04/09/24 | Αρχική > Ειδησεογραφία > Ανακοινώσεις Συλλόγων

Σύλλογος Εφοριακών Ν. Θεσ/κης-Κιλκίς-Χαλ/δικής: Συνάντηση με τους κ. κ. Γεραπετρίτη και Γιουλέκα για τα προβλήματα των Φορολογικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, των Κτηματικών Υπηρεσιών και του ΣΔΟΕ

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εφοριακών Νομών Θεσσαλονίκης - Κιλκίς - Χαλκιδικής, κ. Μενέλαος Παπαποστόλου, παραβρέθηκε σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης μεταξύ του Υπουργό Εξωτερικών κ. Γεραπετρίτη και των εκπροσώπων των παραγωγικών – επιστημονικών φορέων και επιμελητηρίων, παρουσία του Υφυπουργού κ. Γκιουλέκα και του συντονιστή του Πρωθυπουργικού Γραφείου κ. Παπαγεωργίου.

Αρχικώς επισημάνθηκε ο σημαντικός ρόλος των υπαλλήλων που υπηρετούν σε Α.Α.Δ.Ε., Σ.Δ.Ο.Ε. και Κτηματικές Υπηρεσίες στη διασφάλιση των Δημοσίων Εσόδων, της Δημόσιας Περιουσίας και στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

Ειδικότερα, τονίστηκε ότι για την πάταξη της φοροδιαφυγής και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων και επιχειρήσεων απαιτείται:

  • Άμεση πρόσληψη 2.000 εφοριακών για την κάλυψη των υποστελεχωμένων φορολογικών υπηρεσιών.

  • Αποτελεσματική ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, με σκοπό την εξάλειψη της ψηφιακής γραφειοκρατίας .

  • Παροχή μέσων, αύξηση των αμοιβών και παροχή κινήτρων.

Επιδόθηκαν υπομνήματα, όπου παρουσιάζονται αναλυτικά οι εξειδικευμένες προτάσεις - αιτήματα, καθώς και η αναγκαιότητα υλοποίησής τους.


Ακολουθεί το υπόμνημα αναλυτικών προτάσεων – αιτημάτων:

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΑΑΔΕ, ΤΟΥ ΣΔΟΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΤΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΜΕΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΟΥΣ.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

σας παραθέτουμε αναλυτικά τις προτάσεις - αιτήματά μας, όπως έχουν διαμορφωθεί μέσα από το πρίσμα των επιστημονικών γνώσεων μας αλλά και της εμπειρίας στον κλάδο μας, ώστε η φορολογική διοίκηση να υπηρετήσει αποτελεσματικότερα το δημόσιο συμφέρον.

Οι φορολογικές υπηρεσίες μας βρίσκονται για ακόμα μια φορά και φέτος αντιμέτωποι με τεράστιο πλήθος υποθέσεων, σε όλα τα φορολογικά αντικείμενα εξαιτίας της τεράστιας υποστελέχωσης, της μη πλήρους ψηφιοποίησης των φορολογικών υπηρεσιών και της έλλειψης φορολογικού και οργανωτικού σχεδιασμού, ενώ ο κλάδος μας αντιμετωπίζει και μια σειρά χρόνιων προβλημάτων για τα οποία πρέπει επιτέλους να δοθούν λύσεις.

Ενδεικτικά, σας παραθέτουμε τις εξής περιπτώσεις υποθέσεων λόγω της σοβαρότητας τους, μαζί με την προτεινόμενη λύση σε κάθε περίπτωση:

A. ΑΑΔΕ

Α1. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

1. Προτεραιοποιημένες υποθέσεις ελέγχου προηγούμενων ετών οι οποίες λόγω του όγκου των υποθέσεων ανά ελεγκτή, δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν στο σύνολο τους, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται μαζί με την νέα προτεραιοποίηση κάθε έτους.

Προτεινόμενες λύσεις: Όλες οι ανέλεγκτες προτεραιοποιημένες υποθέσεις προηγούμενου έτους να ξαναπροτεραιοποιούνται και θα ισχύει μόνο η μία και μοναδική προτεραιοποίηση που θα εκδίδεται για το νέο έτος στις αρχές Ιανουαρίου, με βάση των πραγματικό αριθμό ελεγκτών και τις πραγματικές δυνατότητες των Υπηρεσιών.

Επιπλέον να εκδοθεί άμεσα η απόφαση για προκήρυξη θέσεων ελεγκτών, η οποία εκκρεμεί εδώ και 3 χρόνια.

2. Επιστροφές Φ.Π.Α. και Εισοδήματος μετά από έλεγχο, σε 90 ημέρες, οι οποίες είναι πέρα των υπόλοιπων υποθέσεων και οι οποίες ειδικά στους νομούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης γίνονται μόνο μέσα στα Ελεγκτικά Κέντρα με συνεχή πίεση για την ολοκλήρωση τους εντός του χρονικού περιορισμού.

Προτεινόμενες λύσεις: Οι υποθέσεις αυτές θα μπορούσαν να γίνονται και εκτός των ελεγκτικών κέντρων, στις Δ.Ο.Υ., μέχρι ενός ύψους επιστροφής, γεγονός που θα αποσυμφόριζε και τα ΕΛ.ΚΕ. από ένα όγκο των υποθέσεων και θα αποτελούσε ένα στάδιο προετοιμασίας προτού συνάδελφοι καταλάβουν θέσεις ελεγκτών.

Επιπλέον, θα πρέπει οι υποθέσεις αυτές να ολοκληρώνονται στις 120 ημέρες και όχι στις 90 όπως ισχύει σήμερα, για τον καλύτερο έλεγχο των υποθέσεων.

3. Λίστες μη δήλωσης εισοδημάτων και ανακριβούς υποβολής δηλώσεων όπως αναδρομικά συνταξιούχων/μισθών, συντάξεις εξωτερικού, λίστες με λανθασμένα στοιχεία καταχωρήσεων επιδομάτων. Σημειώνεται ότι η εν λόγω λίστες διαβιβάζονται στις αρμόδιες φορολογικές υπηρεσίες το τελευταίο έτος της παραγραφής.

Προτεινόμενη λύση: Διαχείριση κεντρικά των διασταυρώσεων, ώστε να εκδοθούν άμεσα και αυτοματοποιημένα οι πράξεις προσδιορισμού φόρου. Στις φορολογικές υπηρεσίες να καταλήγουν οι υποθέσεις για έλεγχο εφόσον ο φορολογούμενος εκδηλώσει την αντίθεση του με το ποσό της εκκαθάρισης.

4. Πρόστιμα σε όλα τα φορολογικά αντικείμενα (εισόδημα, ΦΠΑ, παρακρατούμενοι φόροι, ΜΥΦ κ.α.) τα οποία μέχρι και σήμερα εκδίδονται χειρόγραφα από τις Δ.Ο.Υ. σπαταλώντας χιλιάδες εργατοώρες για την έκδοση τους.

Προτεινόμενη λύση: Έκδοση των προστίμων άμεσα με την υποβολή της δήλωσης, ώστε να επιτυγχάνεται και ο στόχος της συμμόρφωσης. Οι φορολογούμενοι να προσφεύγουν ηλεκτρονικά στις περιπτώσεις αμφισβήτησης του προστίμου.

5. Ασάφειες στις οδηγίες της φορολογίας κεφαλαίου για τις υποθέσεις που θα προτείνονται για έλεγχο, στις δηλώσεις που υποβάλλονται μέσω MyProperty.

Προτεινόμενη λύση: Έκδοση ξεκάθαρων οδηγιών για τις υποθέσεις που θα στέλνονται για έλεγχο μετά την εξέταση των υποθέσεων από τους υπαλλήλους κεφαλαίου.

6. Διαφορές μεταξύ δηλωθέντων ακινήτων στο πληροφοριακό σύστημα περιουσιολογίου, στο κτηματολόγιο και στις δηλώσεις μισθωτηρίων.

Προτεινόμενη λύση: Δημιουργία μίας ενιαίας πλατφόρμας ακινήτων με βάση τα στοιχεία του κτηματολογίου και του πληροφοριακού συστήματος περιουσιολογίου. Μέχρι την δημιουργία της πλατφόρμας δυνατότητα πλήρους πρόσβασης στα στοιχεία του κτηματολογίου από τις Φορολογικές Υπηρεσίες.

7. Προληπτικοί έλεγχοι που γίνονται σε ένα τεράστιο αριθμό λόγω της υψηλής στοχοθεσίας και όχι στοχευμένα.

Προτεινόμενη λύση: Μείωση του αριθμού των απαιτούμενων ελέγχων και στόχευση τους σε φορολογούμενους όπου με βάση στοιχεία υπάρχει πιθανή παραβατικότητα (καταγγελίες, εφαρμογή appodixi, μη υποβολή δηλώσεων, απουσία έδρας κ.α.). Μεγαλύτερη διαφοροποίηση των ποινών και των προστίμων ανάλογα με το είδος, την σοβαρότητα της παράβασης και του ιστορικού της επιχείρησης.

Α2. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

1. Τεράστιος αριθμός κενών οργανικών θέσεων στις Υπηρεσίες μας.

Προτεινόμενη λύση: Άμεση πρόσληψη 2000 εφοριακών υπαλλήλων. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ κάθε τριετία από την οποία θα δημιουργείται λίστα επιτυχόντων με τους οποίους θα καλύπτονται τα οργανικά κενά κάθε φορά που δημιουργούνται. Άμεση απορρόφηση των επιτυχόντων προηγούμενων διαγωνισμών.

2. Συνεχείς και βιαστικές οργανωτικές αλλαγές οι οποίες δημιουργούν προβλήματα στην λειτουργία των Υπηρεσιών μας και στην εξυπηρέτηση των φορολογουμένων. Η κεντρικοποίηση των φορολογικών υπηρεσιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της υποστελέχωσης και της ατελούς ψηφιοποίησης.

Προτεινόμενη λύση: Ενίσχυση και ενδυνάμωση των περιφερειακών φορολογικών υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ., κτηματικές κ.α.) με προσωπικό, απαραίτητη προϋπόθεση και για την περιφερειακής ανάπτυξη της χώρας.

3. Πολυπλοκότητα στις ηλεκτρονικές εφαρμογές και μεταφορά της έγχαρτης γραφειοκρατίας σε ψηφιακή. Δεκάδες εφαρμογές που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια δεν διεκπεραιώνουν τα αιτήματα ψηφιακά, αλλά απλώς έκαναν μετέφεραν την δια ζώσης συναλλαγή σε ψηφιακή χωρίς να μειωθεί στο παραμικρό η γραφειοκρατία. Χαρακτηριστικό τελευταίο παράδειγμα το ElenxosLive, όπου η διαδικασία των προληπτικών ελέγχων μεταφέρθηκε αυτούσια ψηφιακά αυξάνοντας τον χρόνο διεκπεραίωσης των ελέγχων τουλάχιστον στο διπλάσιο.

Προτεινόμενη λύση: Απλοποίηση των διαδικασιών, δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών με κύριο χαρακτηριστικό το φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον και την αυτοματοποίηση των συναλλαγών. Υποβολή αιτημάτων μόνο τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, υποχρεωτική συμπλήρωση πεδίων και δικαιολογητικών, αυτόματη συσχέτιση με παλαιότερο αίτημα.

4. Καθυστερήσεις στην υιοθέτηση του συνόλου των σύγχρονων ψηφιακών μέσων για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών μας και την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων.

Προτεινόμενες λύσεις:

α) Διαλειτουργικότητα μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων ώστε να υπάρχει πρόσβαση άμεσα και ψηφιακά σε όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (πχ. Ε9, μισθωτήρια, δηλώσεις ΦΠΑ και Εισοδήματος), σε περίπτωση μη υποβολή τους από τους φορολογούμενους.

β) Ηλεκτρονική κοινοποίηση όλων των πράξεων και εγγράφων της Φορολογικής Διοίκησης προς στους φορολογουμένους, η οποία έχει προχωρήσει αλλά όχι για το σύνολο των εγγράφων.

γ) Εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής σε όλα τα έγγραφα, η οποία ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί.

δ) Παροχή υλικοτεχνικών μέσων (VPN, σταθερών και φορητών υπολογιστών), η οποία έχει πραγματοποιηθεί εν μέρει.

ε) Εκκαθάριση και κοινοποίηση κεντρικά, ψηφιακά και αυτοματοποιημένα των δηλώσεων εισοδήματος (αρχικών, τροποποιητικών και συμπληρωματικών), προστίμων, επιστροφών και συμψηφισμών, η οποία προχώρησε για ένα μικρό ποσοστό.

στ) Ηλεκτρονική έκδοση όλων των πιστοποιητικών και του αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας για όλες τις περιπτώσεις, η οποία έχει προχωρήσει εν μέρει.

ζ) Αύξηση του όγκου δεδομένων του ηλεκτρονικό ταχυδρομείου της Υπηρεσίας, το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα.

η) Απόκτηση σύγχρονων αυτοκινήτων για το σύνολο των Υπηρεσιών που πραγματοποιούν ελέγχους, οι οποίοι σήμερα γίνεται είτε με χρήση των οχημάτων των υπαλλήλων, είτε με ακατάλληλα αυτοκίνητα.

θ) Επέκταση χρήσης της τηλεργασίας σε όσους το επιθυμούν για μεγαλύτερα διαστήματα και σε περισσότερα αντικείμενα.

Α3. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

1. Η αύξηση των αμοιβών όλων των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ κατά 15% είναι επιτακτική αφενός λόγω του ιδιαιτέρου αντικειμένου αφετέρου για την ανακοπή του μεγάλου κύματος μη αποδοχής και απαξίωσης των προς πλήρωση θέσεων από τους επιτυχόντες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, καθώς και η επαναφορά των δώρων.

2. Επιπλέον, απαιτείται καταβολή ειδικής αμοιβής στους συναδέλφους που διενεργούν προληπτικούς ελέγχους, πέρα από οποιαδήποτε άλλη ημερήσια αποζημίωση και υπερωριακή απασχόληση, καθώς και χορήγηση επιπλέον ανταμοιβής, αυξημένης κατά τις διατάξεις του αρ. 18 ν. 4389/2016.

3. Αποσύνδεση βραβείου επίτευξης στόχων μες το Περίγραμμα Θέσης Εργασίας (Π.Θ.Ε.) και σύνδεσή του με τον βασικό μισθό.

4. Έξοδα κίνησης σε όλους τους συναδέλφους

Β. ΣΔΟΕ

1. Αναβάθμιση του ΣΔΟΕ με την επαναφορά φορολογικών αντικειμένων, ελεύθερη μετακίνηση από το ΣΔΟΕ προς την ΑΑΔΕ και το αντίστροφο. Η πολιτική ηγεσία θα πρέπει άμεσα να γνωστοποιήσει το σχέδιο της για την λειτουργία του ΣΔΟΕ.

2. Εκπαίδευση των συναδέλφων του ΣΔΟΕ από την Φορολογική Ακαδημία της ΑΑΔΕ και την πρόβλεψη για κάλυψη των εξόδων των συναδέλφων που θα παρακολουθούν τα προγράμματα της.

3. Πρόσβαση των υπαλλήλων του ΣΔΟΕ, στα φορολογικά συστήματα της ΑΑΔΕ, προκειμένου να έχουν την πλήρη φορολογική εικόνα των ελεγχόμενων, για την αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των υποθέσεων.

4. Άμεση εφαρμογή ειδικού μισθολογίου με την ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στις αποδοχές. Επαναφορά των δώρων.

5. Χορήγηση ελεγκτικού επιδόματος

6. Έξοδα κίνησης σε όλους τους συναδέλφους

7. Διαβούλευση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, για την αναδιοργάνωση του ΣΔΟΕ, με τα θεσμικά όργανα των εκπροσώπων των εργαζομένων και τους υπαλλήλους του ΣΔΟΕ.

Γ. ΚΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

1. Άμεση πρόσληψη προσωπικού μόνο μέσω ΑΣΕΠ, για την κάλυψη των τεράστιων κενών στην Υπηρεσία και την επιτυχή ανταπόκριση στις νέες αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται στις Κτηματικές και όχι με σπασμωδικές μετακινήσεις υπαλλήλων

2. Άμεση εφαρμογή ειδικού μισθολογίου με την ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στις αποδοχές. Επαναφορά των δώρων.

3. Χορήγηση ελεγκτικού επιδόματος.

4. Παροχή υλικοτεχνικής υποδομής και μέσων (όπως υπηρεσιακά οχήματα)

5. Έξοδα κίνησης σε όλους τους συναδέλφους

6. Διαβούλευση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, για την αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών, με τους εργαζομένους στις Κτηματικές Υπηρεσίες και τα θεσμικά όργνα των εκπροσώπων των εργαζομένων

7. Να εκδίδονται οι σχετικές διατάξεις μίσθωσης αιγιαλού κτλ έγκαιρα και όχι τελευταία στιγμή.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
ΣΔΟΕ, Κτηματική υπηρεσία, ΑΑΔΕ, Εφοριακοί, Λογιστές-φοροτεχνικοί