16/09/22 | Αρχική > Αρθρογραφία > Ανασκόπηση της εβδομάδας

Η Εβδομάδα που πέρασε - Η Εβδομάδα που έρχεται

Μονοπώλιο ονομάζεται η κατάσταση της αγοράς, κατά την οποία ένα αγαθό ή μια υπηρεσία προσφέρεται μόνο από μία επιχείρηση. Δεδομένου του γεγονότος πως στο μονοπώλιο δεν υπάρχουν εναλλακτικά αγαθά ή υπηρεσίες, πέραν των παρεχόμενων αποκλειστικά, ο καταναλωτής δεν έχει τη δυνατότητα χρήσης με ευμενείς οικονομικούς όρους ούτε καν υποκατάστατων (Substitutes) και συνεπώς, καταβάλει αναγκαστικά τιμή που δεν διαμορφώνεται μέσα από το μηχανισμό της προσφοράς και ζήτησης, αλλά αυτή που προσδιορίζει το μονοπώλιο.

Το φυσικό αέριο στην Ελλάδα εισήλθε δυναμικά ως η μοναδική ουσιαστικά φθηνή μορφή ενέργειας η οποία μπορούσε να αντικαταστήσει κυρίως το πετρέλαιο θέρμανσης. Φυσικά, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα με αυτό, αν δεν υφίσταντο δύο δεδομένα. Η προμήθεια του φυσικού αερίου γινόταν σχεδόν αποκλειστικά από την Ρωσία, ο δε ανάδοχος οργανισμός στην Ελλάδα, απαιτούσε, για να προχωρήσει κάποιος σε σύνδεση με παροχή αερίου, να αποξηλώσει ή να αδρανοποιήσει τεχνικά την υφιστάμενη υποδομή θέρμανσης πετρελαίου, δηλαδή καυστήρα, δεξαμενή και ότι σχετικό. Ο Οργανισμός επέμενε πως επειδή το αέριο είναι πτητικό, υφίσταντο σοβαροί κίνδυνοι ανάφλεξης αν υφίσταντο και οι δύο παροχές. Δεδομένου ότι ελάχιστοι έχουμε τις σχετικές γνώσεις, λόγω δε της πρότερης τιμής του φυσικού αερίου όποιος αντιτίθεται θεωρείτο τουλάχιστον αφελής και αδαής, τελικά, κυρίως οι πολυκατοικίες, προχώρησαν σε αποξήλωση των καυστήρων τους ή τους άφησαν να καταστραφούν χωρίς καμία συντήρηση και όλα πηγαίναν εξαιρετικά με το φυσικό αέριο. Μέχρι βέβαια που η Ρωσία, έκλεισε την στρόφιγγα.

Το πως και το γιατί, είναι κάτι που το παρακολουθούμε εδώ και ένα εξάμηνο. Αυτό όμως που προκαλεί πολλές σκέψεις για το κράτος μας, είναι η εξαγγελία του Πρωθυπουργού στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για ενθάρρυνση και διπλή επιδότηση της αλλαγής τρόπου θέρμανσης από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο. Ο κ. Μητσοτάκης είπε πως θα είναι πιο οικονομικό φέτος να θερμανθούμε με πετρέλαιο παρά με φυσικό αέριο. Τελικά αναρωτιόμαστε, μπορεί να συμβαδίσει ταυτόχρονη υποδομή σε μία πολυκατοικία κυρίως, δύο μορφών θέρμανσης, χωρίς αυτό να είναι εξόχως επικίνδυνο; Διαφορετικά, η Δαμόκλειος Σπάθη που επίσειε ο Οργανισμός πάνω από τα κεφάλια των καταναλωτών και αρνούνταν να προβεί σε οποιαδήποτε σύνδεση αν προγενέστερα δεν υπήρχε αποξήλωση ή τεχνική «καταστροφή» του καυστήρα πετρελαίου, ήταν ένα χονδροειδέστατο ψέμα, πραγματοποιήθηκε χειραγώγηση της αγοράς, και τελικά, ο Οργανισμός, θα πρέπει να ελεγχθεί ως προς τις τακτικές του. (Σημείωση: Σήμερα αν κάποιος ζητήσει σύνδεση αερίου και υπάρχει στην περιοχή η αναγκαία υποδομή, η σύνδεση είναι άμεση και χωρίς περιττές ερωτήσεις ή αναφορά καταλόγων ενδεχομένων κινδύνων).

Τα ορυκτά καύσιμα, στον εικοστό πρώτο αιώνα, δεν αποτελούν λύση, αλλά διαιώνιση προβλημάτων. Η εναλλαγή τους, μεταξύ φυσικού αερίου, πετρελαίου, λιγνίτη και ότι άλλο, διαιωνίζουν το πρόβλημα προς όφελος ελαχίστων. Πιθανώς η παρούσα κρίση θα οδηγήσει ταχύτατα σε εξεύρεση ήπιων μορφών ενέργειας και ο «ζωοδότης» ήλιος θα μπορέσει να λύσει μάλλον οριστικά το πρόβλημα ενέργειας του πλανήτη μας.

Στους ρυθμούς της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και «Εξειδίκευση των οικονομικών μέτρων που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ - Τοποθέτηση Υπ. Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα». Διαβάστε την τοποθέτηση του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα για την εξειδίκευση των οικονομικών μέτρων που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

«Κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, Απαλλαγή καταβολής τέλους επιτηδεύματος, Αναστολή ΦΠΑ στα ακίνητα - Εξειδίκευση μέτρων ΔΕΘ»: Διαβάστε την τοποθέτηση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου για την εξειδίκευση των οικονομικών μέτρων που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

«Τοποθέτηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Σκυλακάκη για την εξειδίκευση των οικονομικών μέτρων που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ».

«Ανταγωνιστικότητα 2021- 2027: Εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος στην 86η ΔΕΘ»: Παρουσιάστηκε την Κυριακή 11/09/2022 στην αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα 2021 -2027» σε εκδήλωση που οργανώθηκε από την ΕΥΣΣΑ στο οποίο παρουσιάστηκαν τα νέα τομεακά Προγράμματα στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2021 -2027. Περισσότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027» μπορείτε να δείτε εδώ

«Παράταση Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων για το Πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» και για τις κατηγορίες αιτήσεων 1, 2 και 3 του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές»: Η περίοδος υποβολής Αιτήσεων Χρηματοδότησης για το Πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» και για τις κατηγορίες αιτήσεων 1, 2 και 3 του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές» παρατείνεται έως τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022. Επίσης η περίοδος υποβολής Αιτήσεων Χρηματοδότησης για το Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» παρατείνεται έως το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2022.

«Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών: Απλοποίηση δικαιολογητικών κατά τη διαδικασία της αίτησης»: Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει ότι απλοποιούνται τα δικαιολογητικά που υποχρεούται να προσκομίσει ο αιτών κατά την υποβολή αίτησης στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας (ΚΥΑ με Αριθμ. 122836 ΕΞ 2022, ΦΕΚ 4696/Β’/8.9.22).

Για μία σειρά δικαιολογητικών δεν απαιτείται η προσκόμισή τους κατά τη στιγμή της αίτησης, αλλά μόνον εάν τα ζητήσουν οι πιστωτές, το Δημόσιο ή και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Συγκεκριμένα, καταργείται η υποχρεωτική προσκόμιση κατά την υποβολή της αίτησης, της δήλωσης για κάθε μεταβίβαση ή επιβάρυνση περιουσιακού στοιχείου του οφειλέτη που έγινε εντός των τελευταίων πέντε (5) ετών πριν από την υποβολή της αίτησης, της δήλωσης για κάθε καταβολή μερίσματος από τον οφειλέτη προς τους μετόχους ή εταίρους ή άλλη συναλλαγή, εκτός των τρεχουσών συναλλαγών της επιχείρησης, που έγινε εντός των τελευταίων δύο (2) ετών πριν από την υποβολή της αίτησης, των στοιχείων κάθε νομικού προσώπου συνδεδεμένου με τον οφειλέτη στη διάρκεια των εξήντα (60) μηνών που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης, καθώς και των στοιχείων ακινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων που τυχόν μεταβιβάστηκαν από τον οφειλέτη σε πρόσωπα συνδεδεμένα με τον οφειλέτη στη διάρκεια των εξήντα (60) μηνών που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης, του καταλόγου των προσώπων που αμείβονται από τον οφειλέτη και τα οποία αποτελούν συνδεδεμένα πρόσωπα με αυτόν, καθώς και της ανάλυσης των αμοιβών αυτών κατά τα τελευταία δύο (2) έτη πριν από την υποβολή της αίτησης. Επίσης, καταργείται η υποχρέωση αναφοράς της οικονομικής κατάστασης, των λόγων της οικονομικής αδυναμίας και των προοπτικών της επιχείρησης του οφειλέτη. Επίσης, πλέον υποβάλλονται οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις των τελευταίων 3 περιόδων.

Παράλληλα, δεν θα απαιτείται η εκ των προτέρων προσκόμιση του Ενιαίου Πιστοποιητικού Δικαστικής Φερεγγυότητας. Αντ’ αυτού, κατά την οριστική υποβολή της αίτησης υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση και αίτηση του οφειλέτη προς το αρμόδιο Πρωτοδικείο για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού. Το Ενιαίο Πιστοποιητικό Δικαστικής Φερεγγυότητας πρέπει, πλέον, να υποβληθεί από τον αιτούντα εντός τριών μηνών από την οριστική υποβολή της αίτησης, διευκολύνοντας έτσι σημαντικά τους οφειλέτες σε περίπτωση καθυστέρησης έκδοσής του.

Το Υπουργείο Οικονομικών, μέσω της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, συνεχίζει να παρακολουθεί στενά την πορεία των αιτήσεων στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών και θα παρεμβαίνει άμεσα με σχετικές νομοθετικές βελτιώσεις προς όφελος των οφειλετών για την ανάδειξη του Εξωδικαστικού Μηχανισμού.

«ΥπΑΑΤ: Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ για απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος επί των κερδών από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα»: Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ (Τεύχος Β, 4760/9-9-2022) με το οποίο καθορίζεται η διαδικασία των δικαιολογητικών και του ελέγχου των προϋποθέσεων για την απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος επί κερδών από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα.

Σύμφωνα με την απόφαση:

Απαλλάσσονται κατά ποσοστό 50% επί του φόρου εισοδήματος επαγγελματίες αγρότες που είναι μέλη νομικών προσώπων /ενώσεων προσώπων ή πωλούν στο πλαίσιο της συμβολαιακής γεωργίας. Και στις δύο περιπτώσεις οι δικαιούχοι πρέπει να προμηθεύουν ποσότητες ίσες με το 75% της συνολικής ποσότητας των όμοιων ή παρεμφερών προϊόντων παραγωγής τους.

Δικαιούχοι του κινήτρου της απαλλαγής κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του φόρου εισοδήματος από την άσκηση αγροτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας του άρθρου 15 του Ν. 4935/2022 είναι φυσικά πρόσωπα, επαγγελματίες αγρότες, εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (Μ.Α.Α.Ε.) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κατά την 31/12 του έτους για το οποίο χορηγείται η απαλλαγή.

Απαλλάσσονται, επίσης, κατά ποσοστό 30% επί του φόρου εισοδήματος παραγωγοί, στο πλαίσιο συνεργασίας προσώπων δυνάμει σύμβασης συμβολαιακής γεωργίας για εννέα φορολογικά (9) έτη, εφόσον πωλούν ποσότητες ίσες με το 40% της συνολικής αγροτικής παραγωγής τους. Το συνολικό φορολογικό όφελος δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 125.000 ευρώ.

Παραγωγοί δικαιούχοι του κινήτρου της απαλλαγής κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) επί του φόρου εισοδήματος από την άσκηση αγροτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 4 του Ν. 4935/2022 είναι φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή οντότητες, που παράγουν ένα από τα προϊόντα της περ. ζ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3874/2010, με εξαίρεση τα προϊόντα αλιείας.

Κατά ίδιο ποσοστό απαλλάσσονται και παραγωγοί μέλη αναγκαστικών αγροτικών συνεταιρισμών.

Οι συμβάσεις συμβολαιακής γεωργίας υποβάλλονται στην ψηφιακή πύλη της Α.Α.Δ.Ε. πριν την έναρξη παράδοσης προϊόντων.

«Κυρώσεις για τη μη διαβίβαση δεδομένων στοιχείων λιανικής πώλησης, που εκδίδονται μέσω Φ.Η.Μ.»: Με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή με τίτλο :«Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, διαχείριση συμμετοχών του Δημοσίου σε ανώνυμες εταιρείες και ρυθμίσεις για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, αξιολόγηση της έναντι του Δημοσίου φερεγγυότητας και πιστοληπτικής ικανότητας φυσικών και νομικών προσώπων και σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης, ίδρυση και λειτουργία Κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων, Συμπληρωματικός Κρατικός Προϋπολογισμός οικονομικού έτους 2022 και λοιπές διατάξεις οικονομικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα» προτείνονται διατάξεις σχετικά με Κυρώσεις για τη μη διαβίβαση δεδομένων στοιχείων λιανικής πώλησης με τα παρακάτω άρθρα:

Άρθρο 173 Κυρώσεις για τη μη διαβίβαση δεδομένων στοιχείων λιανικής πώλησης, που εκδίδονται μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (Φ.Η.Μ.). - Προσθήκη άρθρου 54Η στον ν. 4174/2013

1. Στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013, Α΄170) προστίθεται άρθρο 54Η ως εξής:

«Άρθρο 54Η 114 Κυρώσεις για τη μη διαβίβαση δεδομένων στοιχείων λιανικής πώλησης, που εκδίδονται μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (Φ.Η.Μ.)

1. Σε περίπτωση διαπίστωσης μη διαβίβασης των δεδομένων, κατά το άρθρο 15Α, δηλαδή, των συνόψεων εκδοθέντων παραστατικών εσόδων λιανικής, που διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα «myDATA» μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), επιβάλλεται στην υπόχρεη οντότητα: α) Σε περίπτωση πράξεων που επιβαρύνονται με Φ.Π.Α., πρόστιμο ύψους ίσου με το πενήντα τοις εκατό (50%) επί του Φ.Π.Α. που αναγράφεται επί του κάθε μη διαβιβασθέντος στοιχείου.

Το πρόστιμο αυτό δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ, αν η οντότητα είναι υπόχρεη τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των πεντακοσίων (500) ευρώ, αν η οντότητα είναι υπόχρεη τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. β) Σε περίπτωση πράξεων που δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α., πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, εφόσον ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος, και χιλίων (1.000) ευρώ, ανά φορολογικό έλεγχο, αν ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

2. Σε περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης που διαπιστώνεται, στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ύψους του προβλεπόμενου προστίμου της παρ. 1.

3. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ δύναται να καθορίζεται κάθε ειδικότερο θέμα και λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.»

2. Το άρθρο 54Η του ν. 4174/2013 ισχύει από την 1η.10.2022 και καταλαμβάνει παραβάσεις που διαπράττονται από την ημερομηνία αυτή και εφεξής.

3. Η περ. ιγ΄ της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 καταργείται. 4. Στην περ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 οι λέξεις «και ιγ΄» διαγράφονται.

Άρθρο 174 Υπαγωγή της μη διαβίβασης στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ) στις κυρώσεις της παρ. 1 του άρθρου 13Α ν. 2523/1997 - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 13 Α του ν. 2523/1997

1. Η παρ. 1 του άρθρου 13 Α του ν. 2523/1997 (Α' 179) α) τροποποιείται αα) στο πρώτο εδάφιο με την προσθήκη της παράβασης που συνιστά η μη διαβίβαση στοιχείων λιανικής πώλησης στο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων , αβ) στο δεύτερο εδάφιο με την προσθήκη της υποτροπής, β) επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Εφόσον, από τον ίδιο μερικό επιτόπιο φορολογικό έλεγχο διαπιστώνεται είτε (α) η μη έκδοση ή η κατά την έννοια του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας ανακριβής έκδοση πλέον των δέκα (10) προβλεπόμενων παραστατικών πώλησης, ή, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, ότι η αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών για τα οποία δεν εκδόθηκε παραστατικό πώλησης ή αυτό εκδόθηκε 115 ανακριβώς υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) ευρώ είτε (β) η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), πλέον των δέκα (10) στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ), ή, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, ότι η μη διαβιβασθείσα αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) ευρώ, αναστέλλεται άμεσα για σαράντα οκτώ (48) ώρες, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος. Εάν, εντός του ίδιου ή του επόμενου φορολογικού έτους από τη διαπίστωση των ως άνω παραβάσεων, διαπιστωθεί εκ νέου, από τον ίδιο μερικό επιτόπιο έλεγχο, η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση τουλάχιστον τριών (3) παραστατικών πώλησης ή η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ τουλάχιστον τριών (3) στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω ΦΗΜ, ανεξαρτήτως αξίας αυτών, στην ίδια ή σε άλλη επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται αμελλητί για ενενήντα έξι (96) ώρες. Σε κάθε επόμενη διαπίστωση από τον ίδιο μερικό επιτόπιο έλεγχο των παραβάσεων του προηγούμενου εδαφίου εντός δύο (2) φορολογικών ετών από τη διαπίστωσή τους σε οποιαδήποτε επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται αμελλητί για δέκα (10) ημέρες.»

2. Η παρ. 1 εφαρμόζεται σε παραβάσεις που διαπράττονται από την έναρξη ισχύος του άρθρου 54Η του ν. 4174/2013 (Α΄ 170) και εφεξής

«Αφορολόγητο 800.000 ευρώ για γονικές παροχές: Ισχύει και για ανάληψη χρημάτων από τον λογαριασμό του γονέα και κατάθεση του ίδιου ποσού στον λογαριασμό του τέκνου εντός 3 εργάσιμων ημερών»: Με τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή αποσαφηνίζεται ότι, κατά τη διενέργεια γονικών παροχών και δωρεών χρηματικών ποσών μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, η οποία πραγματοποιήθηκε από την 1η.10.2021 μέχρι και την 30η.8.2022, λογίζεται ως μεταφορά χρημάτων η ανάληψη χρηματικού ποσού από ατομικό ή κοινό τραπεζικό λογαριασμό του δωρητή και κατάθεση του ίδιου ποσού εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών σε ατομικό λογαριασμό του δωρεοδόχου ή σε κοινό λογαριασμό του δωρεοδόχου με τον ίδιο δωρητή ή τρίτο πρόσωπο.

Σύμφωνα με την Αιτιολογική έκθεση με την προτεινόμενη διάταξη το αφορολόγητο ποσό των 800.000 ευρώ, που θεσπίστηκε με τις διατάξεις του ν. 4839/2021, ισχύει και για τις δωρεές και γονικές παροχές χρημάτων που πραγματοποιήθηκαν, από την 1η.10.2021 μέχρι και την 9η.9.2022, μεταξύ των δικαιούχων της Α’ κατηγορίας της φορολογικής κλίμακας με ανάληψη χρημάτων από τον λογαριασμό του δωρητή/γονέα και κατάθεση του ίδιου ποσού στον λογαριασμό του δωρεοδόχου/τέκνου εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών.

Η διάταξη ορίζει:

Άρθρο 175

Αποσαφήνιση των τρόπων διενέργειας γονικών παροχών και δωρεών χρηματικών ποσών μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων για την εφαρμογή του αφορολόγητου ποσού δωρεών και γονικών παροχών χρηματικών ποσών – Προσθήκη παρ. 3 στο πεντηκοστό έκτο άρθρο του ν. 4839/2021

1. Στο τέλος του πεντηκοστού έκτου άρθρου του ν. 4839/2021 (Α΄181), προστίθεται παρ. 3 ως εξής:

«3. Για την εφαρμογή του τρίτου και του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 2961/2001 (Α’ 266), ως μεταφορά χρημάτων ορίζεται η ανάληψη χρηματικού ποσού από ατομικό ή κοινό τραπεζικό λογαριασμό του δωρητή/γονέα και κατάθεση του ίδιου ποσού εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών σε ατομικό λογαριασμό του δωρεοδόχου/τέκνου ή σε κοινό λογαριασμό του δωρεοδόχου/τέκνου με τον ίδιο δωρητή/γονέα ή τρίτο πρόσωπο.»

2. Η παρ. 1 εφαρμόζεται για τη δωρεά ή γονική παροχή χρηματικών ποσών, η οποία πραγματοποιείται από την 1η.10.2021 μέχρι και την 9η.9.2022.

«Αποσαφήνιση του πεδίου εφαρμογής της φορολογίας χαρτοσήμου ως προς τα δάνεια, τις λοιπές χρηματοδοτήσεις και τους τόκους αυτών»: Με το άρθρο 172 του νέου νομοσχεδίου που κατατέθηκε στις 13/9/2022 αποσαφηνίζεται ότι, αναδρομικά από την 1η.1.2021, δεν θίγονται οι διατάξεις για την επιβολή τελών χαρτοσήμου στα έντοκα δάνεια και λοιπές χρηματοδοτήσεις και στους απορρέοντες συμβατικούς τόκους, ενόσω απαλλαγές από τέλη χαρτοσήμου που προβλέπονται από άλλες διατάξεις εξακολουθούν να ισχύουν.

Αποδίδονται εμπρόθεσμα μέχρι την 31η.10.2022 τα τέλη χαρτοσήμου για τα συναπτόμενα δάνεια και τις λοιπές χρηματοδοτήσεις καθώς και τους απορρέοντες τόκους μέχρι τη δημοσίευση του υπόψη σχεδίου νόμου.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση με την προτεινόμενη ρύθμιση αποσαφηνίζεται το πεδίο εφαρμογής της φορολογίας χαρτοσήμου με την προσθήκη δύο νέων εδαφίων στην περ. β της παρ. 1 του άρθρου 63 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας που κυρώθηκε με τον ν. 2859/2000 (Α΄248), με τα οποία ορίζεται ότι δεν θίγονται οι διατάξεις που προβλέπουν την επιβολή τελών χαρτοσήμου στις συμβάσεις δανείων, τις λοιπές χρηματοδοτήσεις (όπως οι εγγραφές του τέταρτου εδαφίου της παρ. 5γ του άρθρου 15 του ΚΝΤΧ, οι ενέγγυες πιστώσεις, οι πιστώσεις σε ανοικτό λογαριασμό και οι πιστωτικές κάρτες, από εταιρείες μη τράπεζες), και στους συμβατικούς τόκους.

Τι αναφέρει η προτεινόμενη διάταξη:

Άρθρο 172 Αποσαφήνιση του πεδίου εφαρμογής της φορολογίας χαρτοσήμου ως προς τα δάνεια, τις λοιπές χρηματοδοτήσεις και τους τόκους αυτών - Τροποποίηση περ. β΄ παρ. 1 άρθρου 63 του ν. 2859/2000, Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας

1. Στο τέλος της περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 63 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α΄248), μετά τις λέξεις «ασφαλιστηρίων ζωής από ασφαλιστικές εταιρείες», το σημείο στίξης κόμμα «,» αντικαθίσταται από τελεία «.», προστίθενται τρίτο και τέταρτο εδάφια και η περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 63 διαμορφώνεται ως εξής:

«β) για την επιβολή τελών χαρτοσήμου στις πράξεις τις οποίες προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 2 του παρόντος νόμου και στα παρεπόμενά τους σύμφωνα.

Δε θίγονται οι διατάξεις που προβλέπουν την επιβολή τελών χαρτοσήμου στα μισθώματα ακινήτων, στις αποδείξεις πληρωμής ασφαλίστρων για κάθε είδους ασφαλίσεις και επιστροφής ασφαλίστρων, στις αποδείξεις πληρωμής αποζημίωσης, για ασφαλίσεις κάθε είδους, που δίνονται σε ασφαλιστικές εταιρείες, στα χορηγούμενα από ασφαλιστικές εταιρείες δάνεια επί ασφαλιστηρίων ζωής και στις εξαγορές (RΑCΗΑΤS) ασφαλιστηρίων ζωής από ασφαλιστικές εταιρείες.

Ομοίως δεν θίγονται οι διατάξεις για την επιβολή τελών χαρτοσήμου στα έντοκα δάνεια και λοιπές χρηματοδοτήσεις και στους απορρέοντες συμβατικούς τόκους.

Απαλλαγές από τέλη χαρτοσήμου που προβλέπονται από άλλες διατάξεις για τις πράξεις του προηγούμενου εδαφίου εξακολουθούν να ισχύουν.»

2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 1η .1.2021.

3. Για τα συναπτόμενα δάνεια και τις λοιπές χρηματοδοτήσεις, καθώς και τους απορρέοντες τόκους μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, τα τέλη χαρτοσήμου αποδίδονται εμπρόθεσμα μέχρι την 31η .10.2022.

«Επίδομα μητρότητας ασφαλισμένων γυναικών των ειδικών κατηγοριών του e-ΕΦΚΑ - Σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή χορήγησής του»: Με το 420447/15-9-2022 έγγραφο του e-ΕΦΚΑ γνωστοποιείται ότι ολοκληρώθηκε η ένταξη των ασφαλισμένων γυναικών των ειδικών κατηγοριών που υπάγονται στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ στην ηλεκτρονική εφαρμογή χορήγησης επιδόματος μητρότητας και τέθηκε ήδη σε παραγωγική λειτουργία.

Μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας https://www.efka.gov.gr/el) θα υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση του επιδόματος μητρότητας (κυοφορίας) με την έναρξη της κυοφορίας τους, εφόσον έχει προηγηθεί η ηλεκτρονική έκδοση της βεβαίωσης Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού από τον μαιευτήρα γυναικολόγο ιατρό, ο οποίος είναι πιστοποιημένος με το Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. και για τη χορήγηση του επιδόματος μητρότητας (λοχείας) μετά την έκδοση της ληξιαρχικής πράξης γέννησης του τέκνου.

«Έναρξη λειτουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος Κρατικής στήριξης της κύριας κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών»: Το Υπουργείο Οικονομικών ενεργοποίησε την ψηφιακή πλατφόρμα (https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/diakheirise-opheilon/programma-suneisphoras-demosiou-se-eualotous-opheiletes-endiameso-programma) του νέου προγράμματος συνεισφοράς του Δημοσίου σε ευάλωτους οφειλέτες (ν.4916/22) με σκοπό τη στήριξη της κύριας κατοικίας τους, μέχρι τη μεταβίβασή της στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων (ν.4738/20).

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα Κρατικής στήριξης απευθύνεται σε ευάλωτους οφειλέτες που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δανειακές τους υποχρεώσεις και περιλαμβάνει:

  • Κρατική επιδότηση έως 80% της δόσης του στεγαστικού δανείου της κύριας κατοικίας των ευάλωτων οφειλετών, από 70 έως 210 ευρώ μηνιαίως για διάστημα 15 μηνών.
  • Αναστολή μέτρων των πιστωτών για την κύρια κατοικία (π.χ. κατασχέσεις, πλειστηριασμοί και εξώσεις).

Προϋπόθεση για την ένταξη στο πρόγραμμα και την παροχή της Κρατικής επιδότησης είναι να πληρούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας – εισοδηματικά, περιουσιακά και λοιπά κριτήρια – που θεσπίστηκαν και ισχύουν στο προνοιακό πρόγραμμα «Επίδομα Στέγασης» (ΚΥΑ 71670, ΦΕΚ 4500/Β/29-9-2021).

Τα εν λόγω κριτήρια ελέγχονται και διασταυρώνονται κατά την έκδοση της «Βεβαίωσης Ευάλωτου Οφειλέτη», η οποία είναι απαραίτητη για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα και εκδίδεται από ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/diakheirise-opheilon/bebaiose-eualotou-opheilete).

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο ενδιάμεσο πρόγραμμα:

  • Όταν η επιβολή της κατάσχεσης ή η κήρυξη της πτώχευσης έχει λάβει χώρα σε προγενέστερο διάστημα από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας, είναι εντός 60 ημερολογιακών ημερών από τις 15.9.2022.
  • Όταν η επιβολή της κατάσχεσης ή η κήρυξη της πτώχευσης λάβει χώρα σε μεταγενέστερο χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας, είναι εντός 60 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα αυτή.

Η υποβολή όλων αιτήσεων ολοκληρώνεται με το πέρας των 15 μηνών, δηλαδή μέχρι τις 15.12.2023 ή μέχρι τη λειτουργία του Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων, όποιο γεγονός συμβεί πρώτο.

Με τη λήξη του προγράμματος αυτού, οι ευάλωτοι οφειλέτες οι οποίοι θα αδυνατούν να εξυπηρετήσουν μια μακροχρόνια και βιώσιμη ρύθμιση των οφειλών τους, θα πρέπει να απευθυνθούν στον ειδικό Φορέα του ν.4738/20 για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή 2ης ευκαιρίας.

Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής υποβολής και διαχείρισης των αιτήσεων σχεδιάστηκε από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Οικονομικών, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από την οποία υποστηρίζεται διαρκώς και φιλοξενείται στις υποδομές της. Η πλατφόρμα είναι προσβάσιμη μέσω της μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/diakheirise-opheilon/programma-suneisphoras-demosiou-se-eualotous-opheiletes-endiameso-programma.

Για περαιτέρω ενημέρωση σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο και τις επιλογές διαχείρισης των οφειλών τους, οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στα Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ/ΓΕΥΔ), κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 213.212.57.30.

Από τα νέα του Ομίλου της EPSILON NET: «EPSILON NET: Σημαντικές εξαγορές στον τομέα του Hospitality, με σκοπό τη δημιουργία «all in one solution» για ολοκληρωμένα συστήματα τεχνολογικών λύσεων στο Software της Τουριστικής Βιομηχανίας»: Η EPSILON NET ανακοινώνει τη συμφωνία απόκτησης (πλειοψηφικού) ποσοστού σε τρείς (3) επιχειρήσεις με εξειδίκευση στον τομέα των συστημάτων τεχνολογίας για το δυναμικό τομέα του Τουρισμού. Συγκεκριμένα η μητρική εταιρία του Ομίλου εξαγόρασε και απέκτησε :

  • το 70% του μετοχικού κεφαλαίου της αγγλικής εταιρίας «Hotel Availabilities Ltd» έναντι του ποσού των € 98.000, η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη συστημάτων Channel Manager για ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα (https://hotelavailabilities.com),
  • το 55% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εταιρίας «BookOnlineNow IKE» έναντι του ποσού των € 220.000, η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη συστημάτων On line κρατήσεων (booking engine) για ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα (https://bookonlinenow.net/) και
  • το 55% της κυπριακής εταιρίας «HotelonCloud Ltd», στρατηγικού διανομέα της BookOnlineNow στο εξωτερικό, έναντι του ποσού των € 180.000.

Οι συγκεκριμένες κινήσεις, εντάσσονται στην πολιτική ανάπτυξης του Ομίλου σε δυναμικές κάθετες αγορές και στη δημιουργία ολοκληρωμένου χαρτοφυλακίου προϊοντικών λύσεων και υπηρεσιών με στόχο την πλήρη κάλυψη των αναγκών της ελληνικής αγοράς και τη σταδιακή ανάπτυξη αντίστοιχων λύσεων για το εξωτερικό. Με την προσθήκη των προϊόντων των νέων εταιριών, ο Όμιλος διαθέτει πλέον την πληρέστερη παλέτα «all in one solution» για την τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα που περιλαμβάνει:

  • PMS & ERP για μεσαία και μεγάλα ξενοδοχεία
  • On Cloud PMS για μικρομεσαία ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα
  • On Cloud εξειδικευμένες λύσεις Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης για μικρά και μικρομεσαία τουριστικά καταλύματα
  • Συστήματα διαχείρισης Ηλεκτρονικών Καναλιών Κρατήσεων (Channel Μanager)
  • Συστήματα on line κρατήσεων από τις εταιρικές ιστοσελίδες (Booking Engine)
  • Συστήματα Διαχείρισης Προσωπικού (HRM) για Ξενοδοχεία, Μισθοδοσίας και Time Attendance
  • Online σύνδεση όλων των παραπάνω συστημάτων με τις λογιστικές εφαρμογές του Ομίλου, αυτόματη σύνδεση με τον πιστοποιημένο πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης Epsilon Digital και αυτόματη αποστολή των εκδιδόμενων παραστατικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myData της ΑΑΔΕ

Ο Όμιλος υλοποιεί με συνέπεια και συνέχεια τον επιχειρηματικό του σχεδιασμό σε επίπεδο συνεχούς οργανικής ανάπτυξης, ενώ παράλληλα προχωρεί σε εξαγορές και τεχνολογικές συνεργασίες με στόχο την αύξηση των μεριδίων αγοράς και του συνόλου των οικονομικών μεγεθών του στα πλαίσια της παροχής ολοκληρωμένων λύσεων «all in one». Στρατηγικός στόχος της διοίκησης παραμένει η συνεχής παραγωγή αξίας για το προσωπικό, τους συνεργάτες και τους μετόχους, ως ο μεγαλύτερος Όμιλος Επιχειρησιακού Λογισμικού στην Ελλάδα.

Ως συνέχεια όλων των ανωτέρω, έρχεται η αναδημοσίευση του έγκριτου Δημοσιογράφου - Οικονομολόγου κ. Στέφανου Κοτζαμάνη από τον ιστότοπο www.euro2day.gr με θέμα «Epsilon Net: 12 εξαγορές χωρίς ούτε ένα ευρώ δάνειο». Όπως αναφέρει ο κ. Κοτζαμάνης «Όταν το καλοκαίρι του 2020 η Epsilon Net προχωρούσε σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου που σηματοδοτούσε τη μετάταξη των μετοχών της από την Εναλλακτική στην Κύρια Αγορά του ΧΑ, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει το πόσα πολλά πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν μέσα σε μόλις δύο χρόνια.

Από τότε η Epsilon Net -μετά και τη χθεσινή της ανακοίνωση για κινήσεις στο λογισμικό τουριστικών εφαρμογών- ολοκλήρωσε δώδεκα εξαγορές εταιρειών, καταβάλλοντας πάνω από 22,5 εκατ. ευρώ και αυτό χωρίς να επιβαρυνθεί με τον παραμικρό δανεισμό, παρά το γεγονός ότι διανέμει ανελλιπώς μερίσματα στους μετόχους της!

Αντίθετα, η εισηγμένη εξακολουθεί να διαθέτει θετικό καθαρό ταμείο, λόγω των πολύ υψηλών λειτουργικών ταμειακών ροών που επιτυγχάνει.

Η αρχή έγινε το 2020, όταν πέρα από το 51% της πολωνικής Hoteliga International έγιναν δύο πολύ σημαντικές κινήσεις: Η απόκτηση του 80% της Data Communication (σε επόμενη φάση αποκτήθηκε και το υπόλοιπο 20%) και της SingularLogic (ομίλου με ηγετικά μερίδια σε πολλές υποαγορές πληροφορικής) σε συνεργασία με τη Space Hellas (ΣΠΕΙΣ -4,13%).

Το 2021 κύλησε με την Epsilon Net να εξαγοράζει το 60% της TECHNOlife, το 80% της iQom, το 88% της PCS, ενώ φέτος μέχρι τώρα έχουμε το 100% της CSA (λογισμικό στον χώρο του φαρμάκου με ηγετικό μερίδιο), το 51% της e-commerce DIGITAL4U, το 60% της Taxheaven, το 70% της Hotel Availabilities, το 55% της BookOnlineNow και το 55% της HotelOnCloud.

Πολιτική της Epsilon Net είναι αφενός να αποτελεί ένα “One stop shop” στον χώρο της πληροφορικής, πράγμα που υλοποιήθηκε μέσα από τη SingularLogic και τη σύμπραξή της με τη Space Hellas και αφετέρου να διεισδύσει σε κάθετες αγορές, χωρίς να απουσιάζουν και οι εξαγορές σε χώρους που ήδη δραστηριοποιείτο (π.χ. Data Communication, Taxheaven).

Σύμφωνα με χρηματιστηριακούς αναλυτές, δύο είναι τα βασικότερα χαρακτηριστικά στο μέτωπο των εξαγορών της Epsilon Net:

  • Πρώτον, πράγμα που συμβαίνει γενικότερα στον κλάδο της πληροφορικής κατά την τελευταία διετία, οι εξαγοραζόμενες εταιρείες είναι χρηματοοικονομικά υγιείς, τα προσφερόμενα τιμήματα είναι λογικά και σε κάθε περίπτωση αντιστοιχούν σε πολύ πιο ελκυστικούς δείκτες P/E από αυτόν που διαπραγματεύεται η ίδια η εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.
  • Δεύτερον, παρά το μπαράζ των επεκτατικών της κινήσεων, η Epsilon Net εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να διαθέτει θετικό καθαρό ταμείο! (διαθέσιμα υψηλότερα από το σύνολο των τραπεζικών της υποχρεώσεων).

Ειδικότερα, η Epsilon Net διέθετε στο τέλος του 2019 θετικό καθαρό ταμείο 302 χιλ. ευρώ και επιπλέον άντλησε μέσα από την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου το 2020 άλλα 5,34 εκατ. ευρώ. Έτσι, η εισηγμένη κάλυψε τα 23 εκατ. που έχουν δοθεί για εξαγορές χωρίς προσφυγή σε δανεισμό, μέσα από τις πολύ υψηλές θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές που σημείωσε κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Συγκεκριμένα, η Epsilon Net σημείωσε θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές ύψους 6,07 εκατ. ευρώ το 2020, 11,53 εκατ. το 2021 και όλα δείχνουν ότι βαδίζουμε προς ένα ακόμη πιο υψηλό αντίστοιχο ποσό μέσα στο 2022 (μια πρώτη ένδειξη θα έχουμε την επόμενη εβδομάδα με την έκδοση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων).

Μάλιστα, οι υψηλές ταμειακές ροές ικανοποιούν τους επενδυτές και για έναν ακόμη λόγο: Απομακρύνουν τους φόβους για πλασματική κερδοφορία μέσα από παγιοποίηση λειτουργικών εξόδων.».

Στο πλαίσιο των επιτευγμάτων του Ομίλου και τα προσωπικά επιτεύγματα των ανθρώπων του, επειδή ο Όμιλος ουσιαστικά είναι οι άνθρωποί του και ειδικά «Όμιλος ΕPSILON NET: Βράβευση ως «ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ» της Κας Βασιλικής Αναγνώστου, Αναπληρώτριας Διευθύνουσας Συμβούλου, στα ετήσια επιχειρηματικά βραβεία «Θαλής ο Μιλήσιος»: Στο πλαίσιο των ετήσιων επιχειρηματικών βραβείων «Θαλής ο Μιλήσιος» η κα Βασιλική Αναγνώστου, Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ομίλου EPSILON ΝET, τιμήθηκε με το επιχειρηματικό βραβείο "Ανώτατο Διοικητικό Στέλεχος". Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Τα συνολικά 12 βραβεία απονεμήθηκαν σε Ελληνίδες που ξεχώρισαν για την επαγγελματική, επιχειρηματική & επιστημονική τους δραστηριότητά τους, στην Ελλάδα & εξωτερικό.

Ο θεσμός των Επιχειρηματικών Βραβείων «Θαλής ο Μιλήσιος» αποτελεί μια υψηλού κύρους πρωτοβουλία της Palladian Communications και της GK Media Publishing, η οποία έχει ως στόχο να επιβραβεύσει ξεχωριστές εταιρείες, αλλά και τους ανθρώπους πίσω από αυτές, οι οποίοι με την δράση τους, στηρίζουν έμπρακτα την ελληνική οικονομία & κοινωνία. Στα 4α Επιχειρηματικά Βραβεία «Θαλής ο Μιλήσιος», πηγή έμπνευσης αποτέλεσε η γυναίκα και οι πολλαπλοί ρόλοι που διαδραματίζει σε διάφορα επίπεδα της κοινωνικής, πολιτικής και επιχειρηματικής ζωής της χώρας. Στην εκδήλωση, τα βραβεία απονεμηθήκαν από υπουργούς υφυπουργούς, στελέχη της αυτοδιοίκησης & ευρωβουλευτές, ενώ παρευρέθηκαν σημαίνοντα πολιτικά & επιχειρηματικά πρόσωπα, καθώς και πλήθος κόσμου.

Η ανώτατη διάκριση της Κας Βασιλικής Αναγνώστου αποτελεί αναγνώριση του προσωπικού της οράματος, της καθημερινής προσπάθειας και της συνολικής πορείας στον τομέα της πληροφορικής & των επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, αποτελεί την καλύτερη επιβεβαίωση της συνεπούς πολιτικής του Ομίλου Epsilon Net, η οποία:

  • προωθεί την χωρίς διακρίσεις, ουσιαστική συμμετοχή σε θέσεις διοίκησης των στελεχών του Ομίλου
  • την ολοκληρωμένη αξιοποίηση & ενεργή συμμετοχή όλων των στελεχών που προήλθαν από τις στρατηγικές κινήσεις διεύρυνσης και τις εξαγορές που πραγματοποίησε ο Όμιλος τα 2 τελευταία χρόνια, και τέλος
  • επιβραβεύει γυναίκες στελέχη, με την επιλογή τους σε κορυφαίες διοικητικές θέσεις ευθύνης

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημαντική αναγνώριση της Βασιλικής Αναγνώστου έρχεται να προστεθεί σε πλήθος διακρίσεων πανελλαδικού και ευρωπαϊκού βεληνεκούς που έχει λάβει ο Όμιλος της EPSILON NET για τις ολοκληρωμένες πολιτικές ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, με κορυφαία εξ αυτών, τη 10η θέση σε όλη την Ευρώπη για την κατηγορία «Μεγάλες Επιχειρήσεις» στα «Europe ’s Best Workplace 2022».

Η κα Βασιλική Αναγνώστου, Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ομίλου Epsilon Net, παραλαμβάνοντας το βραβείο, δήλωσε: «Η βράβευσή μου με το επιχειρηματικό βραβείο "Θαλής ο Μιλήσιος" στην κατηγορία "Ανώτατο Διοικητικό Στέλεχος" αποτελεί για μένα ιδιαίτερη τιμή. Είναι ένα βραβείο που αφιερώνω στην οικογένειά μου και ειδικά στη μητέρα μου. Είναι επίσης ένα βραβείο που μοιράζομαι με την «επαγγελματική μου οικογένεια», με περισσότερα από 1.200 στελέχη που συμβαδίζουμε καθημερινά με κύριο γνώμονα το πάθος για την τεχνολογία, την εξέλιξη και τη βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας. Ιδιαίτερα μνεία θα ήθελα να κάνω στον Ιδρυτή, Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της Epsilon Net, κ. Ιωάννη Μίχο, τον οποίο ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη και την εξαιρετική συνεργασία που μετρά πάνω από 20 χρόνια»

Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αναδημοσίευση από το Ενημερωτικό Δελτίο Μαΐου 2022 της ΣΟΛ Α.Ε. (http://www.solcrowe.gr/) θα βρείτε στην Εβδομάδα που πέρασε και στο e-forologia.gr με τίτλο «Η πρόβλεψη για αποζημίωση προσωπικού λόγω εξόδου του από την υπηρεσία για συνταξιοδότηση, μετά την από 27/12/2021 οδηγία της ΕΛΤΕ». Σύμφωνα με του συγγραφείς «Το παραπάνω άρθρο έχει σκοπό να δώσει πρακτικές οδηγίες αλλά και να προβληματίσει, όσους θα αντιμετωπίσουν το θέμα στις οικονομικές καταστάσεις των οντοτήτων που τηρούν τα Ε.Λ.Π,. είτε σαν συντάκτες τους είτε σαν ελεγκτές τους. Περιλαμβάνονται και προσωπικές κρίσεις και εκτιμήσεις που, σε καμία περίπτωση, δεν παροτρύνουν τους αναγνώστες του να παρεκκλίνουν από τις οδηγίες των θεσμοθετημένων οργάνων.».

Βασικό θέμα της Εβδομάδας που πέρασε, κατά την άποψή μας, ήταν η υποτιθέμενη απελευθέρωση των άτυπων δωρεών, ως προς την αξία και ως προς το αφορολόγητο ποσό. Φυσικά, η Πολιτεία και η Διοίκηση, κάτι άλλο ήθελε. Τουλάχιστον έτσι μεταφράζουμε εμείς, το εμφανέστατο «τυράκι» της παγίδας, δηλαδή το ύψος της χρηματικής άτυπης δωρεάς σε 800.000 ευρώ, ή σε περίπτωση που και οι δύο για παράδειγμα γονείς προβούν σε άτυπη δωρεά χρημάτων στο παιδί τους, στο ύψος του 1.600.000 ευρώ!!! Δεν ξέρουμε αν εσείς γνωρίζετε πολλά νοικοκυριά που έχουν τραπεζικές καταθέσεις μετρητών ύψους 1.600.000 ευρώ και που δεν αξιοποίησαν αυτά τα χρήματα, (π.χ. αγορά ακινήτων), μεταβιβάζοντας τελικά μη χρηματική περιουσία στα τέκνα τους. Πιθανώς μιλάμε για οικογένειες της πατρίδας μας που μετριούνται στα δάχτυλα. Συνεπώς, από μόνο του το ποσό, προϊδεάζει ότι κάτι άλλο κρύβεται. Εμφανώς, αυτό που κρυβόταν ήταν η αποκάλυψη εισοδημάτων με την εισροή τους στο τραπεζικό σύστημα, επειδή μόνο τότε υπήρχε εξαίρεση από την καταβολή του ποσοστού φόρου 10% επί της άτυπης δωρεάς. Φυσικά, αν και όλα αυτά συμπεριλαμβανόταν ευθαρσώς στις διατάξεις του ν. 4839/2021, μόνο ελάχιστοι δώσανε την σημασία που έπρεπε, βρισκόμενοι τώρα να τους καταλογίζονται σημαντικά ποσά φόρου και τόκων, αλλά από την άλλη, η αφελής απάντηση «είχα 500.000 ευρώ στο μπαούλο», ενεργοποιεί τον έλεγχο περιουσιακής κατάστασης του δωρητή, μέσω των έμμεσων τεχνικών ελέγχου.

Βέβαια, με τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή αποσαφηνίζεται ότι, κατά τη διενέργεια γονικών παροχών και δωρεών χρηματικών ποσών μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, η οποία πραγματοποιήθηκε από την 1η.10.2021 μέχρι και την 30η.8.2022, λογίζεται ως μεταφορά χρημάτων η ανάληψη χρηματικού ποσού από ατομικό ή κοινό τραπεζικό λογαριασμό του δωρητή και κατάθεση του ίδιου ποσού εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών σε ατομικό λογαριασμό του δωρεοδόχου ή σε κοινό λογαριασμό του δωρεοδόχου με τον ίδιο δωρητή ή τρίτο πρόσωπο.

Οι απορίες φυσικά είναι εύλογες. Από που προήλθε το τριήμερο, γιατί όχι τετραήμερο, εβδομάδα, μήνας ή οτιδήποτε; Η ύπαρξη ρευστών διαθεσίμων εκτός τραπεζικού συστήματος απαγορεύεται από κάποιο νόμο και ποιος είναι αυτός; Είναι γνωστό πως τον Ιούνιο του 2015, εκατομμύρια Έλληνες «σηκώσανε» τις καταθέσεις τους λόγω capital controls και μεταγενέστερα, πολλές, δεν επέστρεψαν πίσω, επειδή η ελεγκτική αρχή, στην πρακτική της, κάθε κατάθεση σημαντικού ποσού η οποία προέρχεται από αρκετά παλαιότερη ανάληψη, έστω και αν δεν αποδεικνύεται κάποια αγορά, την θεωρεί ως «νέα κατάθεση», με την έννοια των νέων και αγνώστου προέλευσης κεφαλαίων.

Τελικά, παρά τις όποιες τροποποιήσεις της Διοίκησης, υπάρχει μία χωρίς εξήγηση σημαντική επιβάρυνση φόρου άτυπης δωρεάς, μεταξύ ενός γονέα που προβαίνει σε αυτή δίνοντας άμεσα στο παιδί του χρήματα, τα οποία καλύπτει από κεφάλαια παλαιών ετών και τα έχει δηλώσει και έχουν φορολογηθεί, με έναν γονέα ο οποίος προβαίνει στην ίδια άτυπη δωρεά μέσω τραπεζικού συστήματος και τελικά, δεν επιβαρύνεται με φόρο.

Η χώρα μας ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και συνεπώς πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες που η Ένωση θέτει. Η βασική αρχή της Σύμβασης της Ρώμης είναι η ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων. Η όλη πιο πάνω διαδικασία, μόνο την ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων δεν προάγει. Η Πολιτεία, μετέρχεται πρακτικές που δεν συνάδουν πολλές φορές με αυτές της Ε.Ε. Ακόμα και το θέμα καταβολής της μισθοδοσίας, όπως έχουμε απαντήσει και σε σχετική ερώτηση στην Υπηρεσία KOMVOS, δεν έχει διευκρινιστεί αν δηλαδή η μισθοδοσία μπορεί να καταβάλλεται σε τραπεζικό ίδρυμα της αλλοδαπής. Πλην όμως, η απελευθέρωση των πληρωμών προβλέπεται από την ευρωπαϊκή οδηγία PSD2 που βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή από το 2018 στη χώρα μας και αυτή τη στιγμή τράπεζες και αρμόδιοι φορείς βρίσκονται σε συζητήσεις για εφαρμογή της οδηγίας και στις μισθοδοσίες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πλέον δεν θα είναι υποχρεωτική η καταβολή της μισθοδοσίας μέσω του SWIFT, αλλά θα αρκεί να δηλώνεται ο κωδικός IBAN. Πρακτικά, ο μισθωτός θα είναι σε θέση να λάβει το μισθό του ακόμα και μέσω Viva ή Revolut. Η Διοίκηση μέχρι σήμερα, με τον «λογαριασμό μισθοδοσίας» που δεν κατανοούμε σε τι διαφέρει από έναν οποιοδήποτε τραπεζικό λογαριασμό, ουσιαστικά δέχεται καταβολή μισθοδοσίας μόνο σε τραπεζικά ιδρύματα ημεδαπής, ή αλλοδαπά εγκαταστημένα στην Ελλάδα. Μόνο που όλα τα παραπάνω, έχουμε την άποψη πως βρίσκονται σε άμεση αντίθεση με τις επιταγές της Ε.Ε. και συνεπώς θα πρέπει να δοθεί λύση.

Για την Εβδομάδα που έρχεται, όλος ο πολιτικός και όχι μόνο κόσμος και όλα τα βλέμματα της ανθρωπότητας θα είναι στραμμένα στη Μεγάλη Βρετανία, για τον ενταφιασμό της Δευτέρα της αυτού Μεγαλειότητας Βασίλισσας Elizabeth II (1926 – 2022). Για τους Βρετανούς και για εκατομμύρια από τον υπόλοιπο κόσμο, ήταν ένα σύμβολο δύναμη και ελπίδας μέσα σε δύσκολες και ιδιαίτερα απαιτητικές εποχές, μέσα από τις οποίες, στα εβδομήντα χρόνια Βασιλείας της, αντεπεξήλθε εξαιρετικά.

Για ένα από τα τελευταία καλοκαιρινά Σαββατοκύριακα του 2022, μετρώντας ουσιαστικά την 45η ημέρα του Αυγούστου λόγω θερμοκρασιών, στις μικρές ή μεγάλες αποδράσεις σας, σας ευχόμαστε να περάσετε υπέροχα. ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Εργασιακή εβδομάδα