Εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου η Εβδομάδα που πέρασε και τέλος εποχής για ακόμα ένα «τέλος», μια «συνήθεια» ενός αιώνα. Έτσι, σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νομοσχέδιο με το οποίο καταργείται το τέλος χαρτοσήμου σε περισσότερες από 600 συναλλαγές και εισάγεται το ψηφιακό τέλος συναλλαγής στις συναλλαγές, που παραμένει η σχετική επιβάρυνση. Οι κυριότερες αλλαγές που επέρχονται περιλαμβάνουν τα εξής:
– Καταργείται το τέλος χαρτοσήμου σε μια σειρά από σημαντικές συναλλαγές, όπως: χρησιδάνειο, ασφαλιστικές συναλλαγές, σύσταση και αύξηση κεφαλαίου μη κερδοσκοπικών νομικών προσώπων/οντοτήτων, ενέγγυες πιστώσεις τραπεζών υπέρ εισαγωγέων, συμβατικοί τόκοι δανείων και πιστώσεων.
- Καταργείται σε περισσότερες από 100 συναλλαγές που αφορούν χαρτόσημα επί παραβόλων (π.χ. άδεια γάμου, επαγγελματικές άδειες, κ.λπ.). Σημειώνεται ότι, η κατάργηση του τέλους χαρτοσήμου δεν συμπαρασύρει και την κατάργηση του παραβόλου για τις εν λόγω συναλλαγές. Οδηγεί, ωστόσο, σε μείωση της τελικής επιβάρυνσης.
– Καταργείται σε περισσότερες από 500 συναλλαγές στις οποίες επιβαλλόταν τέλος χαρτοσήμου 2,4% ή 3,6% επί των κρατήσεων που αφορούν Ν.Π.Δ.Δ. ή Δημόσιο [π.χ. χαρτόσημο επί κρατήσεων υπέρ Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.), υπέρ ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. (Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων), υπέρ Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων) κ.ά.]. Για λόγους νομικής ασφάλειας, προβλέπεται ρητώς ότι δεν επιβάλλεται ψηφιακό τέλος συναλλαγής σε συμβάσεις, συναλλαγές και πράξεις που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του κώδικα φόρου προστιθέμενης αξίας, του κώδικα φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια (Ν. 2961/2001), του φόρου μεταβίβασης ακινήτων, του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου, του φόρου τραπεζικών εργασιών και του φόρου μεταβίβασης αυτοκινήτων.
– Εισάγεται το νέο ψηφιακό τέλος συναλλαγής που θα επιβάλλεται επί των συναλλαγών, ανεξάρτητα από τον τόπο κατάρτισής τους εφόσον ένας τουλάχιστον συμβαλλόμενος έχει φορολογική κατοικία ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και δεν συντρέχει λόγος απαλλαγής για τους συμβαλλομένους. Οι συναλλαγές αυτές κατονομάζονται ρητώς στον νόμο και δεν υπόκεινται σε άλλους έμμεσους φόρους.
Δυστυχώς, η εορταστική Εβδομάδα που πέρασε δεν μας επιφύλασσε και το ανάλογο εορταστικό κλίμα, με την Αττική να φλέγεται για ακόμα μια φορά. Συνεπεία του γεγονότος λήφθηκαν «Έκτακτα μέτρα για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα από τις πυρκαγιές»: Εξαιτίας των πυρκαγιών που βρίσκονται σε εξέλιξη στην περιοχή της Βορειανατολικής Αττικής, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με εγκύκλιο που εξέδωσε καθιστά υποχρεωτική την άμεση παύση χειρωνακτικών εργασιών σε εξωτερικό χώρο μέχρι και την Τρίτη 13/8 και καλεί τους εργοδότες επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, στο πλαίσιο της θεσμικά προβλεπόμενης υποχρέωσής τους, να προστατεύουν την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.
Συγκεκριμένα:
1. Οι εργοδότες επιχειρήσεων που βρίσκονται σε περιοχές που πλήττονται από τις πυρκαγιές οφείλουν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρ.32, ν.5053/2023, να συμμορφώνονται άμεσα με τα μέτρα που λαμβάνουν οι αρμόδιες δημόσιες αρχές, ιδίως μέτρα που αφορούν στην υποχρεωτική εκκένωση ή την προληπτική απομάκρυνση πολιτών.
2. Για τους εργαζόμενους επιχειρήσεων που βρίσκονται στον Βορειανατολικό Τομέα Αττικής και για τις ημέρες Δευτέρα 12.08.2024 και Τρίτη 13.08.2024, καθίσταται υποχρεωτική η παύση εργασιών σε χειρωνακτικές εργασίες που εκτελούνται σε εξωτερικό χώρο, ενδεικτικά αναφερόμενες, εργασίες σε τεχνικά και οικοδομικά έργα, εργοτάξια, διανομή και μεταφορά προϊόντων και αντικειμένων με δίτροχο όχημα (delivery) κ.λπ.
Η παύση εργασιών δεν εφαρμόζεται σε δραστηριότητες που αφορούν σημαντικές και κοινωνικά κρίσιμες υποδομές στους τομείς της υγείας, των μεταφορών, της κοινής ωφέλειας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης (M.M.E), καθώς και των υπηρεσιών/εργασιών που είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση των εξελισσόμενων πυρκαγιών και την διάσωση και περίθαλψη ανθρώπων και ζώων. Η λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την προστασία της ζωής είναι και σε αυτές τις περιπτώσεις υποχρεωτική.
Για περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με την παύση εργασιών και τις σχετικές κυρώσεις, δείτε τη σχετική εγκύκλιο εδώ.
Περαιτέρω: «ΑΑΔΕ: Διενέργεια απομακρυσμένων ελέγχων από ΔΟΥ και ΚΕΦΟΚ σε συμβολαιογράφους και υποθηκοφύλακες για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής των διατάξεων του ΕΝΦΙΑ». Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση Α.1106/2024, με θέμα « Διενέργεια ελέγχου για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής του άρθρου 54 Α του ν. 4987/2022 (Α΄206) από τους συμβολαιογράφους ή/και από τους φύλακες μεταγραφών/ προϊσταμένους κτηματολογικών γραφείων, για το έτος 2023.».
Συγκεκριμένα, αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:
ΑΡΘΡΟ ΜΟΝΟ
1. Το έτος 2024 διενεργούνται απομακρυσμένοι έλεγχοι από τα Τμήματα ή Γραφεία Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογουμένους των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ) ή από τα Τμήματα Φορολογίας Κατοχής Ακινήτων των Κέντρων Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ), για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 54Α του ν. 4987/2022 (Α’ 206) από συμβολαιογράφους ή/και από υποθηκοφύλακες/ προϊσταμένους των κτηματολογικών γραφείων για το έτος 2023.
2. Οι προς έλεγχο υποθέσεις κατατάσσονται ανά υπηρεσία, κατόπιν εφαρμογής των κριτηρίων ανάλυσης κινδύνων που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα της παρούσας και τα οποία δεν δημοσιοποιούνται.
3. Ο τύπος και το περιεχόμενο της εντολής ελέγχου και της πράξης επιβολής προστίμου έχουν ως τα συνημμένα Υποδείγματα 1 και 2 αντίστοιχα, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
Δείτε τα Υποδείγματα 1 και 2, καθώς και ολόκληρη τη νέα απόφαση εδώ.
«Μέτρα πλαισίου κρατικής αρωγής για τη στήριξη πυρόπληκτων περιοχών της Αττικής»: Το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία, ενεργοποιεί το πλαίσιο της κρατικής αρωγής για τη στήριξη περιοχών της Αττικής που επλήγησαν από την πυρκαγιά της 11ης Αυγούστου 2024, μέρος των οποίων ισχύει και για άλλες περιοχές που επλήγησαν από πυρκαγιές το καλοκαίρι του 2024.
Τα μέτρα κρατικής αρωγής που δρομολογούνται, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, για τις πληγείσες περιοχές είναι τα ακόλουθα:
1. Πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής
2. Παροχή στεγαστικής συνδρομής σε φυσικά και νομικά πρόσωπα για την αποκατάσταση κτιρίων
3. Επιδότηση ενοικίου ή συγκατοίκησης
4. Πρώτη αρωγή έναντι κρατικής αρωγής προς πληγείσες επιχειρήσεις
5. Προκαταβολή έναντι κρατικής αρωγής προς πληγείσες επιχειρήσεις
6. Κρατική αρωγή προς πληγείσες επιχειρήσεις
7. Κρατικές οικονομικές ενισχύσεις για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις
8. Αποζημιώσεις για τις πρώτες ανάγκες των νοικοκυριών και για οικοσκευή
9. Αναστολή καταβολής φορολογικών υποχρεώσεων
10. Διευκολύνσεις στο Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα και στο Επίδομα Στέγασης
11. Αναστολή διενέργειας πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης
12. Τριετής απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ
13. Ρύθμιση και αναστολή ασφαλιστικών εισφορών
14. Αναστολή συμβάσεων εργασίας με αντίστοιχο επίδομα
15. Έκτακτη χρηματοδότηση προς τους ΟΤΑ
Τέλος, υπογραμμίζεται, ότι οι ενισχύσεις στο πλαίσιο της κρατικής αρωγής, είναι αφορολόγητες, ακατάσχετες, ανεκχώρητες, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύονται ούτε συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς το δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα. Τα ανωτέρω ισχύουν αναλόγως και για τα ποσά που καταβάλλονται από ασφαλιστικές εταιρείες για τις ζημιές από φυσικές καταστροφές.
«Παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών για πληγέντες από τις πυρκαγιές της Αττικής»: Με την απόφαση Α.1134/2024 δίνεται παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών φυσικών και νομικών προσώπων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από τις 11 έως και τις 12 Αυγούστου 2024 σε περιοχές της Περιφέρειας Αττικής.
Αναλυτικά η απόφαση προβλέπει:
Άρθρο Μόνο
1. Σε ό,τι αφορά τις κάτωθι περιοχές:
i. Τις Δημοτικές Ενότητες Αφιδνών, Πολυδενδρίου, Μαλακάσας και Καπανδριτίου του Δήμου Ωρωπού της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής,
ii. τον Δήμο Πεντέλης της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής,
iii. τις Δημοτικές Ενότητες Αγίου Στεφάνου, Σταμάτας, Ροδόπολης και Διονύσου του Δήμου Διονύσου της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής,
iv. τον Δήμο Χαλανδρίου της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής,
v. τις Δημοτικές Ενότητες Μαραθώνος, Βαρνάβα, Γραμματικού και Νέας Μάκρης του Δήμου Μαραθώνα της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής,
vi. τον Δήμο Βριλησσίων της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής, παρατείνονται μέχρι και την 28.02.2025 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ./Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ./ Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π./ΚΕ.Β.ΕΙΣ. οφειλών, που λήγουν ή έληξαν από 11.08.2024 μέχρι και 28.02.2025, των φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων με κύρια κατοικία ή έδρα ή εγκατάσταση στις ανωτέρω περιοχές, για τα οποία πιστοποιείται αρμοδίως ότι έχουν υποστεί ζημιές στις κατοικίες τους στο πλαίσιο της ένταξής τους στο σχήμα παροχής στεγαστικής συνδρομής και αποζημίωσης ή στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεών τους, αντιστοίχως, τα οποία περιλαμβάνονται στους σχετικούς πίνακες του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και τα στοιχεία των οποίων (ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο/επωνυμία) αποστέλλονται στην ΑΑΔΕ.
2. Οι δόσεις ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής που λήγουν ή έληξαν από: 11.08.2024 μέχρι και 12.02.2025 για τα πρόσωπα και οντότητες της παρ. 1 παρατείνονται μετά το πέρας του προγράμματος ρύθμισης.
Η πρώτη δόση της ρύθμισης από εκείνες τις δόσεις για τις οποίες χορηγείται παράταση καταβολής καταβάλλεται την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της τελευταίας δόσης του προγράμματος ρύθμισης τμηματικής καταβολής. Οι επόμενες παραταθείσες δόσεις καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών από την καταληκτική ημερομηνία καταβολής της πρώτης παραταθείσας. Η συνολική διάρκεια για τις ρυθμίσεις αυτές παρατείνεται κατά τους μήνες της χορηγηθείσας παράτασης. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι όροι και προϋποθέσεις της εκάστοτε ρύθμισης τμηματικής καταβολής.
3. Αναστέλλεται μέχρι και την: 12.02.2025 η πληρωμή των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων την 11.08.2024 οφειλών των προσώπων και οντοτήτων της παρ. 1.
Από την αρθρογραφία της Εβδομάδας που πέρασε, κ. Γιώργος Δαλιάνης, Διευθύνων Σύμβουλος της Artion Α.Ε. & ιδρυτής του Ομίλου Artion, Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός και «Καταγγελία και φορολογικός έλεγχος»: Σύμφωνα με τον αρθρογράφο: «Σχετικά με το θέμα της παραγραφής, όπως έχει γίνει δεκτό από το ΣτΕ, η καταγγελία αυτή καθαυτή δεν συνιστά από μόνη της συμπληρωματικό στοιχείο ικανό να δικαιολογήσει την παράταση της παραγραφής από πενταετία σε δεκαετία (ΣτΕ 172/2018). Εάν, δηλαδή, κατόπιν καταγγελίας τίθενται υπόψιν των φορολογικών αρχών πληροφορίες που θα μπορούσαν ούτως ή άλλως να διαθέτουν οι φορολογικές αρχές, τότε η καταγγελία δεν θεωρείται συμπληρωματικό στοιχείο… Ο λόγος είναι ότι ακόμη και εάν η αρμόδια Φορολογική Αρχή εντός πενταετίας είχε επιδείξει τη δέουσα επιμέλεια και είχε λάβει τα προσήκοντα μέτρα ελέγχου και έρευνας του υπολοίπου και των κινήσεων των τραπεζικών λογαριασμών της προσφεύγουσας κατασκευαστικής εταιρείας στην ημεδαπή, δικαιολογημένα δεν θα μπορούσε να είχε εντοπίσει την επίμαχη κατάθεση, καθώς αυτή έλαβε χώρα σε προσωπικό λογαριασμό του ομορρύθμου εταίρου της. Με αυτό το σκεπτικό απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή (Δ.Ε.Δ. Αθ. 1045/2020).». Δείτε το σύνολο του ενδιαφέροντος άρθρου του κ. Γιώργου Δαλιάνη στον πιο πάνω σύνδεσμο.
Κα. Νίκη Χατζοπούλου, Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, LL.M. και Διαμεσολαβήτρια, Νομική Σύμβουλος και συνεργάτης του Ομίλου ARTION και «ΣτΕ 974/2023 - Μέτρα διασφάλισης συμφερόντων του Δημοσίου σε βάρος μέλους Δ.Σ. που είχε απωλέσει την ιδιότητα αυτή κατά τον χρόνο της φορολογικής παράβασης». Σύμφωνα με την αρθρογράφο, κατά την περίληψη της Απόφασης ΣτΕ «Στην εν λόγω υπόθεση, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε επί του ζητήματος της δυνατότητας του Δημοσίου για λήψη διασφαλιστικών μέτρων σε βάρος φυσικού προσώπου, το οποίο είχε απωλέσει την ιδιότητα του μέλους Δ.Σ. κατά την περίοδο που έλαβε χώρα η φορολογική παράβαση.
Πιο συγκεκριμένα, με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 46 του Ν. 4174/2013, όπως ίσχυαν κατά τον κρίσιμο εν προκειμένω χρόνο, προβλέπεται ότι, σε περίπτωση που, βάσει ειδικής έκθεσης ελέγχου, η φορολογική αρχή διαπιστώνει, μεταξύ άλλων, τη μη απόδοση παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων, όπως ο Φ.Π.Α., μπορεί, πριν από την έκδοση της σχετικής καταλογιστικής πράξης, να επιβάλει στον φορολογούμενο τα προβλεπόμενα στην εν λόγω διάταξη διασφαλιστικά μέτρα.
Κατά την έννοια, όμως, των ανωτέρω διατάξεων -οι οποίες πρέπει να ερμηνεύονται στενά και σε συμφωνία προς τις απαιτήσεις της αρχής της αναλογικότητας, καθόσον τα κατ’ εφαρμογή τους επιβαλλόμενα μέτρα επιφέρουν πράγματι σοβαρούς περιορισμούς στα περιουσιακά δικαιώματα και στην οικονομική ελευθερία των φορολογουμένων, σε βάρος των οποίων λαμβάνονται, δεδομένου, μάλιστα, ότι η λήψη τους στηρίζεται σε πορίσματα ελέγχου που δεν έχουν ακόμη υιοθετηθεί από το αρμόδιο για την έκδοση της καταλογιστικής πράξης όργανο της φορολογικής διοίκησης (ΣτΕ 304/2023, πρβλ. ΣτΕ 1080/2022, ΣτΕ 978/2020 κ.ά.)- όταν ο πιθανολογούμενος ως οφειλόμενος από την εταιρεία για ορισμένη χρήση φόρος προκύπτει από εξωλογιστικό προσδιορισμό των οικονομικών της αποτελεσμάτων, ο οποίος χωρεί λόγω μη επίδειξης των βιβλίων και στοιχείων της εταιρείας στη φορολογική αρχή, δεν επιτρέπεται να επιβληθούν διασφαλιστικά μέτρα σε βάρος φυσικού προσώπου, το οποίο ανεξαρτήτως αν είχε ιδιότητα σχετική με τη διοίκηση της εταιρείας κατά την ως άνω χρήση, πάντως είχε αποβάλει αυτήν όταν ζητήθηκε η επίδειξη των βιβλίων και στοιχείων της εταιρείας.
Τούτο δε διότι, στην περίπτωση αυτή η αποδιδόμενη στην εταιρεία παράβαση (μη επίδειξη βιβλίων και στοιχείων), που δύναται να έχει ως συνέπεια την επιβολή σ’ αυτήν φόρων για χρήση, κατά την οποία το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο είχε ιδιότητα σχετική με τη διοίκηση, με συνέπεια να ευθύνεται ενδεχομένως προσωπικώς και αλληλεγγύως για την πληρωμή ορισμένων από αυτούς, δεν διαπράχθηκε κατά τον χρόνο που το πρόσωπο αυτό έφερε την εν λόγω ιδιότητα, αλλά μεταγενέστερα σε χρόνο κατά τον οποίο τη διοίκηση της εταιρείας είχαν αναλάβει άλλα πρόσωπα, τα οποία είχαν, κατά τον νόμο, την υποχρέωση (αλλά και τη δυνατότητα) να επιδείξουν τα βιβλία και στοιχεία της εταιρείας στη φορολογική αρχή. Συνεπώς, αν στην ανωτέρω περίπτωση εκδοθεί πράξη, με την οποία επιβάλλονται μέτρα κατά την παρ. 5 του άρθρου 46 του Κ.Φ.Δ., η πράξη αυτή δεν είναι νόμιμη και το δικαστήριο, που επιλαμβάνεται σχετικής προσφυγής κατ' αυτής, πρέπει να την ακυρώσει (πρβλ. ΣτΕ 978/2020).».
Για την «μικρή» εργασιακά Εβδομάδα που πέρασε, εβδομάδα διακοπών για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού και εβδομάδα που εμπεριείχε μια από τις μεγαλύτερες θρησκευτικές γιορτές και την Παρασκευή, σήμερα, να αιωρείται μετέωρα μεταξύ αργίας και Σαββατοκύριακου, θα τελειώσουμε με την Εβδομάδα που έρχεται και με νεότερα πάνω στο θέμα εισαγωγής, την κατάργηση δηλαδή του Κώδικα Νόμου Τελών Χαρτοσήμου.
Έτσι, λοιπόν, εισάγεται το νέο Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής που θα επιβάλλεται επί των συναλλαγών, ανεξάρτητα από τον τόπο κατάρτισής τους εφόσον ένας τουλάχιστον συμβαλλόμενος έχει φορολογική κατοικία ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και δεν συντρέχει λόγος απαλλαγής για τους συμβαλλομένους. Για συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών θα βεβαιώνεται με ηλεκτρονική δήλωση μέσω νέας ψηφιακής πλατφόρμας που θα τεθεί σε λειτουργία από την Α.Α.Δ.Ε.. Η δήλωση και απόδοση του Τέλους γίνεται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από εκείνον της συναλλαγής. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου υπάρχει υποχρέωση παρακράτησης φόρου εισοδήματος (η βεβαίωση και απόδοση του γίνεται με βάση τις προθεσμίες των παρακρατούμενων φόρων), τα μισθώματα (η απόδοσή του γίνεται μέσω της υποβολής της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος) και η περίπτωση τρεχούμενου δοσοληπτικού λογαριασμού (η δήλωση και η απόδοση γίνεται εντός του πρώτου μήνα του επόμενου φορολογικού έτους).
Οι συντελεστές του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής για συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών καθώς και στα μισθώματα ακινήτων ορίζεται σε 3,60%.
Για ακόμα ένα συνεχόμενο θερμό καιρικά διήμερο διακοπών ή απλώς εβδομαδιαίας ανάπαυσης, όπου και αν βρίσκεστε ή βρεθείτε, ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ.