόστους του εξοπλισμού και της συντήρησής του, των τηλεπικοινωνιών και της αποκατάστασης των βλαβών.
Παράλληλα, υποχρεούται να παρέχει στον μισθωτό τεχνική υποστήριξη για την παροχή της εργασίας του.
Έχει σημασία πως οι σχετικές δαπάνες δεν αποτελούν αποδοχές, δεν υπόκεινται σε οποιοδήποτε φόρο ή τέλος, ούτε οφείλονται επ’ αυτών ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη ή εργαζόμενου και υπολογίζονται αναλογικώς προς τη συχνότητα και τη διάρκεια της τηλεργασίας, την παροχή ή όχι εξοπλισμού και κάθε άλλο σχετικό στοιχείο.».
Δείτε περισσότερα στο www.dikigorosergatologos.gr
Κ. Βασίλειος Παπαβασιλείου, Οικονομολόγος, Μ.Β.Α. και «Απασχόληση συνταξιούχων»: Σύμφωνα με τον αρθρογράφο «Την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για εργασία ατόμων που έχουν συνταξιοδοτηθεί προσπαθεί να αντιμετωπίσει η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου απασχόλησης των συνταξιούχων. Με το άρθρο 114 του Ν. 5078/2023 (ΦΕΚ Α΄ 211/20-12-2023), αντικαταστάθηκε το άρθρο 20 του Ν. 4387/2016 , σχετικά με την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου απασχόλησης των συνταξιούχων εξ ιδίου δικαιώματος, λόγω γήρατος ή αναπηρίας, του e-Ε.Φ.Κ.Α..
Επίσης, στην περ. α του άρθρου 112 του ιδίου νόμου ορίζεται ότι, στους σκοπούς της αλλαγής αυτής περιλαμβάνεται η ενθάρρυνση των συνταξιούχων για επανένταξη στην αγορά εργασίας και η αύξηση του εισοδήματός τους χωρίς τη δημιουργία αντικινήτρων για τους νέους.
Το νέο θεσμικό πλαίσιο παρέχει πολλαπλά οφέλη για τους συνταξιούχους και την κοινωνία εν γένει. Οι συνταξιούχοι αυξάνουν τα εισοδήματά τους, οι επιχειρήσεις και η αγορά χρησιμοποιούν την πολύτιμη εμπειρία καταρτισμένων εργαζομένων και το ασφαλιστικό σύστημα ενισχύεται με επιπλέον έσοδα.».
Το κείμενο στο σύνολό του αποτελεί απόσπασμα από το ομότιτλο άρθρο του κ. Βασιλείου Παπαβασιλείου που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2024 του περιοδικού Epsilon7. Στο πλήρες άρθρο, μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά και στις εγκύκλιους του e - Ε.Φ.Κ.Α. απασχόλησης συνταξιούχων.
Τέλος της εργασιακής Εβδομάδας και ένα σημαντικό θέμα το οποίο απασχόλησε της Εβδομάδα που πέρασε, αλλά θα συνεχίζει να συζητείται και την Εβδομάδα που έρχεται, είναι η με αριθμό ΔΕΔ 2541/12-9-2024 Απόφαση. Το θέμα προέκυψε από την αναγνώριση μεγάλου ποσού μετρητών εκτός τραπεζικού συστήματος από την ελεγκτική αρχή σε φορολογούμενο, μέσω της επίκλησης ανάλωσης κεφαλαίου προηγούμενων ετών. Η συγκεκριμένη υπόθεση, στην οποία ο φορολογούμενος απαλλάχθηκε από την καταβολή φόρου για ποσό 52.050 ευρώ, κατόπιν αιτήματος της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (απόφαση 2541/12-9-2024) προς το 4ο Ε.Λ.Κ.Ε. να διενεργήσει έλεγχο για την ύπαρξη διαθέσιμων μετρητών από φορολογηθέντα εισοδήματα προηγούμενων ετών, ανοίγει τη συζήτηση για τη μεταρρύθμιση του πλαισίου που αφορά τα τεκμήρια και την ανάλωση κεφαλαίου.
Η τρέχουσα διαδικασία επιτρέπει την επίκληση εισοδημάτων παρελθόντων ετών χωρίς περιορισμό στον αριθμό των ετών αναφοράς, αρκεί να υπάρχουν σχετικές δηλώσεις. Αυτό έχει οδηγήσει σε κάποιες περιπτώσεις σε καταχρηστικές πρακτικές, καθώς φορολογούμενοι επικαλούνται «αποθεματικά» μετρητών, που είναι δύσκολο να επαληθευτούν, για να καλύπτουν τεκμήρια και να αποφεύγουν τη φορολόγηση. Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας εξετάζει αυστηρότερες διατάξεις. Προτείνονται αλλαγές που περιλαμβάνουν τον υπολογισμό πραγματικών δαπανών κατά τη δημιουργία κεφαλαίου, περιορισμό στην αναδρομικότητα των ετών και απαίτηση τεκμηρίωσης με τραπεζικές κινήσεις. Η υπόθεση αυτή, πέρα από το οικονομικό αποτέλεσμα για τον φορολογούμενο, λειτουργεί ως καταλύτης για την αναμόρφωση ενός συστήματος που επιτρέπει την αποφυγή φόρων μέσω ασαφών μηχανισμών.
Τελευταία ημέρα του μήνα αύριο, μια ημέρα αποκλειστικά αφιερωμένη στη συμπρωτεύουσα και στο πολυπόθητο ΜΕΤΡΟ, το οποίο παίρνει σάρκα και οστά μετά από τριάντα επτά (37) χρόνια. Έτσι, με το τέλος του Νοέμβρη ξεκινάει μια νέα συγκοινωνιακή περίοδος για τη Θεσσαλονίκη. Φυσικά, σήμερα κυριαρχεί η Black Friday. Γενικά, η ημέρα σηματοδοτούσε και σηματοδοτεί την αρχή των γιορτών των Χριστουγέννων και του νέου έτους και το shopping therapy, το οποίο ξεκινούσε.
Κλείνουμε, λοιπόν, τη στήλη, ευχόμενοι στους εμπόρους μεγάλες εισπράξεις και σε όλους εσάς ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ.