Η εταιρια μας Ασφαλιστες με επαγγελματικη εγκατασταση ΟΕ (μη υποκειμενη σε ΦΠΑ με κυριο ΚΑΔ 66221002) .

 

Το ερωτημα εχει να κανει με την παρακολουθηση λογιστικα της λειτουργιας τς εταιριας:

Για εμας εφοσον λαμβανουμε αμοιβη (προμηθειες) απο τις Ασφαλιστικες ΑΕ, ειναι Πελάτες ή Χρεώστες Διάφοροι? σε ποιον λογ/σμο λογιστικης θα τις παρακολουθω?

Μας ενδιαφερει η λογιστικη απεικονιση (λογιστικη εγγραφη 4βαθμιων λογ/σμων):

    των προμηθειων που λαμβανουμε ως αμοιβη απο τις Ασφαλιστικες ΑΕ, και εμφανιζονται μεσα απο τις Μηνιαιες Εκκαθαρισεις ή την Ετησια Εκκαθαριση οπως συνηθιζουν να μας στελνουν.  οι Αποδειξεις Δαπανων που εκδιδουμε εμεις προς τους μη επιτηδευματιες – Φυσικα Προσωπα υποκειται σε φορο? ποια ειναι η λογιστικη εγγραφη που θα κανουμε στην εκδοση της Αποδειξης Δαπανης? για εμας οι μη επιτηδευματιες – ΦΠ , ειναι Πιστωτες Διαφοροι? σε ποιον λογ/σμο λογιστικης θα τους παρακολουθω?

Τα εξοδα πχ σε ενα τιμολογιο σουπερ-μαρκετ, οπως τροφιμα-ποτα-ρουχα-εργαλεια πως θα απεικονιστουν σε λογιστικη εγγραφη με την προυποθεση οτι η εταιρια μας δεν υποκειται σε καθεστως φπα? αναλογως και για τις υπολοιπες δαπανες δεη, οτε, κινητα ο λογ/σμος 54.00 θα αναφερεται μεσα στην εγγραφη ή θα αντικατασταθει απο τον 63.98.08 ή 63.98.09?

Θα ηθελα να μου δωσετε καποια παραδειγματα με λογιστικες εγγραφες για εξοδα – δαπανες που πραγματοποιει η εταιρεια οπως το τιμ του σουπερ μαρκετ ή λογ/σμους κινητης τηλ ή αποδειξεις/τιμ βενζινων. οι 2 εταιροι διαθετουν απο ενα μηχανακι εκαστος, τα οποια δεν ειναι δηλωμενα ως ιδιοκτησια στην ΟΕ αλλα ειναι προσωπικα. αποδειξεις βενζινης μπορουν να καταχωρηθουν (χρειαζεται σφραγιδα+υπογραφη?)? τιμολογια βενζινης ή ανταλλακτικων? ποιες θα ειναι οι εγγραφες σε καθε περιπτωση?  Οσον αφορα τις Αγορες Παγιων οπως Η/Υ, Λογισμικο, Επιπλα εχω επιλεξει την εφαπαξ αποσβεση για φετος. κανενα δεν εχει καθαρη αξια ανα τμχ πανω απο 1.500€. υπαρχει καποιο κωλυμα? επισης οσον αφορα το ΦΠΑ των παγιων πως θα αντιμετωπιστει σε λογιστικη εγγραφη η αγορα πχ Η/Υ? κανονικα με 54.00 ή καποιον αλλο λογ/σμο?  Τελος λογω του οτι εγιναν Περιοδικες ΦΠΑ στα προηγουμενα ετη και περιοδους με αποτελεσμα να διογκωθει το υπολοιπο για επιστροφη προς την εταιρεια μας (αφου απουσιαζουν πωλησεις με φπα, υπαρχουν οι προμηθειες που λαμβανουμε), ομως κανονικα θα επρεπε να το ειχαμε χειριστει διαφορετικα (με pro rata νομιζω):

    πως πρεπει να χειριστουμε τις προηγουμενες δηλωσεις. πως πρεπει να λειτουργησουμε απο εδω και περα, αν πρεπει να στελνουμε περιοδικες ΦΠΑ.