15/10/21 | Αρχική > Αρθρογραφία > Ανασκόπηση της εβδομάδας

Η Εβδομάδα που πέρασε - Η Εβδομάδα που έρχεται

«Το ξέσπασμα μιας πανδημίας επαναορίζει σε προσωπικό επίπεδο την αυτοεικόνα και την πρόσληψη της εικόνας του «άλλου», ενώ σε συλλογικό οι πολιτικές αποφάσεις που λαμβάνονται υπό την πίεση συνθηκών έκτακτης ανάγκης διαμορφώνουν κοινωνίες στις οποίες τίθενται υπό αμφισβήτηση κεκτημένες ατομικές ελευθερίες.». (Επιδημίες και κοινωνία. Από τον Μαύρο Θάνατο μέχρι σήμερα. Frank M. Snowden, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Πατάκη). O Frank Snowden, είναι ομότιμος καθηγητής Ιστορίας και Ιστορίας της Ιατρικής στο Yale University.

Το πιο πρόσφατο βιβλίο του με τον τίτλο “Epidemics and Society: From the Black Death to the Present,”, εκδόθηκε από το Yale University Press το 2019 και είναι αποτέλεσμα έρευνας σαράντα χρόνων.

Όπως αποκαλυπτικά ανέφερε ο καθηγητής σε πρόσφατη συνέντευξή του «Οι επιδημικές ασθένειες φθάνουν στα βαθύτερα στρώματα της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης. Θέτουν άμεσες ερωτήσεις σχετικά με τον θάνατο και τη θνητότητα. Γιατί υπάρχει η ζωή; Ποια είναι η σχέση μας με τον Θεό; Εφόσον θεωρούμε ότι υπάρχει μια δύναμη (Θεϊκή) με γνώση των πάντων, πως συμβιβαζόμαστε με το ότι η δύναμη αυτή επιτρέπει τις επιδημίες να σκοτώνουν παιδιά σε εξαιρετικά μεγάλο αριθμό; (Ο καθηγητής αναφέρεται σε όλες τις πανδημίες όπως SARS ή Ebola).

Σύμφωνα με τον καθηγητή, οι επιδημίες προκαλούν επίσης τεράστιες πιέσεις στους οικογενειακούς δεσμούς. Έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, στις οικογένειές τους και στις κοινωνίες στις οποίες αυτοί ζούνε. Σε ακραίες περιπτώσεις πανδημιών, πολλές οικογένειες διαλύονται.

«Οι ασθένειες δεν είναι όλες ίδιες. Νομίζω ότι η κάθε μία είναι ξεχωριστή, η κάθε μία με τη δική της “προσωπικότητα”. Δεν μπορεί κάθε μικρόβιο να πλήξει κάθε κοινωνία, επειδή κάθε κοινωνία έχει συγκεκριμένες ευπάθειες που εξαρτώνται από το είδος της κοινωνίας που είμαστε. Η χολέρα ήταν μια ασθένεια της βιομηχανικής επανάστασης. Βρήκε τρόπους διείσδυσης σε όλο τον κόσμο επειδή τα ανθρώπινα όντα δημιούργησαν “μονοπάτια”, τεράστιες πόλεις με εξαιρετικό συνωστισμό, χωρίς υγειονομική υποδομή, χωρίς υποδομές για λύματα, χωρίς πλακόστρωτους δρόμους, άτομα που ζούσαν το ένα πάνω στο άλλο στην πιο φρικτή υγιεινή κατάσταση. Οι συνθήκες ήταν τέλειες για την άνθηση ασθενειών όπως ο τύφος ή η χολέρα που μεταδίδονται μέσω του στόματος/λυμάτων.

Σήμερα, στον βιομηχανικό κόσμο, θα ήταν αδιανόητο ότι η χολέρα θα μπορούσε να καταστρέψει την πόλη της Νέας Υόρκης ή του Παρισιού ή της Ρώμης επειδή έχουμε ισχυρές υγειονομικές υποδομές. Σε δομές που δεν διαθέτουν πόρους, είναι διαφορετικό, επειδή έχουν τις συνθήκες που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Από την άλλη πλευρά, είμαστε σχεδόν οκτώ δισεκατομμύρια άνθρωποι στη γη και ζούμε σε τεράστιες πόλεις με τεράστια συμφόρηση. Όλες αυτές οι πόλεις συνδέονται με ταχεία αεροπορικά ταξίδια, οπότε αυτό που συμβαίνει ιατρικά στην Τζακάρτα το πρωί μπορεί να συμβεί στο New Haven και στο Παρίσι μέχρι το βράδυ. Με όλους αυτούς τους διεθνείς δεσμούς που δημιουργήθηκαν από την παγκοσμιοποίηση, δίνεται η ευκαιρία για μια πολύ διαφορετική ασθένεια να ανθίσει και φαίνεται ότι ο Κορωνοϊός εκμεταλλεύεται τώρα αυτήν ακριβώς την κατάσταση.

Ο κόσμος που δημιουργήσαμε είναι τόσο πολυπληθής και επίσης τόσο «αρρύθμιστος» και άπληστος. Έχουμε εισβάλει εξαιρετικά στον βιότοπο των άγριων ζώων. Αυτό τους ασκεί εξαιρετική πίεση, οπότε τα ανθρώπινα όντα έρχονται σε επαφή με το ζόρι με είδη που μπορεί να είναι δεξαμενές μιας εξαιρετικής σειράς ασθενειών που οι ανθρώπινοι πληθυσμοί δεν έχουν ξανασυναντήσει στο παρελθόν.

Μέρος λοιπόν της ιστορίας των επιδημιών είναι ότι, ως κόσμος, δεν νοιαζόμαστε αρκετά για τον πλανήτη. Δεν αντιμετωπίζουμε πολύ καλά τα δάση μας και τα ζώα που ζουν σε αυτά. Φαίνεται ότι πιστεύουμε ότι τα πάντα στο δάσος είναι στο χέρι μας και προορίζονται στο να αποφέρουν κέρδος.»

Και καταλήγει ο καθηγητής: «Υπήρχε ένας γιατρός που ήταν στην πρώτη γραμμή κατά τη διάρκεια του SARS και τον ρώτησαν: "Τι πρέπει να συμβεί τώρα;" Απάντησε: «Ας ελπίσουμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε για πάντα». Ασχολούμαστε τώρα με τον κορωνοϊό και ας ελπίσουμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τα πάντα και να βεβαιωθούμε ότι είμαστε προετοιμασμένοι ώστε ο “περιττός” θάνατος και ο πόνος πολλών ανθρώπων δεν θα επαναληφθεί.».

Μετά από την πιο πάνω, κατά τη γνώμη μας, εξαιρετική προσέγγιση των πανδημιών, ελέω COVID-19, επειδή διαφορετικά παρόμοιες καταστάσεις θα αποτελούσαν σειρές Σαββατοκύριακου στο Netflix, ας προσγειωθούμε στην πεζή πραγματικότητα εν μέσω πανδημίας, ξεκινώντας ως συνήθως με τα «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας, από 9 Οκτωβρίου 2021 έως και 25 Οκτωβρίου 2021»:. Δημοσιεύτηκε η Απόφαση με Αριθμ. Δ1α/Γ. Π. οικ. 61910/7.10.2021 (ΦΕΚ 4676/8.10.2021 τεύχος Δεύτερο) και θέμα «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας, για το διάστημα από το Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 06:00 έως και τη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 06:00.

Δείτε το σύνολο της Απόφασης με Αριθμ. Δ1α/Γ. Π. οικ. 61910/7.10.2021 (ΦΕΚ 4676/8.10.2021 τεύχος Δεύτερο), εδώ

«ΑΑΔΕ: Νέο έντυπο απόδοσης τελών χαρτοσήμου»: Στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ αναρτήθηκε το Έντυπο Α200 - Αίτηση απόδοσης τελών χαρτοσήμου.

Χρήσιμες οδηγίες πριν τη συμπλήρωση της αίτησης.

Πώς υποβάλλω την Αίτηση

Η αίτηση είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ www.aade.gr, στην ενότητα του καταλόγου εντύπων.

Μπορείτε να συνδεθείτε στην εφαρμογή «Τα Αιτήματά μου» της ΑΑΔΕ myaade.gov.gr και να υποβάλλετε την αίτησή σας ψηφιακά επιλέγοντας τη σχετική διαδικασία.

Για την ψηφιακή υποβολή δεν απαιτείται εκτύπωση. Κατεβάζετε το αρχείο στον υπολογιστή σας, το συμπληρώνετε, το αποθηκεύετε και το επισυνάπτετε στην εφαρμογή των Αιτημάτων.

Εναλλακτικοί τρόποι υποβολής

Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε κωδικούς TAXISnet η υποβολή γίνεται έντυπα. Αφού κάνετε λήψη του αρχείου από τον ιστότοπο της ΑΑΔΕ, μπορείτε να συμπληρώσετε την αίτηση και αφού την εκτυπώσετε και την υπογράψετε, να την αποστείλετε σαρωμένη μέσω e-mail ή να την καταθέσετε αυτοπροσώπως σε έντυπη μορφή. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση αυτή, απαιτείται η φυσική υπογραφή σας.

Προθεσμίες

1 Σύμβαση: Προθεσμία 5 ημερών από την υπογραφή της (αφορά και την περίπτωση σύστασης/αύξησης κεφαλαίου σε αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία).

2 Εγγραφή στα Βιβλία (Δάνειο χωρίς Σύμβαση): Προθεσμία 15η μέρα επόμενου μήνα από την εγγραφή.

3 Εγγραφή στα Βιβλία (Λοιπές περιπτώσεις): Προθεσμία 5 ημερών από την εγγραφή.

4 Εγγραφές Τρεχούμενου Δοσοληπτικού Λογαριασμού: Προθεσμία 15η μέρα επόμενου μήνα από προθεσμία σύνταξης οικονομικών καταστάσεων (ΠΟΛ 1035/2017).

5 Τιμολόγιο: 50 μέρες μετά τη λήξη του τριμήνου. Ειδικά περί ασφαλιστικών εταιρειών για το τελευταίο τρίμηνο του έτους η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την 20η Μαρτίου του επόμενου έτους.

6 Απόδειξη Δαπάνης/Τίτλος κτήσης (Αμοιβές τρίτων χωρίς παρακράτηση φόρου): 50 μέρες μετά την λήξη του τριμήνου, ειδικά περί ασφαλιστικών εταιρειών, για το τελευταίο τρίμηνο η δήλωση μέχρι 20 Μαρτίου.

7 Απόδειξη Είσπραξης: Προθεσμία 5 ημερών.

8 Απόδειξη Είσπραξης για συνδρομές μελών: 50 μέρες μετά τη λήξη του τριμήνου.

9 Απόφαση Γενικής Συνέλευσης: 2 μήνες από απόφαση ΓΣ.

Εξαιρέσεις

1 Εξαιρούνται από το παρόν τα τέλη χαρτοσήμου που αποδίδονται σύμφωνα με την Α.1125 /2020 (υποβάλλονται μαζί με τους παρακρατούμενους φόρους).

Συντελεστές (ενδεικτικά)

1 3,6% (αστική σχέση), σύμφωνα με: παρ.1 α΄, δ΄ του άρθρου 13 του ΚΝΤΧ, παρ. 6 του άρθρου 15ε του ΚΝΤΧ, παρ.3,4 του άρθρου 13 του ΚΝΤΧ.

2 2,4% (εμπορική σχέση), σύμφωνα με: παρ. 1 α΄, παρ. 11, παρ. 16α΄, παρ. 19, του άρθρου 15 του ΚΝΤΧ, ν.187/1943.

3 1,2% σύμφωνα με την παρ. 5γ΄ του άρθρου 15 του ΚΝΤΧ., ν.δ. 60/1946.

4 1,8% σύμφωνα με Α.Ν 2914/1941 άρθρο 1 παρ.1, Ν.Δ. 1033/1942 άρθρο 4 παρ.1, ΒΔ 19/23.2.1949.

5 2‰ σύμφωνα με το άρθρο 17 ΚΝΤΧ.

Στους παραπάνω συντελεστές συμπεριλαμβάνεται και η εισφορά υπέρ ΟΓΑ 20%.

«Διαδικασία επικύρωσης της εκτύπωσης ηλεκτρονικών δημόσιων και ηλεκτρονικών ιδιωτικών εγγράφων και νομική ισχύς τους»: Με την με Αριθμ. 32256 ΕΞ 2021/8-10-2021 ΚΥΑ καθορίζεται η διαδικασία επικύρωσης των εκτυπώσεων των ηλεκτρονικών δημόσιων και των ηλεκτρονικών ιδιωτικών εγγράφων από οποιαδήποτε διοικητική αρχή ή ΚΕΠ ή δικηγόρο. Επίσης, ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα για την ισχύ των εκτυπώσεων αυτών κατά την έντυπη διακίνησή τους.

Η ΚΥΑ αφορά στις εκτυπώσεις των ηλεκτρο­νικών δημόσιων εγγράφων του άρθρου 13 του Ν. 4727/2020 και των ηλεκτρονικών ιδιωτικών εγγράφων του άρθρου 15 του ιδίου νόμου. Ρυθμίζει τις εκτυπώσεις των εγγράφων που εκδίδονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- ΕΨΠ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 27 του ιδίου ως άνω νόμου.

Οι εκτυπώσεις ηλεκτρονικών εγγράφων (δημόσιων και ιδιωτικών) γίνονται δεκτές από τους φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτοί ορίζονται στην περ. 57 του άρθρου 2 του Ν. 4727/2020, μόνο κατ΄ εξαίρεση του κανόνα της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 29 του ιδίου νόμου. Ειδικότερα, οι διατάξεις της παρούσας, εφαρμόζονται όταν: α) είτε υφίσταται πρόσκαιρη αντικειμενική αδυναμία παραλαβής ηλεκτρονικού εγγράφου από τον φορέα του δημόσιου τομέα, β) είτε υφίσταται άλλου τύπου αδυναμία παραλαβής που διαπιστώνεται με πράξη του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, γ) είτε όταν το φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα έχει επιλέξει μη ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας με φορείς του δημόσιου τομέα στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 29 του Ν. 4727/2020.

Η επικύρωση των εκτυπώσεων ηλεκτρονικών δημόσιων εγγράφων δεν είναι αναγκαία, εάν μπορούν να επιβεβαιωθούν η ακρίβεια και η ισχύς της εκτύπωσης με χρήση ΤΠΕ. Τέτοια περίπτωση συνιστούν τα έγγραφα που εκδίδονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) και κάθε άλλη περίπτωση που το πρωτότυπο ηλεκτρονικό δημόσιο έγγραφο ή το ηλεκτρονικό ακριβές αντίγραφο ή το ψηφιοποιημένο ηλεκτρονικό αντίγραφο φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης και παρέχεται η δυνατότητα επαλήθευσης μέσω πληροφοριακού συστήματος του Δημοσίου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 14 του Ν. 4727/2020.

«Διευκρινίσεις e-ΕΦΚΑ για τον επανυπολογισμό οφειλών στην περίπτωση απώλειας ρύθμισης οφειλών σε 120 δόσεις» : Με την εγκύκλιο 56/2021 του e-ΕΦΚΑ δίνονται διευκρινίσεις σχετικά με τον επανυπολογισμό οφειλών στη ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών 120 δόσεων.

Με τις διατάξεις του ν. 4611/19 (αρθ. 1 - 18) δόθηκε η δυνατότητα ρύθμισης ασφαλιστικών οφειλών έως και 31-12-2018, προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης σε φυσικά πρόσωπα, ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες με ενεργή ή μη επαγγελματική δραστηριότητα, κατόπιν αίτησης του ασφαλισμένου.

Ειδικότερα, για τις οφειλόμενες εισφορές Ελευθέρων Επαγγελματιών και Αυτοαπασχολουμένων της χρονικής περιόδου 1-1-2002 έως 31-12-2016 δόθηκε η δυνατότητα επανυπολογισμού τους μετά από επιλογή του οφειλέτη. Ως βάση για τον επανυπολογισμό τους ορίστηκε το ποσό που αντιστοιχούσε στον κατώτατο μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, όπως ίσχυε κατά την 31-12-2018 (586,08 €) προσδιορίζοντας την νέα μηνιαία εισφορά για τον κλάδο σύνταξης σε 117,22 € και για τον κλάδο υγείας σε 40,73 €.

Στην παρ. 4 του άρθρου 17 του ίδιου νόμου ορίζεται ότι η απώλεια της ρύθμισης μεταξύ άλλων επιφέρει την αναβίωση της οφειλής και των πάσης φύσεως προσαυξήσεων, πρόσθετων τελών και τόκων λόγω μη εμπρόθεσμης καταβολής στην κατάσταση που είχαν κατά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση, πριν τον τυχόν επανυπολογισμό τους.

Με τις νέες διατάξεις του αρθ. 87 του Ν. 4826/21 ορίζεται ότι οι οφειλέτες που υπάγονται στη ρύθμιση οφειλής του ν. 4611/19, έχοντας επιλέξει επανυπολογισμό της οφειλής τους, διατηρούν τον ως άνω επανυπολογισμό και μετά την απώλεια της ρύθμισης.

Συνεπώς, οφειλόμενες εισφορές, μη μισθωτών Ελευθέρων Επαγγελματιών και Αυτοαπασχολουμένων, της χρονικής περιόδου 1-1-2002 έως 31-12-2016, οι οποίες έχουν ενταχθεί σε καθεστώς ρύθμισης ν. 4611/19 μετά από επανυπολογισμό, δεν αναβιώνουν μετά από απώλεια της ρύθμισης, αλλά παραμένουν, επανυπολογισμένες, όπως προσδιορίσθηκαν κατά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση.

«Έλεγχοι ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται στην ή εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση»: Δημοσιεύτηκε το με Αριθ. Πρ.: ΔΣΤΕΠ Γ 1089323 ΕΞ 2021/12.10.2021 έγγραφο της ΑΑΔΕ, με θέμα: «Κοινοποίηση και οδηγίες εφαρμογής : α) Του νέου Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1672 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2018 σχετικά με τους ελέγχους ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται στην ή εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1889/2005 β) Του Εκτελεστικού Κανονισμού της Ε. Επιτροπής υπ’ αρ. 2021/776 της 11ης Μαΐου 2021 για τον καθορισμό υποδειγμάτων για ορισμένα έντυπα καθώς και τεχνικών κανόνων για αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1672 σχετικά με τους ελέγχους ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ένωση γ) Της Απόφασης Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με αρ. πρωτ. Α. 1138/ 14-6-2021 (ΦΕΚ: 2963 Β΄/6-7-2021).

Σημειώνουμε ότι θεσπίζεται υποχρέωση υποβολής δήλωσης γνωστοποίησης για ασυνόδευτα ρευστά διαθέσιμα. – Στην έννοια των ασυνόδευτων ρευστών διαθεσίμων περιλαμβάνονται ρευστά διαθέσιμα που διακινούνται με ταχυδρομικά δέματα, ασυνόδευτες αποσκευές και εμπορευματοκιβώτια. Η διαδικασία ελέγχου της διακίνησης ασυνόδευτων (χωρίς κομιστή) ρευστών διαθεσίμων είναι όμως διαφορετική από την ήδη γνωστή διαδικασία ελέγχου των συνοδευομένων ρευστών διαθεσίμων. Συγκεκριμένα, εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια της αρμόδιας Τελωνειακής Αρχής να ζητήσει κατά περίπτωση την υποβολή δήλωσης γνωστοποίησης ασυνόδευτων ρευστών διαθεσίμων από τον αποστολέα, τον αποδέκτη ή τον εκπρόσωπό τους εντός προθεσμίας κατ’ ανώτατο όριο (30) τριάντα ημερών. Μέχρι να υποβληθεί η δήλωση γνωστοποίησης, δηλαδή κατά τη διάρκεια των (30) τριάντα ημερών, τα ρευστά διαθέσιμα μπορούν να δεσμευτούν. Η δέσμευση αυτή είναι διαφορετική από την προσωρινή δέσμευση που μπορεί να επιβληθεί μετά την παρέλευση των (30) τριάντα ημερών και τη μη υποβολή δήλωσης γνωστοποίησης ή την μη ορθή υποβολή δήλωσης γνωστοποίησης. - Άρθρο 4 του Καν. 2018/1672 και Άρθρο 2 της Απόφασης Διοικητή Α. 1138/14-6-2021.

Δείτε το σύνολο του με Αριθ. Πρ.: ΔΣΤΕΠ Γ 1089323 ΕΞ 2021/12.10.2021 εγγράφου της ΑΑΔΕ, εδώ

«Εφαρμογή Ε9/ΕΝΦΙΑ: Σε λειτουργία οι αρχικές/τροποποιητικές δηλώσεις ΕΝΦΙΑ 2021»: Σε λειτουργία οι αρχικές/τροποποιητικές δηλώσεις ΕΝΦΙΑ 2021

«Νέα παράταση υποβολής αιτήσεων για την Δράση στήριξης των νεοφυών επιχειρήσεων του “Elevate Greece” έως την 29η Οκτωβρίου 2021»: Δημοσιεύθηκε νέα Απόφαση παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στη Δράση “Στήριξη Νεοφυών Επιχειρήσεων Εθνικού Μητρώου «Elevate Greece» για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19” του ΕΠΑνΕΚ. Η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης είναι η Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 15.00 αντί για την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 15:00.

Η Δράση στοχεύει στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ρευστότητας των νεοφυών/καινοτόμων μικρομεσαίων επιχειρήσεων (που δραστηριοποιούνται σε τομείς της Έξυπνης Εξειδίκευσης/RIS3) του Εθνικού Μητρώου Νεοφυών Επιχειρήσεων «Elevate Greece», υπό τις αντίξοες συνθήκες της κρίσης του COVID-19, η οποία επιδεινώθηκε λόγω της παρατεταμένης έξαρσης της νόσου στους ΚΑΔ που έχουν πληγεί. H ενίσχυση θα πραγματοποιηθεί με τη μορφή μη επιστρεπτέας ενίσχυσης (κεφάλαιο κίνησης), ώστε οι επιχειρήσεις να παραμείνουν βιώσιμες και να μη χαθούν θέσεις εργασίας.

Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

«ΑΑΔΕ: «ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΟΥ» τώρα σε 70 Δ.Ο.Υ.»: Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ενημερώνει ότι επεκτείνεται η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας «Τα Αιτήματά μου» σε άλλες 35 ΔΟΥ (συνολικά 70) με προοπτική το αμέσως προσεχές διάστημα να ενταχθεί το σύνολο των ΔΟΥ της επικράτειας.

Μέσω της πλατφόρμας ο φορολογούμενος ή ο εκπρόσωπός του μπορεί να υποβάλει το αίτημά του προς συγκεκριμένη Υπηρεσία της ΑΑΔΕ και για συγκεκριμένη Διαδικασία, γνωρίζοντας εκ των προτέρων τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα οποία μπορεί να επισυνάψει ηλεκτρονικά.

Επίσης μπορεί να έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία εξέλιξης του αιτήματος από την προσωπική του «θυρίδα» λαμβάνοντάς σε αυτή και την απάντηση της Υπηρεσίας.

Δείτε εδώ σε ποιες Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ είναι δυνατή η υποβολή αιτήματος ψηφιακά μέσα από το https://myaade.gov.gr.

«Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων εταιρικής χρήσης 2020 από νομικά πρόσωπα του μη χρηματοπιστωτικού τομέα»: Η Τράπεζα της Ελλάδος γνωστοποιεί ότι ορίζει την 30η Νοεμβρίου 2021 ως ενιαία καταληκτική ημερομηνία υποβολής των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων εταιρικής χρήσης 2020 από τα νομικά πρόσωπα του μη χρηματοπιστωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (εισηγμένες και μη επιχειρήσεις), λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 56 του Ν.4825/2021, που προβλέπει την παράταση των ημερομηνιών σύγκλησης γενικών συνελεύσεων.

Από τα μη φορολογικά και εργατικά, αλλά εξαιρετικά ενδιαφέροντα της Ελλάδας που βαδίζει πλέον με γρήγορα βήματα ψηφιακά: «Οι νέες Ακαδημαϊκές Ταυτότητες για τους φοιτητές, τώρα και ψηφιακά»: Σε ψηφιακή μορφή διατίθενται πλέον, από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, οι Ακαδημαϊκές Ταυτότητες των φοιτητών, κατόπιν συντονισμένων ενεργειών των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η συγκεκριμένη δυνατότητα παρέχεται στους φοιτητές όλων των κύκλων σπουδών και γίνεται διαθέσιμη μέσω της υπηρεσίας απόκτησης ακαδημαϊκής ταυτότητας, academicid.minedu.gov.gr, μετά την έγκριση της αίτησής τους από τη γραμματεία του οικείου τμήματος. Μέσα από το λογαριασμό τους, οι φοιτητές μπορούν να εκδώσουν ψηφιακό αντίγραφο της ακαδημαϊκής τους ταυτότητας σε αρχείο PKPASS (Passbook Pass File) και να το ενσωματώσουν σε συμβατή εφαρμογή της επιλογής τους, σε συσκευές Android και iOS.

Η ψηφιακή μορφή της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας των φοιτητών υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της Πράξης «Επέκταση Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020» (ΕΣΠΑ 2014 – 2020), με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ταυτόχρονα, η υπάρχουσα ακαδημαϊκή ταυτότητα παραμένει εν ισχύ και σύντομα θα αναβαθμιστεί τεχνολογικά, ενσωματώνοντας δυνατότητες ανέπαφης επικοινωνίας.

Από τα ενδιαφέροντα της Εβδομάδας που πέρασε και από τις επίκαιρες και επιστημονικά τεκμηριωμένες γνωμοδοτήσεις ΣΛΟΤ και η «Αποτίμηση ακινήτου σε εύλογη αξία»:

Ερώτηση:

Ως υπεύθυνος λογιστηρίου Ανώνυμης Εταιρείας, θα ήθελα να σας θέσω ένα ερώτημα, καθώς η εταιρεία Ορκωτών Λογιστών με την οποία συνεργαζόμαστε μας πρότεινε να απευθυνθούμε σε εσάς.

Πρόκειται για το εάν είναι εφικτό να αποτιμηθεί ένα ακίνητο (ή το σύνολο των ακινήτων) στην εύλογη αξία, καθώς η πραγματική διαφέρει κατά πολύ από την τρέχουσα εμπορική αξία αυτών. Σας αναφέρω τα χαρακτηριστικά της εν λόγω ανώνυμης εταιρείας:

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον τομέα αγοραπωλησίας ακινήτων. Το εν λόγω ακίνητο (πρόκειται για κτίριο διαμερισμάτων και επαγγελματικών χώρων) έχει αγοραστεί προ πολλών ετών από την εταιρεία και με δαπάνες της το διαμόρφωσε ώστε να αξιοποιηθεί προς πώληση. Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι εάν το ακίνητο αυτό θεωρείται επενδυτικό. Καθόσον η αξία στην οποία αγοράστηκε το κτίριο διαφέρει κατά πολύ (είναι μικρότερη) σε σχέση με την τρέχουσα, βάσει βεβαίωσης που υπάρχει από εκτιμητή, επιθυμούμε την τροποποίηση των αξιών του ενεργητικού και αποτίμησή τους στην αξία αυτή.

Το μέγεθος της εταιρείας είναι πολύ μικρή, επομένως δεν υπάρχει η υποχρέωση εφαρμογής των ΕΛΠ.

Υπάρχει η δυνατότητα αποτίμησης στην εύλογη αξία;

Εάν όντως υπάρχει αυτή η δυνατότητα, η αναπροσαρμογή θα πρέπει να γίνει αναδρομικά ή κατά το έτος στο οποίο έχει εκδοθεί η βεβαίωση αποτίμησης;

Παρακαλούμε για την όσο το δυνατόν αμεσότερη απάντησή σας.

Απάντηση:

Στο Παράρτημα Α του ν.4308/2014 δίνονται οι ακόλουθοι ορισμοί:

«Επενδυτικά ακίνητα (Investment Property): Ακίνητα (γη ή κτήριο ή τμήμα ενός κτηρίου, ή και τα δύο) που είναι ιδιόκτητα ή κατέχονται με χρηματοδοτική μίσθωση και προορίζονται είτε για εκμίσθωση, είτε για αποκόμιση οφέλους από αύξηση της αξίας τους, είτε και για τα δύο, αλλά όχι για ιδιοχρησιμοποίηση ή πώληση αυτών στα πλαίσια της συνήθους δραστηριότητας.»

«Αποθέματα (inventories):Περιουσιακά στοιχεία:

α) κατεχόμενα για πώληση στη συνήθη δραστηριότητα της οντότητας, ή
β) στην παραγωγική διαδικασία με σκοπό την πώληση ως ανωτέρω, ή
γ) σε μορφή υλικών ή εφοδίων που πρόκειται να αναλωθούν για την παραγωγική διαδικασία ή για την προσφορά υπηρεσιών».

Από τους ανωτέρω ορισμούς προκύπτει ότι εφόσον η εταιρεία έχει ως κύρια δραστηριότητα την πώληση ακινήτων τότε τα ακίνητα που κατέχει για πώληση στη συνήθη δραστηριότητά της θα πρέπει να καταχωριστούν ως αποθέματα και όχι ως επενδυτικά ακίνητα.

Ειδικά, για την μεταγενέστερη επιμέτρηση των αποθεμάτων στην παράγραφο 20.6.1 της Λογιστικής Οδηγίας της Ε.Λ.Τ.Ε. για την εφαρμογή του ν.4308/2014, αναφέρονται τα εξής: «Μετά την αρχική αναγνώριση, τα αποθέματα επιμετρούνται στην κατ’ είδος χαμηλότερη αξία μεταξύ κόστους κτήσης και καθαρής ρευστοποιήσιμης αξίας, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα αποθέματα παρουσιάζονται πάντοτε σε ποσό που είναι ανακτήσιμο».

Επομένως, η εταιρεία του ερωτήματος, έχοντας ως κύρια δραστηριότητά της την πώληση ακινήτων, θα πρέπει να παρακολουθεί τα ακίνητα ως αποθέματα και να τα αποτιμά μεταγενέστερα στην χαμηλότερη αξία μεταξύ κτήσης και καθαρής ρευστοποιήσιμης αξίας.

Η δυνατότητα που δίδεται από την παράγραφο 8 του άρθρου 24 του N.4308/2014 για την αποτίμηση των αποθεμάτων στην εύλογη αξία τους, μείον το κόστος που απαιτείται για τη διάθεσή τους δεν έχει εφαρμογή στην υπό εξέταση περίπτωση, καθώς αφορά μόνο εμπορεύματα οι τιμές των οποίων διαπραγματεύονται σε οργανωμένες αγορές και τα οποία προορίζονται για πώληση στο πλαίσιο κερδοσκοπικών συναλλαγών.

Τέλος, σημειώνεται ότι σύμφωνα με την περίπτωση α της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν.4308/2014 , όλα τα νομικά πρόσωπα που έχουν τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας εφαρμόζουν τις ρυθμίσεις αυτού του νόμου. Στην περίπτωση των οντοτήτων που επενδύουν σε ακίνητη περιουσία του ν.2778/1999, υπάρχει εκ του νόμου υποχρέωση σύνταξης των χρηματοοικονομικών τους καταστάσεων, βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (Δ.Π.Χ.Α.).

Παρασκευή σήμερα, 15η του Οκτώβρη και πρεμιέρα για το πετρέλαιο θέρμανσης που εφέτος πωλείται ως κόσμημα και όχι ως απλός χρυσός. Ως οικονομολόγοι δεν κατανοούμε την επιμονή της Κυβέρνησης στην μη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, δεδομένου ότι και πρωτοετής φοιτητής γνωρίζει πως αν η ελαστικότητα της ζήτησης είναι ελαστική, μία μείωση της τιμής, αυξάνει την ζήτηση σε πολύ μεγαλύτερα ποσοστά, συνεπώς, λόγω των αυξημένων πωλήσεων, τα φορολογικά έσοδα και από την έμμεση αλλά και από την άμεση φορολογία, είναι μεγαλύτερα. Με δεδομένο λοιπόν ότι οι τιμές των καυσίμων βαίνουν αυξανόμενες και η «εκτίμηση» ότι το γεγονός είναι προσωρινό είναι τελείως έωλη, ενώ ο χειμώνας είναι σίγουρος και ήδη μας επισκέφθηκε χορεύοντας «μπάλο», πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρξει άμεση και καταλυτική αντίδραση από το κράτος.

Εν μέσω άσχημων καιρικών συνθηκών και συνεχιζόμενης πανδημίας, σας ευχόμαστε ένα ασφαλές και κατά το δυνατόν «ανέμελο» Σαββατοκύριακο.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Εργασιακή εβδομάδα