08/03/16 | Αρχική > Αρθρογραφία > Η Συνέντευξη του Μήνα

Στ. Πιτσιόρλας, Πρόεδρος του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.

Θεαματικά αποτελέσματα για τον τουρισμό, την αγορά εργασίας αλλά και για την γεωπολιτική θέση της χώρας θα επιφέρουν οι ιδιωτικοποιήσεις που υλοποιεί το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., σύμφωνα με τον Πρόεδρό του κ. Στέργιο Πιτσιόρλα. Ιδιαίτερα σημαντικό θεωρεί το «πακέτο» των επενδύσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης συνδυαστικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία οι προσφορές αναμένονται στις αρχές Απριλίου.

Ο κύριος Πιτσιόρλας χαρακτηρίζει επιτυχία τη διατήρηση του τιμήματος για τον Αστέρα Βουλιαγμένης στα 400 εκ. ευρώ και προσδοκά οφέλη πάνω από 10 δις ευρώ τα επόμενα 40 χρόνια από την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων. «Η παραχώρηση στην Fraport εξασφαλίζει την αναβάθμιση των αεροδρομίων με άμεσες επενδύσεις που δεν μπορούσαν να γίνουν από τον κρατικό προϋπολογισμό», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ο Πρόεδρος του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. εκτιμά πως μετά από ορισμένες σημαντικές αλλαγές στη σύμβαση για την παραχώρηση του Ελληνικού ως τα τέλη Απριλίου θα ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης.

E7 | Κύριε Πιτσιόρλα, πόσο πιστεύετε ότι θα αλλάξει η εικόνα των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας εφόσον τελεσφορήσουν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησής τους και ποια θα είναι τα συνολικά οφέλη για την ελληνική οικονομία;

Πρόσφατα ανακηρύξαμε την Cosco προτιμητέο επενδυτή για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Ο.Λ.Π. και αναμένουμε μέχρι τον Ιούνιο να έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία, ενώ ο διαγωνισμός για τον Ο.Λ.Θ. θα μπει στην τελική του φάση τον Μάιο.

Τα οικονομικά οφέλη από την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π. δεν περιορίζονται στο τίμημα των σχεδόν 370 εκατ. ευρώ που θα καταβάλλει η Cosco για τις μετοχές, αλλά είναι τεράστια, γιατί με τις επενδύσεις που θα γίνουν εκτός από τις μεταφορές προϊόντων θα αναπτυχθεί και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Ο Πειραιάς θα αναβαθμιστεί από μία καταρχήν συμφωνία που φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ και θα γίνει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου.

Στη συνέχεια είναι η Θεσσαλονίκη, όπου και στις εκεί λιμενικές υποδομές απαιτούνται επενδύσεις. Ενδιαφερόμενοι υπάρχουν και η προετοιμασία προχωράει κανονικά για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών μέσα στον Απρίλιο.

Πρέπει όλοι να δούμε την μεγάλη εικόνα: την παραχώρηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με τη δημιουργία δύο εμπορευματικών κέντρων στο Θριάσιο και στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό το πακέτο αλλάζει τη θέση της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη, καθιστώντας την κόμβο στον τομέα των μεταφορών των προϊόντων της Ασίας προς την Ευρώπη. Αυτό μας ωφελεί πολιτικά γιατί αναβαθμίζει την γεωπολιτική θέση της χώρας και αυξάνει το ειδικό βάρος στο πλαίσιο της Ε.Ε. και οικονομικά, με την προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων, δημιουργώντας παράλληλα χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

E7 | Οι διαδικασίες για τους διαγωνισμούς πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Y. πού βρίσκονται; Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον και ποιες δυσκολίες έχουν παρουσιαστεί;

Οι δύο διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη. Για την Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ., την εταιρεία συντήρησης του τροχαίου υλικού αναμένουμε να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επαναπροκηρύξαμε τον διαγωνισμό και αναμένουμε τις προσφορές στα τέλη του Απριλίου.

Αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές είναι ότι η επιτυχής ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των δύο εταιρειών είναι κομβική. Από εφέτος έχει απελευθερωθεί η σιδηροδρομική αγορά, οπότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποκτήσει ανταγωνισμό. Επίσης, βαρύνεται από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες θα διαγραφούν μόνο αν ιδιωτικοποιηθεί. Γι’ αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί το ενδιαφέρον που υπάρχει από σημαντικούς ξένους επενδυτές και να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τις δύο εταιρείες.

E7 | Ανακοινώσατε την υπογραφή της νέας συμφωνίας για την παραχώρηση του Αστέρα Βουλιαγμένης στο τίμημα των 400 εκατομμυρίων ευρώ. Δεδομένων των δυσκολιών που είχε προκαλέσει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θεωρείται επιτυχή την έκβαση αυτή; Ποια είναι τα επόμενα βήματα ως την ανακατασκευή του συγκροτήματος;

Η γνωμοδότηση του ΣτΕ ήταν σωστή. Το νέο σχέδιο ανάπτυξης του Αστέρα, με ήπια οικιστική δόμηση και διατήρηση του τουριστικού χαρακτήρα της χερσονήσου έχει προσαρμοστεί σε αυτή. Πετύχαμε στη διαπραγμάτευση με τους επενδυτές να διατηρήσουμε το ίδιο τίμημα, ύψους 400 εκατ. ευρώ, κάτι που είναι επιτυχία.

Τα επόμενα βήματα προβλέπουν την έγκριση του Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του Αστέρα από το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας και μετά να υποβληθεί εκ νέου στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

E7 | Βάσει του χρονοδιαγράμματος για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η Fraport αναμένεται να τα παραλάβει το φθινόπωρο, οπότε θα καταβάλλει το τίμημα του 1,23 δισ. ευρώ. Εκτιμάτε ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα; Ποια είναι η αναπτυξιακή διάσταση της παραχώρησης για τις τοπικές κοινωνίες και τον τουρισμό;

Κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε μέχρι τον Νοέμβριο να ολοκληρωθεί η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, αφού πρώτα η συμφωνία θα έχει περάσει από τη Βουλή.

Έχουμε ένα υψηλό τίμημα και παράλληλα επενδύσεις που θα γίνουν άμεσα και θα αλλάξουν την εικόνα των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ τα έσοδα για το δημόσιο από τα 40 χρόνια παραχώρησης μπορούν να ξεπεράσουν τα 10 δισ. ευρώ.

Η παραχώρηση στην Fraport εξασφαλίζει την αναβάθμιση των αεροδρομίων με άμεσες επενδύσεις που δεν μπορούσαν να γίνουν από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να υποδεχθούν περισσότερους επιβάτες και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες. Αυτές οι επενδύσεις σημαίνουν κατασκευαστικά έργα, άρα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Τα επόμενα χρόνια η αναβαθμισμένη λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων θα βοηθήσει θεαματικά τον τουρισμό και αυτό θα φέρει και έμμεσα οφέλη για την οικονομία και την απασχόληση.

E7 | Πότε θα ξεκινήσει η επαναδιαπραγμάτευση για το Ελληνικό και ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι της κυβέρνησης και του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.;

Η διαδικασία για την υλοποίηση του μεγάλου έργου του Ελληνικού έχει ξεκινήσει. Έχει οριστεί από την Κυβέρνηση κεντρικός συντονιστής για την υλοποίηση του έργου και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση με τους επενδυτές για βελτιώσεις επί της σύμβασης.

Έχουν ενεργοποιηθεί οι δήμοι πέριξ του Ελληνικού, το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας και οι επενδυτές από τη δική τους πλευρά με στόχο στο τέλος Απριλίου να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με κάποιες μικρές, αλλά σημαντικές αλλαγές στη σύμβαση, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, είναι ένα πολύ μεγάλο έργο το οποίο από μόνο του μπορεί να βάλει μια σφραγίδα αναπτυξιακή τα επόμενα χρόνια.



comments powered by Disqus
* Παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι σε greeklish. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Cosco, ΟΛΠ, ΤΑΙΠΕΔ, ΟΛΘ