20/11/20 | Αρχική > Αρθρογραφία > Ανασκόπηση της εβδομάδας

Η Εβδομάδα που πέρασε – Η Εβδομάδα που έρχεται

Κάποιος θέλει να παίξει με τα νεύρα μας. Κάποιος θέλει να μας βλέπει να ξενυχτάμε. Κάποιου του αρέσουν οι μεταμεσονύχτιες εκπλήξεις. Αλλιώς δεν εξηγείται ότι την προηγούμενη Παρασκευή το βράδυ, ένα λεπτό πριν έρθει το Σάββατο δημοσιεύτηκε η με Αριθμό ΓΔΟΥ 281/14.11.2020 Απόφαση, με θέμα «Διαδικασία και προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19, κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2020.». Αληθινά δεν κατανοούμε τη σημειολογία του όρου «Επιστρεπτέα Προκαταβολή». Επιστρεπτέα στον 4ο κύκλο της κατά 50% (αν και εφόσον), προκαταβολή δεν είναι επειδή δεν έχουμε λαμβάνειν κάτι που μας οφείλουν μελλοντικά και ουσιαστικά είναι δάνειο με άτοκη περίοδο χάριτος έως τον Δεκέμβριο του 2021 και ετήσιο επιτόκιο 0,74% από το 2022. Το επιτόκιο 0,74% αντιστοιχεί στο βασικό επιτόκιο που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ελλάδα και ισχύει κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας, σύμφωνα με την ανακοίνωση την τελευταίας αριθ. 2008/C 14/02 (C 14/6 της 19.1.2008), ήτοι -0,35, προσαυξημένο κατά 109 μονάδες βάσης. Η πραγματικότητα είναι πως και Disneyland να λεγόταν το συγκεκριμένο βοήθημα, πάλι οι ίδιοι θα το διεκδικούσαν και πάλι με τις ίδια μύχιες σκέψεις, ειδικά οι ατομικές επιχειρήσεις για τις οποίες η ενίσχυση ή όπως αλλιώς θέλετε να την ονομάσετε, ανέρχεται στο εξωφρενικό ποσό των 1.000 – 2.000 ευρώ. Τι είναι ο κάβουρας και τι το ζουμί του. Από εκεί και πέρα φυσικά η καταστροφή της ελεύθερης αγοράς και των «εργαλείων» που διαθέτει συνεχίζεται ακάθεκτη και συγκεκριμένα, μάλλον το είδος «επιταγή» θα εξαφανιστεί από τον πλανήτη Ελλάδα, αν και είναι ειδικά «προστατευόμενο» είδος. Συγκεκριμένα, όλες οι επιχειρήσεις που είναι κλειστές με κρατική εντολή ή έχουν μεγάλη μείωση τζίρου και λειτουργούν κι οι επιταγές τους είναι μέχρι 31 Δεκεμβρίου, πάνε 75 μέρες μετά. Για τις επιχειρήσεις που έχουν φορέσει ελέω κράτους το «φέσι» των επιταγών, αν έχουν στα βιβλία τους επιταγές άνω του 20% που δεν μπορούν να τις εισπράξουν κι έχουν πάρει αναβολή, παίρνουν μέχρι τον Απρίλιο πάγωμα ασφαλιστικών εισφορών και φορολογικών υποχρεώσεων έτσι ώστε το ταμείο που θα τους μείνει να συμπληρώσουν σε ένα βαθμό τα χρήματα που θα τους μείνουν από τις επιταγές (λέμε τώρα). Επειδή όμως στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα δεν είμαστε μόνοι, ξαφνικά ο παγκόσμιος Γερμανικός τουριστικός κολοσσός TUI, ενώ κατέβαλε τα οφειλόμενα εντός εξήντα (60) ημερών από τη στιγμή που γινόταν απαιτητά, αποφάσισε μονομερώς, λόγω οικονομικών προβλημάτων, να τα καταβάλει στο τέλος Μαρτίου 2021. Να θυμίσουμε ότι το 2015 και ενώ ακουγόταν κάτι για επιστροφή στο εθνικό μας νόμισμα, ο συγκεκριμένος Tour Operator, καθυστέρησε για πολλούς μήνες την εξόφληση των συμβολαίων στις Ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, επικαλούμενος… αλλαγή διευθυντών, μήπως και καταφέρει να πληρώσει σε ότι άλλο υποτιμημένο νόμισμα, εκτός φυσικά από ευρώ. Και επειδή η όλη ιστορία έχει μια μυρωδιά από «Thomas Cook», κάτι που όλοι θέλουν να ξεχάσουν, θα θεωρούσαμε ιδιαίτερα ευφυές την μη αναστάτωση της αγοράς με παρεμβάσεις όπου πιθανώς να οδηγήσουν τη συνολική οικονομία σε απρόσμενες ατραπούς. Τελειώνοντας και σε επίρρωση των όσων αναφέραμε από αυτή τη στήλη τις Εβδομάδες που πέρασαν, δεδομένης της αναστάτωσης της αγοράς με την παρέμβαση στα εισπραττόμενα ενοίκια των εκμισθωτών ιδιωτών (και όχι των νομικών προσώπων για άγνωστο λόγο), επειδή οι ιδιοκτήτες αντιδρούν σφοδρά στην όλη εξέλιξη και διεμήνυσαν πολλοί στους μισθωτές ότι μετά τη λήξη της τριετίας της προστασίας του ενοικιοσιοστασίου θα πρέπει να αναζητήσουν άλλη επαγγελματική στέγη, οι μισθωτές ήδη προβαίνουν σε εκκλήσεις στην Κυβέρνηση να τους προστατέψει, μεγαλώνοντας τον χρόνο της υποχρεωτικής μίσθωσης. Δεν είμαστε όμως καθόλου σίγουροι ότι όλα αυτά, μακροπρόθεσμα θα ωφελήσουν την οικονομία και δεν θα δημιουργήσουν επιπλέον «επαγγελματικά δράματα». Απολύτως θεμιτή η βοήθεια της πολιτείας στους πληττόμενους, αλλά με δικές της παροχές και όχι με την περιουσία φορολογουμένων. Κλείνοντας διερωτόμαστε μήπως κάποιος Κυβερνητικός ιθύνων σκέφτηκε ότι το συγκεκριμένο ακίνητο που μειώνει υποχρεωτικά το μίσθωμα, είναι αγορά με προϊόν δανείου ως επένδυση και συνεπώς, ο ατυχής εκμισθωτής, κινδυνεύει να χάσει το ακίνητό του επειδή πιθανώς αδυνατεί να καταβάλει τα τοκοχρεολύσια του δανείου του.

Προς επίρρωση και συνέχεια λοιπόν όλων των πάνω σκέψεων, ας αρχίσουμε για την Εβδομάδα που πέρασε:

«Ποιες επιχειρήσεις πλήττονται περισσότερο κατά την περίοδο ισχύος των περιοριστικών μέτρων covid-19 (Σεπτέμβριος 2020)»: Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει στοιχεία που αφορούν στην εξέλιξη του κύκλου εργασιών για τις επιχειρήσεις που τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας με κρατική εντολή τον Μάρτιο 2020, λόγω της πανδημίας της νόσου του κορωνοϊού 2019 (COVID-19) (σχετικός σύνδεσμος ΚΑΔ επιχειρήσεων που πλήττονται και ΚΑΔ επιχειρήσεων που κλείνουν με κρατική εντολή).

«ΕΡΓΑΝΗ: Υποβολή δηλώσεων αναστολών συμβάσεων εργασίας για τον μήνα Νοέμβριο»: Δημοσιεύθηκαν οδηγίες για την υποβολή δηλώσεων αναστολών συμβάσεων εργασίας εργαζομένων επιχειρήσεων/ εργοδοτών κλειστών με κρατική εντολή ή πληττόμενων βάσει ΚΑΔ για τον μήνα Νοέμβριο 2020. Δείτε τις οδηγίες εδώ.

«Τεκμαρτά ημερομίσθια: Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την κατάταξη σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων μισθωτών με κυμαινόμενες αποδοχές»: Με αφορμή προφορικά και γραπτά ερωτήματα που έχουν τεθεί στον e-ΕΦΚΑ αναφορικά με την υπαγωγή αλλά και την κατάταξη σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων μισθωτών με κυμαινόμενες αποδοχές εκδόθηκε σχετικά με το με ΑΠ: 304941/18-11-2020 έγγραφο.

«Αποζημίωση ειδικού σκοπού για τον μήνα Οκτώβριο»: Τροποποίηση της υπ’ αρ. οικ. 23102/477/ 12.06.2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Μέτρα οικονομικής ενίσχυσης εποχικά εργαζομένων - Αναστολή συμβάσεων εργασίας εργαζομένων των επιχειρήσεων - εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα που πλήττονται σημαντικά» (Β’ 2268).

Στο κεφάλαιο Α της υπ’ αρ. οικ. 23102/477/12.06.2020 κοινής υπουργικής απόφασης, μετά το άρθρο 3, προστίθεται άρθρο 3Α ως εξής:

«Άρθρο 3Α Αποζημίωση ειδικού σκοπού για τον μήνα Οκτώβριο

1. Οι εποχικά εργαζόμενοι με δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1346/1983 (Α’ 46) και την παρ. 5 του άρθρου 38 του ν. 1836/1989 (Α’ 79), σε συνδυασμό με τους σχετικούς όρους συλλογικών συμβάσεων εργασίας που είναι σε ισχύ, σε επιχειρήσεις - εργοδότες κύριων και μη κύριων ξενοδοχειακών και τουριστικών καταλυμάτων καθώς και σε επιχειρήσεις - εργοδότες τουριστικών λεωφορείων, οι οποίοι έλαβαν αποζημίωση ειδικού σκοπού του Κεφαλαίου Α της παρούσας για όλη την περίοδο από 1/6/2020 έως 30/9/2020 ή μέρος της περιόδου αυτής, είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού που ορίζεται στο άρθρο 3 της παρούσας έως και την 31η Οκτωβρίου 2020.

2. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού χορηγείται στους εργαζόμενους της παρ. 1 εφόσον κατά τον μήνα Οκτώβριο, δεν έχουν σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε κάποιον εργοδότη.

3. Για τη διαδικασία λήψης της αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους δικαιούχους, εφαρμόζεται η παρ. Β του άρθρου 4 του Κεφαλαίου Α της παρούσας. 4. Από την 1η Νοεμβρίου 2020, οι δικαιούχοι της παρ. 1 του παρόντος άρθρου θεωρείται ότι έχουν απολυθεί αυτοδικαίως, χωρίς οποιαδήποτε άλλη ενέργεια καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αποστέλλει σχετικό αρχείο στον ΟΑΕΔ για τους δικαιούχους τακτικής επιδότησης ανεργίας.».

«Παράταση διάρκειας τακτικής επιδότησης ανεργίας, επιδόματος μακροχρονίως ανέργων και βοηθημάτων ανεργίας»: 1. Η διάρκεια της τακτικής επιδότησης ανεργίας, του επιδόματος μακροχρονίως ανέργων, του βοηθήματος ανεργίας αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολουμένων - ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ - τ. Ο.Α.Ε.Ε., τ. Ε. Τ.Α.Π. - Μ.Μ.Ε. και του βοηθήματος ανεργίας αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολουμένων - ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ - τ. ΕΤΑΑ (τ. Τομέας ΤΣΜΕΔΕ, τ. Τομέας ΤΣΑΥ, τ. Τομέας Ασφάλισης Νομικών), για όσους δικαιούχους έληξε ή θα λήξει εντός του Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου, Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2020 και δεν έχουν επωφεληθεί της παράτασης του άρθρου έβδομου της από 20.3.2020 Π.Ν.Π. (Α’ 68), που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο εικοστό τέταρτο της από 30.3.2020 Π.Ν.Π. (Α’ 75), που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (Α’ 86) και, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του ν. 4684/2020 (Α’ 86), καθώς και των υπ’ αρ. οικ. 24760/550/22-6-2020 και υπ’ αρ. οικ. 37453/963/ 28-9-2020 (Β’ 4172) κοινών υπουργικών αποφάσεων, παρατείνεται για δύο (2) μήνες. 2. Οι ημέρες επιδότησης του χρονικού διαστήματος της παράτασης της παρ. 1 εξαιρούνται του περιορισμού της παρ. 8 του άρθρου 6 του ν. 1545/1985 (Α’ 91). Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.δ. 2961/1954 (Α’ 197) και του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α’ 152). Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

«Αναστολή συμβάσεων εργασίας εργαζομένων σε επιχειρήσεις - εργοδότες , σε Κοζάνη, Καστοριά, Σέρρες, Ροδόπη, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα και Λάρισα»: Τροποποιείται η υπό στοιχεία οικ. 42774/1072/ 20-10-2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 4706) ως προς τις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Καστοριάς, Σερρών, Ροδόπης, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων και Λάρισας, ως εξής:

Ι. Στο υποκεφάλαιο Α1 του Κεφαλαίου Α΄ προστίθεται άρθρο 2, ως εξής:

«Άρθρο 2 Έκτακτα μέτρα στήριξης εργαζομένων σε επιχειρήσεις-εργοδότες των οποίων αναστάλθηκε η λειτουργία τους με εντολή δημόσιας αρχής στις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Καστοριάς, Σερρών, Ροδόπης, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων και Λάρισας, τον μήνα Οκτώβριο».

ΙΙ. Στο υποκεφάλαιο Α2 του Κεφαλαίου Α προστίθεται άρθρο 3, ως εξής:

«Άρθρο 3 Έκτακτα μέτρα στήριξης εργαζομένων σε πληττόμενες επιχειρήσεις-εργοδότες στις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Καστοριάς, Σερρών, Ροδόπης, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων και Λάρισας, τον μήνα Οκτώβριο».

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ΣΕΡΡΩΝ, ΡΟΔΟΠΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ: ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ΣΕΡΡΩΝ, ΡΟΔΟΠΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΛΑΡΙΣΑΣ

«Διευκρινίσεις σχετικά με την υποβολή της «Δήλωσης Covid» για τους μήνες Μάρτιο έως και Αύγουστο 2020»: Με την Ε.2184/2020 εγκύκλιο του Διοικητή της ΑΑΔΕ δίνονται διευκρινίσεις για ζητήματα που άπτονται της υποβολής της «Δήλωσης Covid» για τους μήνες Μάρτιο έως και Αύγουστο 2020, ως εξής:

Με την Α. 1243/2020 (Β΄ 4914/09-11-2020) Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. προστέθηκε νέα παράγραφος 8 στο άρθρο 11 της απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1162/2018 σύμφωνα με την οποία οι εκμισθωτές που λαμβάνουν ειδοποίηση από τη Φορολογική Διοίκηση για υποβολή της «Δήλωσης Covid» ή και της «Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας» μηνών Μαρτίου έως και Αυγούστου 2020 προκειμένου να διορθώσουν λάθη ή παραλείψεις τους, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τις σχετικές δηλώσεις έως την 15η Δεκεμβρίου 2020.

Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου οι φορολογούμενοι που θα λάβουν την ως άνω ειδοποίηση από τη Φορολογική Διοίκηση, να υποβάλουν τις σχετικές δηλώσεις, ώστε να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 13 του Ν. 4690/2020 (ΑΊ04), σχετικά με την έκπτωση ποσοστού 20% επί του 60% των μισθωμάτων λογιζομένων πριν από την μείωση, από οφειλές με καταληκτική ημερομηνία καταβολής προς τη φορολογική αρχή από 31/7/2020 και μετά, δίνονται σχετικές οδηγίες.

«Νέο νομοσχέδιο στη Βουλή από το Υπ. Εργασίας - Οι σημαντικότερες διατάξεις»: Νομοσχέδιο κατέθεσε το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στη Βουλή με τίτλο "Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων".

Μεταξύ άλλων με τις διατάξεις του υπόψη νομοσχεδίου προβλέπονται τα εξής:

Με το άρθρο 31 μειώνονται, από 1η.1.2021, κατά τρεις (3) ποσοστιαίες μονάδες, από το ύψος που είχε διαμορφωθεί την 1η.6.2020, οι ασφαλιστικές εισφορές των μισθωτών εργαζομένων σε φορείς εκτός δημόσιων υπηρεσιών, αποκεντρωμένων διοικήσεων, ΟΤΑ Α' και Β' βαθμού και νομικά πρόσωπα αυτών, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου εντός Γενικής Κυβέρνησης.

Με τα άρθρα 32 και 33 παρέχεται, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα, η δυνατότητα:

  • ρύθμισης τμηματικής καταβολής σε έως και είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις, των οφειλών από ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών, αυτοαπασχολούμενων και ελευθέρων επαγγελματιών, η καταβολή των οποίων παρατάθηκε μέχρι 30.4.2021, στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού,

  • επανένταξης στο ίδιο καθεστώς ρύθμισης με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις σε οφειλέτες ασφαλιστικών οφειλών, που είχαν υπαχθεί σε καθεστώς ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση καταβολής των δόσεων κατά τρείς (3) μήνες, στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού, αλλά απώλεσαν τη ρύθμιση κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος Ιουνίου 2020 έως και Οκτωβρίου 2020.

Με το άρθρο 34 παρατείνεται, έως την 31η.12.2023, ο προσωρινός διακανονισμός ασφαλιστικών οφειλών και αναστέλλεται η λήψη των μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, εφόσον οι οφειλέτες έχουν μέχρι την 30.4.2020 ενεργό προσωρινό διακανονισμό σύμφωνα με την περ. Α του άρθρου 48 του ν. 3943/2011 και υπό την προϋπόθεση ότι τηρούν τους όρους αυτού.

Με το άρθρο 35 εξομοιώνεται η αντιμετώπιση, ως προς την επικουρική ασφάλιση, των μισθωτών μηχανικών με τους έμμισθους δικηγόρους και προβλέπεται ότι από την 1η .1.2020 τα ποσά της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς επιμερίζονται κατά 50% σε εργοδότη και ασφαλισμένο.

Με το άρθρο 36 υπολογίζονται οριστικά οι ασφαλιστικές εισφορές, ετών 2017 έως και 2019, των ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων και αγροτών σύμφωνα με τις υποβληθείσες δηλώσεις φόρου εισοδήματος και τις τυχόν υποβληθείσες Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (Α.Π.Δ.), οι οποίες έχουν υποβληθεί έως την τελευταία μέρα του μήνα της δημοσίευσης του υπόψη σχεδίου νόμου, χωρίς να ληφθεί υπόψη το οριστικό φορολογητέο εισόδημα σε περίπτωση επανελέγχου των φορολογικών δηλώσεων από τη Φορολογική Διοίκηση.

Σύμφωνα με το άρθρο 40 θεωρούνται ασφαλιστικά ενήμερες προσωπικές εταιρίες, οι οποίες έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, και τηρούνται οι όροι της, λαμβάνοντας υπόψη μόνο τις οφειλές τους από τυχόν εργοδοτικές υποχρεώσεις και όχι τις οφειλές των φυσικών προσώπων που συμμετέχουν σε αυτές, όπως ισχύει.

Με το άρθρο 47 καταργείται η διάταξη του άρθρου 39 Α του ν. 4387/2016, με την οποία καθορίζονται τα ποσοστά της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς που καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι που προέρχονται από το τέως ΕΤΑΑ και οι αυτοαπασχολούμενοι απόφοιτοι σχολών ανώτατης εκπαίδευσης, που είναι εγγεγραμμένοι σε επιστημονικούς συλλόγους ή επιμελητήρια που έχουν τη μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου.

Με το άρθρο 63 τροποποιούνται — συμπληρώνονται διατάξεις του άρθρου 92 του ν. 4461/2017 σχετικά με την περιστασιακή εργασία εγγεγραμμένων ανέργων. Συγκεκριμένα προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η υπαγωγή στο συγκεκριμένο ευνοϊκό καθεστώς και των δικαιούχων επιδόματος μακροχρονίως ανέργων.

Με το άρθρο 64 ορίζεται ότι, το επίδομα αναζήτησης εργασίας στα πλαίσια δράσεων συμβουλευτικής που καταβάλλεται σε ανέργους είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση, στο Δημόσιο, στα ασφαλιστικά ταμεία ή στα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

Με το άρθρο 66 χορηγείται εφάπαξ οικονομική ενίσχυση στους δικηγόρους, μηχανικούς και οικονομολόγους που ασφαλίζονται στον e-Ε.Φ.Κ.Α., εφόσον έχουν ενταχθεί μεταξύ των μηνών Μαρτίου - Οκτωβρίου 2020 στους πληττόμενους Κ.Α.Δ. του Υπουργείου Οικονομικών, λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVlD-19.

Η ως άνω εφάπαξ οικονομική ενίσχυση απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ., τους Ο.Τ.Α., τα νομικά πρόσωπα των τελευταίων και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως επίσης δεν κατάσχεται από πιστωτικά ιδρύματα για οφειλές προς αυτά, ούτε συμψηφίζεται με οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα και δεν προσμετράται στο συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, οικογενειακό εισόδημα.

Με το άρθρο 67 θεσπίζεται ειδικό φορολογικό καθεστώς για τις οριζόμενες κοινωνικοασφαλιστικές παροχές που καταβάλλονται από τον Ο.Α.Ε.Δ..

«Σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα για αναδρομικά κληρονόμων θανόντων συνταξιούχων»:

Σε λειτουργία τέθηκε από την Πέμπτη 19/11/2020 η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία που δημιούργησαν η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ σε συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, όπου με αυτοματοποιημένη διαδικασία θα επιστραφούν οι μειώσεις της περιόδου Ιούνιου 2015 – Μάιου 2016 στους δικαιούχους κληρονόμους των συνταξιούχων που έχουν αποβιώσει (Σχετ: ΦΕΚ Β 4536/14/10/2020).

Οι κληρονόμοι των συνταξιούχων θα υποβάλλουν στο δικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή στην ενιαία ψηφιακή πύλη του δημοσίου (https://www.gov.gr/ipiresies/oikogeneia/apoleia) τα στοιχεία και τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για την επιστροφή των ποσών που δικαιούνται ανάλογα με το κληρονομικό τους δικαίωμα.

Η διαδικασία της υποβολής στην ηλεκτρονική υπηρεσία γίνεται σε δύο στάδια:

α. Στο πρώτο στάδιο κάθε ενήλικος δικαιούχος (η αίτηση για τους ανήλικους κληρονόμους υποβάλλεται από τον νόμιμο κηδεμόνα τους) θα πρέπει να υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση/υπεύθυνη δήλωση με όλα τα αναγκαία στοιχεία μέχρι 17/12/2020. Εφόσον διαθέτει τα ζητούμενα πιστοποιητικά τα επισυνάπτει ταυτόχρονα στην αίτησή τους.

β. Εφόσον δεν διαθέτει τα ζητούμενα πιστοποιητικά θα πρέπει μέχρι 28/2/2021 να επανέλθει στην υπηρεσία και να τα επισυνάψει στην αίτηση/υπεύθυνη δήλωση. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της απλούστευσης των διαδικασιών, οι δικαιούχοι/κληρονόμοι έχουν πλέον τη δυνατότητα να αντλήσουν ηλεκτρονικά, χωρίς καμία καθυστέρηση, τα εν λόγω δικαιολογητικά που ζητούνται με βάση το κληρονομικό δίκαιο από την ενιαία ψηφιακή πύλη του δημοσίου www.gov.gr .

Ειδικότερα ζητούνται από τους κληρονόμους να επισυνάψουν τα ακόλουθα πιστοποιητικά:

  1. Πιστοποιητικό περί μη Αποποίησης Κληρονομιάς.

  1. Πιστοποιητικό περί μη δημοσίευσης Διαθήκης.

  1. Πιστοποιητικό Πλησιεστέρων Συγγενών.

Επιστημονική Ομάδα της EPSILON NET A.E. και αρθρογραφία. Ουσιαστικά, σχολιασμός αυτή τη φορά πάνω στο «TAX ADMINISTRATION MONITOR ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020»: Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, η παρακολούθηση της Φορολογικής και Τελωνειακής Διοίκησης για τον Σεπτέμβριο του 2020. Παραθέτοντας τους σχετικούς πίνακες και όντας διανύοντας τον ένατο μήνα της πανδημίας με την έκδηλη απορρύθμιση της οικονομίας και συνεπώς των εισπράξεων της φορολογικής διοίκησης, σχολιάζουμε καλοπροαίρετα, όπως πάντα, τα στατιστικά δεδομένα της Ανεξάρτητης Αρχής.

Νίκος Καβουρίνος, Λογιστής – Φοροτεχνικός και «Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4: Προϋποθέσεις και πίνακες ανά κατηγορία δικαιούχων»: Μία ολοκληρωμένη και κωδικοποιημένη εργασία του γνωστού αρθρογράφου, στην οποία έχει προστρέξει μεγάλος αριθμός αναγνωστών, ζητώντας λύσεις σε επίμαχα θέματα πάνω σε μία βασική οικονομική συνιστώσα που εμφανίστηκε στον καιρό της πανδημίας, την «Επιστρεπτέα Προκαταβολή».

Βασίλης Πρασσάς, Εξειδικευμένος Σύμβουλος Εργασιακών Θεμάτων «Και εγένετο «Πραγματικός Μισθός»! Πως θα υπολογιστεί το Δώρο Χριστουγέννων (Παράδειγμα)»: Όπως αναφέρει ο έγκριτος αρθρογράφος της EPSILON NET A.E. «Μετά τις πολλαπλές εξαγγελίες για τον τρόπο που θα υπολογιστεί το Δώρο Χριστουγέννων και μετά τις συζητήσεις για το αν θα υπολογιστεί στα 534€ ή στον ονομαστικό μισθό τελικά καταλήξαμε (σύμφωνα με την οριστική εξαγγελία του κου Βρούτση) στην ενδιάμεση λύση που λέγεται «Πραγματικός Μισθός».

Τι σημαίνει στην πράξη όλο αυτό:

1. ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ: Θα πληρώσει το μέρος που του αναλογεί έως την 21η Δεκεμβρίου. Και όταν λέμε «μέρος που του αναλογεί» εννοούμε το δώρο που αναλογεί στην πραγματική εργασία.

2. ΚΡΑΤΟΣ: Θα πληρώσει το μέρος που του αναλογεί με βάση το τι έλαβε ο κάθε εργαζόμενος. Δηλαδή αν κάποιος εργαζόμενος έχει λάβει και επίδομα των 534€ αλλά και των 800€ τότε το Δώρο Χριστουγέννων που θα λάβει από το κράτος θα είναι αναλογικό αυτών των ποσών.». Αμέσως μετά, ο αρθρογράφος παραθέτει σχετικό άκρως διευκρινιστικό παράδειγμα.

Από τα σημαντικά γεγονότα της Εβδομάδας που πέρασε, όσον αφορά την οικογένεια της EPSILON NET A.E. και τα στελέχη της, η τηλεοπτική παρουσία του κ. Βασίλη Πρασσά. Στο σύνδεσμο «Ο Βασίλης Πρασσάς στο Mega, δίνει απαντήσεις για άδειες ειδικού σκοπού, έκτακτα επιδόματα για λογιστές αλλά και την αδικία που συντελείται για τους εποχικούς ξενοδοχοϋπαλλήλους» Καλεσμένος της πρωινής εκπομπής «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ MEGA» ήταν ο Βασίλης Πρασσάς, Σύμβουλος Εργασιακών Θεμάτων της Epsilon Net και απάντησε στα ερωτήματα των τηλεθεατών για τις άδειες ειδικού σκοπού.

Παράλληλα επιβεβαίωσε τις πληροφορίες για το έκτακτο επίδομα που πρόκειται να δοθεί σε οικονομολόγους, δικηγόρους, μηχανικούς τονίζοντας παράλληλα ότι ειδικά για τον ταλαιπωρημένο κλάδο των λογιστών, είναι πολύ λίγο. Βέβαια στα πλαίσια της συζήτησης ανέδειξε κι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει με τους εποχικούς ξενοδοχοϋπαλλήλους που ήταν σε αναστολή και πλέον ο εργοδότης οφείλει να τους αποδώσει επίδομα και αποζημίωση αδείας, κάτι το οποίο για πλήθος εργοδοτών θεωρείται αδιανόητο και θα έπρεπε το Υπουργείο Εργασίας να δώσει λύση και να αναλάβει το κόστος. Στον παραπάνω σύνδεσμο, μπορείτε να δείτε όλη τη συνέντευξη του κ. Πρασσά στην εκπομπή «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ MEGA», όπου δίνονται έγκυρες απαντήσεις σε έγκυρους και γνωστούς Δημοσιογράφους, από το στέλεχος του ομίλου μας.

Για την Εβδομάδα που έρχεται και για την δική σας εξυπηρέτηση, η Α.Α.Δ.Ε. μερίμνησε: «Έως τις 17:00 ανοιχτές οι ΔΟΥ για το κοινό από 23 Νοεμβρίου»:

«Σύμφωνα με την απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ Αριθμ. ΔΔΑΔ Α 1134399 ΕΞ 2020 καθορίζεται νέο ωράριο εργασίας, βαρδιών και ωρών εισόδου κοινού ε Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και λοιπών εξαιρετικών περιπτώσεων.

Τα σημαντικότερα σημεία της εγκυκλίου παρατίθενται παρακάτω:

Καθορίζουμε το ωράριο εργασίας και τις βάρδιες των υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.) καθώς και τις ώρες εισόδου του κοινού σε αυτές από 23/11/2020 και καθ’ όλη την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, ως εξής:

Ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων: 07:00-19:00.

Για το προσωπικό της πρωινής βάρδιας ισχύουν τα διακριτά ωράρια εργασίας 07:00 -15:00, 08:00-16:00 και 09:00-17:00.

Η παροχή εργασίας διεξάγεται εκ περιτροπής σε πρωινή βάρδια, απογευματινή βάρδια και εξ αποστάσεως εργασία.

Οι ώρες λειτουργίας για τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) διαμορφώνονται ως εξής:

1) Ώρες εισόδου του κοινού: 08.00-17.00.

2) Οι ταμειακές συναλλαγές πραγματοποιούνται από 08.00 έως 15.00.

3) Μεταξύ των ωρών 17:00 και 19:00 εξυπηρετούνται μόνο κλήσεις προς τη Γραμματεία των Δ.Ο.Υ. για τον προγραμματισμό συναντήσεων.

Το συναλλασσόμενο κοινό προσέρχεται στις ως άνω Υπηρεσίες μόνο κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης (ραντεβού) και εφόσον το αίτημά τους δεν δύναται να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο.».

Η Εβδομάδα που πέρασε θα μπορούσε να περιγραφεί ως καταστροφική από πλευράς πανδημίας για τη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά για το νομό και την πόλη της Θεσσαλονίκης. Μέσα σε αυτή την «μαυρίλα» και την «αναπνοή» της αρρώστιας, ο κάθε γλαφυρός σε άλλη περίπτωση «επιστήμονας του πληκτρολογίου», αποφαίνεται για το «τις φταίει». Φυσικά, κύριοι υπεύθυνοι είναι οι «ανεύθυνοι» φοιτητές που κατέκλυσαν την Συμπρωτεύουσα τον Σεπτέμβρη, το εορταστικό διάστημα μεταξύ 26 έως 28 Οκτωβρίου και η «τριφυλλή» ζωή των Θεσσαλονικέων, ακόμα και ο τουρισμός του Αυγούστου. Δυστυχώς, εκτός των άλλων, βρίσκει βήμα και ο κάθε «ανύπαρκτος» και έτσι ακούμε και βλέπουμε διάφορα που σε κάθε άλλη εποχή θα ήταν έως και διασκεδαστικά, πλέον όμως είναι τραγικά. Το πρόβλημα παραμένει, η καμπύλη των κρουσμάτων στην Συμπρωτεύουσα αρνείται να «οριζοντιωθεί» και σίγουρα από κάπου συνεχίζει να προέρχεται το πρόβλημα στην πόλη και γενικά στη Βόρεια Ελλάδα. Επειδή δε η Βόρεια Ελλάδα έχει το «προνόμιο» αλλά και το «δυστύχημα» στην παρούσα φάση να περιλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο μέρος των χερσαίων συνόρων της χώρας, κόσμος πάει και έρχεται, ή με οικονομικούς όρους, εργάτες γης, μη φορολογικοί κάτοικοι, πηγαινοέρχονται κάθε ημέρα εργαζόμενοι στην Ελλάδα και διαμένοντας κυρίως στην Αλβανία και στη Βουλγαρία. Βεβαίως και «δικοί μας» έξω καρδιά Συνέλληνες, κάθε βράδυ συνωστίζονται στον Προμαχώνα ώστε περνώντας τα σύνορα, να τους παραλάβουν Βουλγάρικα μεταφορικά μέσα και να καταλήξουν σε παρακείμενα των συνόρων Καζίνο, επειδή δεν μπορούν οι άνθρωποι άλλο αυτή την καταπίεση. Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι τους, σε όλο το μεγαλείο της. Στο ρυθμό αυτό λοιπόν, εκδόθηκε Απόφαση σχετικά με θέμα «Περιορισμός εισερχομένων προσώπων από τα χερσαία σύνορα και χερσαίων συνδέσεων»: Σύμφωνα με την Απόφαση Αριθμ. Δ1α/Γ.Π. οικ. 7434119-11-2020 καθορίζεται ο προσωρινός περιορισμός από τις 20 Νοεμβρίου 2020 και ώρα 06.00 έως και τις 4 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 23.59 εν όλω των χερσαίων (οδικών και σιδηροδρομικών) συνδέσεων προς και από την Επικράτεια για προληπτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Η είσοδος στην Επικράτεια μέσω του συνοριακού σημείου ελέγχου του Προμαχώνα επιτρέπεται για πρόσωπα, τα οποία: α) Έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν από την άφιξή τους στην Ελλάδα, β) φέρουν βεβαίωση της ως άνω διάγνωσης, στην αγγλική γλώσσα.

Η είσοδος στην Επικράτεια μέσω άλλων συνοριακών σημείων ελέγχου επιτρέπεται μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις και πάντως υπό την προϋπόθεση αρνητικής διάγνωσης:

α) Έλληνες πολίτες, κάτοχοι άδειας παραμονής, πρόσωπα που έχουν την κύρια κατοικία τους στην Ελλάδα, καθώς και πρόσωπα που εισέρχονται στη Χώρα για τις απολύτως αναγκαίες επαγγελματικές και ιατρικές μετακινήσεις που αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα δύνανται να εισέρχονται στη Χώρα μέσω των συνοριακών σημείων ελέγχου Κακαβιάς, Ευζώνων, Νυμφαίας και Κήπων.

β) Κάτοχοι Ειδικού Δελτίου Ταυτότητας Ομογενούς δύνανται να εισέρχονται στη Χώρα μέσω του συνοριακού σημείου ελέγχου Κακαβιάς.

γ) Η είσοδος οχημάτων νοσοκομειακής διακομιδής προερχόμενων από το Κόσοβο που εισέρχονται στην Επικράτεια για νοσηλεία των μεταφερόμενων ασθενών, οι οποίοι ανήκουν στο διπλωματικό, στρατιωτικό ή διοικητικό προσωπικό κρατών μελών της ΕΕ και της EULEX στο Κόσοβο, καθώς και των μελών των οικογενειών αυτών, σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης είναι δυνατή μέσω του συνοριακού σημείου ελέγχου Ευζώνων.

Επιβάλλεται ο κατ’ οίκον προσωρινός περιορισμός για επτά (7) ημέρες από την άφιξή τους, των προσώπων που εισέρχονται στη Χώρα.

Με καλά νέα δεδομένων των ανακοινώσεων των φαρμακευτικών εταιρειών, με τον «δικό μας» Θεσσαλονικιό Άκη Μπουρλά (επειδή στη Θεσσαλονίκη ως Άκη τον ξέρουνε) να μας δίνει συνεχώς ελπίδες, αλλά και με την πανδημία να μην δείχνει ακόμα τάσεις υποχώρησης παρά το Lock down και παρά το ότι οι πόλεις πιά φαντάζουν έρημες, με την «πυθία της ανάλυσης των λυμάτων» να μας δίνει ακριβείς βραχυπρόθεσμες προβλέψεις για το τι να περιμένουμε για την Εβδομάδα που έρχεται, (ποτέ δεν θα φανταζόμασταν τις τόσο σημαντικές μαντικές ικανότητες των λυμάτων), θα σας αφήσουμε και για μια ακόμα φορά θα σας προτρέψουμε να προστατεύσετε τους εαυτούς σας και όλους αυτούς που αγαπάτε. Η μάσκα στο σαγόνι δεν είναι «αντίσταση», η δυσκολία στην αναπνοή λόγω μάσκας, για τη συντριπτική πλειονότητα είναι ένας προσωπικός τους μύθος και σε κάθε περίπτωση, «προσωπικές ιδιαιτερότητες» και αντικομφορμισμός μπορεί να επιδειχθεί μετά την πανδημία και μάλιστα, χωρίς «αντίτιμο». Να είστε καλά, ψυχικά και σωματικά και να έχετε ένα ασφαλές και υγιές Σαββατοκύριακο.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Αναζήτηση tag...