08/11/19 | Αρχική > Αρθρογραφία > Ανασκόπηση της εβδομάδας

Η Εβδομάδα που πέρασε – Η Εβδομάδα που έρχεται

Ο χρόνος είναι υποκειμενικός. Αλλιώς δεν εξηγείται το μεγάλο «κενό» που έχει ο καθένας μας, δηλαδή αυτό των καλοκαιρινών διακοπών και γενικά του καλοκαιριού, που με την έλευση του Νοέμβρη, νομίζεις ότι δεν υπήρξε καμιά διακοπή στην καθημερινότητά σου. Περιέργως πως, θυμόμαστε με λεπτομέρεια κάθε δύσκολη στιγμή στη δουλειά μας τον Απρίλιο λ.χ. του 2019 και ως μια ξεθωριασμένη όμορφη ανάμνηση, τις ανέμελες στιγμές του Αυγούστου, δίπλα στη θάλασσα. Σε κάθε περίπτωση, έχει και το 2020 καλοκαίρι.

Το Σαββατοκύριακο της εβδομάδας που πέρασε, κυρίαρχο θέμα ήταν τα περίπου 9.000 super cars με Βουλγάρικες πινακίδες που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος και επιτρέπει την κυκλοφορία των οχημάτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας έως 6 μήνες στην ελληνική επικράτεια ενώ για διάστημα μεγαλύτερο της παραπάνω περιόδου οι κάτοχοι πρέπει να πληρώσουν υπέρογκα πρόστιμα. Έτσι, οι ελεγκτές της Κινητής Ομάδας Ελέγχου των Τελωνείων μαζί με την πρόσκληση για έλεγχο δίνουν στους ελεγχόμενους και μία πρόσκληση στην οποία αναγράφονται τα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει ο κάτοχος του οχήματος με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας. (Άρθρο 120 παρ. ε΄ Ν. 2960/2001). Ειδικά ζητούνται:

  • «Δικαιολογητικά παραμονής και διαμονής πάνω από 185 ημέρες στο εξωτερικό ετησίως πριν την ημερομηνία εισόδου του οχήματος στην Ελλάδα (Ν. 2960/2001 άρθρο 120 παρ. ε).
  • Μισθωτήριο συμβόλαιο κατοικίας στο εξωτερικό.
  • Παροχές εξωτερικού (φως, νερό, γκάζι, κ.λπ.) στο όνομα του εμπλεκόμενου προσώπου.
  • Συμβάσεις εργασίας και βεβαιώσεις εργασίας από τον εργοδότη για το υπό κρίση χρονικό διάστημα.
  • Άδεια κυκλοφορίας, τίτλο κυριότητας, τιμολόγια αγοράς και λοιπά στοιχεία νόμιμης κατοχής του οχήματος.
  • Ασφάλεια οχήματος.
  • Άδεια παραμονής και εργασίας εφόσον υπάρχουν (Ελλάδας και Εξωτερικού).
  • Εισιτήριο εισόδου οχήματος (συνοδευόμενο από την Car List του πλοίου) ή φορτωτική μεταφορική εταιρείας.
  • Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) στην Ελλάδα και αντίγραφα φορολογικών δηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δύο προηγούμενων ετών από την είσοδο του οχήματος στην Ελλάδα.
  • Στο έγγραφο που δίνουν οι ελεγκτές στους ιδιοκτήτες των οχημάτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας υπάρχει και υποσημείωση που αναφέρει πως τα ζητούμενα έγγραφα θα πρέπει να είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά από το Υπουργείο Εξωτερικών ή από Δικηγόρο που θα βεβαιώσει την πιστή μετάφραση.
  • Αν το ελεγχόμενο όχημα είναι ιδιοκτησίας τρίτου προσώπου, ο οδηγός του οχήματος θα πρέπει να μεταβεί στην Υπηρεσία, προσκομίζοντας όλα τα προαναφερόμενα δικαιολογητικά έγγραφα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον ιδιοκτήτη του οχήματος με ξένες πινακίδες.

Βελτιώσεις στο Θεσμικό πλαίσιο προστασίας της κύριας κατοικίας: Το Υπουργείο Οικονομικών θεσμοθετεί βελτιώσεις στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο προστασίας της κύριας κατοικίας με σκοπό τη διευκόλυνση των οφειλετών, έτσι ώστε περισσότεροι δικαιούχοι να μπορούν να ενταχτούν στις προστατευτικές ρυθμίσεις του νόμου. Οι αλλαγές αφορούν τόσο σε νέες αιτήσεις που θα υποβληθούν όσο και σε αιτήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Αναλυτικότερα, επιτρέπεται πλέον να υποβάλουν αίτηση για να προστατέψουν την κύρια κατοικία τους και όσοι διαμένουν σε μισθωμένο ή παραχωρημένο ακίνητο, εκτός της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται η κύρια κατοικία τους. Αφορά κυρίως σε όσους διαμένουν σε άλλη πόλη λόγω της εργασίας τους, π.χ. σώματα ασφαλείας, γιατροί, εκπαιδευτικοί κλπ.

Σε περιπτώσεις που υπάρχουν περισσότεροι του ενός ιδιοκτήτες, δίνεται η δυνατότητα προστασίας ολόκληρης της κατοικίας, με αίτηση μόνο του ενός συνιδιοκτήτη. Διευκολύνονται έτσι, συγγενείς, διαζευγμένα ζευγάρια κλπ.

Ακόμη, ρυθμίζεται η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για οφειλέτες που βρίσκονται αποδεδειγμένα σε διάσταση, κατά τρόπο ώστε να μην χρειάζεται πλέον η συνυπογραφή της αίτησης από το έτερο εν διαστάσει μέλος.

Περαιτέρω, δικαιούνται της κρατικής επιδότησης όλοι οι συνιδιοκτήτες που αιτούνται της προστασίας της κύριας κατοικίας.

Για πρώτη φορά μάλιστα, παρέχεται η δυνατότητα να συμμετέχει εγγυητής μικρότερης ηλικίας σε περιπτώσεις ηλικιωμένων οφειλετών, οι οποίοι δεν μπορούσαν να ωφεληθούν από τη ρύθμιση των δόσεων σε βάθος 25-ετίας.

Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους οφειλέτες που έχουν λάβει στεγαστικό δάνειο από εταιρείες παροχής πιστώσεων (ανώνυμες εταιρείες που νόμιμα παρέχουν δάνεια) να ρυθμίζουν τις οφειλές τους και να προστατεύουν την κύρια κατοικία τους μέσω της πλατφόρμας.

Τέλος, εάν χρειαστεί κάποια αίτηση να επανυποβληθεί λόγω ελλείψεων ή σφαλμάτων, διατηρείται η προστασία της κύριας κατοικίας κατά το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την επανυποβολή.

Ενδιαφέρει τους ιδιοκτήτες ακινήτων που ρευματοδοτούνται: Από τις αρχές του 2020 θα είναι σε θέση οι δήμοι να καθορίζουν τα δημοτικά τέλη με βάση τα πραγματικά τετραγωνικά μέτρα κάθε σπιτιού που δηλώνονται στο Ε9, ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος σε συνέντευξη του στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.

Όπως εξήγησε αυτό κατέστη δυνατό χάρη στη διασταύρωση των τετραγωνικών που δηλώνονται στο Ε9 με αυτών στους λογαριασμούς της ΔΕΗ που επιτυγχάνεται μέσα από τη συνεργασία των υπουργείων Ψηφιακής Πολιτικής και Εσωτερικών με την ΑΑΔΕ. Ο κ. Θεοδωρικάκος έσπευσε πάντως να διευκρινίσει ότι για τυχόν αποκλίσεις των δηλωμένων τετραγωνικών στη ΔΕΗ και των πραγματικών, δεν θα πληρωθούν αναδρομικά τέλη ή πρόστιμα.

Διαθέσιμο είναι το σύστημα για υποβολή των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων από νομικά πρόσωπα του μη χρηματοπιστωτικού τομέα στην Τράπεζα της Ελλάδος, μέσω της ιστοσελίδας https://iris.bankofgreece.gr/.

Σκοπός του Πληροφοριακού Συστήματος IRIS (Internet Reporting Information System) είναι η υποστήριξη της ασφαλούς ανταλλαγής στοιχείων μεταξύ της Τράπεζας της Ελλάδος και εξωτερικών φορέων (πιστωτικών ιδρυμάτων, ασφαλιστικών εταιρειών, κλπ.) μέσω του Διαδικτύου (Internet).

Στην παρούσα φάση, η παραπάνω ανταλλαγή στοιχείων υλοποιείται:

  1. Με αποστολή ενός ή περισσότερων αρχείων στην Τράπεζα της Ελλάδος (όπως π.χ. τα αρχεία με τα στοιχεία του Ισοζυγίου Πληρωμών ή της Λογιστικής Κατάστασης που αποστέλλονται στην Τράπεζα της Ελλάδος σε μηνιαία βάση από τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας).
  2. Με παραλαβή ενός ή περισσότερων αρχείων από την Τράπεζα της Ελλάδος (όπως π.χ. τα αντίγραφα λογαριασμών δημόσιων οργανισμών που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος).

Η αποστολή αρχείων προς την Τράπεζα της Ελλάδος ή η παραλαβή αρχείων από αυτήν, μπορεί να γίνει με δύο τρόπους:

  1. Μέσω μιας φόρμας «αποστολής αρχείων» (upload Form), ή αντίστοιχα μιας φόρμας «παραλαβής αρχείων» (download Form), την οποία χρησιμοποιεί ένας εξουσιοδοτημένος χρήστης για λογαριασμό του εξωτερικού φορέα στον οποίο ανήκει (User to Application - U2A).
  2. Μέσω Υπηρεσιών Ιστού (Web Services). Στην περίπτωση αυτή η ανταλλαγή των αρχείων γίνεται με επικοινωνία μεταξύ δύο προγραμμάτων (Application to Application - A2A), ενός από τη μεριά του εξωτερικού φορέα και ενός από τη μεριά της Τράπεζας της Ελλάδος.

Δημοσιεύτηκε η με αριθμό Α.1413/4.11.2019 (ΦΕΚ Τεύχος B’ 4061/07.11.2019) Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. με θέμα την «Διαδικασία διενέργειας κατά προτεραιότητα μερικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. από το γραφείο σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραβάσεις μη έκδοσης ή έκδοσης ανακριβούς φορολογικού στοιχείου/ λογιστικού αρχείου (παραστατικού)». Ειδικά:

  • Σε περίπτωση που, κατά τη διενέργεια μερικών επιτόπιων ελέγχων για την διαπίστωση της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, εκδίδεται από τον Προϊστάμενο, της αρμόδιας Ελεγκτικής Υπηρεσίας εντολή μερικού φορολογικού ελέγχου, τηρούμενης της διαδικασίας του άρθρου 28 του Ν. 4174/2013 .
  • Στην εντολή φορολογικού ελέγχου που εκδίδεται σύμφωνα με τα ανωτέρω γίνεται αναφορά ότι αυτή εκδίδεται κατ' εφαρμογή της παρούσας Απόφασης.
  • Οι εντολές φορολογικού ελέγχου εκδίδονται για τη φορολογία εισοδήματος και Φ.Π.Α., αμελλητί μετά τη λήξη της προβλεπόμενης, από τις κατά περίπτωση διατάξεις, προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων της κάθε μιας από τις φορολογίες αυτές,
  • Οι εντολές φορολογικού ελέγχου κοινοποιούνται στον φορολογούμενο εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την έκδοσή τους.
  • Παρέχεται η δυνατότητα για υποβολή εκπρόθεσμης αρχικής ή τροποποιητικής δήλωσης μετά την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου και μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου.
  • Στην έκθεση ελέγχου, που συντάσσεται στο πλαίσιο διενέργειας των προαναφερόμενων μερικών ελέγχων γραφείου, διατυπώνεται ρητή επιφύλαξη για το δικαίωμα της Φορολογικής Διοίκησης να επανέλθει, σε επόμενο χρόνο, με άλλη εντολή, που εμπεριέχει τη συγκεκριμένη φορολογική περίοδο, για να διενεργήσει άλλο μερικό ή πλήρη έλεγχο.

Και φυσικά, για το τέλος της εργασιακής εβδομάδας, το πολυαναμενόμενο φορολογικό νομοσχέδιο. Με Δελτίο Τύπου το Υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε την έναρξη της διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο».

Με το φορολογικό νομοσχέδιο η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη όσα είχε δεσμευθεί πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια:

  • μειώνονται μαζικά φόροι εισοδήματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, αντί να αυξάνονται,
  • επιβραβεύεται η επιχειρηματικότητα προς όφελος των εργαζομένων και της πραγματικής οικονομίας,
  • αντιμετωπίζονται ευνοϊκά δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και παροχές υπέρ των εργαζομένων,
  • προσελκύονται ξένοι επενδυτές στην Ελλάδα, αντί να διώχνονται, με κίνητρα να επενδύσουν στην Ελλάδα.

Με λίγα λόγια, το φορολογικό νομοσχέδιο βάζει τα θεμέλια για την οικονομική αναγέννηση της Ελλάδας.

Το Υπουργείο Οικονομικών θέτει από τις 7 Νοεμβρίου 2019, ημέρα Πέμπτη, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο».

Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός και οικονομικός εταίρος, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 15.11.2019, ημέρα Παρασκευή και ώρα 08:00 π.μ.

Α. Βασικό πυλώνα των εισηγούμενων διατάξεων αποτελεί η φορολογική ελάφρυνση των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων που τα τελευταία έτη επιβαρύνθηκαν σημαντικά, με την υιοθέτηση ευνοϊκότερων φορολογικών συντελεστών. Οι κυριότερες φορολογικές ελαφρύνσεις περιλαμβάνουν:

-Μείωση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από το 28% που είναι σήμερα στο 24% για το 2019, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.

-Καθιέρωση εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή 9% για φυσικά πρόσωπα, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, μισθωτούς και συνταξιούχους, από 22% που είναι σήμερα. Με τη μείωση αυτή αναμένεται να ευνοηθούν όχι μόνο όσοι έχουν εισόδημα κάτω των 10.000 ευρώ, αλλά το σύνολο των φορολογουμένων, αφού το εισόδημά τους φορολογείται κλιμακωτά. Επιπλέον, μειώνονται κατά μία ποσοστιαία μονάδα και οι συντελεστές για τα υψηλότερα εισοδήματα.

-Καθιέρωση χαμηλού φορολογικού συντελεστή 10% για τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα.

-Μείωση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στο 95% του φόρου που προκύπτει για τα Νομικά πρόσωπα (για το 2018).

Επιπρόσθετα, αναπροσαρμόζονται οι μειώσεις από το φόρο εισοδήματος για τη διατήρηση του αφορολογήτου, εφαρμόζονται μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ για τη στήριξη ευπαθών ομάδων (βρεφική προστασία), καθώς και για την κοινωνική προστασία και αποκαθίστανται διαπιστωμένες ανισότητες σε βάρος ευπαθών κοινωνικών ομάδων, ήτοι:

-Αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, ανεξαρτήτως αριθμού αυτών.

-Απαλλαγή από την εισφορά αλληλεγγύης όλων των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% ανεξαρτήτως της μορφής της αναπηρίας.

-Μείωση του ΦΠΑ για τα βρεφικά είδη από το 24% που είναι σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%.

-Μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη των μοτοσικλετιστών και τα παιδικά καθίσματα από το 24% που είναι σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%.

Β. Συγκαταλέγονται σημαντικά κίνητρα για την προσέλκυση άμεσων ξένων κεφαλαίων και επενδύσεων.

Με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, αποσαφηνίζεται και απλουστεύεται η νομοθεσία για τη φορολογική κατοικία ενώ παράλληλα θεσπίζεται εναλλακτικός τρόπος φορολόγησης των εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης με πληρωμή ετήσιου κατ’ αποκοπή φόρου στις περιπτώσεις επενδύσεων άνω των 500.000 ευρώ.

Περαιτέρω, μειώνεται ο συντελεστής φορολόγησης των μερισμάτων από 10% σε 5% και θεσπίζεται η υπό όρους απαλλαγή νομικών προσώπων που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας από το φόρο υπεραξίας μεταβίβασης τίτλων συμμετοχής.

Επίσης, προβλέπεται απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος και την εισφορά αλληλεγγύης των τόκων εταιρικών ομολόγων εισηγμένων σε οργανωμένη αγορά.

Γ. Εισάγονται μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας σε σημαντικούς κλάδους με συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας και που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Ειδικότερα:

-Αναστέλλεται η επιβολή ΦΠΑ στις οικοδομές με άδεια από 1-1-2006 και εφεξής και του φόρου υπεραξίας στη μεταβίβαση ακινήτων.

-Εισάγονται κίνητρα για την πραγματοποίηση εργασιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, με τη χορήγηση έκπτωσης φόρου 40% για δαπάνες των σχετικών εργασιών.

Δ. Εισάγονται φορολογικά μέτρα για την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης, όπως:

-Η εισαγωγή δέσμης μέτρων για την προώθηση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, παρακολουθώντας βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών-μελών.

-Η ενίσχυση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και των παροχών στους εργαζόμενους, δίδοντας:

1. Έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων για τις δαπάνες που αφορούν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,

2. Παροχή κινήτρων στις επιχειρήσεις προκειμένου να επιλέγουν την αγορά ή τη χρηματοδοτική μίσθωση οικολογικών αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για τη χορήγησή τους στους εργαζομένους τους.

Ε. Σημαντική παρέμβαση στην κατεύθυνση της διαφάνειας και του περιορισμού της φοροδιαφυγής είναι οι ρυθμίσεις για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών που περιλαμβάνουν:

-Μείωση του ορίου από τα 500 στα 300 ευρώ για τις συναλλαγές με μετρητά. Οι αγορές άνω των 300 ευρώ πρέπει να πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικές συναλλαγές.

-Οι μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και εισοδηματίες θα πρέπει να πραγματοποιούν δαπάνες ίσες με το 30% του πραγματικού τους εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα, με ποινή 22% επί της διαφοράς, σε περιπτώσεις που δεν επιτευχθεί το ανωτέρω όριο.

Επιπρόσθετα ,θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέραν των ανωτέρω:

1. Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης.

2. Σε περίπτωση που έχουν πραγματοποιηθεί δαπάνες που αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, δανειακές υποχρεώσεις προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ενοίκια, οι οποίες υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών περιορίζεται από το τριάντα τοις εκατό (30%) στο είκοσι τοις εκατό (20%).

3. Στον φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί ο λογαριασμός, το όριο δαπανών περιορίζεται στις πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000 €).

4. Προβλέπονται εξαιρέσεις για φορολογούμενους που έχουν αντικειμενικές δυσκολίες χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.

Τέλος, στο πλαίσιο ενίσχυσης της φορολογικής συμμόρφωσης προτείνονται τροποποιήσεις αναφορικά με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και αύξηση του αριθμού των δόσεων των υφιστάμενων ρυθμίσεων (πάγια ρύθμιση).

Δεδομένης της σπουδαιότητας του παρόντος νομοσχεδίου για την ανάταξη της οικονομίας εντός του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής της Χώρας, το Υπουργείο Οικονομικών σας καλεί να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας για τη βελτίωση των διατάξεων του παρόντος.

Επί των ανωτέρω: Στη θέσπιση πλαφόν στις 20.000 ευρώ για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που θα πρέπει να διενεργούν οι φορολογούμενοι από το 2020 προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Πρόκειται για το ύψος των δαπανών που γίνονται με ηλεκτρονικές πληρωμές, οι οποίες θα πρέπει να αντιστοιχούν, ως ποσοστό, στο 30% του ετήσιου εισοδήματος των φορολογούμενων. Σημειώνεται ότι οι φορολογούμενοι που δεν θα συγκεντρώνουν τις ηλεκτρονικές δαπάνες που θα απαιτούνται θα επιβαρύνονται με φόρο 22% επί της διαφοράς μεταξύ του πραγματικού και του απαιτούμενου ποσού.

Περαιτέρω, με βάση το πραγματικό και όχι το τεκμαρτό εισόδημα θα γίνεται ο υπολογισμός του ορίου 30% των ηλεκτρονικών αποδείξεων που θα προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.

Επίσης, σ' αυτό θα περιλαμβάνεται ειδική ρύθμιση για συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογουμένων που δεν μπορούν για αντικειμενικούς λόγους να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσοστό.

Πλούσια η νομοθετική φορολογική ύλη της εβδομάδας που πέρασε και για την εβδομάδα που έρχεται, θα προτείναμε να μετέχετε όλοι στη διαδικασία διαβούλευσης του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, επειδή, τουλάχιστον πρέπει να προσπαθούμε, για να μην αποφασίζουν άλλοι για εμάς, χωρίς εμάς. Χωρίς να θέλουμε να σας χαλάσουμε την διάθεση του διημέρου, να σας υπενθυμίσουμε πως έχουν ήδη αναρτηθεί τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το 2020, μπορείτε να τα πληρώσετε έως και την 31/12/2019 και η αξία είναι η ίδια με αυτή που πληρώσατε και πέρυσι, έτσι για να μην υφίστανται ανεκπλήρωτες προσδοκίες.

Αν και υδάτινες μάζες επισκέπτονται την χώρα μας, η θερμοκρασία λόγω των νότιων ανέμων καλά κρατεί, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις τελειώνουν αύριο Σάββατο και η αγορά μας περιμένει για μια τελευταία επίσκεψη, όπου που ξέρετε, μπορεί να βρείτε αυτό που ψάχνατε, στην τιμή που επιθυμείτε. Σε κάθε περίπτωση, χαμογελάστε και απολαύστε ένα ακόμα όμορφο Σαββατοκύριακο, μαζί με πρόσωπα που αγαπάτε. Να είστε πάντα καλά.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Φορολογικοί συντελεστές, Επενδύσεις, Δημόσια διαβούλευση, προστασία πρώτης κατοικίας, Ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, Οφειλέτης, πινακίδες κυκλοφορίας, ηλεκτρονική πλατφόρμα, Στεγαστικό δάνειο, Ηλεκτρονικές πληρωμές, Έλεγχος, Υποβολή οικονομικών καταστάσεων στην ΤτΕ, Ξένες πινακίδες