25/11/22 | Αρχική > Αρθρογραφία > Εργατικά και Πρακτικά

Απογραφή & Ψηφιακό Ωράριο: Απαιτείται Παράταση, Εγκύκλιος, Ενημέρωση!

του Βασίλη Πρασσά, Συμβούλου Εργασιακών Θεμάτων Epsilon Net

Παρότι αρκετές φήμες και διαρροές, φωτογράφιζαν παράταση της απογραφικής διαδικασίας ψηφιακής οργάνωσης χρόνου εργασίας και την επακόλουθης υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού ωραρίου, η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, συνεχίζει να φείδεται ενημέρωσης προς τους άμεσους αποδέκτες αυτής της νέας διαδικασίας. Και πέραν της έλλειψης τεκμηριωμένης και άμεσης ενημέρωσης, αγνοείται τόσο η πολυαναμενόμενη εγκύκλιος που να διευκρινίζει πλήθος αναπάντητων ερωτημάτων σε τεχνικά θέματα ορθής εφαρμογής της νέας διαδικασίας, όσο και μια ξεκάθαρη απάντηση για το αν τελικά θα δοθεί παράταση ή όχι.

Μάλιστα από προχθές ήδη μας έρχονται πληροφορίες για σκέψεις του Υπουργού Εργασίας κου Χατζηδάκη στο να μη δοθεί παράταση.

Υπενθυμίζουμε ότι αν δεν δοθεί παράταση, κάθε εργοδότης οφείλει να προβεί σε Απογραφή κάθε εργαζόμενου του ιδιωτικού τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας έως τις 30 Νοεμβρίου ενώ αυτόματα το αργότερο από την 1η Δεκεμβρίου θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά η νέα διαδικασία υποβολής του χρόνου εργασίας στο Εργάνη ΙΙ με το Ψηφιακό Ωράριο.

Η επιστημονική ομάδα της Epsilon Net σε συνεργασία με το taxheaven.gr και το e-forologia.gr έχουν καταγράψει κι έχουν ενημερώσει για πλήθος θεμάτων που απαιτούν διευκρινίσεις για τις οποίες μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία επίσημη απάντηση. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Δυνατότητα απολογιστικής δήλωσης ωραρίου για οδηγούς όπως άλλωστε υπάρχει αυτή η δυνατότητα σήμερα
  • Δυνατότητα καταχώρησης 4ης βάρδιας (για Σαββατοκύριακα)
  • Τρόπος χειρισμού διαλείμματος όταν αυτό δεν είναι ίδιο ανά ημέρα ή όταν σε κάποιες ημέρες δεν υπάρχει διάλειμμα
  • Υποχρέωση ή μη για κατηγορίες εργαζομένων (ενιαίο μισθολόγιο σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, εφημερία ιατρών, απογραφή εργαζομένων με χειρόγραφο Ε3 όπως π.χ. πολυκατοικίες, ειδικές περιπτώσεις οικοδόμων, εργαζόμενοι με εργόσημο στους οποίους ζητήθηκε πρόσληψη από το Σ.ΕΠ.Ε. κ.ά.)

Ωστόσο το μείζον θέμα είναι η παντελής έλλειψη ενημέρωση του επιχειρηματικού κόσμου που αφορά άμεσα η νέα διαδικασία (απογραφή, ψηφιακό ωράριο, ψηφιακή κάρτα) με αποτέλεσμα και πάλι το βάρος της – μη – ευθύνης να πέφτει στους λογιστές/φοροτεχνικούς και στα στελέχη μισθοδοσίας των επιχειρήσεων.

Είναι τεχνικά και επιστημονικά αδύνατον, να ολοκληρωθεί μια τόσο χρονοβόρα διαδικασία εντός 30 ημερών για το σύνολο της χώρας και παράλληλα να εφαρμοστεί ομαλά το νέο πλαίσιο υποβολής του ψηφιακού ωραρίου ιδιαίτερα για κλάδους και κατηγορίες επαγγελμάτων με μόνιμες μεταβολές (επισιτιστικά καταστήματα, εμπορικά καταστήματα, βιομηχανίες με βάρδιες κ.ά.)

O όμιλος Epsilon Net που σήμερα εξυπηρετεί την συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων σε συστήματα μισθοδοσίας και διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων, είναι καθόλα έτοιμος στο τεχνολογικό σκέλος εναρμόνισης με την απογραφή και το ψηφιακό ωράριο, όπως επίσης έχει προβεί και σε πάνω από 30 ενημερωτικές δράσεις σε όλη τη χώρα όπου παρακολούθησαν περισσότερα από 30.000 στελέχη της αγοράς και μέσα από αυτή τη διαδικασία έγινε αποδέκτης αντιδράσεων, παραπόνων, απογοήτευσης αλλά και αδυναμίας προσαρμογής στο νέο νομοθετικό πλαίσιο σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

Είναι επιβεβλημένο λοιπόν έστω και στο παρά πέντε να:

  • Δοθεί μια επίσημη απάντηση για το αν θα δοθεί παράταση αν και η χορήγηση παράτασης είναι η μοναδική ορθή απόφαση που μπορεί να παρθεί
  • Διευκρινιστούν όλες αυτές οι περιπτώσεις γύρω από την απογραφή και το ψηφιακό ωράριο που μέχρι σήμερα δεν έχουν απάντηση
  • Ξεκινήσει η καμπάνια ενημέρωσης του συνόλου του επιχειρηματικού κόσμου

Υ.Γ. είναι άξιον απορίας το ότι δόθηκε παράταση 3ων μηνών για Τράπεζες & Super Market ενώ εδώ υπάρχει η επιμονή στο να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέσα σε 1 μήνα



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Διαδικασία απογραφής, Ψηφιακό ωράριο εργασίας, Ψηφιακή κάρτα εργασίας