02/04/19 | Αρχική > Ειδησεογραφία > Επιχειρηματικά

Στάσιμο το οικονομικό κλίμα, πιέσεις σε λιανικό εμπόριο και βιομηχανία

Στάση αναμονής ενόψει εκλογών τηρεί ο επιχειρηματικός κόσμος, ενώ από την άλλη στα νοικοκυριά καταγράφεται ελαφρά αισιοδοξία, φαινόμενο σύνηθες κατά την προεκλογική περίοδο. Οι δύο αυτές τάσεις αποτυπώνονται στους δείκτες οικονομικού κλίματος και καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αντιστοίχως, που καταρτίζει το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Ετσι, λοιπόν, ο δείκτης οικονομικού κλίματος παρέμεινε τον Μάρτιο αμετάβλητος, στις 101,3 μονάδες. «Η πρόσφατη έξοδος του ελληνικού Δημοσίου στις αγορές κεφαλαίου, με έκδοση 10ετούς ομολόγου, για πρώτη φορά από το 2010 και επιτόκιο ελαφρώς χαμηλότερο του 4%, αντανακλά σταδιακά ανερχόμενη εμπιστοσύνη των επενδυτών στις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Ομως, η χώρα απέχει σημαντικά από την επενδυτική βαθμίδα πιστοληπτικής αξιολόγησης και την ομαλή χρηματοδότησή της, υπάρχει καθυστέρηση στην εφαρμογή της συμφωνίας μεταμνημονιακής παρακολούθησης, ενώ ταυτόχρονα τα δεδομένα στο ευρωπαϊκό και λοιπό οικονομικό περιβάλλον δείχνουν τάση για σχετική επιδείνωση», επισημαίνει το ΙΟΒΕ. Προσθέτει, πάντως, ότι η συνέχιση της τάσης αναμονής στις προσδοκίες δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη και θα εξαρτηθεί την προσεχή περίοδο από τις επιμέρους αποφάσεις πολιτικής και την εφαρμογή εκκρεμουσών μεταρρυθμίσεων (π.χ. κόκκινα δάνεια, 120 δόσεις), καθώς και τις εξελίξεις στις δημοσιονομικές επιδόσεις.

Οι κλαδικοί δείκτες επιχειρηματικών προσδοκιών διαμορφώθηκαν τον Μάρτιο του 2019 ως εξής: στη βιομηχανία καταγράφεται επιδείνωση, στις 103,8 μονάδες από 104,1 μονάδες τον Φεβρουάριο, ενώ πολύ πιο έντονη ήταν η κάμψη του δείκτη στο λιανεμπόριο, καθώς υποχώρησε στις 95,5 μονάδες από 103,7 μονάδες τον Φεβρουάριο. Αντιθέτως, στις κατασκευές παρατηρείται σημαντική βελτίωση, με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται τον Μάρτιο στις 61,1 μονάδες από τις 48,9 μονάδες τον Φεβρουάριο, ενώ ηπιότερη είναι η βελτίωση του σχετικού δείκτη στις υπηρεσίες, στις 90 μονάδες, από 86,4 μονάδες τον Φεβρουάριο.

Στα νοικοκυριά καταγράφεται μείωση της απαισιοδοξίας, με συνέπεια ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης να διαμορφώνεται τον Μάρτιο στις -31,6 μονάδες (από -33,3 μονάδες τον Φεβρουάριο). Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, αυτό οφείλεται στη συνήθη προεκλογική ευφορία, αλλά και στην έκδοση του 10ετούς ομολόγου.

Βελτιωμένος εμφανίζεται και ο Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών στη μεταποίηση, γνωστός ως δείκτης PMI, που καταρτίζει η IHS Markit. Τον Μάρτιο διαμορφώθηκε στις 54,7 μονάδες, στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 12 μηνών, ενώ η απασχόληση στον κλάδο αυξήθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από το 1999.



Πηγή: www.kathimerini.gr
comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Οικονομικό κλίμα, Κλάδος > Λιανικό εμπόριο, Κλάδος > Βιομηχανία