11/10/19 | Αρχική > Αρθρογραφία > Ανασκόπηση της εβδομάδας

Η Εβδομάδα που πέρασε – Η Εβδομάδα που έρχεται

Δευτέρα της εβδομάδας που πέρασε και η εβδομάδα ξεκίνησε με αντίστροφη μέτρηση ως προς την εκπνοή της προθεσμίας για την ένταξη στην ρύθμιση για οφειλές προς την εφορία σε 120 δόσεις, μετά και από την παράταση των 7 ημερών που δόθηκε από το υπουργείο Οικονομικών. Έτσι λοιπόν τα μεσάνυχτα της Δευτέρας έκλεισε η ηλεκτρονική πλατφόρμα και όσοι οφειλέτες δεν εντάχθηκαν στη ρύθμιση θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή αναγκαστικών μέτρων, όπως κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και ακινήτων.

Μετά από την εκπνοή, Δελτίο Τύπου εξέδωσε το γραφείο τύπου του Υπ. Οικονομικών, σύμφωνα με το οποίο:

«Ιδιαίτερα θετικός εκτιμάται ο απολογισμός της κυβερνητικής νομοθετικής πρωτοβουλίας αναφορικά με τη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στην εφορία, καθώς οι πολίτες έσπευσαν μαζικά να υπαχθούν σε αυτή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι υπέβαλαν αιτήσεις ρύθμισης 722.109 οφειλέτες, για συνολικές οφειλές ύψους 7,1 δισ. ευρώ.

Από αυτές, 217.276 αιτήσεις είναι ακόμη εκκρεμείς.

Συνεπώς, 1 στους 3 οφειλέτες συμπολίτες μας έχει υπαχθεί στη ρύθμιση, έχοντας ληξιπρόθεσμες οφειλές ποσού μεγαλύτερου των 1.500 ευρώ.

Η επιτυχία αυτή καθίσταται ακόμα μεγαλύτερη αν ληφθεί υπόψη ότι το 70% του συνόλου των οφειλετών αντιστοιχεί σε μικροοφειλέτες με χρέος έως 500 ευρώ και οι οποίοι δεν είχαν ουσιαστικό λόγο να ενταχθούν στη ρύθμιση, καθώς και σε οφειλέτες με χρέη παλαιών ετών των οποίων η είσπραξη καθίσταται ιδιαιτέρως δύσκολη».

Ο Προϋπολογισμός του 2020, ίσως είναι το κυριότερο θέμα της εβδομάδας που πέρασε. Με αφορμή την κατάθεση του προσχεδίου του Προϋπολογισμού στη Βουλή από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, ο αρμόδιος Υφυπουργός Δημοσιονομικής Πολιτικής κ. Θόδωρος Σκυλακάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2020 προβλέπει σημαντική αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης από το 1,5% που παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019 στο 2,8% για το 2020. Σηματοδοτεί έτσι μια ριζική στροφή της οικονομικής πολιτικής από την υπερφορολόγηση και την αποεπένδυση, προς την ανάπτυξη, την απασχόληση και την αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων όλων των πολιτών.

Προβλέπει επίσης μείωση της ανεργίας (από το 17,4% στο 15,6%) και σημαντική αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης (+1,8%) και των επενδύσεων (+13,4%), που αντανακλούν στην αύξηση των διαθεσίμων εισοδημάτων όλων των πολιτών, μέσω της μείωσης των συντελεστών στη φορολογία εισοδήματος και της αναθέρμανσης της οικονομικής δραστηριότητας. Συνολικά τα μέτρα αναθέρμανσης της Οικονομίας μαζί με τις νέες κοινωνικές πρωτοβουλίες φτάνουν τα 1200 εκ. ευρώ και περιλαμβάνουν όλα όσα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη ομιλία του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τα οποία αφορούν δημοσιονομικά το 2020.

Το 2020 λαμβάνονται ταυτόχρονα μέτρα διεύρυνσης της φορολογικής βάσης (ηλεκτρονικές συναλλαγές, φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας με βάση τις πραγματικές αξίες ακινήτων κ.α.) και εξορθολογισμού των δαπανών και των εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης. Με τις δράσεις αυτές εξασφαλίζεται δημοσιονομικός χώρος για την μείωση της φορολογίας και την προώθηση της ανάπτυξης και ταυτόχρονα καλύπτεται το δημοσιονομικό κενό που κληρονόμησε η νέα κυβέρνηση για το 2020 (όπως και για το τρέχον έτος), με την ταυτόχρονη διασφάλιση του συμφωνηθέντος κατά πρόγραμμα πρωτογενούς πλεονάσματος, που θα ανέλθει το 2020 στο 3,56% του ΑΕΠ.

Ο προϋπολογισμός του 2020 θέτει τις βάσεις για τον τερματισμό της υπερφορολόγησης και της αποεπένδυσης που χαρακτήρισαν την περίοδο 2016-2018, στη διάρκεια της οποίας ασκήθηκε περιοριστική πολιτική ύψους 11,4 δισ. ευρώ, πέραν και επιπλέον των υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων που είχαν συμφωνηθεί με τους πιστωτές και δημιουργεί το δημοσιονομικό χώρο για την πυροδότηση ενός ενάρετου κύκλου οικονομικής προόδου για τα επόμενα χρόνια. Μια νέα κυβέρνηση εφαρμόζει μια καινούρια οικονομική πολιτική με την φιλοδοξία να θέσει τις βάσεις για μια νέα εποχή για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.».

Ένα ακόμη βήμα προς την επάνοδο σε πλήρη κανονικότητα, έκανε την Τρίτη το Ελληνικό Δημόσιο, αντλώντας χρηματοδότηση 1,5 δισ. ευρώ από τις διεθνείς αγορές με ιστορικά χαμηλό επιτόκιο, 1,54%. Σημειώνεται ότι η δεύτερη επιτυχής έξοδος του Ελληνικού Δημοσίου στις διεθνείς αγορές, μετά τις εθνικές εκλογές του περασμένου Ιουλίου, έφερε το επιτόκιο του δεκαετούς ομολόγου στο ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 1,54% από 3,9% που ήταν το επιτόκιο για την αντίστοιχης διάρκειας έκδοση που είχε πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο.

Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας και ΕΦΚΑ. Με το έγγραφο Δ.ΕΙΣΦ.Μ/592/1178153 του ΕΦΚΑ επισημαίνονται τα ακόλουθα ως προς τη διαδικασία χορήγησης Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας σε εργοδότες - Νομικά Πρόσωπα.

Με τις διατάξεις των Άρθρων 23, 24, 25, 26, 27 και 28 του Ν. 4611/19, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τις πράξεις και συναλλαγές για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας, οι προϋποθέσεις χορήγησης και η διάρκειά του.

Ειδικότερα, στις διατάξεις της παρ. (ββ) του Ν.4611/2019, ορίζεται ότι: "Για τα νομικά πρόσωπα λαμβάνονται υπόψη οι οφειλές τους από τυχόν εργοδοτικές υποχρεώσεις, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Ειδικά για τις προσωπικές εταιρίες, λαμβάνονται υπόψη τόσο οι οφειλές τους από τυχόν εργοδοτικές υποχρεώσεις όσο και οι οφειλές των φυσικών προσώπων που συμμετέχουν σε αυτές».

Δεδομένου ότι στις διατάξεις του Άρθρου 29 του ως άνω Νόμου, ορίζεται ότι για την εφαρμογή των προβλεπόμενων από τις ανωτέρω διατάξεις, απαιτείται η έκδοση Υπουργικής Απόφασης, με την οποία θα ρυθμίζεται η διαδικασία χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας και της βεβαίωσης οφειλής, τυχόν απαλλαγές από την υποχρέωση προσκόμισής τους, το περιεχόμενό τους και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια και στις διατάξεις του Άρθρου 30 ότι η ισχύς των άρθρων 23 έως 28 αρχίζει από τη δημοσίευση της Απόφασης του Άρθρου 29, επισημαίνεται ότι:

Μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης από το νόμο Υπουργικής Απόφασης, εξακολουθούν να ισχύουν οι οδηγίες του εγγράφου Αρ. Πρωτ.: ΔΕΙΣΦΜΜ/1228/1490270/15-11-2017 που έχει εκδοθεί από τη Γενική Διεύθυνση Εισφορών.

Επομένως, έως την έκδοση της κατ' εξουσιοδότηση Υπουργικής Απόφασης, για τους εργοδότες Νομικά Πρόσωπα, που αιτούνται Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας, δε θα ερευνάται η ατομική ασφαλιστική ενημερότητα των προσώπων που έχουν ασφαλιστέα ιδιότητα λόγω της συμμετοχής τους σε Νομικό Πρόσωπο.

Τετάρτη που μας πέρασε και χαράς Ευαγγέλια για τους «ελεύθερους επαγγελματίες». Πιστώθηκαν 100.695.867,69 εκ. ευρώ στους λογαριασμούς 86.187 ελεύθερων επαγγελματιών. Πρόκειται για τα ποσά που έχουν προκύψει από την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2018.

Συνολικά θα επιστραφούν ή θα συμψηφιστούν με μελλοντικές οφειλές 215.193.494,99εκ. ευρώ σε 264.631 ασφαλισμένους ως αποτέλεσμα της εκκαθάρισης εισφορών του έτους 2018 με βάση τα εισοδήματα του 2017 έναντι των εισοδημάτων του 2016 που αρχικά είχαν λογισθεί και καταβληθεί.

Οι ασφαλισμένοι που δεν θα δουν επιστροφές στους λογαριασμούς τους οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχουν συμπληρώσει το i-Bank τους. Σε αυτούς δίνεται η δυνατότητα μπαίνοντας στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr ->ηλεκτρονικές υπηρεσίες-> Ατομικά Στοιχεία «Στοιχεία Επικοινωνίας» να το καταχωρήσουν.

Κατατέθηκε στη βουλή από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων το πολυνομοσχέδιο με τίτλο «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις».

Με το Μέρος ΙΣΤ' του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με τη λειτουργία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.).

Ειδικότερα:

  • Επανακαθορίζονται ο σκοπός και οι υπόχρεοι εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ.
  • Συνιστάται:
    στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, Υπηρεσία Υποστήριξης και Ανάπτυξης των Πληροφοριακών Συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. & ΥΜΣ, η οποία συγκροτείται σε επίπεδο Τμήματος ή Διεύθυνσης,
  • Καταργείται το Εποπτικό Συμβούλιο ως όργανο εποπτείας του Γ.Ε.ΜΗ. και η αρμοδιότητα αυτή ασκείται εφεξής, από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
  • Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη διαδικασία ολοκλήρωσης των εγγραφών στο Γ.Ε.ΜΗ., τη διαλειτουργικότητα αυτού, την εμπορική δημοσιότητα του Γ.Ε.ΜΗ, τις πράξεις και τα στοιχεία που υποβάλλονται σε εμπορική δημοσιότητα στο Γ.Ε.ΜΗ. κ.λπ.
  • Επικαιροποιείται η διαδικασία Καταχώρισης και Δημοσίευσης των σχετικών πράξεων και στοιχείων στο Γ.Ε.ΜΗ.
  • Εξειδικεύονται τα ανταποδοτικά τέλη Γ.Ε.ΜΗ.
  • Αναπροσαρμόζονται οι διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται με μορφή προστίμου για παράβαση των υπό ψήφιση διατάξεων από τους υπόχρεους.

Περαιτέρω, με το Μέρος ΙΒ του πολυνομοσχεδίου ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Επιπλέον, με το άρθρο 211 του σχεδίου νόμου, επέρχονται τροποποιήσεις επί του «Πόθεν Έσχες» και συγκεκριμένα:

  • Η υποβολή των παραστατικών προσδιορισμού της αξίας των περιουσιακών στοιχείων που αποκτήθηκαν πριν ο υποκείμενος καταστεί υπόχρεος της δήλωσης, γίνεται εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα.
  • Περιλαμβάνει στην δήλωση τις δανειακές υποχρεώσεις προς ημεδαπά και αλλοδαπά πιστωτικά και τραπεζικά ιδρύματα, λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου και φυσικά πρόσωπα κατά την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους, εφόσον κάθε μία από αυτές υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.
  • Όσον αφορά τις Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης των τριών (3) ετών, οι οποίες συνυποβλήθηκαν, μετά την υπ' αριθμό. Α 2649/2017 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ύστερα από προσφυγή των Ενώσεων Δικαστικών Λειτουργών, ορίζεται ότι, εφόσον απαιτείται, η άρση τραπεζικού, χρηματιστηριακού, φορολογικού και επαγγελματικού απορρήτου είναι προϋπόθεση για την ολοκλήρωση κάθε ελέγχου αρμοδιότητας της Επιτροπής.
  • Μέχρι την 31η Μαρτίου 2020 με απόφαση του Προέδρου της Βουλής και των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης καθορίζεται ενιαίος κανονισμός διαδικασιών ελέγχου δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης για όλα τα όργανα ελέγχου του παρόντος νόμου.
  • Εντός τριάντα (30) ημερών από την πάροδο της προθεσμίας που ορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3213/2003 επιτρέπεται η υποβολή δήλωσης ύστερα από πληρωμή ηλεκτρονικού παράβολου ποσού διακοσίων (200) ευρώ για τους υπόχρεους που υποβάλλουν δήλωση στην επιτροπή ελέγχου του άρθρου 3Α και πενήντα (50) ευρώ για τους λοιπούς υπόχρεους. Μετά την πάροδο των τριάντα (30) ημερών του προηγουμένου εδαφίου, η υποβολή δήλωσης επιτρέπεται ύστερα από πληρωμή ηλεκτρονικού παράβολου ποσού τετρακοσίων (400) ευρώ για τους υπόχρεους που υποβάλλουν δήλωση στην επιτροπή ελέγχου του άρθρου 3Α και εκατό (100) ευρώ για τους λοιπούς υπόχρεους.
  • Αντικαθίσταται η παράγραφος 8 του άρθρου 24 του ν. 3023/2002 και ορίζεται ότι «Για κάθε παράβαση της περ. α' της παρ.1 του άρθρου 11 επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι 5% της τελευταίας, κάθε φορά, καταβληθείσας προς το κόμμα ή το συνασπισμό τακτικής χρηματοδότησης ή πρόστιμο μέχρι δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, αν πρόκειται για κόμμα ή συνασπισμό που δεν λαμβάνει κρατική χρηματοδότη.».

Δείτε το πλήρες κείμενο του Σχεδίου Νόμου και της Αιτιολογικής Έκθεσης.

Δεδομένου ότι η εβδομάδα που πέρασε, ήταν εβδομάδα νομοθετικού, φορολογικού και εργατικού «οργασμού» η Α.Α.Δ.Ε., στον «χορό» αυτόν, δημοσίευσε την απόφαση Ε.2182/2019, σύμφωνα με την οποία εκτός από τη ζημία από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας μέσω μόνιμης εγκατάστασης στην αλλοδαπή, για τη ζημία από την άσκηση οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της επιχειρηματικής δραστηριότητας της επιχείρησης εφαρμόζεται αποκλειστικά η παρ.1 του άρθρου 27 του Κ.Φ.Ε. Κατά συνέπεια, σε περίπτωση που κατά την πώληση συμμετοχών, οι οποίες δεν αποτελούν μέρος περιουσίας μόνιμης εγκατάστασης στην αλλοδαπή, προκύψει ζημία, η ζημία από τη συναλλαγή αυτή εκπίπτει με τις προϋποθέσεις των διατάξεων των άρθρων 22 και 23 του Κ.Φ.Ε. Περαιτέρω, εάν τυχόν το αποτέλεσμα της χρήσης, στο οποίο περιλαμβάνεται και το ανωτέρω αρνητικό στοιχείο, είναι τελικά ζημία, για τη μεταφορά της εφαρμόζονται μόνο οι ρυθμίσεις της παρ.1 και όχι της παρ.4 του άρθρου 27 του Κ.Φ.Ε. , ανεξαρτήτως του αν η ζημιογόνος πώληση συμμετοχών αφορά στην πώληση συμμετοχών σε ημεδαπή ή αλλοδαπή εταιρεία που εδρεύει είτε στην ΕΕ/ΕΟΧ είτε σε τρίτη χώρα.

Δημοσιεύθηκε η απόφαση Ε.2182/2019, σύμφωνα με την οποία εκτός από τη ζημία από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας μέσω μόνιμης εγκατάστασης στην αλλοδαπή, για τη ζημία από την άσκηση οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της επιχειρηματικής δραστηριότητας της επιχείρησης εφαρμόζεται αποκλειστικά η παρ.1 του άρθρου 27 του Κ.Φ.Ε. Κατά συνέπεια, σε περίπτωση που κατά την πώληση συμμετοχών, οι οποίες δεν αποτελούν μέρος περιουσίας μόνιμης εγκατάστασης στην αλλοδαπή, προκύψει ζημία, η ζημία από τη συναλλαγή αυτή εκπίπτει με τις προϋποθέσεις των διατάξεων των άρθρων 22 και 23 του Κ.Φ.Ε.

Περαιτέρω, στην περίπτωση που το αποτέλεσμα της χρήσης στο οποίο περιλαμβάνεται η ζημιά από την οριστική διαγραφή της συμμετοχής αυτής είναι τελικά ζημιογόνο, για το αποτέλεσμα αυτό (ζημία) θα έχει εφαρμογή η παρ.1 του άρθρου 27 του Ν.4172/2013.

Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι η παράγραφος 1 του άρθρου 27 του Ν.4172/2013 δεν κάνει καμία διάκριση, τα προαναφερθέντα έχουν εφαρμογή και στην τυχόν ζημία για τη διαμόρφωση της οποίας έχει συμπεριληφθεί αρνητικό στοιχείο (απώλεια κεφαλαίου) που προέκυψε λόγω εκκαθάρισης αλλοδαπής εταιρείας που είτε εδρεύει στην ΕΕ/ΕΟΧ είτε σε τρίτη χώρα, υπό την προϋπόθεση ότι η συμμετοχή στην αλλοδαπή εταιρεία δεν αποτελούσε μέρος περιουσίας μόνιμης εγκατάστασης της μητρικής εταιρείας στην αλλοδαπή.

Ακόμα, εκδόθηκε η απόφαση Ε.2181/2019, σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση μείωσης μετοχικού κεφαλαίου εταιρείας η οποία προήλθε από μετασχηματισμό με τις διατάξεις του ν.δ.1297/1972, το ποσό της υπεραξίας του ν.δ.1297/1972 δεν φορολογείται κατά τον χρόνο που λαμβάνει χώρα η μείωση μετοχικού κεφαλαίου καθόσον δεν συντελείται διάλυση της εταιρείας, επιφυλασσομένων των λοιπών διατάξεων του ν.δ.1297/1972 περί τήρησης ελάχιστου ορίου κεφαλαιοποίησης για μία πενταετία από τη συγχώνευση ή μετατροπή. Σε περίπτωση που η μείωση μετοχικού κεφαλαίου προέρχεται από το ποσό της κεφαλαιοποιηθείσας υπεραξίας του ν.δ.1297/1972, το υπόλοιπο του λογαριασμού τάξεως δεν μεταβάλλεται καθόσον το σύνολο της υπεραξίας, που περιγράφεται στο υπόψη λογαριασμό, θα υπαχθεί σε φορολογία κατά τον χρόνο διάλυσης της εταιρείας κατά ρητή διατύπωση του νόμου (αναβαλλόμενη φορολογική υποχρέωση).

Σε περίπτωση που δεν έχει κεφαλαιοποιηθεί το σύνολο της υπεραξίας και μέρος αυτής εμφανίζεται σε λογαριασμό αποθεματικού, εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 47 του ν.4172/2013 κατά τον χρόνο μεταγενέστερης κεφαλαιοποίησης ή διανομής του αποθεματικού αυτού.

Η εργασιακή Εβδομάδα τελειώνει, όσον αφορά τα μακροοικονομικά της χώρας, με πανηγυρισμούς για την έκδοση των εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας και το ανέλπιστο «ρεκόρ». Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους η απόδοση στη δημοπρασία μειώθηκε στο -0,020%, ενώ το δημόσιο άντλησε το ποσό των 487,5 εκατ. ευρώ με τις προσφορές να υπερκαλύπτουν κατά 2,71 φορές το δημοπρατούμενο ποσό έναντι 1,59 φορές στην προηγούμενη δημοπρασία εντόκων αντίστοιχης διάρκειας.

Φυσικά, το νόμισμα έχει πάντοτε δύο όψεις και ενώ ο δανεισμός του κράτους γίνεται πλέον με αρνητικά επιτόκια βραχυπρόθεσμα, τα ληξιπρόθεσμα χρέη ιδιωτών και επιχειρήσεων, συνέχισαν αυξανόμενα. Έτσι, αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε. το Tax Administration Monitor Αυγούστου 2019, για τα στοιχεία του οποίου απέστειλε πρόσθετες διευκρινίσεις και συγκεκριμένα:

«Το συνολικό ληξιπρόθεσμο χρέος ανέρχεται σε € 104.489.727.981,96, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 0,06% σε σχέση με τον Ιούλιο 2019, εκ των οποίων τα €18.925.365.424 έχουν χαρακτηριστεί ως ανεπίδεκτα. Το πραγματικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο ανέρχεται συνεπώς σε € 85.546.362.557».

Για την εβδομάδα που έρχεται, δυστυχώς το πρώτο θέμα στον κόσμο και στην Ελλάδα, δεν θα είναι το οικονομικό περιβάλλον και οι προσπάθειες της Κυβέρνησης, αλλά ο δύσκολος, επιθετικός γείτονας και η μη προβλέψιμη συμπεριφορά του. Φοβόμαστε πως αν δεν υπάρξει ύφεση σύντομα στην επιθετική πολιτική που ασκεί η Τουρκία σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο και ειδικά στην Κύπρο, το μέλλον φαντάζει αβέβαιο και η χώρα μας πολύ πιθανόν να αντιμετωπίσει προβλήματα εξόχως σημαντικότερα από το ποσοστό των ηλεκτρονικών πληρωμών επί του εισοδήματος για την διατήρησης του αφορολογήτου.

Στο μικρό καλοκαιράκι του Αγίου Δημητρίου όπως το λένε στη χώρα μας, ας απολαύσουμε για ακόμα λίγο την παρατεταμένη καλοκαιρία, ευχαριστώντας τον Θεό της Ελλάδας για τον τόπο που διάλεξε να τοποθετήσει τη χώρα μας. Καλό Σαββατοκύριακο.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Πόθεν έσχες, ΓΕΜΗ, Μείωση Μετοχικού Κεφαλαίου, Προϋπολογισμός, Ασφαλιστική ενημερότητα, Πολυνομοσχέδιο, Ρύθμιση οφειλών, Αλλοδαπή εταιρεία, Ρύθμιση 120 δόσεων, Ζημία από επιχειρηματική δραστηριότητα, Κεφαλαιοποίηση υπεραξίας