20/05/22 | Αρχική > Αρθρογραφία > Ανασκόπηση της εβδομάδας

Η Εβδομάδα που πέρασε - Η Εβδομάδα που έρχεται

Εβδομάδα μακροοικονομικών αναθεωρήσεων η Εβδομάδα που πέρασε, επειδή οι οποιεσδήποτε προβλέψεις περί πληθωρισμού, λαμβανομένων υπόψη τη συνέχιση της σύρραξης Ρωσίας – Ουκρανίας, την κάθετη αύξηση τιμής στα ορυκτά καύσιμα, το μεγάλο ερωτηματικό της πανδημίας και την διαρραγή πολλαπλών κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας, φαίνονται μη ρεαλιστικές και απαιτούν συνεχείς αναθεωρήσεις προς δυσμενέστερα σενάρια. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, το οποίο επικαλείται σχετικό έγγραφο της Κομισιόν, η πρόβλεψη για τον μέσο πληθωρισμό στην ευρωζώνη το 2022 αυξάνεται από το 3,5% στο 6,1%. Η νέα, αυξημένη πρόβλεψη δημιουργεί σοβαρές αναταραχές επί της αντίστοιχης, πρόσφατα αναθεωρημένης πρόβλεψης του ελληνικού ΥΠΟΙΚ, σύμφωνα με την οποία ο πληθωρισμός στην Ελλάδα θα αυξηθεί φέτος στο 5,6%. Το ΥΠΟΙΚ εμφανίζεται να εκτιμά ότι φέτος ο πληθωρισμός στην Ελλάδα θα είναι χαμηλότερος από τον προβλεπόμενο στην ευρωζώνη (5,6% έναντι 6,1%), τη στιγμή μάλιστα που ήδη τον Απρίλιο ο ελληνικός εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή είχε ξεφύγει στο 9,1% (ο εθνικός δείκτης στο 10,2%), έναντι 7,5% κατά μέσο όρο στην ευρωζώνη.

Με βάση τα δεδομένα αυτά, αναμένονται σειρά ανατιμήσεων αγαθών, οι οποίες όπως είναι φυσικό θα πλήξουν, εκτός από την αξιοπιστία των προβλέψεων, κυρίως της αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή. Η Κυβέρνηση, μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε το γνωστό πακέτο μέτρων στήριξης για την ακρίβεια στην ενέργεια, που θα επιβαρύνει κατά 3,1 δισ. ευρώ τον προϋπολογισμό. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θ. Σκυλακάκης, δήλωσε ότι μετά και τις αποφάσεις για αυτά τα μέτρα, τα δημοσιονομικά περιθώρια για μέτρα στήριξης έχουν εξαντληθεί.

Η αίρεσή μας ανάγεται στη εκάστοτε «στόχευση» των μέτρων ώστε να απαλυνθούν τα πληθωριστικά αποτελέσματα από τους «ευάλωτους» καταναλωτές, λαμβανομένων κάθε φορά, ανάλογα με τη δέσμη των μέτρων διαφορετικά εισοδηματικά κριτήρια, όπου δεν είναι ευδιάκριτα τα όρια μεταξύ χαμηλού επιπέδου εισοδηματικής τάξης και μεσαίας. Ο πληθωρισμός είναι ένα μακροοικονομικό οικονομικό γεγονός, από το οποίο πλήττει το διαθέσιμο εισόδημα όλων ανεξαρτήτων των καταναλωτών, αυτών δε με αυξημένη κατανάλωση, ακόμα περισσότερο. Συνεπώς, με την πολιτική ενίσχυσης του εισοδήματος των φτωχότερων τάξεων, ούτε ο πληθωρισμός μειώνεται, αλλά ούτε και οι υπόλοιποι βρίσκουν κάποιο μέτρο στήριξης. Μεγάλο παράδειγμα η αύξηση του κατώτατου μισθού. Επί του συνόλου του εργατικού δυναμικού, ένα μόνο μικρό ποσοστό αμείβεται με αυτόν, συνεπώς οι υπόλοιποι συνεχίζουν να βλέπουν την καταναλωτική τους δύναμη να μειώνεται χωρίς καμία αναπλήρωση. Επιπλέον το μέτρο αφορά τους ιδιωτικούς και όχι τους δημοσίους υπαλλήλους, που φαινομενικά έχουν κατώτατο μισθό μεγαλύτερο του ιδιωτικού τομέα, χωρίς όμως δώρα νέου έτους, Πάσχα και διακοπών, ο βασικός τους μισθός παραμένει στα τάρταρα. Τέλος, οι πλέον ευάλωτοι, οι συνταξιούχοι, ένα σώμα της ελληνικής κοινωνίας περίπου 2,5 εκατομμυρίων ατόμων, έχουν να δουν αύξηση των συντάξεων εδώ και δέκα τρία χρόνια, οπότε, το μεγαλύτερο ποσοστό των συντάξεων, αγγίζουν το επίπεδο πενίας.

Για πολλοστή φορά από τη στήλη αυτή θα αναφέρουμε το πανελληνίως γνωστό θέμα της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας που όσο και αν μειώνεται, εξακολουθεί να υπάρχει και ειδικά σε συγκεκριμένα επαγγέλματα. Συνεπώς, ένα μεγάλο πλήθος «ευάλωτων» καταναλωτών, αποτελείται από κυρίως αυτοαπασχολούμενους που λόγω θέσης και συνθηκών δηλώνουν εισοδήματα πενίας, τόσα όσο να καλύπτουν τα ελάχιστα τεκμήρια που φροντίζουν να μην τους βαρύνουν. Συνεπώς, η ρίζα του προβλήματος δεν είναι οι «ευαίσθητοι» οικονομικά επειδή στο σύνολό τους είναι πολύ δύσκολο να αναδειχθούν, αλλά ο πληθωρισμός ως γεγονός και οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις τιμών, κυρίων καταναλωτικών αγαθών με προεξέχοντα τα τρόφιμα, όπου οι αλυσίδες πολυαγορών, έχουν στήσει «πανηγύρι». Σε συγκεκριμένη ερώτηση γιατί το αγαθό έχει αυξηθεί τουλάχιστον κατά 100%, η απάντηση είναι συνήθως λόγω των καυσίμων, ή των μεταφορικών. Φυσικά αυτό έχει ελάχιστη αξιοπιστία, τόση όση και η συμμετοχή των δύο αυτών παραγόντων στην κοστολογική βάση του αγαθού. Θεωρούμε ως σημαντική απόδειξη των «παιγνίων» σε βάρος των καταναλωτών, τον διπλασιασμό της τιμής πώλησης του ελαιόλαδου, σχεδόν στα οκτώ ευρώ το λίτρο. Αναφερόμαστε σε καθαυτού ελληνικό προϊόν, το οποίο παράχθηκε στο πιο πρόσφατο τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2021, συνεπώς δεν υφίστατο κανένας πόλεμος, το εργατικό δυναμικό αμείφθηκε με το ίδιο χαμηλό μεροκάματο που είχε λάβει και το 2020, άρα δεν διακρίνουμε καμία παντελώς αιτία της αύξησης στο διπλάσιο της τιμής του συγκεκριμένου προϊόντος. Ουσιαστικά όλα ξεκινήσανε από την εκτίναξη της τιμής του ηλιέλαιου όπου λόγω Ουκρανίας, ξαφνικά εξαφανίσθηκε από τα ράφια των super markets ως να παράγεται σε καθημερινή βάση και εμφανίσθηκε μετά από λίγο, από 1,20 ευρώ το λίτρο στα 4,5 ευρώ το λίτρο. Αυτή την στιγμή, μια επίσκεψη σε υπεραγορά, αναδεικνύει την τουλάχιστον τωρινή υπερεπάρκεια του προϊόντος, δεδομένου ότι ξαφνικά, στα ράφια με τα έλαια, το ηλιέλαιο καταλαμβάνει δεσπόζουσα θέση, μάλλον λόγω μεγάλων αποθεμάτων των πωλητών. Αφού λοιπόν το ηλιέλαιο έφτασε να πωλείται όσο το ελαιόλαδο, το τελευταίο έκανε ένα άλμα διπλασιασμού της τιμής, έτσι, χωρίς κατά την άποψή μας κανένα λόγο, επειδή το λάδι παραγωγής 2021, έως και πριν λίγο είχε συγκεκριμένη τιμή κάπου γύρω στα πέντε ευρώ και είναι το ίδιο λάδι που αγοράζαμε και πριν μερικούς μήνες. Συνεπώς, έχουμε τη άποψη πως αντί η Κυβέρνηση να δίνει μικρά ποσά στήριξης σε «ευάλωτους» και δήθεν «ευάλωτους», καλύτερα να ελέγξει τα αποθέματα των υπεραγορών και τον λόγο των ανατιμήσεων των ειδών πρώτης ανάγκης.

Ξεκινώντας από τα ενδιαφέροντα του Σαββατοκύριακου που πέρασε, τα «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, μέσω συνεργασιών ή/και εταιρικών μετασχηματισμών - Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο»: Α. Με τις διατάξεις του υπόψη νομοσχεδίου θεσπίζονται φορολογικά κίνητρα, που αφορούν στους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν. 4601/2019 (συγχώνευση, διάσπαση, μετατροπή) και στους μετασχηματισμούς που προβλέπονται από τις διατάξεις των ν.δ.1297/1972, ν.2166/1993 και ν.4172/2013 και άλλων νόμων, και ιδίως προβλέπονται τα εξής:

1.α Παρέχεται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, το κίνητρο της απαλλαγής από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν, κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%):

- στη νέα εταιρεία, ήτοι στην εταιρεία που προκύπτει από οποιασδήποτε μορφής μετασχηματισμό επιχειρήσεων,

- σε κάθε συνεργαζόμενο πρόσωπο στην περίπτωση συνεργασίας προσώπων,

- στη νέα εταιρεία σε περίπτωση εισφοράς ατομικής επιχείρησης σε οποιασδήποτε μορφής εταιρεία.

β. Καθορίζεται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της ως άνω απαλλαγής, αρχής γενομένης από το επόμενο έτος της ημερομηνίας ολοκλήρωσης του οποιασδήποτε μορφής μετασχηματισμού εταιρειών ή της ημερομηνίας πραγματοποίησης εισφοράς ατομικής επιχείρησης σε οιασδήποτε μορφής εταιρεία ή της ημερομηνίας έναρξης της οποιασδήποτε μορφής συνεργασίας.

(άρθρα 1-6)

2. Απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος, σε περίπτωση μετασχηματισμού επιχείρησης, το εισόδημα που προκύπτει από την υπεραξία μεταβίβασης στοιχείων παγίου ενεργητικού της νέας εταιρείας σε τρίτο, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. (άρθρο 7)

3. Διατηρούνται σε ισχύ οι διοικητικές άδειες σε περίπτωση εισφοράς ατομικής επιχείρησης σε οποιασδήποτε μορφής εταιρεία, υπέρ της νέας εταιρείας. (άρθρο 8)

4. Προβλέπεται ειδικό φορολογικό καθεστώς κάθε πράξης ή συμφωνίας που αφορά μετασχηματισμό επιχείρησης, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. Επίσης, προβλέπεται, κατά τη μεταγραφή ή την εγγραφή των σχετικών πράξεων μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων των μετασχηματιζόμενων επιχειρήσεων στα δημόσια βιβλία, η καταβολή μόνο των πάγιων δικαιωμάτων εμμίσθων ή αμίσθων Υποθηκοφυλάκων και Προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων, ποσού ύψους τριακοσίων (300) ευρώ, ενώ αποκλείεται οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση, αμοιβή, κλπ, ανεξαρτήτως του χρόνου συντελέσεως των σχετικών πράξεων. (άρθρο 9)

5. Επιτρέπεται, σε περιπτώσεις απόκτησης εταιρικών συμμετοχών σε άλλη εταιρεία, έκπτωση δαπανών που πραγματοποιούνται για τον σκοπό της απόκτησης εταιρικών συμμετοχών, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. (άρθρο 10)

6. Τροποποιούνται – συμπληρώνονται οι διατάξεις για τη μεταφορά ζημίας από τις μετασχηματιζόμενες επιχειρήσεις στον ισολογισμό της νέας εταιρείας και ρυθμίζεται χρονικά η δυνατότητα εφαρμογής της απαλλαγής από τον φόρο εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν, στην περίπτωση μετασχηματισμού επιχειρήσεων οποιασδήποτε μορφής. (άρθρο 11)

7. Εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις για την απαλλαγή κάθε σχετικής με συγχώνευση ή μετατροπή πράξης ή συμφωνίας από τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου, σε περιπτώσεις εταιρικού μετασχηματισμού και εφαρμογής των διατάξεων του ν.δ. 1297/1972. (άρθρο 12)

8. Απαλλάσσεται κάθε σχετική με μετασχηματισμό πράξη ή συμφωνία και από τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου, σε περιπτώσεις εταιρικού μετασχηματισμού και εφαρμογής των διατάξεων του ν. 2166/1993. (άρθρο 13)

9. Ορίζεται ρητά ότι απαλλαγές που εφαρμόζονται για κάθε πράξη ή συμφωνία που αφορά τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων κατά τα άρθρα 52 έως και 55 του ν. 4172/2013, έχουν εφαρμογή και επί του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. (άρθρο 14)

10. Παρέχεται σε φυσικά πρόσωπα, κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, το κίνητρο της απαλλαγής από την καταβολή φόρου εισοδήματος κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν από την άσκηση ατομικής αγροτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας, με βάση τη φορολογική νομοθεσία, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. (άρθρο 15)

11. Δύναται να συμφωνείται, με ιδιωτικές έγγραφες συμβάσεις βεβαίας χρονολογίας μεταξύ παραγωγών και αγοραστών, η μελλοντική πώληση αγροτικών προϊόντων. (άρθρο 16)

12. Τίθενται οι εξουσιοδοτικές, μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις και καθορίζεται η έναρξη ισχύος των διατάξεων του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου. (άρθρα 17 - 20)

«e-ΕΦΚΑ: Μείωση ασφαλιστικών εισφορών του κλάδου επικουρικής ασφάλισης από 01.06.2022»: Κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 97 του Ν. 4387/2016, όπως ισχύουν, από 01.06.2022 επέρχεται μείωση στις εισφορές του κλάδου επικουρικής ασφάλισης για μισθωτούς και μη μισθωτούς ασφαλισμένους. Δείτε το πλήρες κείμενο του με Αριθμ. Πρωτ. 226245/17-5-2022 γενικού εγγράφου του e-ΕΦΚΑ στην Online τράπεζα.

«ΕΔΟΕΑΠ: Αλλαγή ποσοστού μηνιαίας εισφοράς επικουρικής ασφάλισης από 1/6/2022 – Πίνακες»: Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν. 4549/2018, η παρ. 1 του άρθρου 3Α του α.ν. 248/1967 (Α΄ 243), που προστέθηκε με το άρθρο 21 του ν. 4498/2017 (Α΄172), αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Το ποσό της μηνιαίας εισφοράς επικουρικής ασφάλισης των ασφαλισμένων του ΕΔΟΕΑΠ ορίζεται σε ποσοστό 3,5% για τον ασφαλισμένο και 3,5% για τον εργοδότη επί των πάσης φύσεως τακτικών μηνιαίων αποδοχών του εργαζομένου.

Από την 1η.6.2019 και μέχρι τις 31.5.2022, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς επικουρικής ασφάλισης ορίζεται σε ποσοστό 3,25% για τον ασφαλισμένο και σε ποσοστό 3,25% για τον εργοδότη επί των πάσης φύσεως τακτικών μηνιαίων αποδοχών του εργαζομένου. Από την 1.6.2022 το ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς ορίζεται σε ποσοστό 3% για τον ασφαλισμένο και σε ποσοστό 3% για τον εργοδότη».

Ως εκ τούτου όλοι οι πίνακες υπολογισμού του ποσοστού των ασφαλιστικών εισφορών, οι οποίοι περιέχονταν στις εγκυκλίους ΑΚΑ-ΑΚΕ: Νο 5/2018, Νο 8/2018 και Νο 2/2019 του Οργανισμού, διαμορφώνονται αναλόγως για το διάστημα από 1.6.2022 και μόνο για τα ποσοστά των εισφορών, ως εξής: ΝΕΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

  1. Οι κωδικοί ειδικότητας και οι κωδικοί πακέτων κάλυψης (ΚΠΚ) παραμένουν οι ίδιοι,
  1. Επισημαίνεται ότι δεν αλλάζουν τα ποσά της επικουρικής ασφάλισης για τους ασφαλισμένους των ΤΕΑΣ-ΕΤΑΣ.

Για πληροφορίες σε ότι αφορά το παραπάνω θέμα, μπορείτε να απευθύνεστε στα τηλέφωνα: 2107264369, 2107264340, 2107264378, 2107264370 και 2107264318.

«Λήγει στις 31 Μαΐου η καθολική παράταση ασφαλιστικής ικανότητας»: Από τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ υπενθυμίζεται ότι στις 31 Μαΐου 2022 λήγει η καθολική παράταση ασφαλιστικής ικανότητας σε όλους τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους του Φορέα (ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοτελώς απασχολούμενους και αγρότες).

Από την 1η Ιουνίου ασφαλιστική ικανότητα θα συνεχίσουν να έχουν:

  • Όλοι οι μη μισθωτοί που δεν έχουν οφειλές προς το ΚΕΑΟ
  • Όλοι οι μη μισθωτοί που παρόλο που έχουν οφειλές τις έχουν ρυθμίσει

Υπενθυμίζεται πως κατ’ εξαίρεση για φέτος, δίνεται η δυνατότητα παράτασης ασφαλιστικής ικανότητας σε όσους μη μισθωτούς χρωστούν, εφόσον έχουν καταβάλει εντός του 2021 ή καταβάλλουν εντός του 2022, αναδρομικά για το έτος 2021, το ποσό που αντιστοιχεί στην ετήσια εισφορά για παροχές σε είδος και σε χρήμα, σύμφωνα με την ασφαλιστική κατηγορία την οποία είχαν επιλέξει για το έτος 2021.

Τέλος, από την 1η Ιουνίου 2022 όσοι μη μισθωτοί διαπιστώσουν ότι δεν διαθέτουν ασφαλιστική ικανότητα παρά το γεγονός ότι έχουν αποπληρώσει τις κατ’ ελάχιστον αναλογούσες εισφορές εμπρόθεσμα, μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα ηλεκτρονικά-χωρίς την ανάγκη μετάβασης σε υποκατάστημα- στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) στην πλατφόρμα: «Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας μη Μισθωτών», https://www.efka.gov.gr/el/elegchos-asphalistikes-ikanotetas-me-misthoton και να τους αποδίδεται άμεσα, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις.

«Δυνατότητα υποβολής νέας αίτησης για όσους απορρίφθηκαν στη Δράση «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών»: Δυνατότητα υποβολής νέας αίτησης δίνεται πλέον σε όσους απορρίφθηκαν μετά τη 2η τροποποίηση της Πρόσκλησης της Δράσης «Επιχορήγηση Επιχειρήσεων Παροχής Λογιστικών και Φοροτεχνικών Υπηρεσιών» του ΕΠΑνΕΚ.

Δυνητικοί ωφελούμενοι, των οποίων η αίτηση χρηματοδότησης που υποβλήθηκε έως την καταληκτική ημερομηνία και ώρα της Δράσης, 13/05/22 και ώρα 15:00 απορρίφθηκε, μετά την έκδοση της σχετικής απορριπτικής Απόφασης έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν επόμενη αίτηση χρηματοδότησης μέχρι και την Τετάρτη 21/09/2022 και ώρα 15:00.

Η Δράση αφορά στην ενίσχυση αυτοαπασχολούμενων Λογιστών – Φοροτεχνικών, καθώς και νομικών προσώπων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών, προκειμένου να ανταποκριθούν άμεσα σε ανάγκες ψηφιακού εκσυγχρονισμού τους, λόγω των διευρυμένων και διαρκών αναγκών χρήσης ψηφιακών εφαρμογών για την παροχή των υπηρεσιών τους.

Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

«Υπεύθυνη Δήλωση εργοδοτών για τη διενέργεια Rapid test: Από Δευτέρα 16 Μαΐου η υποβολή στο Εργάνη»: Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ενημερώνουμε ότι η Υπεύθυνη Δήλωση των επιχειρήσεων για τους εργαζομένους τους που έχουν την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου για τον κορωνοϊό για τις εβδομάδες αναφοράς από 07.02.2022 και μετά, υποβάλλεται από Δευτέρα 16 Μαΐου 2022.

«Η Υπεύθυνη δήλωση για τη διενέργεια rapid test θα υποβάλλεται μόνο για τους εργαζόμενους που πραγματοποίησαν λιγότερους εβδομαδιαίους ελέγχους»: Σύμφωνα με ανακοίνωση στο ΠΣ Εργάνη:

Ενημερώνουμε ότι η Υπεύθυνη Δήλωση επιχειρήσεων για τους εργαζομένους τους, που έχουν την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου, κατά τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμόν. Δ1α/Γ.Π. οικ. 64232/15.10.2021
(ΦΕΚ Β΄4766/16.10.2021) ΚΥΑ, όπως έχει τροποποιηθεί με την υπ’ αριθμόν Δ1α/Γ.Π.οικ.69459/05.11.2021 (ΦΕΚ Β΄ 5165/05.11.2021) ΚΥΑ και δη για τις εβδομάδες αναφοράς από 07/02/2022 και μετά, θα υποβάλλεται από τους εργοδότες μόνο για τους εργαζόμενους που πραγματοποίησαν λιγότερους εβδομαδιαίους ελέγχους από τους προβλεπόμενους στην κείμενη νομοθεσία, χωρίς αιτιολογία.

Δεν θα συμπεριλαμβάνονται στις ανωτέρω δηλώσεις: α) εργαζόμενοι που πραγματοποίησαν τους προβλεπόμενους από το νόμο εβδομαδιαίους ελέγχους και β) εργαζόμενοι που πραγματοποίησαν λιγότερους εβδομαδιαίους ελέγχους από τους προβλεπόμενους, αλλά είχαν νόμιμη αιτιολογία («Παροχή της Εργασίας αποκλειστικά μέσω τηλεργασίας», «Απουσία με άδεια μετ' αποδοχών ή με άδεια ασθενείας ή οποιαδήποτε άλλη άδεια», «Κατοχή ισοδύναμου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης άλλης χώρας», «Μη έγκαιρη έκδοση «Βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου κορωνοϊού COVID-19 μέσω της πλατφόρμας gov.gr» και «Μη παροχή εργασίας με φυσική παρουσία για άλλους λόγους»).

«Διαθέσιμη και στα αγγλικά η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού»: Τη δυνατότητα να βεβαιώνεται ψηφιακά στα αγγλικά το γνήσιο της υπογραφής έχουν πλέον οι πολίτες. Πρόκειται για υπηρεσία η οποία διατίθεται μέσω του docs.gov.gr, για την «ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου» και την «ψηφιακή βεβαίωση ιδιωτικού συμφωνητικού», διευκολύνοντας όσους πολίτες χρειάζονται να αποστείλουν στο εξωτερικό έγγραφο με βεβαιωμένη την υπογραφή τους. Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από το από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

«e-Λιανικό: Παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης των χρηματοδοτούμενων επενδύσεων»: Με την έβδομη 7η τροποποίηση της με Α.Π. 981/138/Α2/12.02.21 Απόφασης με θέμα: Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων στη Δράση «e-Λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος» δίνεται παράταση έξι μηνών στην προθεσμία ολοκλήρωσης των χρηματοδοτούμενων επενδύσεων.

Αναλυτικά η απόφαση αναφέρει:

1. Στο κεφάλαιο [8] ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ, η παράγραφος:

«Η προθεσμία ολοκλήρωσης των χρηματοδοτούμενων επενδύσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης».

Διαμορφώνεται ως εξής:

«Η προθεσμία ολοκλήρωσης των χρηματοδοτούμενων επενδύσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους δεκαοκτώ (18) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης».

2. Στο κεφάλαιο [11.5] ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣ η παράγραφος:

«Το αίτημα επαλήθευσης – πιστοποίησης θα πρέπει να έχει υποβληθεί το αργότερο εντός μηνός από την ημερομηνία λήξης της δωδεκάμηνης διάρκειας του έργου».

Διαμορφώνεται ως εξής:

«Το αίτημα επαλήθευσης – πιστοποίησης θα πρέπει να έχει υποβληθεί το αργότερο εντός μηνός από την ημερομηνία λήξης της δεκαοκτάμηνης διάρκειας του έργου».

«Φορολογικές δηλώσεις 2022: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για τα νομικά πρόσωπα - Οδηγίες και συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις»:

Άνοιξε πλέον και η εφαρμογή για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων Νομικών Προσώπων - Οντοτήτων.

Δείτε σχετικά:

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις Ν (Ενημέρωση 18-05-2022)

Οδηγός συμπλήρωσης δήλωσης Ν φορολογικού έτους 2021 (Ενημέρωση 18-05-2022)

ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

«Φορολογική μεταχείριση του Κοινού Κεφαλαίου και των επιχορηγήσεων που λαμβάνουν κεφαλαιουχικές εταιρείες – φορείς γενικής κυβέρνησης, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4916/2022»: Δημοσιεύθηκε η Εγκύκλιος Ε.2045/2022 που αφορά τη φορολογική μεταχείριση του Κοινού Κεφαλαίου, των λογαριασμών ταμειακής διαχείρισης που τηρούν στην Τράπεζα της Ελλάδος οι φορείς γενικής κυβέρνησης, καθώς και ορισμένων επιχορηγήσεων που λαμβάνουν φορείς γενικής κυβέρνησης.

Αναλυτικότερα, περιεχόμενο της εγκυκλίου είναι η παροχή οδηγιών σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση του Κοινού Κεφαλαίου, των προσόδων που αποκτούν οι φορείς γενικής κυβέρνησης από τη συμμετοχή τους σε αυτό, καθώς και των προσόδων από τους λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης που διατηρούν στην Τράπεζα της Ελλάδος φορείς γενικής κυβέρνησης, μετά τη σχετική ρύθμιση των διατάξεων του άρθρου 54 του ν. 4916/2022 που επέφερε τροποποίηση στα άρθρα 45 και 47 του ν. 4172/2013 (Α΄167, ΚΦΕ).

Επίσης, περιεχόμενο της εγκυκλίου είναι και η παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων της περ. α΄ του άρθρου 46 του ΚΦΕ μετά την τροποποίησή της με το άρθρο 55 του ν. 4916/2022, αναφορικά με τη φορολογική μεταχείριση κάποιων επιχορηγήσεων που λαμβάνουν φορείς γενικής κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων και κεφαλαιουχικών εταιρειών ανεξαρτήτως ποσοστού συμμετοχής σε αυτές του κράτους ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων τους προς τρίτους.

«Δυνατότητα υποβολής νέας αίτησης για τους απορριφθέντες στη δράση Επιχορήγηση επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων, γυμναστηρίων και σχολών χορού»: Με την Α.Π.2660/19-05-2022 απόφαση τροποποιείται η με Α.Π. 1293/10.03.2022 (ΑΔΑ: 9ΠΙΞ46ΜΤΛΡ-ΒΝΟ), Απόφασης με θέμα: «Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστήριου και σχολής χώρου» του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)», ΕΣΠΑ 2014 – 2020 (046ΚΕ) όπως ισχύει.

«Διευκρινίσεις σχετικά με την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ - Τι θα ισχύσει για προσλήψεις, απολύσεις και έντυπα ΣΕΠΕ»: Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Η πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ https://eservices.yeka.gr δεν θα είναι προσωρινά διαθέσιμη από σήμερα Πέμπτη 19.05.2022 και ώρα 15:00 έως Δευτέρα 23.05.2022 και ώρα 7:00, λόγω της μετάπτωση των εφαρμογών στις υποδομές του Κυβερνητικού Νέφους (G-Cloud) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Ως εκ τούτου, οι υπόχρεοι εργοδότες δεν θα μπορούν να υποβάλλουν κατά το διάστημα αυτό τα έντυπα-στοιχεία των άρθρων 2 και 3 της υπ’ αριθμ. 40331/Δ1.13521/13.09.2019 Υπουργικής Απόφασης.

Διευκρινίζονται λοιπόν τα εξής:

1. Προσλήψεις που αφορούν στο ανωτέρω διάστημα θα εκλαμβάνονται ως εμπρόθεσμες, εφόσον υποβληθούν στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ από Δευτέρα 23.05.2022 και ώρα 07:01 μέχρι Τρίτη 24.05.2022 και ώρα 23:59:59.

2. Λύσεις εργασιακών σχέσεων που πραγματοποιούνται από 13.05.2022 μέχρι και 17.05.2022 για τις οποίες το διάστημα των τεσσάρων (4) εργάσιμων ημερών για την υποβολή των σχετικών εντύπων στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, εκπνέει εντός του διαστήματος της προσωρινής διακοπής λειτουργίας, θα εκλαμβάνονται ως εμπρόθεσμες εφόσον υποβληθούν από 23.05.2022 (ώρα 7:01) μέχρι την κατά περίπτωση συμπλήρωση του ανωτέρου ορίου.

Παραδείγματα:

· Λύση εργασιακής σχέσης που πραγματοποιήθηκε από 05.2022 μέχρι και 15.05.2022 και η προθεσμία υποβολής του σχετικού εντύπου στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ είναι μέχρι τις 19.05.2022, θα εκλαμβάνεται ως εμπρόθεσμη εφόσον υποβληθεί μέχρι 23.05.2022 και ώρα 23:59:59.

· Λύση εργασιακής σχέσης που θα πραγματοποιηθεί στις 16.05.2022 και η προθεσμία υποβολής του σχετικού εντύπου στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ είναι μέχρι τις 20.05.2022, θα εκλαμβάνεται ως εμπρόθεσμη εφόσον υποβληθεί μέχρι 24.05.2022 και ώρα 23:59:59.

· Λύση εργασιακής σχέσης που θα πραγματοποιηθεί στις 17.05.2022 και η προθεσμία υποβολής του σχετικού εντύπου στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ είναι μέχρι τις23.05.2022, θα εκλαμβάνεται ως εμπρόθεσμη εφόσον υποβληθεί μέχρι 25.05.2022 και ώρα 23:59:59.

3. Λύσεις εργασιακών σχέσεων που θα πραγματοποιούνται από Τέταρτη 18.05.2022 και μέχρι και την Δευτέρα 23.05.2022, θα εκλαμβάνονται ως εμπρόθεσμες εφόσον υποβληθούν από 23.05.2022 και ώρα 07:01 έως Πέμπτη 26.05.2022 και ώρα 23:59:59.

4. Έντυπα αρμοδιότητας Σ.ΕΠ.Ε. των οποίων η καταληκτική τους προθεσμία υποβολής συμπίπτει με το χρόνο που δεν παρέχονται οι υπηρεσίες στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (από 19.5.2022 έως 23.05.2022), θα δύναται να υποβληθούν ηλεκτρονικά εμπρόθεσμα από την 23 Μαΐου 2022, με την επανέναρξη λειτουργίας του συστήματος έως την 24.05.2022 και ώρα 23:59:59.

Από την αρθρογραφία της Εβδομάδας που πέρασε, κ. Γεώργιος Λαζαρίδης, Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής ΣΟΛ Crowe και «Νέο πλαίσιο για την παροχή κινήτρων και απαλλαγών στο φάσμα των μετασχηματισμών»: Σύμφωνα με τον έγκυρο αρθρογράφο «Δόθηκε στη δημοσιότητα το κυοφορούμενο από τον 10/2021 Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, μέσω συνεργασιών και εταιρικών μετασχηματισμών» που οδεύει προς ψήφιση στη Βουλή, το οποίο παρέχει σημαντικά κίνητρα και απαλλαγές σε κάθε είδους μετασχηματισμό.

Το σχέδιο περιλαμβάνει πολλές καινοτομίες. Μια πολύ σημαντική είναι η παροχή απαλλαγών σε όλες τις περιπτώσεις μετασχηματισμών ανεξαρτήτως της νομικής μορφής των προς μετασχηματισμό ή από μετασχηματισμό νομικών προσώπων.

Κάνοντας μια αναδρομή, απαλλαγές για τους μετασχηματισμούς εν γένει παρείχαν και παρέχουν επί σειρά ετών οι διατάξεις του Ν.Δ. 1297/1972 και των άρθρων 1-5 του Ν. 2166/1993.

Το χαρακτηριστικό όμως και των δύο νομοθετημάτων ήταν ότι τα κίνητρα και οι απαλλαγές παρεχόταν μόνο στις περιπτώσεις που είχαμε μετατροπές από απλές μορφές νομικών προσώπων σε περισσότερο σύνθετες (λχ από προσωπικές εταιρείες σε κεφαλαιουχικές, από ΕΠΕ ή ΙΚΕ σε ΑΕ).».

Ακόμα μια εργασιακή εβδομάδα κάπου εδώ τελειώνει, μια εβδομάδα που χρωματίστηκε με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στις Η.Π.Α. Η επικοινωνιακή προσέγγιση του γεγονότος πιστεύουμε ότι ήταν ιδιαίτερα σημαντική, τα δε όποια οφέλη θα φανούνε σε βάθος χρόνου. Ένα είναι σίγουρο, ότι οι δύσκολοι γείτονές μας, μετά την επίσκεψη αυτή, θα αισθάνονται ιδιαίτερα ενοχλημένοι δεδομένου του γεγονότος πως η δική τους εξωτερική πολιτική, μάλλον δεν αποφέρει τα αναμενόμενα.

Εβδομάδα που πέρασε με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις στην αγορά να ανοίγουν συζήτηση σχετικά με την ανάγκη ύπαρξή τους και γενικά, μήπως οι συνεχείς εκπτώσεις τελικά «κανιβαλίζουν» τον θεσμό, δεδομένου ότι πλέον οι καταναλωτές διαθέτουν μειωμένη αγοραστική δύναμη σε σχέση με το εγγύς παρελθόν. Συνεπώς ο θεσμός πρέπει να επαναξιολογηθεί.

Ο καιρός, παρά την μικρή αναταραχή, δεν παύει να είναι προχωρημένα ανοιξιάτικος, η ημέρα έχει μεγαλώσει πολύ έχοντας φως μέχρι αργά, ένα ακόμα όμορφο ελληνικό Σαββατοκύριακο είναι μπροστά μας και μας περιμένει. Να περάσετε υπέροχα όλοι σας.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Εργασιακή εβδομάδα