19/07/24 | Αρχική > Αρθρογραφία > Ανασκόπηση της εβδομάδας

Η Εβδομάδα που πέρασε – Η Εβδομάδα που έρχεται

Σήμερα, Παρασκευή 19/7 με κάλεσμα της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και άλλων συλλόγων λογιστών, συγκεντρώνονται οι λογιστές για να διαμαρτυρηθούν για την αδιάλλακτη στάση του Υπουργείου Οικονομικών και βασικό αίτημα την παράταση των Φορολογικών δηλώσεων μέχρι τις 30/9/2024.

Το δίκαιο αίτημα των λογιστών θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και από το Υπουργείο Οικονομικών και από την Α.Α.Δ.Ε., αλλά και από την ελληνική κοινωνία, που πρέπει να ενημερωθεί για την κατάσταση που βιώνουν οι λογιστές, με την ανάλογη ενσυναίσθηση. Η καταγραφή των πραγματικών γεγονότων έχει γίνει αναλυτικά από την Π.Ο.Φ.Ε.Ε., με πιο πρόσφατη τη χθεσινή ανακοίνωση - ΠΟΦΕΕ: Φορολογικές Δηλώσεις 2024 - Όλη η αλήθεια. Δυστυχώς, η ενσυναίσθηση, η αντίληψη της πραγματικότητας δεν φαίνεται να αποτελεί κεκτημένο του Υπουργείου, ειδικά όταν ο Υπουργός βάζει στοίχημα για τη μη παράταση των δηλώσεων, σαν να πρόκειται για μία μάχη εντυπώσεων και όχι για το αυτονόητο: ικανό χρονικό διάστημα για την ορθή, τεκμηριωμένη σύνταξη και υποβολή δηλώσεων, με τρόπο που να εξυπηρετεί το Δημόσιο συμφέρον, τους φορολογούμενους και τους λογιστές. Όταν το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο, η λύση είναι ο αγώνας και ελπίζουμε στη δικαίωση και των λογιστών και της λογικής.

Κατά τα λοιπά, στις πολλές υποχρεώσεις επιχειρήσεων και λογιστών, έρχεται να προστεθεί και το ψηφιακό Δελτίο Αποστολής. Κι όμως, δεν πέρασαν παρά μόνο κάποια χρόνια που το φορολογικό στοιχείο με τον τίτλο «δελτίο αποστολής» σε έγχαρτη μορφή και με γραπτό κείμενο αποτελούσε την καθημερινή ενασχόληση του κάθε επιτηδευματία.

Οι αλήστου μνήμης αυτές εποχές θυμίζουν πια παλιές Ελληνικές ταινίες και μάλλον έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί, δεδομένης και της ενεργοποίησης του ψηφιακού δελτίου αποστολής. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα δεδομένα της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών θα διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο πριν από την έναρξη της διακίνησης στην πλατφόρμα myDATA και το «κύκλωμα» θα κλείνει με την παραλαβή των προϊόντων από την οντότητα η οποία έχει κάνει την παραγγελία. Τα ψηφιακά παραστατικά διακίνησης λαμβάνουν Μοναδικό Αριθμό Καταχώρισης για κάθε έγκυρη διαβίβαση στην πλατφόρμα myDATA, ενσωματώνουν QR Code, ενώ ορίζεται πως η ημερομηνία διακίνησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις πέντε ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού διακίνησης. Η Α.Α.Δ.Ε. δίνει ήδη τη δυνατότητα έκδοσης ψηφιακών δελτίων αποστολής μέσω της εφαρμογής timologio. Αναμένουμε τις λεπτομερείς οδηγίες και ευελπιστούμε στην καλή συνεργασία Α.Α.Δ.Ε. και λογιστών για να γίνει ομαλή ενσωμάτωση του ψηφιακού Δελτίου Αποστολής στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.

Με το θερμόμετρο να έχει «κολλήσει» γύρω στους 40 βαθμούς Κελσίου, ξεκινάμε από τα αυτονόητα «Καύσωνας και προστασία εργαζομένων - Υποχρεώσεις εργοδοτών»: Στην λήψη έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα από τον καύσωνα που αναμένεται να επικρατήσει από την Τρίτη 16 Ιουλίου έως την Παρασκευή 19 Ιουλίου προχωρά το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (Ε.Μ.Υ.) σχετικά με το επερχόμενο κύμα καύσωνα και κατόπιν συσκέψεως με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με την από 15.7.2024 εγκύκλιο λαμβάνει έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα .

Ειδικότερα, λαμβάνοντας υπόψη και την από 3 Ιουνίου του 2024 (αριθ. πρωτ. 34666) σχετική εγκύκλιο: «Πρόληψη της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με τη νέα εγκύκλιο που δημοσιεύθηκε. Δείτε το έγγραφο εδώ.

«ΑΑΔΕ– myDATA: Σε λειτουργία νέες εκδόσεις για το myDATA και το timologio»: Σε λειτουργία έθεσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων τις νέες εκδόσεις v1.0.9 του myDATA και v1.5.1 για το timologio. Οι προσθήκες στις νέες εκδόσεις είναι αποτέλεσμα της διαρκούς συνεργασίας της Α.Α.Δ.Ε. με τους φορείς της αγοράς, με σκοπό τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών της Αρχής προς τις επιχειρήσεις.

Η νέα έκδοση v1.0.9 του myDATA περιλαμβάνει:

  • δυνατότητα χαρακτηρισμού γραμμών σύνοψης που δεν προσυμπληρώνουν τη δήλωση Φ.Π.Α. (ένδειξη not VAT), για τα 1.95 Λοιπά πληροφοριακά στοιχεία εσόδων και 2.95 Λοιπά πληροφοριακά στοιχεία εξόδων. Με αυτή την αναβάθμιση βελτιώνεται σημαντικά η ακρίβεια των δεδομένων myDATA που προσυμπληρώνουν τη δήλωση
  • τη μετονομασία του Τύπου Παραστατικού 8.2 σε Τέλος Ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση και τη συμπλήρωση με τις νέες τιμές χρέωσης
  • αναβάθμιση της λειτουργικότητας για τα Δελτία Παραγγελίας (παραστατικό 8.6), με την οποία παρέχεται πλήρης δυνατότητα ενσωμάτωσης στα δεδομένα myDATA των Δελτίων Παραγγελίας Εστίασης (έκδοση, διαβίβαση, ενδεχόμενη ακύρωση και κλείσιμο αυτών)
  • την ταυτοποίηση των Μέσων Πληρωμών (POS), μέσω του πεδίου TID_POS καθώς και τη δυνατότητα να διενεργούνται πολλαπλές συσχετίσεις παραστατικών, που εξοφλούνται μέσω POS (π.χ. Δελτία Αποστολής με Τιμολόγια, Δελτία Παραγγελίας Εστίασης με Αποδείξεις Λιανικής Πώλησης κ.α.), αναβαθμίζοντας έτσι τη δυνατότητα ελέγχου και επαλήθευσης των συναλλαγών αυτών.
  • ενσωμάτωση των νέων πεδίων της δήλωσης Φ.Π.Α. (Φ2)
  • τη δυνατότητα εξόφλησης μέσω IRIS
  • νέα πεδία στη δήλωση Φ.Π.Α. (Φ2)

«ΑΑΔΕ: Προαιρετικός, από 17/7, ο IBAN πριν την υποβολή δηλώσεων εφόσον δεν προκύπτει επιστροφή»: Προαιρετική για τους πολίτες είναι η γνωστοποίηση ΙΒΑΝ του λογαριασμού τους, πριν την υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2023, εφόσον δεν δικαιούνται επιστροφή φόρου από τη δήλωση, σύμφωνα με την Α. 1112/2024, απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή.

Επισημαίνεται ότι σε όσους φορολογούμενους προκύπτει επιστροφή φόρου εισοδήματος, πρέπει να προχωρήσουν σε δήλωση του IBAN πριν την υποβολή της δήλωσης, προκειμένου να τους επιστραφεί το ποσό.

Σημειώνεται ότι από τις 25/4, ημερομηνία έναρξης υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως σήμερα, έχουν δηλωθεί 1.849.404 ΙΒΑΝ, διαμορφώνοντας τον συνολικό αριθμό των φορολογούμενων με δηλωμένο IBAN σε 8.084.608. Επιπλέον, 92.150 δικαιούχοι επιστροφής φόρου που αντιστοιχούν σε 45 εκ. € δεν έχουν δηλώσει το ΙΒΑΝ τους, εκ των οποίων οι 85.866 είναι φυσικά πρόσωπα και το ποσό επιστροφής τους ανέρχεται στα 13,5 εκ €.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΙΒΑΝ μπορεί να δηλωθεί στην: ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή Μητρώο & Επικοινωνία > Δήλωση Λογαριασμού IBAN

· εφαρμογή για κινητές συσκευές myAADEapp, επιλέγοντας Στοιχεία Επικοινωνίας > ΙΒΑΝ.

«Ρυθμίσεις για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα και άλλα μέσα πληρωμών (I.R.I.S.)»: Δημοσιεύτηκε η Απόφαση με Αριθμ. 54574/9.7.2024 (ΦΕΚ Β 4152/16.7.2024) Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών - Ανάπτυξης και θέμα «Ρυθμίσεις για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα και άλλα μέσα πληρωμών - Τροποποίηση της υπ’ αρ. 119899/13-12-2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης «Ρυθμίσεις για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα και άλλα μέσα πληρωμών - Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 45231/20-04-2017 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Οικονομικών «Ρύθμιση υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών με κάρτα, σύμφωνα με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016, Α’240’’ (Β’ 1445)» (Β’ 7115)».

Σύμφωνα με την Απόφαση: «Αποφασίζουμε:

Την τροποποίηση της υπ’ αρ. 119899/13-12-2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης «Ρυθμίσεις για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα και άλλα μέσα πληρωμών - Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 45231/20-04-2017 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Οικονομικών «Ρύθμιση υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών με κάρτα, σύμφωνα με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016, Α’240» (Β’ 1445)» (Β’ 7115), ως προς την παρ. 1 του άρθρου 8, όπου παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία συμμόρφωσης για την αποδοχή των μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως η υπηρεσία I.R.I.S. Online payments, και η παρ. 1 του άρθρου 8 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Για τους δικαιούχους πληρωμής του άρθρου 1 ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία συμμόρφωσης για την αποδοχή των μέσων πληρωμής με κάρτα πληρωμής, η 29.02.2024. Για τους δικαιούχους πληρωμής του άρθρου 1 ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία συμμόρφωσης για την αποδοχή των μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως η υπηρεσία I.R.I.S. Online payments, η 31η.08.2024».

Δείτε την Απόφαση με Αριθμ. 54574/9.7.2024 (ΦΕΚ Β 4152/16.7.2024) Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών - Ανάπτυξης, εδώ.

«Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1061/22.4.2024 απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (Λογαριασμός ΙΒΑΝ)»: Δημοσιεύτηκε η Απόφαση με Αριθμ. Α.1112/15.7.2024 Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. (ΦΕΚ 4150/16.7.2024) και θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1061/22.4.2024 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής» (Β’ 2436).».

Σύμφωνα με την Απόφαση: «Άρθρο 1

Τροποποιούμε την υπό στοιχεία Α. 1061/2024 απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. «Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής» (Β’ 2436), ως ακολούθως:

1. Η παρ. 1 του άρθρου 7 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Εάν κατά την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης με χρήση της διαδικτυακής υπηρεσίας δεν έχει ήδη γνωστοποιηθεί στη Φορολογική Διοίκηση τραπεζικός λογαριασμός (αριθμός ΙΒΑΝ) και με βάση τη δήλωση προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και εκδίδεται πράξη με την οποία συνίσταται και βεβαιώνεται απαίτηση για επιστροφή φόρου, εμφανίζεται μήνυμα που ενημερώνει για την υποχρέωση γνωστοποίησής του. Η γνωστοποίηση του αριθμού ΙΒΑΝ πραγματοποιείται με υποβολή ηλεκτρονικής Υπεύθυνης Δήλωσης του δικαιούχου στην ψηφιακή πύλη myAADE στην καρτέλα «Μητρώο και Επικοινωνία» της Α.Α.Δ.Ε.».

Άρθρο 2

Ισχύς

Η απόφαση αυτή ισχύει από 17/07/2024.».

Δείτε την Απόφαση με Αριθμ. Α.1112/15.7.2024 στην Online Τράπεζα.

«ΣΛΟΤ: Δημοσίευση τεσσάρων νέων γνωμοδοτήσεων»: Τέσσερις νέες γνωμοδοτήσεις δημοσιεύθηκαν σήμερα από το Σ.ΛΟ.Τ..

Συγκεκριμένα:

«ΑΑΔΕ - Πωλητές λαϊκών αγορών: Διευκρινίσεις αναφορικά με το ελάχιστο ποσό εισοδήματος»: Δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος Ε.2051/2024, η οποία αφορά σε παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ.7 του άρθρου 28Α του ν.4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος, εφεξής Κ.Φ.Ε.) στους επαγγελματίες πωλητές λαϊκών αγορών.

Από την αρθρογραφία της Εβδομάδας που πέρασε, κ. Στέφανος Κοτζαμάνης, Οικονομολόγος, Δημοσιογράφος και «Το «θαύμα» της μακρόχρονης συστηματικής αποταμίευσης»: Σύμφωνα με τον αρθρογράφο «Η μακροχρόνια συστηματική αποταμίευση έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός καλού «κομποδέματος» σε άτομα χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων (οι έχοντες υψηλότερες αποδοχές διαθέτουν και εναλλακτικές επενδυτικές επιλογές), ενώ παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για σκοπούς συνταξιοδότησης (διατήρηση ικανοποιητικού επιπέδου διαβίωσης και μετά την αφυπηρέτηση από την εργασία), είτε για κάποιες στοχευμένες μεγάλες δαπάνες (π.χ. σπουδές παιδιών, αγορά αυτοκινήτου και κατοικίας, κ.λπ.).». Διαβάστε το σύνολο του άρθρου του κ. Στέφανου Κοτζαμάνη στον πιο πάνω σύνδεσμο.

Κ. Βασίλειος Παπαβασιλείου, Οικονομολόγος, Μ.Β.Α. και «Απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις»: Σύμφωνα με τον αρθρογράφο «Ως νόμιμο ωράριο εργασίας νοείται εκείνο που έχει καθορισθεί με νόμο ή με κανονιστική διάταξη, που έχει εκδοθεί κατ΄ εξουσιοδότηση νόμου και αποτελεί την ανώτατη επιτρεπτή χρονική διάρκεια απασχόλησης.

Ως συμβατικό ωράριο εργασίας νοείται εκείνο που καθορίζεται από συλλογική σύμβαση, κανονισμό εργασίας, ατομικές συμβάσεις εργασίας ή επιχειρησιακή συνήθεια. Το νομοθετικά προβλεπόμενο νόμιμο ωράριο εργασίας είναι 8 ώρες την ημέρα και 48 ώρες την εβδομάδα ( άρθρα 1 και 2 του Π.Δ.27/1932 ). Με την από 14/02/1984 Ε.Γ.Σ.Σ.Ε., η εβδομαδιαία διάρκεια της εργασίας ορίσθηκε σε 40 ώρες (συμβατικό εβδομαδιαίο ωράριο), ενώ παράλληλα με Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. καθιερώθηκε το πενθήμερο σύστημα εργασίας, κατά το οποίο ο χρόνος εργασίας της 6ης ημέρας κατανέμεται σε 5 ημέρες (5 Χ 8 = 40 ώρες/εβδομάδα), χωρίς, όμως, να καταργηθεί το σύστημα εξαήμερης εργασίας. Το πλήρες συμβατικό ωράριο εργασίας των 40 ωρών και η δυνατότητα κατανομής των ωρών εργασίας σε πέντε ή σε έξι ημέρες της εβδομάδας καταγράφηκε και επιβεβαιώθηκε και με το άρθρο 55 του Ν. 4808/2021 .».

Διαβάστε το σύνολο του άρθρου του κ. Βασίλειου Παπαβασιλείου στον πιο πάνω σύνδεσμο.

Κ.Κ. Νικόλαος Παπαγιάννης, Οικονομολόγος, Φοροτεχνικός και Γιώργος Παπαδόπουλος, Οικονομολόγος, MSc και «Εξωλογιστική προσαύξηση δαπανών»: Σύμφωνα με τους έγκριτους αρθρογράφους, «Οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν.4172/2013) κατά την πραγματοποίηση ορισμένων δαπανών επιτρέπουν την προσαυξημένη έκπτωσή τους κατά τον υπολογισμό των αποτελεσμάτων μιας χρήσης.». (Ακολουθεί παράθεση των κυριότερων περιπτώσεων).

Το κείμενο αποτελεί απόσπασμα από το ομότιτλο άρθρο των κ.κ. Νικόλαου Παπαγιάννη και Γιώργου Παπαδόπουλου που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Απριλίου 2024 του περιοδικού Epsilon7. Στο πλήρες άρθρο, μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά και στη δαπάνη αγοράς, εγκατάστασης και λειτουργίας σημείων φόρτισης οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, στη δαπάνη αγοράς οχημάτων τύπου L και λοιπών μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, τις προσαυξημένες αποσβέσεις, καθώς και σε σχετικά παραδείγματα.

Κ. Γιάννης Καρούζος, Δικηγόρος, Εργατολόγος και «Τι άδεια δικαιούμαι ως γονέας»: Ο εργαζόμενος γονέας που επιθυμεί να λάβει αυτή την άδεια, πρέπει να αναφέρει την ημερομηνία έναρξης και λήξης της αιτούμενης άδειας, ενώ πρέπει ο εργαζόμενος γονέας να προσδιορίζει και πόσο διάστημα από την άδεια επιθυμεί να λάβει με ευέλικτο τρόπο και πόσο κανονικά. Αυτή την άδεια που αιτείται, πρέπει να την έχει γνωστοποιήσει τουλάχιστον ένα (1) μήνα πριν την έναρξη της γονικής άδειας (εκτός έκτακτων λόγων).

Ο εργαζόμενος προκειμένου να λάβει την άδεια, και να είναι δεκτή αυτή, πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως το να έχει συμπληρώσει ένα (1) έτος συνεχόμενης ή με διαδοχικές συμβάσεις, εργασία στον ίδιο εργοδότη (εκτός αντίθετης συμφωνίας). Άλλη μία προϋπόθεση είναι, να αιτείται άδεια για τέκνο που δεν είναι μεγαλύτερο των οκτώ (8) ετών.

Στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι που αιτούνται την άδεια απασχολούνται στον ίδιο εργοδότη, τότε πρέπει εκτός των λοιπών προϋποθέσεων, να υποβάλλουν κοινή δήλωση, που να καθορίζουν ποιος από τους δύο θα κάνει πρώτος χρήση αυτού του δικαιώματος.

Η διάρκεια της γονικής άδειας που αιτούνται οι εργαζόμενοι είναι τέσσερις (4) μήνες και χορηγείται σ’ αυτούς συνεχόμενα, τμηματικά ή με άλλο ευέλικτο τρόπο, ώστε να εξυπηρετεί τα μέρη, όπως ενδεικτικά με τη μορφή μειωμένου ημερήσιου ωραρίου ή σε ημέρες άδειας. Σε περίπτωση υιοθεσίας ή αναδοχής τέκνου ηλικίας έως οκτώ (8) ετών, χορηγείται άδεια από την ένταξη του παιδιού στην οικογένεια.

Σε κάθε περίπτωση, εντός ενός (1) μήνα άπαξ και υποβληθεί η αίτηση του εργαζόμενου γονέα για χορήγηση της άδειας, πρέπει να απαντηθεί αυτή από τον εργοδότη. Κατά κανόνα αυτή πρέπει να γίνει δεκτή για το αιτούμενο διάστημα, εκτός εάν συντρέχει σοβαρός λόγος διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας της επιχείρησης. Σε αυτή τη περίπτωση, ο ως άνω σοβαρός λόγος αναβολής χορήγησης της γονικής άδειας στον αιτούμενο χρόνο, θα πρέπει να τεκμηριώνεται εγγράφως. Πάντως σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν διαταράσσεται σοβαρά η εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης, η γονική άδεια πρέπει να χορηγηθεί μέσα σε δύο (2) μήνες αφότου ο εργαζόμενος γονέας την αιτηθεί.

Αιτήσεις γονέων με αναπηρία, γονέων παιδιών με αναπηρία, με μακροχρόνια ή αιφνίδια ασθένεια, πολύτεκνων και μόνων γονέων λόγω θανάτου γονέα, ολικής αφαίρεσης της γονικής μέριμνας ή μη αναγνώρισης τέκνων, καθώς και γυναικών μετά την άδεια μητρότητας και την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας, χορηγούνται κατά προτεραιότητα. Επίσης, κατά προτεραιότητα χορηγούνται όσες γίνονται λόγω νοσηλείας ή ασθένειας του παιδιού ή λόγω αναπηρίας ή σοβαρής ασθένειας συζύγου, συντρόφου συμβίωσης, συγγενούς, γονέων παιδιών διδύμων, τριδύμων ή και περισσότερων πολύδυμων τέκνων, καθώς και γονέων έπειτα από πρόωρο τοκετό.

Δείτε περισσότερα στο www.dikigorosergatologos.gr

Κα. Νίκη Χατζοπούλου, Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, LL.M. και Διαμεσολαβήτρια, Νομική Σύμβουλος και συνεργάτης του Ομίλου ARTION, και «ΣτΕ 14/2024 –Πότε παραγράφεται η αξίωση επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου Φ.Π.Α.». Σύμφωνα με την κυρία Χατζοπούλου, στο πλαίσιο της υπ’ αριθ. 14/2024 απόφασης του Β’ Τμήματος του ΣτΕ κρίθηκε ότι η αξίωση επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου Φ.Π.Α. δεν υπόκειται στην τριετή παραγραφή που προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 90 του Ν. 2362/1995, αλλά στη γενική πενταετή παραγραφή της παρ. 1 του άρθρου αυτού.

Συγκεκριμένα, το δικαστήριο απέρριψε την αίτηση αναίρεσης που άσκησε το Ελληνικό Δημόσιο κατά της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου, που έκρινε ότι κατά τον χρόνο που η (αναιρεσίβλητη) εταιρεία υπέβαλε την .../30-12-2010 αίτηση στη Δ.Ο.Υ. Μυκόνου να της επιστραφεί το πιστωτικό υπόλοιπο της ένδικης διαχειριστικής περιόδου του έτους 2006 (43.760,93 ευρώ), η προς τούτο αξίωσή της δεν είχε υποκύψει σε παραγραφή, διότι η εν λόγω αίτηση είχε υποβληθεί εντός της κατ' άρθρον 90 παρ.1 του Ν. 2362/1995 πενταετούς προθεσμίας.

Κατά τους προβαλλόμενους από το Δημόσιο ισχυρισμούς, εν προκειμένω, έπρεπε να εφαρμοστεί η τριετής παραγραφή της παρ. 2 του άρθρου 90 του Ν. 2362/1995 και όχι η πενταετής, διότι, σύμφωνα πάντα με το Ελληνικό Δημόσιο, πρόκειται για φόρο που κατέστη αχρεωστήτως καταβληθείς εκ των υστέρων, ήτοι τη στιγμή που γεννήθηκε η υποχρέωση του Δημοσίου για επιστροφή του.

Διαβάστε ολόκληρο το εμπεριστατωμένο άρθρο στον παραπάνω σύνδεσμο.

Σε ένα από τα πιο καυτά καλοκαίρια, από άποψη θερμοκρασίας, ακόμα μια εργασιακή εβδομάδα τέλειωσε. Οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες κάνουν τα πάντα να λειτουργούν με αργούς ρυθμούς. Φυσικά, τουλάχιστον για το καλοκαίρι, μια σχετική αλλαγή ρυθμών θα παρουσιάσει και η φορολογική διοίκηση, σε κάποια θέματα. Έτσι, για την Εβδομάδα που έρχεται, θα συζητηθεί η ουσιαστικά διακοπή των διαδικασιών πλειστηριασμών για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Βέβαια, οι δύο μήνες περνάνε γρήγορα και έτσι για τον προσεχή Οκτώβριο έχουν προγραμματιστεί ξανά δεκάδες πλειστηριασμοί ακινήτων, αν και έως τότε εκείνο που δεν δείχνει να σταματάει είναι οι κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών. Τα ΚΕ.Β.ΕΙΣ είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης οφειλών Δ.Ο.Υ. των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα. Επιπλέον, είναι αρμόδια και για τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών ανεπίδεκτων είσπραξης, ενώ θα διαχειρίζονται και την είσπραξη και την επιδίωξη της είσπραξης των φόρων, τελών, εισφορών, προστίμων και λοιπών εσόδων, που καταλογίζουν τα Ελεγκτικά Κέντρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα.

Βέβαια, προσδοκούμε μια λελογισμένη άσκηση εξουσίας από τη φορολογική διοίκηση, δεδομένου πως αν 4 εκατομμύρια φυσικά και νομικά πρόσωπα έχουν οφειλές σε μία χώρα που αριθμεί 10,5 εκατομμύρια κατοίκους, μάλλον υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα ρευστότητας και όχι μαζική ροπή σε μη καταβολή φορολογικών οφειλών.

Όπου και αν είστε, ότι και αν κάνετε, να περνάτε υπέροχα και να έχετε ένα ακόμα ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Εργασιακή εβδομάδα